December 2017 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jairy0811, 31 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jairy0811

    Jairy0811 Fanatiek lid

    19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Haha ik tel hier nog in weken, en reken maanden als dat makkelijker klinkt. Heel raar haha :rolleyes:

    Werken vs Thuisblijfmama: naast dat wij het ook niet helemaal zouden redden zonder mijn salaris (dan kunnen we niet sparen, letten op de kleintjes e.d) zou ik het uiteindelijk ook niet kunnen om volledig thuis te zijn. Ik loop dan na een paar weken echt tegen de muren op. Vandaar dat ik er voor gekozen heb om het te houden op alleen de ochtenden en die variëren tussen de 2 a 4 uur per ochtend. Voorlopig ben ik dan ook nog op de donderdag vrij, dus ik mag niet klagen zo.

    Draaien: hij rolt hier soms van buik naar rug, maar nog niet doelbewust. Sinds een week draait hij nu ook helemaal op zijn zij en dan draait ie soms zo ver door dat ie in een halve cirkel licht. Ziet er zo grappig uit soms haha. Ik ben er sinds vandaag achter dat als we hem dan een heel klein zetje geven hij zo doorrolt naar zijn buik, gezien zijn voorkeurshouding gaan we dit maar mooi extra stimuleren. Volgens de fysio was hij er erg handig in en gezien hij flink sterk was in zijn nekje zou het hem niet gaan vervelen als hij straks zelf op zijn buikje kan gaan liggen.

    Kapper: ik heb een kapper die aan huis komt, mijn beste vriendin. Zij knipt ons hier allemaal en verft mijn haar ook. Binnenkort komt ze weer in te verven. Vorige week heeft ze ons allemaal geknipt gehad.


    Hoe gaan jullie het straks doen met de hapjes? Ik heb hier een babycooker gekocht en toevallig vandaag uitgeprobeerd met een appeltje, die staat inmiddels gestoomd en gepureerd in de vriezer voor over een paar weekjes. Ik wil proberen om zo nog wat meer hapjes te maken voor als we straks mogen proberen.
     
  2. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.120
    113
    4 dagen is ook wel veel hoor @Boedah Ik vind 3 prima. Maar gelukkig is het tijdelijk voor je.

    Kapper, ik wil nog wel een keer verven maar nog geen tijd en zin kunnen vinden haha

    Hapjes. Denk dat we gewoon met 4 mnd eens gaan kijken. En dan de 3dagen wortels, 3 dagen broccoli en 3 dagen pompoen etc doen. Daarna variëren. Weet niet of we het heel strikt iedere dag gaan doen.. ga wel invriezen.
     
  3. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Hapjes : Ik laat het koken aan mijn vriend over. En dan voor de baby apart en natuurlijk alleen dingen die goed voor hem zijn (en natuurlijk opbouwen etc) heb hem gisteren een stukje banaan laten proeven (eigenlijk was het een likje, want het was zo klein haha) hij vond het lekker, en trok geen gekke mond ofzo.

    Heb vandaag trouwens weer een aantal 62 uit zijn kast gevist. (Hema en h&m bijvoorbeeld past hij nog) maar een heleboel dingen verschillen erg qua hoe het valt.
    Hij had een shirtje aan vanmiddag in 62, kind hing er gewoon in. Leek me niet lekker zitten, dus snel weer uitgetrokken.

    Voor nu trek ik hem nog even de ruimer vallende 62 dingen aan. Maar 68 ligt al klaar in setjes in de commode! :roflmao::o:
     
  4. JG1986

    JG1986 Bekend lid

    10 apr 2017
    652
    243
    43
    Ik heb ook zo'n babycooker, gekocht toen ik zwanger van de oudste. Ik ben echt van t preppen, dus ik stond hele avonden in de keuken dikke voorraden aan te leggen. Potjes kwamen er hier niet in haha. Later toen ze "met de pot mee" mocht eten en wij pizza of patat ofzo aten dan kreeg ze wel een potje. Denk dat ik nu wel iets makkelijker zal zijn, maar ben wel van plan om zoveel mogelijk vers te geven. En net als bij de oudste begin ik met groente (bloemkool) dat schijnt beter te zijn dan met (zoet) fruit te beginnen zodat ze ook de wat minder lekkere smaken herkennen en waarderen. Of t echt zo is weet ik niet, maar onze oudste eet alles, zelfs olijven :roflmao: Dus ik doe t maar weer precies zo :)
     
  5. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.120
    113
    Ik heb ook afgewisseld bij de oudste want potjes zijn o zo handig soms :oops:
     
  6. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Wat een goede zeg, eerst groente en dan fruit proberen.
    Dat wist ik niet!
    Ga ik onthouden, dank je wel. :D
     
