Hier ook een chicco next2me co sleeper en ik vind het ideaal! Kleintje slaapt er sinds een ruime week probleemloos in en niet meer bij mij. Overdag daarentegen wel nog veel bij mij, maar ik wil vanaf deze week gaan proberen hem in de middag ook een slaapje in de sleeper te leggen. In het begin ga ik er dan gewoon lekker langs liggen, kan ik zelf ook een dutje pakken
Klinkt goed! Ik ben trouwens voor de Dream Legend gegaan, aangezien meneer graag geschommeld/bewogen wordt. Haha, wel jammer dat hij er niet in kekke kleurtjes is. Maar ach! Inbakeren ga het zo weer proberen met de Puckababy. De Pacco Piccolo vond hij niks... er staat op van 4 tot 7 kg. Meneer maakt zich zo driftig, dat hij gewoon loskomt in dat ding... niet echt geslaagd dus. Hij beweegt zijn handjes ook continu, gewoon zielig. Ga hem zijn fles geven in de Puckababy, zodat hij er een beetje aan kan wennen. Hopelijk werkt het...
Ik wikkel dr gewoon in 3en katoenen doek. Alleen s nachts. Ze heeft vaak van die schrikreacties en merk dat dit dr wel rustig maakt. Fijn om jullie hoeveelheden te lezen. Hier zit ze ook aan dr max omdat we vaak toch nog op 7 flessen uitkomen. maar goed, beter dan een overstuur kind..
Hier drinkt ze sowieso de 120 leeg, maar de fles van vanmorgen en vanmiddag vroeg ze om meer, en dronk ze nog eens 30 weg dus 150.. dinsdag naar consultatie bureau, dus maar eens vragen hoe of wat.. ze laat er overdag 3,5 / 4uur tussen, en vannacht zijn we verwend met 6uur (0:00 laatste fles, 5:45 melde ze zich weer)
Dus eigenlijk geef je meer dan 750 toch he? Mijn vriend en ik zijn twee schijterds. En dan vooral het verhaal over dat de niertjes nog niet goed genoeg zijn ontwikkeld om meer voeding (of eigenlijk water) te verwerken. Maar vraag me af of 1 fles meer echt schadelijk zou kunnen zijn? (Want je leest ook dat je gewoon onder de 1 liter moet blijven) Maar ik ben dus ookal heel vaak van plan geweest om een fles extra te geven. Kind wordt soms echt helemaal gek van de honger. Breekt echt mn hart!!!
Was een goede zet om zijn Puckababy aan te doen voof zijn fles. Meneer slaapt nu. (We doen hem straks weer uit, want t hij had zijn kleertjes nog aan) in alleen een romper lijkt me wat comfortabeler. Maar hey hij krijst tenminste niet!
Ja weetje, met de eerste zijn we super strikt omgegaan. En ik weet niet of het er mee te maken heeft maar deze huilt minder haha. En ze gaan er vast niet dood aan denk ik maar.. En een dagje meer is niet zo erg. Ze regelen het zelf wel gok ik zo..
Ja je hebt helemaal gelijk hoor @Lies1611 ik twijfelde zo. Maar ga het voortaan ook doen als hij ontroostbaar is. Is zo zielig als hij z' honger heeft! Je geeft dus alleen als ze er echt om "vraagt"? En niet standaard? (Sorry voor de vele vragen haha)
Prettykitty, haha klein verwend mannetje Wij hebben de gewone en dan in een taupe kleurtje, past perfect bij onze slaapkamer haha. Lies, hier slaapt de kleine man het liefste gewikkeld in een baby fleece deken, maar dan niet in gebakerd want dat vind ik te warm. Merk ook dat hij met het dekentje veel rustiger slaapt, zo grappig om ergens die voorkeuren al te gaan merken. Hoeveelheden voeding: gemiddeld zit de kleine vent hier op 750cc per dag en dan 7 flessen, maar een enkele keer heeft ie ook al rond de 850cc gezeten omdat ie dan gewoon net behoefte had aan meer, zoals vandaag. Wat dat betreft vind ik voeden op verzoek echt heel fijn, hij vraagt en ik bied hem aan, waarop hij weer neemt wat ie nodig heeft/behoefte aan heeft.
@Prettykitty Ja ik laat dr zelf aangeven wanneer ze wil. Tenzij we ergens heen moeten of ze al langer dan 4u slaapt overdag (anders ben ik bang dat ze s nachts om de 2u wil). Ik laat dr dus na dr laatste voeding zo lang slapen als ze wil en na de nacht/ochtendvoeding ook. Vannacht heft ze afgerond 2x 5u geslapen. Dus stel 12u-5u-10u maar dan wil ze vaak om 12.30 alweer.. en dan 3u bv. ff ter illustratie want we hebben nul ritme hoor haha. @Jairy0811 wij hebben idd zo'n babydoek die jaren terug bij de Hema te koop was. Werkt prima!
