December 2017 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jairy0811, 31 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Wow vanaf hoe laat?!

2. Boedah

Boedah Niet meer actief

22:45 laatste fles, maar ze dronk er maar 85 van. 23:15 lag ze in bed en net om 6:45 werd ze wakker :thumup: Nu lekker de fles bij papa!

Zelf zijn we allebei al wakker vanaf 6:00 :roflmao:

3. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Hallo meiden,

Mag ik misschien mee kletsen? Ik schrijf ook mee in een ander topic met december moeders maar daar is het meestal erg rustig.

4. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Van mij wel hoor @Wenda

Wat goddelijk zeg @Boedah echt een schone slaapster jullie meisje.

Wij gaan vandaag weer naar de osteopaat. Ga ook aankaarten van zijn verborgen reflux, daar zal ze ongetwijfeld wat mee kunnen. Dus ik heb goede hoop voor ons jochie.

Shoppen : Ik heb gisteren ook weer geshopt. Mijn vriend zegt ook elke keer als ik zeg nee niet nodig, ach koop gewoon maakt het uit. Ehhh ja schat nog even en zijn kledingkast stort in elkaar hehe.
    Oja ik doe met jullie mee hoor, ik heb iets in 86 en 92 gehad. Maar was wel zomaar, geen kraamcadeau. (Dus opzich wel lief haha)

Slapen : Hier kreeg hij een fles om 24 00 uur, om 4.00, en om 8.30. Maarja, heb liever dat hij geen last/pijn heeft dan dat ik meer slaap!

Vinden jullie de tijd ook zo snel gaan? Hij is gewoon geen kleine baby meer...

Oja ik heb hem gisteren 62 aangetrokken, maar dat is echt nog te groot. (Wat me wel verbaasd, ik dacht dat hij snel uit 56 zou zijn) maar met 5 weken zit hij toch nog in 56.

Voeding voor hongerige babies : Lijkt me wel een hele goede, alleen ben ik bang dat hij dat niet zo goed kan handelen. Ik wacht nog even af, en anders eventueel over een week of twee.

5. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    Wow @Boedah wat heerlijk!! Hier vannacht ineens om 4.00 ipv 5.00 o_O en nu net ook om 9.00 ipv 10.00, dus we zijn een uurtje naar voren geschoven.
    Haha lekker shoppen toch? Heerlijk vind ik het. Ze heeft nu een prenatal setje aan in 62, en past perfect.

Succes bij de osteopaat @Prettykitty! Hopelijk kan ze idd ook wat met de reflux.

Welkom @Wenda! Gefeliciteerd met je dochter! Hoe gaat het bij jullie?

6. Boedah

Boedah Niet meer actief

Welkom @Wenda !

Echt heerlijk dat ze doorgeslapen heeft ja! Maar ik reken nog op eenmalig ;)

7. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @Boedah lekker zeg!

Slapen: hier ging ze er om 0.15 in zowaar en begon te mekkeren om 6.15. En krijgt zo dr tweede, eerst koffie :D
    We hebben nog 0 ritme hoor.

Kleding: ik ben nu ff alle setjes van 56 nog een keer aan het aantrekken en dan kunnen ze gok ik de doos in. Het verschilt wel erg per kledingstuk hoe het valt.

@Wenda welkom! Vertel meer!

8. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    @JG1986 , dankjewel! Gaat eigenlijk heel erg goed. Ze slaapt goed, drinkt goed, is vrolijk en kletst lekker. Het is tot nu toe de makkelijkste van de 3:)

Vannacht heeft ze van 23 tot 7.30uur geslapen. We zijn echt verwend met haar!

A zit al een paar weken in maatje 62. Maat 56 is echt te klein

@Boedah , lekker dat ze door heeft geslapen! Al was het misschien voorlopig eeenmalig, deze slaap heb je alvast te pakken

9. Boedah

Boedah Niet meer actief

Oh lekker zeg @Wenda !
    Ze dit in maat 62 zeg je, hoe groot was ze toen ze geboren werd als ik vragen mag? Gewoon nieuwschierigheid hoor. Heb heel veel leuke kleren in maat 62 liggen, maar ze draagt nu net 56, en sommige dingen zelfs nog maatje 50! Dus ben benieuwd wanneer ze die ongeveer zal passen :D

10. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Welkom Wenda!
    Ook al zo'n lekkere doorslaper! Doet ze dat ook al vaker?

