Het speelkleed is hier ook een succes. Ik zal de babygym er ook weer is bovenzetten want eerder verveelde het ding haar vooral Ik zou willen dat ze in bad gaan leuk vond. Ze vindt het doodeng. Echt heel sneu! Komt vast goed allemaal. Rustig oefenen en niet te vaak. Ik was haar gezichtje, handjes, voetjes en billetjes elke dag, haar hele lijfje (en haartjes) om de dag en dan 1 of 2x per week moet ze toch even in bad.
Tja, de oudste is hier nog steeds geen waterrat, net zijn vader. Die heeft een hekel aan water in zijn gezicht, dat heeft Olle ook. Haren wassen is een crime. Maar ja, het zal toch moeten gebeuren. Vooral bij hem omdat er al wat spul in zijn haar zit. Faas gaat nu gewoon met hem samen in bad, dan vind Olle het leuker want mag hij 'helpen' en voelt zich de trotse grote broer. Hier zijn ze beiden weer verkouden :x, om gek van te worden. Gelukkig lijken ze er nu niet zo'n last van te hebben, alleen veel hoesten.
Hier ook nieuwe geluidjes.. Haha en soms ook gillen als een meisje, en we hebben toch echt een jongetje. Omdraaien heb ik nog niet gezien. Moet m ook wat vaker op de buik leggen. In bad en onder de douche vind meneer heerlijk.. Alleen het afdrogen is minder feest 😉. Wanneer beginnen jullie met een fruithapje ofzo ?
Ik heb haar ook wat weinig op haar buik gelegd. Maar bij het consultatiebureau vonden ze haar juist heel sterk! Ik ben het nu wel dagelijks aan het doen (sinds een dag of 5). Toch een beetje oefenen hè? Tja, dat weet ik dus ook niet zo goed. Eerst een groentehapje zeggen ze tegenwoordig geloof ik hè? Ik wacht wel echt tot ze 4 maanden is.
Gillen als een meisje kunnen kleine jongetjes ook heel goed, zelfs al zijn ze bijna 2. Soms praat hij zo hoog dat haalt mama zelfs niet, haha! Ik wacht tot 4 maanden, dus nog 1,5 week. Vooral omdat hij al op 4 flessen zit, heeft hij toch wat meer voedingsmomenten. Begin idd ook met groente, viel bij Olle ook goed. Ze zeggen dat het beter is voor de smaakontwikkeling. Olle was gelijk gek op hapjes, maar als het niet goed valt proberen we het een paar weken later nog eens. Ik deed een hele pan wortel/sperziebonen oid klaarmaken en dan invriezen in ijsblokbakjes. Erg makkelijk!
Hoe groot zijn de flessen dan Tessy? Ik kreeg "op m'n kop" op het bureau dat ons meisje op 4 flessen zit. Moest een 5e fles weer doen .
Nou miss... Ik zou zelf gewoon doen wat goed lijkt/voelt. Hier zat ze op 5 maar is ineens weer terug op 6. En niet omdat ik dat wilde hoor.
Tja, dat CB ook altijd... Bij ons is het allemaal prima Hij krijgt 2x 210/7 fles 1&4 en 2x 180/6 De eerste drinkt hij niet altijd leeg. Kleinere flessen(en dus meer) wordt hij niet gelukkig van. Heel de dag jengelig en onrustig, erg slecht slapen. Hij zat al een paar weken op 4x180/6 en dan 's nachts nog 1 kleintje (90/3). Toen hij die over ging slaan wilde ik hem toch wat extra's geven. Zijn broer is er ook groot op geworden En die is verder perfect gemiddeld, dus ik geloof het allemaal wel. De oudste ligt liedjes te zingen dus die ga ik nu lekker uit bed halen
Hai dames wat gaat de tijd snel hè! F is net ziek geweest, oorontsteking dus ab... Helaas kreeg ze daar vlekken van en werd huileriger... Dus over op andere l nu gaat t goed maar komt ze wel weer in de nacht. . Denk omdat ze minder goed dronk. Verder is ze enorm vrolijk. De loopy links vind ze geweldig En.met jullie moppies?
