December 2014 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Taraatje, 10 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Sascha, dat had ik ook zodra ik ons kleintje in beeld zag dan moest ik lachen van geluk! Hihi heerlijk toch? Fijn dat alles goed is, ik ben ook een aantal dagen vooruit gezet en ach is niet zo erg toch?
    Waarschijnlijk komen onze beebs toch niet op de uitgerekende datums!

Heeft iedereen een leuk weekend leuke dingen gedaan of een lekker relaxt?

Wij zijn vanmiddag even naar speelland geweest zoonlief heeft heerlijk in de speeltuin en in het zand gespeeld oef ik was daarna wel erg moe!

2. Ikke31

Ikke31 Actief lid

8 apr 2014
    273
    18
    18
    NULL
    NULL
    Oh, ik had dat ook bij de echo. Bij ze allebei trouwens. Met 7 weken eerste echo gehad en toen was het echt huilen van blijdschap toen ik het hartje zag kloppen. Bij 12 weken moest ik ook echt lachen. Zo blij om de spartelende beentjes en zwaaiende armpjes te zien :D Nu woensdag weer, maar dan bij de gynaecoloog.

Vandaag niet veel gedaan. Vriend is werken en hebben morgen en overmorgen samen vrij. Morgen naar de gemeente om de erkenning te regelen.

Zijn er nog meer die dat moeten doen of is iedereen getrouwd? :)

3. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Getrouwd hier! Wordt mijn tweede en zijn eerste kindje

4. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

21 apr 2014
    656
    163
    43
    Wij zijn ook getrouwd, maar gaan wellicht binnenkort toch even naar het gemeentehuis, omdat de kleine mogelijk mijn naam gaat krijgen. Helaas moet je dat ook van tevoren regelen, want anders krijgt de kleine automatische de naam van mn man....hopeloos ouderwets...

5. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Bij de 1e waren wij nog niet getrouwd en was de erkenning zo geregeld nu zijn we wel getrouwd.

Indd ouderwets want het komt steeds vaker voor dat het kind moeders achternaam draagt.

6. Chan82

Chan82 Actief lid

16 apr 2014
    119
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind het nog steeds erg bijzonder om de echo's te zien, kan het me ng steeds niet voorstellen dat dat in m'n buik zit en dat het goed gaat...

Wij moeten ook erkenning regelen, wij zijn ook niet getrouwd...

7. Ipje

Ipje Lid

27 mei 2014
    64
    0
    0
    Oh ja, ik herken dat van dat gelukzalige gevoel. Zat ik vandaag achter de computer, moest even wachten omdat er foto's geüpload werden, zat ik wat over mijn al zichtbare buikje te aaien en werd ik opeens overvallen door een gelukzalig gevoel! Wauw, ik geniet er dit keer zoveel meer van dan bij mijn eerste zwangerschap! Waarschijnlijk omdat ik voor deze zwangerschap een miskraam heb gehad en we langer dan 1,5 jaar hebben moeten wachten op deze goede zwangerschap, terwijl ik van de eerste binnen 4 maanden zwanger was. Hoe dan ook, het voelt heerlijk nu!

Ik heb de geslachtsbepaling op 28 juni, nu al heel veel zin in!
    Heb me dit keer opgegeven voor zwangerschapsyoga, vorige keer deed ik een cursus van Cesar therapie maar dat vond ik niks aan. Nu maar eens yoga gaan doen dus, samen met een vriendin van me!

Oh en mag ik ook nog in het lijstje?
    28 jaar, 12 dec uitgerekend, 2e kind?

Alvast bedankt!

8. Daniv1

Daniv1 Lid

9 mei 2014
    23
    2
    3
    NULL
    NULL
    Ik ben niet getrouwd, moet ook nog de erkenning regelen, heb geen idee wanneer dat moet eigenlijk! .?

Fijn is dat he de echo met de mooie bewegende beelden..

Ik had maandag een spoed echo ivm een bloeding die ik gehad heb, maar alles was goed en de armpjes spartelden ook al aardig heen en weer, dat was zo bijzonder!
    Kan jullie gevoel van geluk zo goed begrijpen !

9. mamasuuzje

mamasuuzje Actief lid

1 jul 2013
    114
    0
    0
    Reisagente
    Leimuiden
    Hi ik wil me graag bij jullie voegen

Inmiddels 13 weken zwanger van ons tweede kindje.. 08 december uitgerekend en getrouwd.. Zwangerschap gaat wel ok vorie week bloeding gehad waar ik erg van schrok zeker ivm eerdere mk maar dat is gelukkig gestopt.. Ook echo al gehad en erg mooi om te zien!!

