December 2014

Discussie in 'De mama's' gestart door ikke142, 20 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Voor degenen die flesvoeding geven, hoeveel en hoe vaak geven jullie?
    Onze uk vraagt geloof ik meer dan dat aangeraden wordt. Ze kan gerust 5 Tot 6 flessen met 150cc op (iets meer dus ivm de poeder die je erbij doet)
    Ik probeer het nu te beperken Tot 120cc. Ben benieuwd hoe jullie dat doen.
     
  2. Mama JaDeBo

    Mama JaDeBo Niet meer actief

    Meisje drinkt hier 100 - 120 per fles zitten op 6/7 flesjes... Voor haar gewicht geen idee of we goed zitten... Volgende week ff wegen. Ze lijkt inhaalslag te maken...
     
  3. ikke142

    ikke142 Bekend lid

    1 nov 2013
    671
    0
    0
    Limburg
    Ons meisje krijgt 5 flesjes van 150+5. Overdag om de 4uurtjes, 's nachts zit er tussen de 7 en 8u tussen. Doet ze het prima op.
    In dr wiegje slapen gaat ook steeds beter.
    Nu is ze ook weer vertrokken, maar is vanochtend dan ook lekker samen met papa in bad geweest.
     
  4. T84

    T84 Fanatiek lid

    25 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier krijgt ze 6x 120, soms drinkt ze ze op, maar vaak ook niet..

    Anticonceptie: ben nog aan het nadenken.. wil.Geen pil meer, heb ik gewoon geen zin meer in.. wat ik ook niet meer wil is meer kinderen, wij zijn klaar om het maar ff zo te zeggen. De gyn had het over een spiraaltje of iets definitiever sterilisatie..
    Iemand met 1 van beide ervaring?
    Zelf.dacht ik.misschien ook de prikpil, iemand daar ervaring mee?
     
  5. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Thnx!
    Weet ik een beetje Hoe jullie het doen!

    Ik ben wel weer aan de pil gegaan. Ook om de bv te stopen
     
  6. Mama JaDeBo

    Mama JaDeBo Niet meer actief

    Hier geen pil oid... Spiraal ook niet, heb hem kort gehad met plaatsen trok ze hem eruit toen ze draadjes wilde afknippen... Dus nieuwe poging en toen bleek later op de echo dat hij in baarmoederhals zat ipv baarmoeder dus moest weer verwijdert worden... Hier nog niks definitiefs gezien het nog 'open staat'... Kwa gevoel nog niet klaar...
     
  7. cizmo

    cizmo Fanatiek lid

    26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Gats mama jadebo dat klinkt eng!

    Ik denk dat ik gewoon aan de pil ga tzt. Waarschijnlijk ooit nog een derde hier .
     
  8. noid

    noid Fanatiek lid

    29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Hey dames,

    Gezellig, ik doe ook mee!!
    Kleine man geboren op 28 december. Hij heet Daan en woog 4395 bij de geboorte.

    Hier nooit meer pil ivm trombose, ik ga voor spiraal binnenkort.
     
  9. sznne

    sznne Actief lid

    19 aug 2009
    333
    0
    0
    Drenthe
    hier ook aan het nadenken over anticonceptie maar er nog (lang) niet uit, ik heb geen zin meer in die hormonen in mn lijf van pil/ spiraal etc. had nuvaring maar daar schijnt ook wat mee te zijn (vorig jaar gelezen maar nu vergeten wat precies) Ml wil onder t mes maar dat gaat me ook wat te ver... stel dat we binnen n paar jaar toch nog voor n 3e gaan. /heb na 1 week na de bevalling besloten dit graag toch nog te willen maar dat was de roze wolk denk ik. ;) Vind dingen als maatschappij en economie etc ook wel zwaar wegen en heb dat in mijn coconnetje van toen niet meegenomen. Bovendien heeft ml altijd gezegd dat hij 2 genoeg vindt.. al is hij overhaalbaar als ik echt zou willen denk ik haha.
    Lastig lastig maar gelukkig hoeven we niet vandaag te beslissen dat scheelt.

    qua kilo's moet ik nog 2,2 van de 15. Nog wel steeds bv trouwens. Vorige x flink in de - kilo's gelopen door bv waardoor het ook stopte op gegeven moment, hopelijk komt het nu niet zover.
     
  10. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik kolf sinds vandaag nog2x.
    Rechts staat droog, links bijna. Hoe idioot ook, ik ben opgelucht. Hopelijk blijven de ontstekingen nu uit.

    Moet altijd wel lachen bij de gedachte aan de nuvaring. Wij noemen het ringsteken :D

    Ach de hormonen van de pil, ik heb dat geen problemen mee en vind het erg handig als je is je menstruatie uit wil stellen.
     
  11. cizmo

    cizmo Fanatiek lid

    26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Hoe gaat het ladies?

    Hier is een mijlpaal bereikt: onze dochter heeft 6 uur achter elkaar geslapen! Dat gaat de goede kant op!
     
  12. Mama JaDeBo

    Mama JaDeBo Niet meer actief

    Goedemorgen

    Hier slaapt meisje ook 6 uur achter elkaar... (22.30 laatste fles
    En ze meld zich weer rond 4.30) Wel de nachten nog heerlijk bij mij in bed maar overdag lekker op haar buikje in de wieg! Klein buikslapertje dus. Van de week maar eens even wegen, om te zien of ze dan wel
    Genoeg aangekomen is... Zou haast denken van wel.
     