Hoi meiden. Hier alles goed. Druk druk druk maar ben er inmiddels aardig aan gewend. Meiden doen het super, ben zo trots op ze, na zo'n moeilijke start. Ze krijgen nog steeds gedeeltelijk borstvoeding. Brabbelen, lachen en gillen!!
Hier gaat alles goed.. meisje gister weer goedgekeurd op het cb, 6 kilo en 63cm.. en prikjes die vond ze dik keer echt niet leuk.. Verder zit ze ook op 4 flessen, cb vind het ook iets weinig, maar ja deze drinkt ze niet eens allemaal leeg.. dus afgesproken dat als alles op gaat ophogen met 10cc.. Verder krijgt ze smiddags al wat groente en dit vindt ze lekker.. ook vooral leuk om er een kledderboel van te maken, hahaha.. Gisteravond een tatoo gezet om mijn andere pols. Helemaal blij mee.. net nadat het gezet is, de R had ik al.. Hoe gaat het met jullie kindjes?
Fijn dat het goed gaat! De Loopy links ken ik niet. Hier is Soli & Mo favoriet. Oh groente! Wat leuk! Mijn meisje begint nu in de +1 groeicurve te komen. 2 weken geleden was ze 63,5 cm en 6350 gram. Wij zijn beiden best lang. Dus zal ze vast ook niet klein blijven. Hoorde net van de opvang dat ze haar flesje van 10uur pas rond 12 uur gedronken heeft..tja..je kan het er gewoon niet inproppen! Misschien gaat ze nu dan toch echt naar 5 flesjes. We maken haar, als ze voor 20.00uur haar 5e flesje heeft gehad nog wakker voor een laatste voeding. Na 20 uur laten we haar slapen. Ze slaapt dan tot 6 à 7 uur. Geen nachtelijk flesje meer dus. Ik twijfel een beetje of we haar nog wel wakker moeten maken als ze om half 8 haar laatste flesje gehad heeft. Misschien dat ze daarom vanmorgen bij de gastouder niet wilde? Hoe laat is jullie laatste flesje?
Hier is het laatste flesje rond 19 uur. Soms iets eerder soms iets later. Vanochtend was hij al om 5.30 wakker. Van de kou denk ik, want had zichzelf helemaal omhoog gewerkt, bijna 4 maanden en nu al Wij gaan zaterdag aan het eerste groentehapje beginnen. Al begonnen met koken, hihi. Gisteren de wortels, vandaag de sperziebonen en morgen de pastinaak. Alvast een voorraadje aanleggen in de vriezer. Wij hebben een spiegel hangen in de box, en dat is toch interessant, geweldig om te zien. Faas was met 3 maanden 60 cm en 6140 gram Zijn broer 67 cm en 7600 gram. Nogal een verschil, hihi
Hier de laatste voeding tussen 20.00 en 21.00. De ene slaapt netjes door tot 6.00 / 7.00 maar de ander word nog wel rond 3.00 wakker.. Ik zit nog op 6 voedingen maar als ze er een keer eentje missen maak ik ze niet wakker...1 voeding minder kan geen kwaad
Zal ie het wel koud gehad hebben Ja Hier een slaapzakje. Dus dan gaat dat niet. Wat een verschil idd Om 19 uur dus. Nou dan ga ik haar ook maar niet meer wakker maken na die fles. Ze heeft ook best wat reserves. ..
Hier ook alles goed. Tandje nr 1 is al door... 😯 Verder heerlijk vrolijk, brabbelend meisje. Kwa flessen zitten we op 5 180+6 (6.30 - 10.30 - 14.30 - 18.30 - 22.30) ze word soms wel wakker in de nacht maar na speentje of bij mama liggen zorgt er weer voor dat ze weer in slaapt valt. ..
Hier ook nog geen tandje, maar de oudste was ook 7,5 maand dus als hij gelijk loopt dan hebben we nog even. Bij de oudste komen wel zijn laatste 4 kiezen nu door, dus die is erg gezellig Het valt nog mee hoor, geen huilbuien en niet willen eten, hij wil gewoon wat meer kroelen. Laat ik daar nou fan van zijn, haha! Faas is druk bezig met het oefenen van rollen, zo schattig om te zien. Soms zie je hem gewoon denken, he wat gebeurt er nu. En maar lachen en brabbelen