December 2017 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jairy0811, 31 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    Het maakt me iets minder onzeker om van jullie te horen dat het vrij normaal gevonden wordt dat de navelstreng om t nekje zit. Toch gebeurd t "maar" bij 1 op de 5 zwangerschappen, dat vind ik niet heel vaak. Maar goed, t zal wel wat meevallen dan.
    Anticonceptie; manlief gaat zich laten steriliseren, na de vorige zwangerschap reageerde mijn lichaam zo heftig op de pil dat ik toen ook vrijwel direct weer gestopt ben. Geen kunstmatige hormonen meer in mijn lijf ;)
    Wanneer dat gaat gebeuren is nog niet bekend, ik moet er gevoelsmatig echt klaar voor (mee) zijn. En dat is nu nog niet zo :$

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Huh ik krijg helemaal geen meldingen :(
    Nu moet ik even bijlezen haha.

JG1986 vindt dit leuk.
  3. Boedah

Boedah Niet meer actief

Haha is het gelukt @Lies1611 ??
    Bij mij doen de meldingen het ook vaak niet sinds we in dit clubje verder kletsen!

Hier heeft meisje een hangdag vandaag, schreeuwt alles bij elkaar zodra ik haar neerleg, en als ze op mijn borst ligt slaapt ze gelijk:rolleyes:

terwijl ik zoveel van plan was om in huis te doen :rolleyes: nu maar noodgedwongen netflixen :D

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Hij doet t weer denk ik :D
    Wat kijk je? Ik krijg vanmiddag nog kraambezoek dus moet wel wat in huis doen.. Maar zit vooralsnog ongedouched op de bank:rolleyes:

@JG1986 stom cb zeg. Komen ze nog een keer langs deze week of moet je er heen? Wij moesten wel een vragenlijst invullen om te zien of we een of andere cursus moesten/kunnen gaan doen. Niks meer over gehoord haha.

5. Boedah

Boedah Niet meer actief

Ik ben begonnen met peaky blinders, eens kijken of dat wat is :D

6. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Oeh wij zijn daar ooit aan begonnen maar kon er niet in komen ofzo.. als het de moeite waard is nog maar een keer proberen :)

7. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Hier kleine update.
    Jochie woog 5320 gram.

Wel verborgen reflux. Dus nu Johannesbroodpitmeel.. hopelijk werkt het voor hem! Anders bel ik de HA! Arm kind.

8. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    Hier ook een huil/hang dag, van beide meisjes :confused:

Wat voor cursus wilden ze je laten doen @Lies1611? Ik heb met de oudste nooit problemen gehad met t cb, maar hoor weer veel vreemde dingen de laatste tijd. Gek he? Ik moet daar heen trouwens, maar is praktisch bij ons in de straat, dus lekker dichtbij :D

Wij kijken momenteel The Crown op Netflix, super gave serie!

C gaat sinds t weekend tegelijk met I naar bed s avonds, en ze slaapt als een roosje, heerlijk! Dus hebben we ook weer tijd om series te kijken :roflmao:

Pffff ik ben vandaag ongesteld geworden :eek: sorry voor de details, maar t stroomde gewoon door m'n legging heen langs m'n benen :( Maar blij dat t er weer is, hebben we daar (hopelijk) weer wat ritme in.

@Lies1611 merk je ook dat mensen wat lakser zijn met het op kraamvisite komen? Ik heb al zoveel afzeggingen, en ook gewoon goede vrienden die nog steeds niks afgesproken hebben terwijl we die inmiddels al op verjaardagen enzo gezien hebben.
    Ik had al gehoord dat t minder zou zijn bij de tweede, maar toen ik net weer een afzeg appje kreeg werd ik toch wel een beetje verdrietig. C is voor ons net zo belangrijk als I...

9. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    Oh succes @Prettykitty! Hier ook aan de jbpm, en het helpt hier als een tierelier. Wel even de speen van de fles in de gaten houden. Welke fles gebruik je? Wij de dr Brown, en zijn al over op speen 3, 1 en 2 kreeg ze niks meer doorheen met de jbpm door de voeding.

10. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Dank je wel!
    Wij hebben precies hetzelfde haha. We hadden wel ook twee gehaald, maar 3 is veel prettiger voor hem.
    Hij doet nu alsnog 20 min over zijn fles. (En hij heeft nog 20cc laten staan) dus prima!

Hopen hier ook dat het werkt. Wel opvallend dat hij nu al 2x na de voeding slaapt! En dat deed hij eerst dus niet, dus ik hoop echt heel erg voor hem dat het werkt. Maar tot nu toe lijkt het al te werken!

