December 2014

Discussie in 'De mama's' gestart door ikke142, 20 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tiniedice

    Tiniedice Bekend lid

    4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik sluit me hier ook weer aan, gezellig.

    Tiniedice, 36 ondertussen, drie meiden, 1 uit 2007 B, 1 uit 2009 D en 1 meisje I geboren op 24-12-2014!

    Meisje I doet het super, was 3165 bij haar geboorte en vanmorgen op het cb woog ze 4030gr en 53cm lang. Krijgt 5 voedingen onze kanjer. Groeit als kool en is innemend en tevreden.

    Hoe is t bij jullie met de zwangerschapskilo's? Hier nog 5 te gaan. Minimaal:D
     
  2. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    5 voedingen? Hoe doe je dat?
    Ik ben al zo blij dat ze hier snachts wat langer begint te slapen (zo'n 5 uur aaneengesloten).
    Overdag Komt ze nog om de 3 uur.

    Geef jij bv of fv?
    Ik moet nog 6kg. Dan zit ik weer op mijn oude gewicht. :)
    Ik was toch flink aangekomen ondanks echt normaal eten. Maar dat ging er ook weer net zo snel af.
    Maar deze laatste kilo's, ik heb geen idee hoe vlug dat gaat. Ik heb nog nooit aan de lijn hoeven doen gelukkig! :D

    Ik heb geen fb! (Ja ze bestaan nog, fb-lozen!! :D
     
  3. Mama JaDeBo

    Mama JaDeBo Niet meer actief

    Ben al 5 kilo meer kwijt dan voor de zwangerschap. In de zwangerschap maar 5 kilo aangekomen en inmiddels al ruim 10 kilo kwijt... Mag nog wel iets meer af hihi...

    Wij zitten nu op 7x 80-100 (meestal 90/100). Ze komt om de 3 uur en in de nacht zit en tussen de 4,5 - 6 uur tussen. Ze was dinsdag op cb niet zoveel gegroeid dus moeten even extra wegen om in de gaten te houden.

    Verder is heel tevreden meisje :)! Hoort haar alleen als er iets is, is wel erg graag bij mama... Ook met slapen!

    Ab lijkt zijn werk te doen, begin me al ietsje beter te voelen, maar jeetje wat een pillen zeg! Echt enorm...
    Blegh!
     
  4. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Fijn dat je je wat beter voelt!

    Ik ook wel maar mijn borst doet Nog erg zeer en is Nog erg hard.
    Hopelijk wordt dat ik vlug beter.

    Meisje het ligt ook zo graag op onze borst.
    Maar hoe doe jij het allemaal alleen met nog 3 andere kinderen mamaJ?
     
  5. Mama JaDeBo

    Mama JaDeBo Niet meer actief

    Borst is hier ook nog vol en hard... Moest ook kolven maar komt nauwelijks iets uit :(...

    Hopelijk voel jij je ook snel wat beter! Gaat hier langzaam maar zot iig verbetering in!

    Ik doe haar veel in de draagdoek, 2 oudste zitten op school, scheelt natuurlijk ook... In de wieg slaapt ze nauwelijks helaas. Als ik haar overleg is ze wakker... Als ik niks hoef te doen ligt ze gewoon op mijn borst, als ze wakker is ook wel in de box en dan doe ik even mijn ding. Verder als ik weg moet slaapt ze gelukkig ook wel in de wagen of maxi Cosi.
     
  6. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Hier komt er idd ook nauwelijks iets uit.
    Jij geeft nog wel volop bv?

    Ik niet meer. Ben gestart met de pil. Deze ellende 3x is genoeg.

    Heb je wel hulptroepen?
    Respect voor jou hoor!
     
  7. Mama JaDeBo

    Mama JaDeBo Niet meer actief

    Nee ik geef geen bv meer... Vorige week voor laatst voeding gekolfd... En week later ineens ontsteking :(

    Nee doe alles alleen, alleen op zwemdagen eet ik bij me ouders en blijven de jongens daar zodat ik naar zwemles kan met me meisje. Mocht ik hulp nodig hebben zijn ze er natuurlijk wel 😉
     
  8. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Vandaag heeft ze het laatste mixje bv/kv gehad.
    Ik kolf Nog wel ivm de borstontstekingen. Kom er Verdorie niet vanaf.
    Maar het voeden en kolven kost me ook echt teveel energie en tijd.