@Prettykitty , wij geven ook op verzoek en als ze meer wil iets meer. Normaal liet ze snachts altijd wat staan van de 120, maar afgelopen nacht had ze de fles leeg en wilde ze meer, dus heb ik nog 30 gemaakt. Daar liet ze 10 van staan, en viel in slaap. Vannacht kwam ze om 3:15, maar nu wordt ze net een beetje wakker, dus zit er ook meer dan 4,5 uur tussen tot de volgende fles.
Hier is hij vannacht niet te houden! Hij kwam net na 2.5 uur, heb het nog gerekt tot 3 uur. Maar langer lukte ook niet! Dus dat gaat een fles extra worden denk ik. Tenzij hij opeens 2x 5 uur slaapt vanmiddag! Wat ik niet verwacht haha
@Prettykitty gewoon geven. Als het stelselmatig word kun je overstappen op voeding voor ho George babies. Ik heb er overigens geen ervaring mee.
PrettyKitty, inderdaad gewoon geven, hij heeft er duidelijk nog behoefte aan. Hier vanmorgen de kleine man weer gewogen op het cb. Meneertje is in 10 dagen tijd nog net geen 500gr aangekomen. Kreeg meteen de vraag of ik bv of kv gaf en hoeveel hij kreeg per fles, hoeveel flessen en hoeveel cc op een dag ongeveer, ze waren volgens mij bang dat ik hem overvoedde ofzo
Haha serieus het is nooit goed hoor. Met de oudste moesten we het eerste jaar op extra controles komen omdat ze zo hard groeide. Na het eerste jaar moesten we extra komen omdat ze stagneerde. Ehm..
Pffffff wat een zeikerds. Onze jochies groeien nu eenmaal heel goed. Juist positief! Zo de Co-sleeper is binnen en staat al in elkaar. Jeeeej! Mijn vriend is vandaag weer aan het werk gegaan, dus ik ben tot vanavond 22.30 alleen met de baby! Maar vind het juist leuk haha. Alles staat klaar (poedertorens heb ik gevuld. Schoon setje kleding ligt al klaar lol) Wil straks even met hem naar buiten. Maar regent zo ontiegelijk hard.... baal enorm haha wou even wat nieuwe kleertjes voor hem halen. Kwam er achter dat ik maar 2?!?! Boxpakjes heb in maat 62. Kan ik haast niet geloven, want dacht echt veel meer te hebben.
Ooh ben benieuwd wat ze morgen hier zeggen op het consultatiebureau! zit hij al in maat 62 dan @Prettykitty ? Hier zit ze nog steeds in 50 Boxpakjes worden hem hier niet, ze zitten dan aan de bovenkant goed, maar de pijpen zijn te kort door haar lange benen Hmmm... volgens mij ben ik gewoon ongesteld aan het worden
Nee hij zit nog in maat 56 hoor haha! Maar hij is wel al 58 cm, dus een aantal dingen zijn te klein. (Gisteren nog een keer gemeten) hik groeit zo snel! Dus ik heb 62 al klaargelegd om binnekort bij hem aan te trekken (pas als 56 echt niet meer past) maar tijdens het klaarleggen zag ik dat ik maar 2 Boxpakjes had in 62! Veel te weinig... hahaha! Dus ben net even in de regen naar de winkel gegaan. Ga morgen nog even langs wat andere winkels. Jochie lag uiteraard droog. (Had z'n regenkap over de wagen gedaan) Zoooo snel al ingesteld zeg! Ruimt weer lekker op. Ik vloei nog, en voel mn plas ook nog niet heel erg. (Naja aandrang wel een beetje, maar nog niet zoals het geweest is) En mn bekkenbodemspieren zijn ook nog slap! Kan het geen uuuuuuren ophouden (als ik denk aan plassen) anders wel haha.
Dat heb ik ook nog @Prettykitty , als ik de kraan hoor lopen ofzo moet ik me goed concentreren om het op te houden. En als ik denk dat ik klaar ben met plassen en opsta, komt er vaak toch nog wat. Ik doe wel elke dag trouw bekkenbodemspier oefeningen. Ben blij dat ik donderdag naar de gynaecoloog mag voor controle, hoop zo dat hij het er goed uit vind zien! Best nog wat pijn klachten en er zit ook nog steeds een harde zwelling, dus maak me er best zenuwachtig over dat hij het misschien niet oké vind en er toch nog weer wat moet gebeuren in dat gebied..