December 2014

Discussie in 'De mama's' gestart door ikke142, 20 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tiniedice

    Tiniedice Bekend lid

    4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

    Ti's al ff stil hier...
    Hoe is t met jullie?
    Hier momenteel zwaar. Alles en iedereen is ziek geweest, behalve ik, dus loop op m'n tandvlees. Verder nog steeds erg verdrietig om het inslapen van onze hond. Verder erg veel stress op mijn werk (reorganisatie etc) en zoveel gedoe en gerommel dat ik er tegenop zie om weer te gaan werken.
    Een dezer dagen zak ik gewoon door m'n hoeven. Naar de buitenwereld lijkt t allemaal vanzelf te gaan, maar ik ben gewoon op en aan het eind van mijn Latijn. De meiden doen het super hoor en I ook, maar de onrust in mijn hoofd maakt dat alles nu teveel is. Moest het ff kwijt :(
     
  2. ikke142

    ikke142 Bekend lid

    1 nov 2013
    671
    0
    0
    Limburg
    Tiniedice, Tuurlijk gewoon lekker van je afschrijven hier!
    Hele dikke knuffel voor jou!
     
  3. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    #163 RoIn, 14 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2015
    Ik vind het met 1 al zwaar!
    Mijn vriend maakt ontzettend lange dagen momenteel wat er voor zorgt dat ik vaak het gevoel heb het alleen te moeten doen. Ik geniet enorm van haar dat wel! Maar vind het ook best zwaar zeker als ze zoals afgelopen weken flink verkouden was en nu weer in een sprongetje belandt lijkt te zijn. Dwz: weinig slapen snel huilen.
    Ook heb ik de indruk dat moppie last heeft van verborgen reflux.

    Bedje etc staat al scheef, ik hou haar rechtop met drinken en een poos daarna. Verschoonkussen ligt al scheef, in de box leg ik haar ook scheef en gelukkig vindt ze het wipstoeltje erg leuk!
    Wie heeft hier ervaring mee?
     
  4. Tiniedice

    Tiniedice Bekend lid

    4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga maandag naar de huisarts. Doorverwijzing vragen voor een soort psychologe waar ik in het verleden ook al eens geweest ben, en medicijnen om de eerste rust in mijn hoofd terug te krijgen. En dan ga ik vooruit kijken.
     
  5. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Sterkte Tinie!
     
  6. Giggle

    Giggle Bekend lid

    18 jun 2013
    968
    0
    16
    tiniedice.. ik loop ook bij de psygoloog...niks om je voor te schamen juist goed dat je hulp zoekt.
    ik ben na de bevalling in een postnatale depressie beland en ben nu heel blij dat ik hulp gezocht heb.
    heel langzaam stapje voor stapje gaat het beter...
    sterkte meid
     
  7. Tiniedice

    Tiniedice Bekend lid

    4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL

    Ook sterkte voor jou giggle, het is zwaar voor je, maar fijn dat het stapje voor stapje beter gaat.

    En ik schaam me ook niet hoor, maar had gehoopt op 36 jarige leeftijd toch eindelijk eens van mijn minderwaardigheidscomplex af te zijn, maar helaas. Tel daarbij op mijn zware PMS en je krijgt een diep ongelukkige mama op dit moment. Maar gelukkig heb ik vier zonnestraaltjes thuis, die mij er doorheen helpen.
     
  8. Roossies

    Roossies Lid

    23 apr 2014
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

    Vervelend om te lezen dat t bij jullie niet zo lekker loopt momenteel. Maar met een beetje hulp komt t vast goed!

    Ik meld me hier ook maar. Was 28 dec uitgerekend maar ben 8 januari bevallen. Gelukkig de dag voor mn inleiding 👏😃.

    Hier gaat alles goed. Ons mannetje groeit goed en is tevreden en slaapt heerlijk door. Hij krijgt de laatste flesvoeding om 23.00 en is rond 8.00 smorgens weer wakker. Ook overdag slaapt hij goed... Alleen tussen 17.00 en 19.30 kan hij wel eens zeuren.

    Hoe is t bij jullie? Toevallig nog iemand die ook 8 januari is bevallen? 😉
     
  9. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Meiden!
    Hoe gaat het hier?
    Mijn verlof zit er alweer bijna op. Maandag eerste werkdag. Wat is de tijd voorbij gevlogen. Kleine uk is vandaag al 3 maanden en wat gaat die ontwikkeling razendsnel!
     
  10. Tiniedice

    Tiniedice Bekend lid

    4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Roin, hoe was je eerste werkweek?