    JG1986 vindt dit leuk.
  7. JG1986

    JG1986 Bekend lid

    10 apr 2017
    652
    243
    43
    Nou weet je, ik ben zelf niet zo goed opgevoed met eten, wel altijd gezond, maar ik moest en zou altijd mijn bord leeg eten (veel te veel) en drama etc. Ik kan dus nu nog steeds niet normaal eten, ik eet altijd teveel, ben maar moeilijk verzadigd te krijgen. Met als gevolg dat ik veel te zwaar ben. Ik wil m'n kids dat heel graag besparen, dus ben ik heel bewust met hun voeding bezig. Stom eigenlijk, ik zou gewoon t goede voorbeeld moeten geven...
    Ik zie net in "de lounge" het "show jezelf toen en nu" topic. Dat is een goeie om weer wat op m'n eten te gaan letten. Kijken hoe ik er 10 jaar geleden uit zag :|
    Ik ga t ook gewoon hier neerzetten, misschien helpt dat :oops:
    Op de ene ben ik 21 en de andere is van afgelopen zondag, dus 31 :cool:
     
  8. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Oh @JG1986 ,wat een lef! Ik zou niet zeggen dat je te zwaar bent trouwens. Aan je gezicht niet te zien iig!

    Hapjes: ben ik zo'n nieuwbakken zeurmoeder? 'Mag' toch pas met 6 maanden? Hier nog niks geprobeerd iig.
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  9. JG1986

    JG1986 Bekend lid

    10 apr 2017
    652
    243
    43
    Nou ik denk dat ik op de eerste foto 25 kilo lichter was dan nu. :cry:

    Volgens mij "mag" het vanaf 4 maanden, maar je merkt t wel als je kindje er aan toe is. C zit altijd bij ons aan tafel in de tripptrapp, en vanavond zat ze ook gewoon te smakken en kauw bewegingen te maken. Dus ik denk dat we ook meteen vanaf 4 maanden weer gaan proberen. Het is eerst ook nog niet om te voeden, maar om smaken te leren kennen. Volgens mij is het vanaf 6 maanden ook echt als voeding bedoeld. Maar dit is even uit m'n hoofd, dus pin me er niet op vast :D
     
  10. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    @JG1986 Ik vind je er ook helemaal niet te zwaar uitzien! Je hebt een leuk hoofd.
    :D Ik snap wel dat je dan erg goed oplet wat je de meisjes geeft (en gaat geven)

    Mijn vrienden ik lusten trouwens bijna alles! Dus ik hoop maar dat ons jochie later ook veel lust. Al scheelt het misschien wel ietsje dat wijzelf zoveel lusten, dan ziet hij het ons later ook eten.


    Ja inderdaad, bij 6 maanden mogen ze hapjes. Dat is beter voor de darmpjes, maar vind het lastig aangezien ons jochie natuurlijk verborgen reflux heeft. En dus vaster voedsel beter in zijn maagje zou blijven!

    Volgens mij kijkt hij het eten al uit mijn mond. Hij smakt er nog niet bij, maar hij zit heel geïnteresseerd naar me te gluren als ik aan het eten ben. Kleine draak! :p


    Het proberen hier mocht ook geen naam hebben hoor @Boedah het was echt een mini stukje. Nog minder dan een maïskorrel. Maar meer om te kijken wat hij zou doen, maar hij vond het lekker!
    (We hadden gehoopt op een grappig gezichtje) :roflmao:

    Morgen is hij trouwens 3 maanden.
    Ik kan het me echt niet voorstellen dat ik drie maanden geleden lag te bevallen (naja morgen dan) en ik mis mijn buik nog steeds. (Al was ik best onzeker over of alles wel goed ging met mijn kind, dus in dat opzicht niet)
     
  11. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    @JG1986 , ja klopt A is ook van de 13e.
    Je zou het inderdaad niet zeggen dat je bent aangekomen. Maar snap wel dat je dan meer met eten bezig bent.

    Hapjes: Ik begin wanneer ik denk dat ze eraan toe is. Ze is er nu totaal nog niet mee bezig dus ze heeft ook nog niks gehad.

    Ik heb bij de jongens het meest vers gegeven. Maar als het beter uitkwam kregen ze gewoon een potje hoor.


    Ik zit nu de zoveelste nacht op rij weer aan de nachtvoeding. Het ging zolang goed maar.nu komt ze steeds weer snachts. Is opzich geen probleem maar savonds wil ze ook niet meer lekker gaan slapen dus ben echt de hele dag totdat ik naar bed ga met de kinderen bezig. En ik moet zeggen dat ik ondertussen behoorlijk moe begin te worden:o:
    Nog meer kindjes die weer om een voeding komen?
     
  12. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ze gaat ook niet meer slapen na de voeding :rolleyes:
     
  13. JG1986

    JG1986 Bekend lid

    10 apr 2017
    652
    243
    43
    Grappig dat jullie dat zeggen, ik vind altijd juist dat m'n hoofd t eerst dikker wordt :roflmao:

    Oeh dat is niet fijn @Wenda, hier gelukkig lekker doorslapen 's nachts *klopt af*
    Hopelijk kun je ergens vandaag nog een uurtje bijslapen ;)
     
  14. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Heerlijk! Hier ging het ook lang goed maar het is ineens over.
    Denk niet dat bijslapen gaat lukken met 2 kinderen die geen dutje meer doen :D
     
  15. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    @Wenda denk dat ze een sprongetje of fase doormaakt.
    Jochie sliep hier ook z'n 7 uur aan één stuk. Maar nu zijn het er telkens 5!

