December 2017 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jairy0811, 31 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Gefeliciteerd, Boedah!
    Het zal inderdaad wel even wennen worden, maar voor je het weer heb je daarin je ritme ook alweer gevonden. Ging de kleine meid nu naar de opvang?

2. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    Gefeliciteerd @Boedah!! Ja dat is even wennen om de kleine meid weg te brengen. Maar ik weet zeker dat je t straks gaat waarderen dat je ook weer eens even iemand anders kan zijn dan alleen mama. Ik heb ook echt wel weer zin om te werken!
    Oooh ik heb vandaag schaatsen gekocht voor de oudste, mijn eigen liggen nu bij de slijper, ik kan niet wachten om het ijs op te gaan!! :D
    Het gaat hier verder best goed! C slaapt super! Klokje rond elke dag!
    Gister wel een beetje een vervelende mededeling van de psz, I stookt de boel telkens op (gillen, lawaai maken) en luistert heel slecht. Ik herken t wel een beetje van thuis, we zitten er bovenop (niet teveel natuurlijk) maar bah wat vind ik t vervelend. Hier misschien iemand tips?

3. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Super @Boedah gefeliciteerd!!!

Ja dat lijkt me wel even wennen dat je dan niet meer 24/7 bij N. Kunt zijn!

Ons jochie heeft vannacht gewoon bijna 7 uur geslapen! Wow! Echt knap!

@Wenda Wat voor slaapzak heb jij?
    En welke maat?

Jochie trapt ook regelmatig zijn dekens weg, en dan ligt hij dus alleen in een romper en boxpakje aan. Vind dat nogal koud.
    En dan heb je zeker geen dekentje he of wel voor A.?

Schaatsen : Leuk!!! Is altijd zo gezellig vind ik haha. En na afloop lekker warme chocolademelk drinken.

Heb helaas geen tips voor je.
    Hoop dat ze snel wat beter gaat luisteren.

4. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Gefeliciteerd @Boedah ! Dat zal wel even wennen zijn ja. Maar komt vast goed!

@Prettykitty , Ik heb een slaapzak van ter Stal. Met mouwen. Is maat 80. Is nog wel te groot maar ik heb de mouwtjes omgeslagen. Bij haar nekje is hij wel goed. Haar hoofdje kan er niet in.
    Ja ik heb er nog wel een dun dekentje over. Een slaapzak alleen vond mevrouw ook te koud:D

@JG1986 , oh leuk hè schaatsen! Ik durf niet meer:oops: Als ik wat breek hebben we een beetje een probleem.

Lastig van je dochter! Hier merk ik ook wel veel uitprobeer gedrag. Maar vooral thuis.
    Ik denk dat er niet veel aan te doen is. Goed consequent blijven. Grenzen bieden veiligheid.
    Ik denk dat het hier ook nog komt doordat er natuurlijk wel wat veranderd is sinds ze een zusje hebben.
    Het is hier al minder dan een paar weken terug.

5. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @Prettykitty Wat fijn! Geniet ervan!

Slapen, hier gemiddeld ook 7uur. Alleen de avonden blijven een probleem.. Maar het gaat op zich de goede kant op. Ze ligt nu tussen 2300-2400 in bed (Dit was soms wel 2 uur..). Dus langzaam vervroegen..

@JG1986 ai lastig! Misschien inderdaad door de verandering met de komst van dr zusje? Ik zou proberen wat een op een tijd met dr door te brengen, bv als c bij papa is.
    Ik ben redelijk streng voor de oudste denk ik. Maar dat heeft ze ook nodig. Ik kan lief iets zeggen maar dan dringt het niet door, of het interesseert dr niet. Ik probeer zo veel mogelijk uit te leggen en te vertellen wanneer we wat gaan doen, zodat ze weet waar ze aan toe is.

6. Boedah

Boedah Niet meer actief

Bedankt allemaal meiden!
    Ik heb vanmorgen een proef ochtend meegelopen! 6:15 de wekker, 7:00 N wakker gemaakt :(, fles gegeven, 7:30 de deur uit met tranen over mn wangen.... :rolleyes:
    Man heeft haar naar mn moeder gebracht die op ging passen.

Werken was leuk! Het is alleen een baan die eigenlijk bijna niet in 32 uur te doen is, maar meer wil ik echt niet. Ik vind dit al verschrikkelijk, 4 hele dagen weg van mn meisje!! Maar het is voor een goed doel. Als ik erg goed mn best doe en alles loopt lekker, heb
    Ik grote kans dat ik hier kan blijven en dan na de zomer de baan kan delen met de gene die ik nu ga vervangen. Dus dan zou ik minder kunnen gaan werken.

Man gaat nu kijken of hij een dag verlof op kan nemen, zodat ze dan maar 3 dagen naar de oppas hoeft.

Voel me momenteel echt een slechte mama, hopelijk went het snel!

7. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    Haha ja ik moet ook niks breken :rolleyes: Maar ik kan wel redelijk schaatsen, ben aan de elfstedenroute geboren en kon bijna eerder schaatsen dan lopen :roflmao:
    Heb alleen wel ff m'n klapschaatsen vast gezet, want t is alweer even geleden, dus wil nu eerst weer even op de vaste ijzers wennen.
    "Gelukkig" dat I niet de enige grote zus is die dit gedrag laat zien. Ik ben ook altijd heel streng en duidelijk naar haar toe, dat werkte ook altijd prima, tot dus een paar weken terug ze hiermee begon. Naja we blijven gewoon grenzen stellen, en hopelijk trekt t dan een beetje bij.
    Fijn dat je werkdag leuk was @Boedah! En voel je zeker geen slechte moeder hoor! Je geeft (is mijn mening) gewoon t goede voorbeeld :)
    Ik heb trouwens een zelfgemaakte (door iemand anders gemaakt:D) slaapzak. Die past precies! Maar als je denkt dat je slaapzak te grote openingen heeft kun je ook ff de mouwen en hals met een paar steekjes wat smaller maken, dat deed ik voor de oudste ook.