JG1986 vindt dit leuk.
  11. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    Fijn om te horen dat t werkt! Wat is het een gepuzzel he met die kleintjes?
    Hier ook ongeveer 20 min over een fles van 150. Ze laat bijna niks meer staan. Ben zo benieuwd hoeveel ze gegroeid is!
    Maatje 56 wordt hier nu echt al te klein :oops:

12. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @JG1986 volgens mij heet het stevig ouderschap? Die vragenlijst was ter inventarisatie van risicogroepen ofzo. Daar vallen we denk ik niet onder. Van die vragen als "slaan hoort bij de opvoeding" Of "als ik ruzie met mn partner heb dan vallen er wel eens klappen".
    Mensen zijn idd laks met kraambezoek! Hier is bv mn schoonzusje nog niet geweest en weet niet of ze dat van plan is. Ook een broer van mn vriend niet. Terwijl bij de eerste iedereen in de kraamweek al was geweest.
    Ergens is dat jammer maar vind het ook wel prima. Die feestdagen er tussen hielpen natuurlijk ook niet.
    Lekker dat je de avonden terug hebt! Hier gaat ze vooralsnog naar bed als mn vriend de laatste voeding heeft gegeven, zo kan ik alvast wat uurtjes pakken :D maar de avond terug klinkt ook lekker..

@Prettykitty wat vervelend zeg, hopelijk gaat het snel beter!

Wat een hoeveelheden voeding zeg! Hier krijgt ze overdag al sinds dag 3 90. Alleen dr avond en nachtfles hebben we verhoogd naar 120..

13. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    Oh hoort slaan er niet bij dan? :roflmao: Maar ja helaas zijn ze er bij... Al denk ik dat zulke mensen echt wel door hebben dat je dat dan niet tegen het cb moet zeggen.

Haha heerlijk toch dat ze nog niet zoveel drinkt? De bussen voeding vliegen erdoor hier ;) En C had 9 pond op gewicht te houden he, die had meteen aan 90 al niet genoeg :|

Ik vind t maar gek hoor dat mensen t bij een 2e blijkbaar minder belangrijk vinden om op kraamvisite te komen. Bij jou dan helemaal, een broer en schoonzus, das toch belachelijk.
    Ik zei net ook tegen manlief, ik ben er wel klaar mee met die kraamvisite, hoeft van mij ook niet meer :|

14. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Haha ja. Vind het vooral raar dat ze op dag 3 al op 90 zat, tegen advies van kraam en er nu nog steeds genoegen mee neemt.

Maar inderdaad. Als je enigszins een iq hebt weet je de sociaal wenselijke antwoorden op zo'n vragenlijst ook wel.. denk ook dat het meer voor hele jonge ouders of alleenstaande moeders is ofzo..

Ergens ben ik er ook wel klaar mee. Vooral als ik straks weer ga werken, wat akelig dichtbij komt, dan zit ik niet op iedere vrije dag op bezoek te rekenen. Zei net al tegen mn vriend.. zal wel wennen worden aangezien het huis nu redelijk aan kant is omdat ik toch de hele dag thuis zit. Zal een ander verhaal zijn als ik straks ook weer werk dan moet hij ineens weer meer doen :rolleyes:

15. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    Hoe vaak voed je haar dan? (Hoeveel krijgt ze in totaal?) Als ze maar groeit dan is het goed toch? Ik eet ook minder dan mijn man (en toch veel dikker zijn, t is niet eerlijk!) Iedereen is verschillend.

Pfff dat werken... Dacht t ook idd vandaag, ben bij met de was, stofzuig bijna elke dag, dweilen met regelmaat, alles opgeruimd. Dat is zeker wel anders straks. Ik heb net een mailtje gestuurd naar m'n manager of ik nog een paar weken langer thuis kan blijven, vanwege de vervelende start (zh opname enzo) heb ik t idee dat ik nog maar net begonnen ben, maar ze is al bijna 6 weken!! Dus ik hoop dat ik daar een positief antwoord op krijg. *fingers crossed*

16. Boedah

Boedah Niet meer actief

Zoo lekker hoor @Prettykitty ! Naja, dat gewicht dan. Reflux is wat minder :(

Hier zit meisje nog in maat 50, gaan langzaam over naar 56 :rolleyes:

Ze drinkt 5, soms 6 flessen. we bieden 150/5 aan, meestal gaat hij leeg, soms niet.

Ik heb het toevallig ook net geregeld qua werk. Werkte 40, wilde 32 in 3 dagen en een avond, moest verspreid over 5 dagen, wilde ik niet, nu 24 uur.. de korte versie :roflmao:

17. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @JG1986 oh dat zou fijn zijn! Bizar hoe snel de tijd gaat, vind t nu veel sneller gaan dan bij de eerste :rolleyes:

Hier krijgt ze nog met gemak 6 flessen. Vandaag was t bv; 6.00, 11u, 2u, 5.30u 8u. En ze krijgt straks nog 1 een keer. Maar soms komen we ook nog op 7 flessen..

18. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Lekker hoor @Boedah scheelt toch 16 uur in totaal. Kun je lekker veel bij je meisje zijn!

Ja wat een gewicht he? Hahaha! Het Cb zei er trouwens niks van, mag hem zelfs nog meer aanbieden. Maar ivm reflux geven we nu kleinere flessen! 100cc, maar net dronk hij 85. Is beter voor hem als hij vaker maar minder veel.

Jochie zit nog in 56, denk nog een week? Misschien twee? Geen idee haha. Hij herft wel twee Boxpakjes met voetjes die te krap/kort zijn voor hem. Dus die heb ik uit zijn collectie gehaald lol.

Gelukkig komen we om in de kleertjes haha, dus hij heeft nog meer dan genoeg.

19. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    Oh lekker geregeld @Boedah!! Ik werk 20 uur en dat blijf ik ook doen. Vind t financieel ook wel lekker, kunnen we iig nog 2x per jaar op vakantie (oh wat erg he) En omdat ik veel slaapdiensten werk ben ik overdag veel thuis, dat vind ik ook heel fijn. I wordt straks maar 1 keer per 4 weken door de gastouder naar school gebracht.
    @Lies1611 Het gaat idd veeeeel sneller als bij de eerste!

Zo, de laatste fles zit erin, wij gaan een poosje slapen. Trusten meiden! X

20. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Jee, hier zijn de meldingen ook niet binnen gekomen. Het is net alsof je er geen meer krijgt zodra het topic even rustig is, ofzo. Nouja, ik heb in ieder geval vluchtig bijgelezen!

Boedah, een echt plakdagje bij mama voor jullie meisje. Gelukkig is een dagje netflixen geen ramp :p En, is Peaky blinders wat?
    Ik ben nu Frontier aan het kijken, maar mijn lijst met series is ellelang. Ik kijk soms drie series door elkaar ( nu klinkt het echt alsof ik niks beters te doen heb, haha).

Prettykitty, mooi gewicht hoor! Wel enorm balen van de verborgen reflux. Hier hadden de oudste twee het ook en JBPM was bij hun destijds een echte uitkomst; voor mij een heel gedoe extra gezien ik toen BV gaf.
    Hopelijk heeft je ventje er gauw baat bij!

JG1986, bleh dat is een flinke eerste menstruatie! Hopelijk is het gauw wat minder!
    Hier klop ik nog even af, geen spoor van een ongie te bekennen (vooralsnog).

Voedingen: Hier krijgt de kleine man 6-7 flessen van 120+4 aangeboden. De ene keer drinkt hij de fles helemaal leeg, maar hij laat er met regelmaat ook een halve staan. Gemiddeld zit hij nog altijd rond de 750cc per dag en dat is prima.

Kleertjes: Maatje 50 begint hier nu wel echt te klein te worden, vooral de mouwtjes ogen steeds korter, dus ik heb inmiddels van deze maat alles al uit de kast gehaald. Maatje 56 zit nog goed, al heb ik bij sommige truitjes of pakjes ook mijn twijfels (die haal ik dan ook meteen uit zijn kast). Maat 62 is echt nog te groot en daarvan zou ik de mouwtjes moeten gaan omslaan, dus die draagt hij nog niet echt.

Ik vind het hier ook echt snel gaan, veel sneller als bij de oudste twee heb ik het idee. Kleine vent kijkt al zo vrolijk rond, lacht voluit als je met hem aan het kletsen bent en maakt ook al geluidjes terug, of lekker tegen zichzelf. Ik heb ook het idee dat hij de laatste dagen met zijn handjes veel meer bezig is, ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor ie door heeft dat die van hem zijn ( zo leuk als ze daarop gaan focussen haha).

Werk: ik werk dadelijk gemiddeld 16 uur per week, allemaal ochtenden, en blijf dat ook gewoon hetzelfde doen als voorheen. Kleine man gaat dan 2 a 3 ochtenden naar mijn schoonouders, en de andere twee naar een gastouder. Maar daar denk ik voor de aankomende 6 weken nog even niet aan haha.

Hier zijn we gisterochtend weer een keertje gaan wegen, kleintje weegt nu 5180gr en is weer 260gr aangekomen in een week! Volgende week vrijdag mogen we weer naar het CB, dan voor een afspraak bij de arts en zijn eerste vaccinaties, bleh :(

Ook ben ik gisteren op nacontrole bij de VK geweest en alles was goed. Nog een allerlaatste controle gehad voor mijn bloeddruk, die zoals altijd weer netjes was, en ook een laatste weging daar op de weegschaal. We hebben nog heel even nagekletst over de bevalling en de opties voor AC besproken. Ik twijfel nu alleen heel erg tussen de Mirena spiraal ( die heb ik al twee keer eerder gehad) of een koperspiraal. Heeft een van jullie toevallig ervaring met het laatste?

Deel Deze Pagina