December 2017 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jairy0811, 31 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boedah

Boedah Niet meer actief

Hier geen ervaring met een spiraal @Jairy0811 ! Lekker gegroeid trouwens hoor!!

Nacontrole vk: heb ik donderdag. Wat doen ze dan precies?
    Nemen jullie nog iets voor ze mee? Heb het idee dat ze dat hier wel eens doen, maar merci zal wel hun neus uitkomen dan :roflmao:

Menstruatie: is hier afgelopen donderdag echt goed begonnen, 5 weken en 4 dagen na de bevalling. Moest natuuuurlijk toen net op controle bij de gynaecoloog :rolleyes: maar die vond het niet gek, zo snel. Had van mij nog wel even weg mogen blijven, Haha. Maar toen het zwanger worden niet wilde lukken heb ik nog een kijkoperatie gehad omdat ze endometriose verdachte, omdat ik zoveel pijn had als ik ongesteld was. Slikte toen ook zware pijnstillers. En deze menstruatie: niet eens paracetamol voor hoeven slikken :thumup:

2. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    Dat met die meldingen zit volgens mij zo; als je leest en niet reageert krijg je vanaf dan geen meldingen meer, oftewel je krijgt alleen meldingen nadat je zelf weer gereageerd hebt. Zo'n patroon ontdek ik er een beetje in.

Nou die menstruatie was geen menstruatie denk ik, t is vandaag weer over. Komt vanzelf wel weer.

Vandaag op controle bij de gyn geweest, had geen duidelijke verklaring waarom me niet verteld is over die navelstreng, ja dat t bij 50% van de bevallingen voorkomt en het meestal onschuldig is en dan wat vergeten word. Maar zei hij; als er ook maar enige reden was dat t schade zou toebrengen aan de baby dan was t wel met me besproken, en omdat de apgar score super was (9 en 10) hoefde ik me geen zorgen te maken.

Spiraal heb ik alleen ervaring met de mirena, ik doe t nooit weer, heb toen vreselijke ontstekingen gehad. Maar dat is incidenteel, mijn lichaam moest dat ding gewoon niet. Hoor van verschillende vriendinnen wel goede verhalen.

Ik hoef hier niet ook nog bij de vk op controle, die was hier toen in de kraamweek en toen ging ze het afsluiten zeiden ze. Heb er ook nog nooit iemand over gehoord hier in de buurt, dus zullen ze wel niet doen.

Goh, m'n beide meiden zijn gewoon al in dromenland, en dat terwijl manlief boven laminaat aan het leggen is en dus aan het zagen en timmeren is. Wat een toppertjes!

3. Boedah

Boedah Niet meer actief

Oh lekker hoor @JG1986 , wat goed! Hoe laat komt C dan weer meestal?

4. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Nou, zei ik vanmiddag nog niet ongesteld te zijn, spot ik net het eerste roze nadat het sinds vanmiddag wat zeurde. Ben benieuwd in hoeverre het los gaat barsten.

Boedah, hier was het gewoon een gesprek met hoe het ging, kort nog even over de bevalling gehad (ook ivm de schouderdystocie en de kans dat ik in de toekomst misschien niet meer thuis zou mogen bevallen), daarna bloeddruk gemeten en op de weegschaal geweest.
    Over 6 weken ga ik er nog een keer langs, maar dan voor het plaatsen van een spiraal. Ik heb ze overigens niks gegeven.

Wat lekker, JG1986! Heb je ook lekker tijd voor jezelf ;)

Hier ligt de kleine man tussen mijn benen te slapen (zit op bed) na zijn huiluurtje te hebben gehad.

5. Boedah

Boedah Niet meer actief

Ah Dankje @Jairy0811 !

Heeft hij elke dag dat huil uurtje? Lijkt me zwaar!

Hier had ze gister echt een hangdag, en vandaag nog een halve :roflmao: Vandaag wel wat vrolijker gelukkig, maar wel snel huilen en alleen willen slapen bij mij. Vanavond was man de klos :D
    En net toen we dachten; die gaat vannacht echt niet lekker slapen.. viel ze als een blok in slaap.. ligt nu lekker te snurken in haar wieg.

