Dit is een vervolgtopic voor de al wat oudere mama's of dames die nog zwanger zijn of willen worden op latere leeftijd. Hopelijk kunnen jullie deze vinden dames
Hallo dames, mag ik ook meeschrijven in jullie clubje? Ik heb net jullie oude topic ontdekt en zag dat jullie nu hier verder schrijven. Ik zal me even voorstellen. Ik ben 42 en moeder van drie kinderen. Oudste zoon is net 4 geworden, ik was 38 bij zijn geboorte. Bij zoon 2 was ik 40, hij is nu tweeëneenhalf. En bij ons cadeautje was ik nog net 41. Op onze oudste hebben we lang moeten wachten. Uiteindelijk bleek ik 1 afgesloten en 1 slecht werkende eileider te hebben. De afgesloten eileider is verwijderd en met behulp van ivf werd ik zwanger. Volgens de gynaecoloog zat een spontane zwangerschap er niet in, omdat de ene eileider die ik nog heb te slecht zou werken. Maar we hebben twee keer het tegendeel bewezen . Ik had graag eerder kinderen gekregen, maar soms loopt het anders. En ik heb er absoluut geen moeite mee dat ik een 'oudere' moeder ben. Ik voel me geen 42 en ben erg blij dat we ons drietal nog hebben mogen krijgen. Erg leuk om al jullie (herkenbare) verhalen te lezen.
Mag ik ook hier meeschrijven... sinds 8 weken moeder van een prachtige dochter. Ik wordt volgende week 39 (oeps)..... Ik ben een bewust alleenstaande mama omdat de leeftijd dus een rol ging spelen. Ik kon me niet voorstellen geen mama te worden.
Ah, gevonden! Was niet op zoek gegaan naar het forumonderdeel 'de mamma's' want ik ben immers nog geen mama Hier 40 jaar en zwanger van de eerste, een grote verrassing, temeer omdat ik volgens de huisarts al in de overgang zat. Met mijn ex 8 jaar geprobeerd en niet gelukt, en met de vriend erna...tja dwars door de prikpil heen nog wel. Relatietechnisch niet heel handig en/of gemakkelijk (we waren nog te kort samen) maar dat is nu eenmaal niet anders.
Hallo allemaal, Ik had ook al eens gereageerd bij het andere topic. Ik ben 38 en de kleine meid wordt deze maand twee jaar. Het begint al een echt peuterpubertje te worden. Mijn vriend wil nog wel een tweede, maar ik denk dat ik het zo wel goed vind.
Hallo dames, mag ik me hier ook aanmelden? Ik heb me zojuist voorgesteld bij "voorstellen" Ik ben 38 jaar en al 20 weken zwanger van de 2 de. Onze dochter word in augustus 6 jaar.
Ik meld me ook: Ben op m'n 39-ste mama geworden en inmiddels net 42, vanwege m'n leeftijd icm m'n lichamelijke conditie blijft het ook gelijk hierbij. Heb nooit de intentie gehad een hele jonge moeder te worden maar had het graag wel íets eerder gewild, rond de 30, maarja soms loopt het leven anders ...ben in ieder geval dolgelukkig dat het moederschap me überhaupt gegund is
jahaaaaa daar zijn we weer. gezellig zat gisteren naar TLC te kijken en daar was een doc over een vrouw van 50 die zwanger was. dus wij zijn allemaal nog piep hoor!
Pfoe 50......alhoewel het rekt steeds verder op, ik ken vrouwen van 50 die 30 lijken. Maar om dan nog een kind te krijgen?
Hebben jullie gemerkt dat je zwangerschap anders/zwaarder is als je ouder bent? Ik niet eigenlijk.... ik heb wel erg last van bekkeninstabiliteit gehad (maar dat is niet leeftijdsgebonden ) Wel merk ik, vergeleken met de jongere, onder de 30, dat ik wel meer deed en meer kon relativeren. Een collega was ook zwanger, 27 en was alleen maar aan het zeuren dat ze zo moe was, dat het zo zwaar was.. enz.... terwijl ze (in mijn ogen) echt een droom zwangerschap had, hihihi...
Ook ik meld me. Ben 42 en 3 maanden geleden bevallen van mijn tweede zoontje. Heb mijn oudste, nu 4, op mijn 38e gekregen. Anderhalf jaar later was ik weer vlot zwanger, maar dat werd een miskraam met bijna 12 wkn. Daarna lukte het niet meer zwanger te worden. Op mijn 40ste in het zkh belandt, waar we 3 ivf -pogingen gehad hebben. En vorig jaar juli, in afwachting van mijn menstruatie om aan poging 4 te beginnen bleek ik alsnog spontaan zwanger. Nu is het gezin compleet, al moet ik zeggen dat ik het jammer vind nooit meer zwanger te zullen zijn.
Misschien moeten we even een lijstje maken, zodat we in een oogopslag weten wie er mee kletsen (zwanger, leeftijd, hoeveel kinderen).
Wat een mooie verhalen allemaal! Ook ik had eerder meegeschreven. Ik ben 38 jaar en was 36 toen ik mijn meisje kreeg. Mijn dochtertje wordt (net zoals Miss. Appletree) deze maand 2. Ik wilde eerder kinderen maar vriendlief moest aan het idee wennen en wist niet zeker of hij vader wilde worden. Na een bezoek aan een vriendin met een zeer leuk zoontje was ook hij overtuigd. Bij ons heeft het een jaar geduurd voor ik zwanger raakte. Dit was een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. M'n eileider moest worden verwijderd. Kort daarna (ongeveer 4 maanden) raakten we weer zwanger. Ik heb een zwangerschap en bevalling gehad die ik iedereen toewens. M'n vriend is klaar maar ik koester stiekem een wens voor een tweede maar m'n vriend wil echt niet meer. We hebben best wat meegemaakt met ons dochtertje (kma en daardoor wat onrustige baby). Ik denk dan ook (voor vrijwel 100% zeker) dat we het hier bij laten.