    Fijn dat jij er al vanaf bent!

    Wat ik kolf gooi ik weg nu. Omdat ik al met de pil begonnen ben zodat mijn productie terug loopt... Tenminste dat is het idee. Voelt best raar, dat weggooien!
     
  9. cizmo

    cizmo Fanatiek lid

    26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Moet je die voeding dan weggooien Roln?

    Mama jadebo jij ook sterkte met de borstontsteking.

    Hier werd mevrouw om 03:45 uur wakker en bleef wakker tot 05:45. Zo irritant.
    Ik heb het idee dat het slapen hier niet beter en misschien zelfs slechter gaat s nachts. Helaas...


    .
     
  10. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ja. Men weet niet wat de oestrogenen op de baby doen.
    Dus advies is niet geven.
    Heb net uit 2 borsten 50cc gehaald.
    Eerder ging ik over de 130cc heen. Dus hopelijk neemt het echt af!

    wat vervelend cizmo!
    Hier is de 2e helft van de nacht vaak ook onrustig vanaf een uur of 4-5.
    Dus dat betekent dat we eigenlijk eerder naar bed moeten.
    Hebben nu de laatste voeding afgewisseld. Vriend de ene avond vroeg naar bed (gisteren 8 uur al! :D) eergisteren lag ik er om 22 uur in.
     
  11. Mama JaDeBo

    Mama JaDeBo Niet meer actief

    Hier is vannacht ook wel goed gegaan.. ze heeft geslapen van 21.00 - 2.30 en daarna na flesje weer tot 6.45... dus best goed.

    hopelijk blijft het afnemen roin en kom je eindelijk eens van die borstontsteking af!

    k het het de vorige keren niet gehad, wist ook niet dat het zo'n pijn kon doen en je je er zo beroerd van voelt!

    vervelend cizmo dat kleintje zolang wakker was! f heeft dat vorige week ook gehad... van 2.30 - 5.30 klaar wakker! zo vermoeiend!
     
  12. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Jeej!
    De eerste bewuste glimlach!

    Ik zag steeds al dat ze mensen met bril enorm interessant vond.
    Gisteravond visite met flinke bril. En daar ging ze!:)
    zo lief!
     
  13. Tiniedice

    Tiniedice Bekend lid

    4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook fb loos!

    Oh wat leuk Roin dat eerste lachje. Hier alleen nog lach stuipjes, dus hopelijk snel ook de eerste echte lachjes. Sterkte met je borstonsteking. Ik had bij de oudste twee borstontstekingen in dezelfde borst en kreeg ook kuur op kuur, maar dat duurde maar door. En daarna inderdaad nauwelijks voeding meer, dus toen snel over op kv.

    Geniet allemaal van jullie wondertjes, hier ook echt volop genieten. Ook van de trotse grote zussen!
     
  14. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Tinie! Shake hands! Wij zijn 1 van de laatste der Mohikanen zonder fb!
     
  15. Tiniedice

    Tiniedice Bekend lid

    4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heerlijk rustig zonder Fb. Maar hier in mijn omgeving steeds meer mensen die stoppen met Fb.

    Hier n onrustige paar dagen. Hond werd ineens ziek. At niet meer en kon niet meer op zijn benen staan. Met spoed naar de dierenarts geweest, waarschijnlijk iets in of met zijn linkerpoot, dus als hij op moet staan met zijn linkerpoot, zakt hij er door heen en valt ie om. Pijnstilling gekregen en nu hopen dat rust herstel biedt en anders eind van de week terug. Dat hij niet eet, komt waarschijnlijk omdat hij zich ellendig voelt. Paté pakt hij wel, dus even op een paté dieet.
    Verder vrijdag middag een mail, dat op school kinkhoest geconstateerd is. Meteen de huisarts gebeld. Die belde s avonds om 19u nog terug, dat onze jongste zo snel mogelijk geënt moet worden, omdat dit echt levensgevaarlijk is voor die kleintjes. Dus zit nu op n telefoontje te wachten van het cb en als zij het niet doen, dan gaat de huisarts het zelf regelen.
    Verder vanmorgen na controle in het ziekenhuis gehad en over drie weken nog terug voor n uitstrijkje.
    Dus we blijven bezig zo.