    Hier weer wat rust in m'n lijf en leden. Heb weer een doorverwijzing gekregen voor psych en komende woensdag uitstrijkje en dan kaart ik meteen bij de gyn mijn PMS, pijnlijke eisprong en extreme menstruatie aan, en kijken hoe we dat aan gaan pakken.

    Verder iedereen weer beter. I gelukkig ook, ze had flinke buikgriep twee weken lang, wat resulteerde in een darminfectie met bloed in de ontlasting, dus dat was even schrikken.

    Vanmorgen weer naar t cb geweest. Derde prikken gehad. Ze weegt nu 5535 gram en is 58,7cm. Keurig dus. En ze is vrolijk tevreden en erg beweeglijk.:D

    Ook vanmorgen bij de oudste op school geweest. Zij had haar spreekbeurt en deed het over labradoodles en dus mocht onze pup acte de présence geven. Erg leuk.

    De middelste is nu lekker op een kinderfeestje en de oudste gaat vanavond naar een slaapfeestje. Leuk voor die dames.

    Verder een rustig weekend. We willen het huis voorjaarsklaar gaan maken. Dwz ruimen, ruimen en de wintergarderobe omwisselen voor voorjaarskleding.
    En ook de inrichting in huis willen we nog gaan doen, dus morgen even kijken voor een kleurtje op de muur.

    En morgen lekker naar prenatal. Gaan shoppen voor een kinderstoel, die hadden we nog niet gekocht.

    Dinsdag heb ik mijn eerste werkdag. En begin er nu stiekem toch wel weer een beetje zin in te krijgen :)

    Zo weer even een korte update.

    Groetjes
     
  11. sznne

    sznne Actief lid

    19 aug 2009
    333
    0
    0
    Drenthe
    Wat rustig hier!
    Sterkte tiniedice en giggle.. ik weet hoe het is om een (flinke) dip te hebben en idd het is helemaal niet erg hulp te zoeken. Soms heb je gewoon even iemand anders nodig om er weer bovenop te komen. Ieder zn werk;)
    Gelukkig heb ik de afgelopen maanden als heel fijn ervaren, oke het huishouden moest en moet het ontgelden maar oh wat voel ik mij in balans. Nu ik inmiddels alweer ruim een week werk voelt het wel zwaar, het werk vraagt veel energie en nu ml het huishouden ook laat voor wat het is is het mij wat teveel aan het worden, misschien nog even een wenproces.. hopelijk. Vorige x zat ik alles behalve lekker in mijn vel en heb nu gezien nu ik het vergelijk hoeveel energie psychisch niet lekker zitten eigenlijk kost. Dag EN nacht.. Maarja ik ken nu wel mijn grenzen veel beter en dat is ook wat waard!
    Hier onze man inmiddels boven de 7kg en 2 week terug 59cm.. slurpt nog steeds om de 2,5u overdag en slaapt 3/4u 3tot4x per dag. Snachts doet hij 12 uur met 2 voedingen tussendoor. Best nog veel maar voed dan ook op verzoek, mocht het te zwaar worden met werk zometeen dan ga ik kijken of hij niet langer tussen de voedingen kan, maar misschien is hij ook gewoon een mama kindje;) Hoop wel dat hij over een maand of 3 iig zelf het ritme enigszins aanpast:)

    Viel me trouwens op dat hij tijdens het eten steeds erg geinteresseerd doet en op zijn handjes sabbelt dus gister een stukje gekookte wortel geprobeerd... hij vrat mn handen er bijna bij op!! haha heel schattig, wilde eigenlijk pas wachten tot 6mnd maar als hij zelf aangeeft en we hebben iets dat kan geef ik hem denk ik gewoon, klein stukje moet kunnen, goed voor zn smaakontwikkeling;)
     
  12. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Hier kijkt ze zowat ook het eten uit mijn mond.
    Maar ik durf eigenlijk nog niets te geven! Meer ivm de darmpjes. Kan dat wel denken jullie?