Boedah, lekker hoor, zo lang doorgeslapen! Ook al was het misschien eenmalig, zo'n lange ruk doet je toch goed.

Prettykitty, succes bij de osteopaat!

Slapen: hier heeft ie gisteravond een rustige avond gehad. Na het badje is hij na de fles van half 7 meteen op bed gegaan en om iets na tienen hebben we hem wakker gemaakt voor de avondfles van 22.30. Na nog een uurtje knuffelen en kletsen is hij is slaap gevallen tot 3.55 en daarna pas om 7.30 weer.
    Vanmorgen zijn we lekker op bed blijven liggen en hebben we daarna nog even geslapen tot half 11.

Kleertjes: hij zit nog in maat 56. Maat 50 wordt echt te klein dus alles daarvan is nu de kast uit. We hadden hem afgelopen week een pakje 62 aangedaan maar dat is nog echt een beetje te groot haha. Een truitje lijkt net een heel fout kort jurkje haha.

11. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ze was bij haar geboorte 3800 gram en 55 cm. Dus ze was al heel lang. Maatje 50 heeft ze 2 dagen aan gehad:D

@Jairy0811 , ja ze maakt wel vaker een lange ruk! Ook nog wel nachten dat ze de 3 uur komt maar meestal wel 1 keer tussen de voedingen minimaal 4uur

Haha grappig is dat ja als die shirtjes nog te lang zijn.
    Hier zijn jurkjes in maatje 56 nu zo kort dat ze net op haar luier komen:D

JG1986 en Jairy0811 vinden dit leuk.
  12. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113

Ahw, wat een knapperd!

Haha, ja dat ziet er zo apart uit. Zo van; ik wil dat het past maar het gaat nog net niet.

Wenda vindt dit leuk.
  13. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    Mooie dame @Wenda! Ook al zo'n lange dame! Ons meisje was 56 cm en 4505 gram bij de geboorte. Maat 50 hebben we niet eens geprobeerd :roflmao:

Hier vandaag tnt een lekker dagje, blij en vrolijk meisje, beide dames liggen lekker op bed, wat een luxe ;)

Wenda vindt dit leuk.
  14. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Wauw nog langer ja. Ik dacht dat A al zo lang was:D

Fijn dat je een lekker dagje hebt! Hier gaat het vandaag ook aardig goed.
    Alleen heeft man vanmorgen gewerkt en die kwam thuis met de mededeling dat hij om 16uur weer weg gaat:rolleyes:
    Hij was van de week ook al 2 avonden weg. Maar goed, ik ben het gewend om het alleen te doen;)

15. Boedah

Boedah Niet meer actief

Hier was het de hele ochtend pet met slapen. Kleine hazen slaapjes en dan wakker schrikken en gelijk weer huilen. Dus heb mn ouders én opa en oma maar verblijd met een bezoekje :). Man was toch weg om te helpen klussen.

Het lijkt wel alsof ze al helemaal een dag en nachtritme heeft ofzo!

Dus daarom vanmiddag na de fles maar geprobeerd om haar in de puckababy, in haar kamer met de gordijnen dicht, te laten slapen . En ja hoor: ze slaapt al 2 uur heerlijk rustig! Horen gewoon helemaal niks op de babyfoon.

JG1986 en Lies1611 vinden dit leuk.
  16. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Hoe gaat het hier dames?

