December 2017 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jairy0811, 31 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Poeh vervelend zeg die nachtmerries! Hier eerder last van slapeloosheid (als een van twee wakker is geweest). @Boedah ik hoop dat iemand je kan helpen want dit klinkt echt niet goed hoor..

Net terug van cb. Mevrouw is 63cm en 6kilo. Prikje er weer in.. Nu kijken hoe veel last ze er van gaat hebben..

2. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Hier nog steeds een kleine doorslaper snachts! Ben zo trots en blij ermee. Was echt niet te doen dat hij zovaak in de nacht kwam, maar nu komt hij zo rond de 6 a 8 uur.

Dit is het tweede prikje he @Lies1611 ? Die schijnt wel naar voor ze te zijn.

Werk vriend :
    Wij hadden een VVV bon gekregen van 70 euro. En een collega kwam met een bos bloemen aan, en een andere had een heel schattig pakketje gemaakt. (Shirtje, broekje, prachtige fotolijst, borsteltje, zelfgemaakte knuffel, en een bordje voor op zijn deur)

Meten cb :
    Wat ik niet snap he, wij meten ons jochie thuis ook regelmatig. Dan ligt hij languit in zijn box en denk ik wat een lekker lang jong is het toch en pak ik mn meetlint haha. Maar bij het cb is hij altijd veel kleiner. Snap daar niks van!
    Hij was afgelopen keer 59.5 cm. Maar zijn boxpakje maat 62 zit strak bij zijn voetjes!

Dus die heb ik lekker uit de kast gegooid.

Afzetten met beentjes : Dat doet hij hier ook. Kind is zo sterk, soms word ik er gewoon niet goed van. Moet me in allerlei bochten wringen om hem te houden. Bijvoorbeeld als ik zijn fles geef en het gaat hem niet snel genoeg. Drama!

@Wenda oh dat lijkt me vreselijk zonder wasmachine. En dan moet ik zeggen dat mijn schoonmoedereen tijd voor me heeft gewassen toen ik zwanger was. (Naja de bovenkleding) omdat ik toen nog geen droger had, en ik al die broeken en truien enzo dan niet kwijt kon op mijn wasrek.

Handjes in mond : Hier verdwijnen er ook hele handen in zijn mondje, en zijn rammelaar steekt hij er ook graag in.
    Net als mijn hand/vingers.

@JG1986 Je nachtmerries komen denk ik door dat je ziek bent. En het misschien te warm in bed hebt? Als ik te warm slaap dan krijg ik ook hele nare/rare nachtmerries.
    Ik hoop dat je je inmiddels beter voelt.

Nog iets anders..

Wij geven hem s'ochtends natuurlijk de fles zo rond 6 a 8. (Net wanneer hij komt) maar daarna gaat hij altijd weer even terug in zijn co-sleeper. Af en toe slaapt hij nog een uurtje, soms iets langer.
    Af en toe heeft hij geen zin en dan neem ik hem bij me in bed.
    (Ik leg me benen dan onder hem, zodat hij nooit onder de deken kan zakken. En ik houd de deken altijd strak onder mijn arm zodat het niet over hem heen kan)
    Gisteren heb ik hem in de co-sleeper gelegd, terwijl ik wel naast hem zat op bed. En meneer heeft er toch 30 min in geslapen!
    Wel eerst een half uur kletsen van te voren. Uiteindelijk zijn speentje gegeven en vastgehouden totdat hij sliep!

Nu probeer ik het weer, maar meneer ligt de hele tijd enorm schattig te kletsen en te lachen naar mij om mijn aandacht te trekken. (En maar gapen) heel moeilijk om niet te kijken naar hem (af en toe even met een schuinoog)
    Ik hoop dat hij zo in slaap gaat vallen.

We proberen het eerst met mij er gewoon bij, want anders hem alleen laten liggen gaat denk helemaal niet lukken. Eerst maar oefenen op deze manier, en dan zonder.

3. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @Prettykitty de tweede schijnt juist wel mee te vallen omdat ze die de eerste keer ook al gehad hebben..
    Wat fijn dat ie zo goed slaapt! Hier gaat ze het liefst na dr eerste fles ook nog even slapen. Vannacht was het 5uur en heb dr om 9 helaas wakker moeten maken voor het cb.

4. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Oh gelukkig! Hier een paar kindjes in mn omgeving die er juist wel ziek van waren en van de eerste niet.
    Maar het zegt niets. Het is altijd afwachten!
    Van de eerste was hij wat slaperig. De volgende duurt nog even!

5. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Precies. Tot nu toe is ze huilerig maar heb dr voor nu in slaap gekregen.

Moet zo veel toen in huis maar heb zo geen zin:roflmao:

6. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Lekker dat ze slaapt. Dan heeft ze er ook geen last van (zolang ze slaapt) :D
    Hahaha morgen weer een dag hoor. ;)
    Ik moet ook dingen doen, we krijgen vanavond en morgen nog kraamvisite.
    Maar heb net een slapend jongetje in mijn draagzak haha. En hij vind het vervelend als ik buk, en ik ook want dan wordt hij wakker... :o:

Dus een hoop dingen kan ik al niet doen.

Straks even boodschappen doen, en daarna ga ik wel even opruimen als mijn vriend weer thuis is.

7. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Haha vervelend :p
    Ik moet helaas wel want morgen weer werken

8. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113

Dit keer was het één prikje, toch?
    Wij mogen morgen weer, zie er zooo tegenop :rolleyes:

JG1986 en Boedah, wat vervelend van jullie nachtmerries, hopelijk is het gauw over en slapen jullie weer wat beter. Wel goed dat je met de VK gaat praten, Boedah. Denk dat je daar al best wat mee op kunt lossen.

9. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    @Prettykitty ja dat meten snap ik ook nooit, heb altijd precies t zelfde als wat jij zegt.
    Goh dat kan nog wel eens ja van dir nachtmerries. Ben gelukkig weer beter.

Het gaat hier qua slapen echt super! Ze krijgt (ongeveer) om 7.00/11.00/15.00 180 cc en gaat ongeveer een uurtje na de fles naar bed en slaapt dan ongeveer een uurtje, anderhalf. Om 19.00 krijgt ze 210 en dan direct de nacht in. Van de week 2 keer s nachts wakker voor een extra voeding, vanmorgen was t 6.30. Ben er blij mee.
    Morgen hier ook de 2e vaccinatieronde, vorige weinig last gehad, ga er ook nu niet vanuit dat ze erg last krijgt.

Lies1611 vindt dit leuk.
  10. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Meten: Ik doe dat thuis niet haha. Een keer heb ik zijn hoofdje gemeten en dat scheelde toen ruim 1cm met het cb (bij mij kwam het op meer uit), Dus zal wel iets verkeerd gedaan hebben :roflmao:

Wat een mooi ritme, JG1986!

Hier slaapt ie sinds een week/anderhalf nu ook door, met een enkele keer dat ie nog sporadisch nog in de nacht komt om 4 uur. Zijn flessen zijn nog steeds 120/4 en die gaan nog niet altijd leeg (blijft vaak nog een kladje in staan) waardoor hij nog op 6 flessen zit. Zijn ritme hier is ongeveer 7.30/10.30/14.00/17.00/19.30/22.30. Slaapjes overdag gaan vaak nog moeizaam en soms met nog een flinke strijd, maar goed de nachten gaan super dus we klagen niet.

11. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Klopt! En de volgende keer weer 2 (over een maand) en dan pas met 11mnd weer:D

Wat een slaapkopjes hebben jullie :D heerlijk!

12. Boedah

Boedah Niet meer actief

Lekker ritme @JG1986 !

Hier ongeveer: 7:00 / 11:00 / 15:00 / 19:00 / 22:30, en dan allemaal flessen van 180 cc met 6 schepjes behalve de laatste, die is 150 cc met 5 schepjes en daar laat ze dan zelfs nog wat van staan.

Ze slaapt meestal na de fles van 7:00 nog ongeveer een uur, dan na de fles van 11:00 haar bed in en dan maak ik haar vaak om 14:45 maar wakker, dan vaak nog een uurtje voor de fles van 19:00, en dan vanaf ongeveer 20:00 weer tot dat ik haar wakker maak rond 22:15. En dan dus na de fles van 22:30 tot de volgende morgen..

13. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    Dat is ook een fijn ritme! Goed zeg dat ze na 22.30 ook lekker gaat slapen. Dat doet C niet, die begint dan weer opnieuw met om de 4 uur, vandaar dat C overdag wat meer krijgt, dan pakt ze de nacht iig wel lekker lang.

14. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Lekker dat jullie al een ritme hebben meiden!

A heeft nog niet echt een ritme. Ik voed zo veel mogelijk op verzoek. Behalve als ik weg moet ofzo.

15. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik voed ook op verzoek. Maar wel een richtlijn van ongeveer om de 2.5 uur a 3 uur per dag.

Hij kwam vannacht na 6 uur. Net de fles gegeven, en zo weer proberen te slapen. (Maar eerst een half uur rechtop) :o:

Oja ik ben gisteren weer voor het eerst ongesteld geworden. Ik dacht nog nou dat hevige valt enorm mee!
    Maar gisteren avond dacht ik oh nu snap ik het wel hahaha.
    En ook last van mn knip daardoor. (Dacht hoe kan je daar opeens last van hebben, maar ja hoor het is echt zo)

16. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    Hier was t vannacht weer 5.00, doei ritme haha

Ik was vorige week voor t eerst echt ongesteld, poeh! Ik gebruik voor de nacht de nacht tampons van ob, nou die kon ik gewoon overdag al om de anderhalf/2 uur verschonen. Volgens mij was dat de vorige keer maar 1 keer zo heftig en daarna weer normaal. Hou t nu weer bij in de app, hopelijk gauw weer in t ritme.

Nou ik ga ons gereedmaken voor t cb.

Lies1611 vindt dit leuk.
  17. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Hier ook voeden op verzoek, maar hij komt zelf zo rond deze tijden; soms een half uur eerder of later, maar altijd rond deze tijdstippen.

Wij zijn weer terug van het cb. Prikje zit er weer in dus daar zijn we voor de komende maand weer vanaf. Meneertje weegt 6180gr en is 63cm groot!

JG1986 en Lies1611 vinden dit leuk.
  18. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Haha hier was het vanochtend 6uur.. zucht.

19. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Haha hier was het 7 uur. Wie volgt er om 8? :p

Hij was vannacht om half 3 wel even wakker maar tot mijn verbazing sliep ie uiteindelijk verder nadat ik hem twee keer zijn speentje heb gegeven. Voordeel met dat ie nog naast me in de cosleeper slaapt is dat ik zelf ook zo weer vertrokken was.

20. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    Hier zit t prikje er ook weer in, ze heeft helemaal niet gehuild! Ligt nu lekker te slapen. Ze was 5940 gram en 62 cm. Gaat super! Ze moet alleen wel voor een echo van de heupen, maandag hiervoor eerst naar de huisarts. Puur volgens protocol (stuitligging en zit in de familie) maar t moet wel ff gebeuren.

Deel Deze Pagina