  13. sznne

    sznne Actief lid

    19 aug 2009
    333
    0
    0
    Drenthe
    wat goed cizmo! Gefeliciteerd! Hier nog net 5 uur gehaald en dat denk ik nu 2x.. 6uur zou ik ook blij mee zijn elke nacht!:)

    Onze lars is nu 5,9kilo (op onze eigen weegschaal) Hij gaat als een malle, dikke bolle wangen ook.. ga woensdag even ''precies'' wegen bij het CB.

    Grappig mamajadebo, hier ook een die snachts op mijn buik slaapt. Ik val dan ook steeds in slaap met een voeding;) maar vind het ook gewoon heel gezellig! Ben wel langzaam mijn hoofd in standje baby gaat in eigen bedje aan het zetten maar is een proces;)
     
  14. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    #54 RoIn, 1 feb 2015
    Laatst bewerkt: 1 feb 2015
    Hier gisteren ook 6 uur geslapen.
    Ik leg haar wel in haar eigen bedje.
    Mopje leek geen slaap nodig te hebben tot ze niets meer wilde en alles tegelijk. Toen viel het kwartje, overprikkeld!
    Nu flesje, even knuffelen, even naar buiten kijken vanaf de bank (vindt ze heerlijk) en bij het eerste het beste vermoeidheidssignaal, gaapje of jengelen, naar haar bedje.
    Dit doen we nu trouw 2 dagen en lijkt goed te gaan.
    Toch weer die rust en regelmaat hè? :D
    Zal mogelijk niet voor ieder kind nodig zijn maar hier overduidelijk wel.
    Mama moet t ook nog leren hè?
    Ze drinkt nu ook niet meer zo idioot Veel. Denk dat dat allemaal bij het overprikkeld zijn hoorde. Niet meer weten of je honger hebt of moe bent.

    Hoe gaat dit bij jullie?
     
  15. Tiniedice

    Tiniedice Bekend lid

    4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook alles goed. De kleine meid doet het super, is tevreden en we genieten met z'n vijfjes van elkaar. Ik merk dat ik haar makkelijk overal mee naar toe neem, maar ook gerust even laat liggen als ik de meiden op moet halen op school en ze lekker slaapt en het regent.
    Ik houd inderdaad ook wel goed in de gaten dat ze haar ritme wel aan houdt, maar of dit nou in de wagen of in bed is, dat maakt mij en haar gelukkig niet veel uit.
    Drinken gaat ook goed. Vijf voedingen van 150ml die niet altijd helemaal op gaan. Ze drinkt gemiddeld om de 4 uur en maakt 's avonds of 's nachts een ruk van een uur of 7 achter elkaar.

    Anticonceptie is hier ook een issue. Ik kan zo slecht tegen de hormonen, heb snel migraine en bijwerkingen, dus ik gebruik nu nog niets.
    Mijn man wilde zich laten steriliseren, maar mijn gevoel is er nu nog niet uit of we klaar zijn met drie. Verstandelijk wel, maar zo lang mijn gevoel daar nog niet mee rijmt, wil ik toch liever geen sterilisatie, dat is zo definitief. En mijn man denkt er toevallig precies hetzelfde over.

    Dus ja, wat dan....

    Hoop dat iedereen nog lekker aan het genieten is...

    Wanneer moeten jullie trouwens weer gaan werken?
    Ik 30 maart en kijk er echt nog niet naar uit.... :(
     
  16. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Hoe doen jullie baby's dat zo'n lange nacht!
    Dat lukt hier echt nog niet.
    Vind dat ik niet zo erg hoor maar het zou best lekker zijn!

    Fijn dat jullie zo genieten!

    Och werk! Ik ook daar ergens in maart! Moet er Ik nog niet aan denken!
     
  17. cizmo

    cizmo Fanatiek lid

    26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Nou het was eenmalig hoor! Vannacht gewoon na 3,5 uur slapen weer een nachtvoeding...
     
  18. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Vandaag moeilijk een ritme er in te brengen.
    Steeds naar bed en steeds klaar wakker.
    Ik wacht soms tot ze slaapt, soms niet, maar steeds wordt ze weer wakker en uiteindelijk huilen natuurlijk.
    Heeft wel ruim 4.5 uur geslapen na wandeling. Mogelijk was ze toch niet moe genoeg.
    Toch maar weer proberen...
     
  19. cizmo

    cizmo Fanatiek lid

    26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Lastig Roln.

    Ik laat de kleine overdag trouwens niet langer dan 3 uur achter elkaar slapen. Langere slaapjes zijn voor s nachts. Zo hoop ik haar het dag en nacht ritme te leren.

    Vannacht heeft ze toch weer 6 uur achter elkaar geslapen. Ze heeft toen na de voeding enorm gespuugd. Echt als een fontein. Dat moet wel projectiel braken zijn. Hopelijk was het eenmalig.
     
  20. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ja ik lees daar zo wisselend over!
    Wakker maken, niet wakker maken, voeden op verzoek, voeden op tijd.
    Hoe doen de anderen dat?

    Projectiel braken? Nooit van gehoord!
     

Deel Deze Pagina