    Kleine meid is trouwens al goed gegroeid. Van 3165 en 48 cm bij de geboorte, naar 4030gr en 53cm afgelopen donderdag.


    Hoe is t met de borstontstekingen dames? Beterschap daar mee, hopelijk zijn jullie er snel van af.
     
  16. annebon1986

    annebon1986 Actief lid

    22 jul 2014
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het leuk! Ik meld me ook weer!
    Bevallen op 17 december van eerste kindje, meisje Hannah. Ben zelf 28.

    Herkenbare dingen hier! Ben ook aan het afbouwen met kolven, zit nu nog op 2x per dag, ochtend en avond. Ze krijgt nu 1 of 2x per dag kunstvoeding en de rest nog gekolfd melk. Hebben nog wat in de vriezer dus kunnen rustig overgaan op kunstvoeding.

    Haha, wat leuk roln! Hier ook het eerste lachje gehad, super lief!
     
  17. Mama JaDeBo

    Mama JaDeBo Niet meer actief

    Ahh lief he Roin! Hier wordt ook gegeregeld gelachen nu, zo lief! En in haar slaapje soms zelfs met geluidjes hihi! Super schattig.

    Hier helpt de ab goed! Borst is weer zachter en veel minder pijnlijk... Ook de koorts is weg gelukkig.

    Meisje is alweer maand, wat gaat het snel he!! Slapen doet ze alleen bij mij dus wat lastig... Als ik haar overleg in wieg of box is ze wakker... Dus dat is echt ff zoeken. In de wagen en maxicosi slaapt ze wel. Flesjes gaan er goed in :). Volgende week weer ff wegen en hopelijk is ze dan wel meer aangekomen... Ze krijgt iig lekker bolle wangetjes.

    Jullie al nagedacht over anticonceptie? Of....
     
  18. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    beterschap voor je hond.
    Wij hebben die van ons afg juli in laten slapen. Ik mis hem nog vreselijk! Het is toch een onderdeel van je gezin. Dus begrijp je zorgen!

    Mijn pijn is minder. Maar heb nog een keiharde schijf in mijn borst en de plek is rood.
    Ik hoop toch dat ik het wel weg krijg!

    Moppie doet het hier ook goed! Precies in het midden van alle curves. Ik vind Haar al zo groot worden! Terwijl anderen gaat nog zo klein vinden.
     
  19. cizmo

    cizmo Fanatiek lid

    26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Sterkte met je hond tiniedice!

    Annebon welkom! Jij had al goed veel gekolfd zeg!

    Fijn dat de ab werkt mama jadebo.
    Irritant dat ze wakker wordt bij het wegleggen hè? Is hier ook het geval.

    Fijn dat jouw pijn ook minder is Roln.

    Hier kregen we mevrouw na de nachtvoeding weer gedurende anderhalf uur niet in slaap. Zo frustrerend. Dat vind ik wel het zwaarste stuk hoor, die slechte nachten.
     
  20. annebon1986

    annebon1986 Actief lid

    22 jul 2014
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamajadebo gelukkig knap je weer wat op! Ik heb in mijn kraamheer tegen een borstontsteking aangezeten, heb me suf gemasseerd, in de weer geweest met warme en koude compressen... jakkes!

    Ik ga denk ik gewoon weer aan de pil.. heb er eigenlijk nog niet echt over nagedacht.

    Hier gaan de nachten gelukkig goed! Ze heeft gisteravond om 9 uur de fles gehad en kwam vanacht om 4 uur. Daarna vanochtend om half 9. Ze slaapt heel goed, wel in een puckababy piep slaapzakje, omdat ze veel met haar armpjes zwaait en zo zichzelf wakker sloeg en krabte.

    Vanochtend lekker stukje gewandeld en meteen maar wat boodschapjes gedaan.
     

Deel Deze Pagina