10. Lamia

Lamia Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.474
    1.610
    113
    Vrouw
    Verzorgende ig en fotograaf
    Gelderland
    13 december <3

11. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd!;)
    Hier ook getrouwd, bijna 9 jaar:)

12. Hanna08

Hanna08 Lid

30 jan 2013
    78
    0
    0
    Breda
    Weekendje weg geweest, dus even bijlezen. :)

@ turkssnoepje: je klinkt alsof je er rust mee hebt, dat is mooi. Veel succes en ik wens je een (voor)spoedige volgende zwangerschap toe!

@ geslacht: ik heb echt geen idee. Mijn moeder zegt het te weten... maar wil niet zeggen wat ze denkt. :p Ik heb altijd geroepen dat ik het graag zou willen weten, eens kijken of ik er zo over blijf denken.

@ cursus: ik wil wel iets gaan doen, maar weet nog niet wat. Twijfel tussen yoga, gym, of 'mamafit' whatever that may be.

@ nieuwe dames: welkom!

13. liza1991

liza1991 Bekend lid

14 mei 2013
    529
    130
    43
    stewardess
    He meiden, Ik vind het erg lastig om via dit forum te praten . Zou het wel erg leuk vinden om met een aantal meiden elkaar op de hoogte te houden tijdens de zwangerschap . Zodat je elkaar op de hoogte kan houden enz. In mijn omgeving zijn er nog geen vriendinnen die zwanger zijn ik ben dus de eerste. Ben 22 en ben voor mijn vriend verhuisd richting katwijk ik ken verder ook niemand nog uit de buurt. Ik dacht misschien is het leuk een soort groeps mail te maken? Of misschien een whats app groep of facebook groep?. Ik vind het allemaal zo spannend en lijkt me leuk om dat met wat mensen te kunnen delen en andersom !

14. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

21 apr 2014
    656
    163
    43

Lijkt me leuk! Ik meld me aan voor je whatsappgroepje of facebookgroepje :) mocht die er komen

(Ik vind het ook zoooo spannend! Mijn niet zwangere vriendinnen zijn me vast al beu ;) haha)

15. liza1991

liza1991 Bekend lid

14 mei 2013
    529
    130
    43
    stewardess
    Zullen wel WhatsApp groepje aanmaken? Je kan me pb sturen dan voeg ik je toe in de app. X

16. Sascha84

Sascha84 Lid

7 mrt 2014
    38
    0
    0
    Char 1983 & Ikke31: Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die moest lachen!
    Daniv1 & Mamasuuzje@ Dat moet wel schrikken zijn geweest, zo'n bloeding. Super dat alles is orde blijkt te zijn!

Wij zijn getrouw (sinds een half jaar, dus lekker cliché om nu zwanger te zijn van ons eerste kindje) dus de erkenning het gezag en de achternaam zijn vanzelf geregeld. En de voornaam, die hebben we (voor j en m) al bedacht! Jullie?

Voor niet-getrouwde stellen: Wat veel mensen niet weten, is dat de vader, als hij zijn kind heeft erkend, nog geen ouderlijk gezag heeft. Dat wilde ik even noemen voor de zekerheid :)

17. Ikke31

Ikke31 Actief lid

8 apr 2014
    273
    18
    18
    NULL
    NULL
    Ja dat klopt Sascha, maar als ik het goed begrepen heb kun je het gezag pas na de geboorte aanvragen. Erkenning vandaag geregeld...was werkelijk nog geen 10 minuten :)

Wij hebben ook voor beide al een naam in gedachten. Hadden we stiekem al voor we zelfs zwanger waren haha

18. Chan82

Chan82 Actief lid

16 apr 2014
    119
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij deze meld ik me ook aan voor het whatsapp groepje als dat mag ?

19. Chan82

Chan82 Actief lid

16 apr 2014
    119
    0
    16
    NULL
    NULL
    En wat betreft namen: de jongensnaam schoot me de dag van de eerste positieve test al te binnen, die is ook nog niet veranderd &#128516; met een meisjesnaam hebben we het moeilijker, die staat ook nog niet vast ( gelukkig hebben we nog even , of als het een jongen word zijn we eruit &#128521; )

20. ikke163

ikke163 Lid

8 jan 2012
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    van mijn eerste hebben we een facebook groepje ook via hier ontstaan en nu bijna 2 jaar later delen we nog lief en leed met elkaar. misschien is dat een idee? facebook kun je een geheime groep maken en kun je gemakkelijk terug lezen als je overdag eens een keer geen tijd hebt om je berichtjes te checken. ervaring is dat er op een dag veel berichtjes bij komen namelijk :) helemaal straks als de kleintjes er zijn

Deel Deze Pagina