    Ook poept hij elke ochtend ineens, deed hij normaal 1x in de 3 dagen. (Dus best blij mee) zijn darmpjes zijn denk goed opgang.
     
  16. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ja ik denk het ook inderdaad! Dit is de eerste waarbij ik echt wat aan haar merk. Ook overdag en savonds slaapt ze minder goed.
    Ach zal vanzelf wel weer over gaan:)
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  17. Jairy0811

    Jairy0811 Fanatiek lid

    19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Hapjes: het mag inderdaad vanaf vier maanden en dan puur als bijvoeding nog. Vanaf 6 maanden ga je er, dacht Ik, echte voedingen van maken.
    Hier kijk ik het gewoon aan en probeer ik het met 4 maanden een keer; gewoon een of twee hapjes. Ik moet ook even zien hoe grappig zijn darmen dit gaan vinden.

    Ik heb nu in geval een klein voorraadje staan met wortel/aardappel en appel/peer. Ook hier begin ik eerst met groenten en wissel tussendoor een keer af met een hapje fruit.
    Ik vind de babycooker in ieder geval echt ideaal!

    JG1986, ik vind het ook best meevallen hoor! Je ziet er goed uit!

    Wenda, hier vooralsnog geen nachtvoedingen meer, Maar het kan goed door de sprong komen hoor. Hopelijk slaapt ze gauw weer door!
     
  18. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.120
    113
    @JG1986 niet te zien idd, je bent een mooie vrouw!
    Hier moeten er sowieso veel kilo's vanaf maar kan me er echt nog niet toe zetten om naar een sportschool te gaan.. zucht.

    Slapen ging hier toevallig wonderbaarlijk goed. We hebben dr vroeg op bed kunnen leggen (uurtje of 8) en mn vriend heeft dr nog een fles gegeven rond 2300 en mevrouw ging zonder morren verder slapen tot ik dr wakker maakte om 7.15 vanochtend :eek: als ze dit volhoud hebben we eindelijk ma bijna 4 maanden onze avond terug! Fingers crossed!

    @Wenda ja lastig is dat he als je al een of meerdere kinderen hebt rond lopen.. hopelijk gaat het vannacht beter!

    Hier doet ze nu steeds vaker schaterlachjes. Echt om te smelten. We hebben haar laatst haar spiegelbeeld laten zien in de badkamer, ze gilde het uit van plezier.:roflmao:
    Het liefst zit ze de hele dag met dr hand en dr mond en soms stopt ze ook mn vinger erin om er op te bijten, gelukkig heeft ze nog geen tanden want ze bijt echt hard en fanatiek.
    Nachtvoedingen geven we hier eigenlijk ook niet meer. Laatst was ze een keer om 3u wakker, heb dr een schone luier en knuffels gegeven en ze sliep weer verder.

    Nu nog even een dagje aan t werk en dan weekend :D
     
  19. JG1986

    JG1986 Bekend lid

    10 apr 2017
    652
    243
    43
    Wat zijn jullie allemaal lief! <3
    C lacht ook veel! En begint ook steeds meer met dr vingers (hele hand) in de mond. Vanmorgen was ik voor dr aan t zingen met de radio mee, en ze lag me toch een partij te grijzen. Fijn geniet momentje.
    Pfff sportschool... Ik ben al blij als ik genoeg tijd heb om t huis een beetje aan kant te hebben en redelijk bij ben met de was.
    Maar ik heb een vriendin beloofd om mee te gaan naar crossfit, dus ik ben bang dat ik er binnenkort wel aan moet gaan geloven...
    Werkse @Lies1611!
    Ik geniet nog een dikke week van m'n verlof en dan mag ik ook weer. Kreeg net een appje van een collega dat we samenwerken op die dag (2e paasdag) normaal draai je dan je dienst alleen omdat veel bewoners bij familie zijn, maar omdat t m'n eerste dag weer is staan we met z'n tweeën op de groep. Lief he? Keek er wel tegenop om na bijna een half jaar weer alleen te werken, maar dat hoeft gelukkig niet dus :D
     
  20. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.120
    113
    Aan wat leuk! Ik moet zeggen dat weer werken me best mee valt. Als we allemaal maar goed slapen is het wel oke. Ik ben ineens wel een stuk drukker. De avond voor werk broodjes smeren voor de oudste voor school en Z dr tas inpakken. En op mn vrije dagen moet ik toch wel een of twee wasjes doen.. je moet meer in minder tijd. Vandaar dar ik ook nog even niet moet denken aan sporten:roflmao: wel fijn dat je een stok achter de deur hebt!
    Z was vanochtend de hele tijd aan t lachen toen een ander kindje bij de go aan t huilen was, sadist dat het is.
     

Deel Deze Pagina