Prettykitty vindt dit leuk.
  8. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik heb de slaapzak bij hem aangedaan en geprobeerd hem over zijn hoofd te trekken. Dat gaat niet. Dus ik ga er vanuit dat dat goed is.

Het is niet z'n hele dikke. Hij is van Jollein. 70 cm, en 0.6 TOG.
    Het is net een klein pastoortje in die slaapzak haha.

9. Boedah

Boedah Niet meer actief

Slaapzak: hier slaapt ze in de puckababy piep, met een laken en dekentje erover.

Schaatsen: morgen mn schaatsen opzoeken! En snel op marktplaats zetten :p
    Net zoals mn Motorpak en helm!

JG1986 vindt dit leuk.
  10. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    Haha zonde joh! Die van mij zijn klaar om te gaan schaatsen. Hopelijk vanmiddag al ff, maar ik ben bang dat t nog niet vertrouwd is. Ik kan niet wachten!!!

11. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Haha ik heb helemaal niks met schaatsen maar gelukkig heb ik een vriend die zulke dingen kan doen met de kinderen :rolleyes: L heeft er zin in! Denk dat we dr gaan verrassen met schaatsen.

12. Boedah

Boedah Niet meer actief

Ik houd liever mn armen en benen heel met zo'n kleintje in huis Haha. Ik ben werkelijk waar zo'n kluns als het om schaatsen gaat!

Vandaag wilde ik opruimen, maar ondertussen is het hele huis overhoop Haha.

De keuken is een zooitje want ik ben karamelos aan het maken (Google maar, recept van Rudolph van veen en zoooo slecht maar lekker!)
    Zolder is een zooitje want ik zocht de schaatsen. Wel gevonden overigens :D . Toen kwam ik oude kleding tegen die eigenlijk wel naar zo'n kledingbak kunnen, dus die liggen op de overloop om in een zak gedrukt te worden. Maar kleintje slaapt, en een vuilniszak maakt wel erg veel herrie, dus daar wacht ik even mee.

JG1986 vindt dit leuk.
  13. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Schaatsen, leuk hoor! Ik denk dat mijn man met de oudste gaat als het hier kan.

@Boedah, haha als je het dan weer opruimt heb je wel extra veel eer van je werk:D

Ik zit enorm te twijfelen om een stuk van.mijn haar te knippen. Ik heb het nu tot net voorbij mijn schouderbladen en dan zou ik het tot aan mijn schouders doen.
    Maar man vind lang haar mooi ,maar nu heb ik mijn haar altijd in een staart en verder niks. En lang haar is ook niet ideaal met kinderen :o:
    Hoe hebben jullie je haar?

14. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    Haha @Boedah zo gaat het bij mij ook altijd :roflmao:

Hier ook lang haar waar niks mee gedaan wordt @Wenda. Zo zonde, maar heb er geen tijd voor. Als we uitgaan ofzo dan steek ik t vaak wel op.
    Vind t wel handig om vast te doen, korter wil vaak lastiger vast. En heel kort, millimeter werk, had ik 4 jaar geleden, doe ik niet weer :|

Lies1611 vindt dit leuk.
  15. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @Boedah Haha ik ben ook zo'n keus.. mij niet gezien!

@Wenda mn haar is nu te lang. Moet even tijd vrij maken om naar de kapper te gaan. Het komt tot halverwege mn rug maar heb redelijk dik haar dus weinig model op het moment. Met als gevolg dat ik het ook vast draag en nauwelijks los. Plus ik twijfel of ik het wil verven..

16. Boedah

Boedah Niet meer actief

@Wenda , ik ben het juist lang aan het laten groeien!
    Ik had 1 kant lang, en 1 kant gemillimeterd. Maar ik ben ongeveer 1,5 jaar geleden begonnen met die korte kant gelijk te laten groeien met die lange kant.

Op het moment zit het vaak in een staartje, omdat het nu zo'n lengte is waar niks mee kan. + ik moet nodig naar de kapper voor mn uitgroei, maar wanneerrrrr. Vind het ook zo wat om daar oppas voor te regelen, dus moet maar een x als man thuis is, en kapsalon open :D

17. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ik heb het nooit kort gehad haha. Ik heb het juist altijd lang gehad. Toen ik puber was had ik haar tot over mijn kont:D
    Toen ik getrouwd ben heb ik er een stuk afgeknipt.
    En nu heb ik het tot over mijn schouderbladen. Maar krullen enzo zakken er heel snel uit en opsteken lukt me ook niet goed :rolleyes:

18. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ik heb ook helemaal geen zin in een kapsel waar je wat aan moet doen wil het er leuk uit zien :roflmao:

19. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Whaha nee dat heb ik precies hetzelfde :D Ik heb er ook gewoon geen tijd voor om een uur mijn haar te gaan krullen ofzo.
    Maar mijn man vind het heel jammer dat ik er niet vaker wat mee doe. Maar hij wil eigenlijk ook niet dat ik het afknip:cool:

20. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Afknippen wil ik ook niet. Maar denk een cm of 15 eraf.. dan zit het toch net ff wat beter. En miss de kapper om verfadvies vragen. Heb je het geverfd?

Deel Deze Pagina