    Tinie en Giggle, hoe gaat het?

    mamaJadebo, ik ben ook zo benieuwd hoe het met jou gaat in je eentje met die kleintjes! Ik vind 1 vaak al veel :D

    Heb hier de indruk dat ze flink reageert op de sprongetjes die ze doormaken volgens 'oei ik groei'.
    Iedere keer als ik denk, Oei, ze wordt 'hangerig en huilerig', wil niet slapen etc.. dan kijk ik in het boek en ja hoor! precies weer in een sprongetje.
    Ze is nu 14,5 week, gisteren wilde ze weer niets (wel voeding etc hoor) maar verder het liefst aan mij plakken. Boek gepakt en met 14,5 week begint het volgende sprongetje. :)
     
  13. Tessy1985

    Tessy1985 Actief lid

    6 apr 2013
    398
    0
    16
    vlakbij Rotterdam
    Hi meiden,

    Hier ook weer even een berichtje van mij. Lekker druk geweest :D
    Hulp vragen is toch alleen maar goed, beter dan dat je het laat doorkabbelen en straks de bom barst.
    De kleine man doet het geweldig, slaapt het klokje rond sinds vorige week woensdag dus wij zijn helemaal uitgerust. Hij gaat heerlijk mee in het ritme van de oudste. Ook samen in bad, etc. Lekker makkelijk, haha!
    Ook nog maar 4 flessen op een dag, dus met 4 maanden beginnen we hier ook gewoon met hapjes hoor. Hebben we met de oudste ook gedaan en die lust alles!
    Sprongetjes soms wel en soms niet. Dat beetje hangerige heeft ie soms wel, maar het meeste uit dat boek vind ik een beetje onzin.

    Iedereen ook weer lekker aan het werk? Ik vind het heerlijk! Mama zijn is geweldig, maar thuis moeder aïs niet voor mij weggelegd.
     
  14. Roossies

    Roossies Lid

    23 apr 2014
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook weer aan het werk ... Ik vind het ook heerlijk! Even weer "jezelf" zijn. Al vind ik t ook heerlijk om met mn mannetje bezig te zijn, maar de hele week thuis zou ook niks voor mij zijn.
     
  15. Roossies

    Roossies Lid

    23 apr 2014
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoeveel uur werk jij tessy?
     
  16. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik vind het werken ook weer fijn hoor!
    En in de avond heb ik hierdoor nog meer plezier met haar!
    Ik werk nu 24 uur! Wat een luxe en wat vliegen de weken om!
     
  17. Roossies

    Roossies Lid

    23 apr 2014
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja he... Een week stelt niets voor ! Ik werk 29 uur... 3 en n halve dag.
    Hoe doe jij dat met opvang? Hier blijft mn vriend 1 dag in de week thuis..1 dag zijn moeder en 1 dag mijn moeder. En ik werk ook op zaterdag dus ben de woensdag en donderdag lekker vrij !
     
  18. Tessy1985

    Tessy1985 Actief lid

    6 apr 2013
    398
    0
    16
    vlakbij Rotterdam
    Ik werk 24 uur, ma/di/wo.
    Heerlijk;)

    Ik ga als de jongste 1 wordt weer terug naar 4 dagen.
    Op maandag gaan de jongens naar oma
    Dinsdag en woensdag naar het kinderdagverblijf.
    Mijn vriend heeft het geprobeerd om thuis te werken 1 dag, maar dat is helaas niet echt praktisch. Hij zit de halve dag aan de telefoon om mensen aan te sturen/te overleggen en dat werkte gewoon niet.

    Ook hebben wij heel decadent een schoonmaakster:D
    Dus voldoende tijd om met mijn mannen door te brengen.
    Alleen iedere dag stofzuigen onder de eettafel :p
     
  19. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Mijn ouders passen 1 dag op een ze gaat 1 dag naar de opvang.

    Ik ben zo benieuwd! Wat doen/kunnen jullie kindjes inmiddels wel of juist niet?
    Hier is ze haar stem enorm aan het ontdekken en gilt ze de halve dag als een meisje :)
    Bij een boekje lezen slaat ze de bladzijdes om (gaat uiteraard gewoon om de handeling dat ze leuk vindt en niet omdat ze begrijpt wat ik lees :D).. Maar op haar buik liggen en omrollen, dat gaat nog niet.
     
  20. Tessy1985

    Tessy1985 Actief lid

    6 apr 2013
    398
    0
    16
    vlakbij Rotterdam
    Omrollen doet de kleine man sinds zondag. Van buik naar rug dan. En hij is een buikslaper, dus word lekker boos als hij dan wil gaan slapen :D
    Dus dekentje strak om zijn schouders doen, haha.
    Verder is hij helemaal gek op zijn speelkleed met boog. Gaat blij liggen trappelen en naar alle speeltjes graaien.
    Ook zijn stem lekker aan het testen en veel gurgelen :p
    En heel hard trappelen in bad, lekker spetteren. Moet zijn broer heel hard om lachen, want die word nat gespetterd.
     

Deel Deze Pagina