Ik heb net kraambezoek gehad nog van mijn werk en kreeg te horen dat ik nog zo'n 154 verlofuren had openstaan, a 19 weken. Ik kreeg dan ook het aanbod om nog twee weken langer thuis te blijven, aansluitend op mijn verlof, en daar heb ik geen nee tegen gezegd haha. Ik ga dan ook pas halverwege maart weer aan het werk :D

Vannacht ook een luxe nacht gehad, kleine man kreeg gisteren om half 11 zijn laatste fles en kwam pas om 10 voor half 6 weer! Denk wel dat het eenmalig was, maar we klagen niet.
    Aankomende vrijdag moeten we weer naar het CB, ben benieuwd naar zijn gewicht en lengte. Ook krijgt hij dan zijn eerste prikjes :(

17. Boedah

Boedah Niet meer actief

O lekker @Jairy0811 ! Langer thuis is nooit verkeerd zo :)
    Ook lekker dat hij zo lang heeft geslapen! Als het wel voor 1 x is heb je toch deze maar mooi gehad.

Hier een rustig dagje thuis. Alle was weggewerkt, de keuken schoon en lekker uitgebreid gedoucht net. Mevrouwtje had gister om 22:15 de laatste fles, en was er om 4:45 weer. Daarna geslapen tot 9:30.

Vanmiddag rond 13:30 in haar eigen bedje gelegd, en daar ligt ze nu nog heerlijk te slapen. Wel lekker dat ik een x even door kan gaan in huis!

Hopelijk haal ik straks ook nog een vrolijk meisje uit bed :)

18. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    Heey meiden, hoe gaat het?
    Hier vannacht doorgeslapen!! Om 23.00 de laatste fles en toen kwam ze om half 6 pas! Ik dacht als ik het nog een half uurtje kan rekken dan komt t goed uit, dus speentje erin en wat denk je? Toen m'n wekker ging om 6.50 sliep ze nog! :eek: dus tnt in het 7.00 11.00 15.00 19.00 23.00 schema! Gister begon ze daar uit zichzelf mee, hopelijk houdt ze t vol.
    Ze poept wel wat minder de afgelopen week, telkens maar 1 keer per dag of zelfs om de dag. Ze lijkt er niet echt last van te hebben, maar t maakt mij wel wat onzeker.
    En ze heeft telkens na de voeding een knalrood gezichtje. Geen koorts, maar lijkt van de inspanning ofzo. Heel gek. Herkenbaar voor iemand??

19. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Poepen: Jochie poept maar 1x per 3 a 4 dagen. (Dan helpen we hem meestal, anders duurt het nog langer) al hoeven ze maar 1x in de 8 dagen te poepen! Super weinig... kan nooit fijn zijn voor die kleintjes toch?

Wat een schone slaapsters hebben jullie allemaal. Hier kwam hij vannacht na 4 uur en 15 min. En dat was al luxe voor me!!! ;) haha!

Volgens mij had (of heeft dat weet ik nog niet) last van een sprongetje ofzo. Normaal huilt hij natuurlijk wel, maar we komen dik over de norm van een huilbaby! Ook is zijn huiltje veel harder. Vanmorgen nog niet gehoord, meneer ligt nu weer op mij te slapen.. Want mama slaapt natuurlijk veel lekker dan zijn co-sleeper.

Maar eerlijk gezegd ben ik uberhaupt al blij dat hij snachts in zijn co-sleeper slaapt. Dus ik klaag niet... (naja een klein beetje hehe)

@Boedah wat heerlijk! Ik kom echt nergens aan toe.
    Ik ben al blij als ik mijn koffie warm op kan drinken! (En dan overdrijf ik niet!)

@Jairy0811 Wat heerlijk nog langer verlof! Gelijk heb je hoor. Zou ook lekker langer verlof nemen.

Ik ben trouwens over naar maat 62 van kleertjes. Meeste is nog aan de ruime kant, maar hij heeft zoveel leuke kleren in 62. Kon niet langer wachten hahaha.

20. Boedah

Boedah Niet meer actief

Wat lekker @JG1986 ! Rood gezichtje na de fles ken ik niet. Hier wel een rood gezichtje, maar dan van de acne :(

@Prettykitty zover ik begrepen heb moet een flesvoeding baby toch elke dag poepen? Dacht dat met borstvoeding ze om de 8 dagen mochten.

Hier poept ze GEMIDDELD 2x per dag :roflmao:

Deel Deze Pagina