Gister ging het precies zo, en kwam ze daarna niet meer voor de fles, dus haar laatste fles was toen om 20:15. Ze melde zich vanmorgen om 5:00 :D

Nu haar laatste fles om 19:45 gehad, dus we zien het wel.

Slaap lekker allemaal!

6. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Nee niet elke dag, maar met momenten een paar dagen achter elkaar en dan is het weer een paar dagen rustig. We kunnen er bijna de klok op zetten, al lijkt het wel steeds minder te worden.
    Het is voornamelijk zo zielig, meer dan troosten en knuffelen kunnen we ook niet doen.

Hier ligt ie nog steeds te slapen, maar maak hem zo voor de nacht nog wakker voor een flesje mocht ie zelf niet komen.

Slaap lekker alvast!

7. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    Wij maken haar wakker tussen 22.00 en 23.00 voor de laatste fles. Ze heeft m nu net op, dus wij gaan nu ook lekker slapen. Trusten!

8. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Wow @Boedah wat luxe!:eek: hier was het vanochtend 6.45..wat een toptijd zeg. De oudste komt om 8u eruit dus viel net weer in slaap..

@Jairy0811 bah huiluurtjes. Het is super zielig en super vermoeiend.. de oudste had t altijd heel veel en lang. De jongste gelukkig minder!
    Maar het schijnt dat de krampjes het ergst zijn rond 8weken.. vaak worden de huiluurtjes erna ook minder heb ik me laten vertellen.

@JG1986 werkt wakker maken bij jullie? Ik weet heel niet meer wanneer we bij de oudste daarmee zijn gestopt.. wat een gepuzzel weer zo'n kleintje.

Ik denk dat we vanavond proberen z in dr eigen kamer te laten slapen. En naar bed doen na de fles van 8(of 9). Zodat we enigszins de avond terug krijgen en in de hoop dat er iets van ritme in komt. Over 3 weken weer werken:thumup: en ik word wakker van ieder hoestje en kreuntje.

9. Boedah

Boedah Niet meer actief

Hier over 5 weken weer werken. Nu ik naar minder uur ga dan gepland, heb ik nog aardig wat vakantie uren staan, dus nog een week vakantie achter mn verlof onverwachts:thumup:

Met slapen gaat ze nu savonds gewoon nog in de wieg naast ons bed, meestal slaapt ze dan ook heel rustig met weinig geluidjes. Als ze dan snachts de fles heeft gehad leg ik haar in haar eigen kamer. Ze maakt dan vaak ook meer geluidjes tijdens het slapen. Daar slaapt daar dan tot de volgende fles.

De rest van de dag slaapt ze eigenlijk heel weinig. Wel even als ze mee gaat in de auto, of ik met haar ga wandelen, maar zoals nu zijn we gewoon een dagje thuis en slaapt ze alleen van die hazenslaapjes.. probeer van alles, bij mij, in de wieg, in haar eigen kamer, in de box, op de bank, in de kinderwagen.. maar niks helpt. Op een gegeven moment lijkt ze wel oververmoeid en blijft ze maar huilen/piepen tot dat ze het savonds een x opgeeft bij mij of man op de borst. Iemand tips? :)

10. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    @Lies1611 vooralsnog werkt dat iig voor m'n eigen ritme gevoel. Ik zou zo graag naar 7.00 11.00 15.00 19.00 23.00 willen op den duur. Dus ik probeer haar daar een beetje naartoe te sturen. Tnt is alleen 23.00 gelukt :roflmao: maar doorslapen is t ook nog geen tijd voor, dat schijnen ze lichamelijk pas vanaf 6 weken te kunnen. Dat is ze vandaag :D maar hoeft van mij nog niet hoor.
    Ik ga zo bellen met m'n manager, ze mailde al dat ze wel wat wilde regelen wbt langer thuis blijven. Ik ben benieuwd.

@Boedah bij ons hielp met de oudste een heel strak ritme aanhouden. Zij werd ook heel onrustig van kleine hazenslaapjes, dus ik legde haar echt op vaste tijden in bed, en haalde haar er ook op vaste tijden weer uit. Uitslapen betekende een k*t dag zonder ritme als gevolg. Ik probeer dat nu weer, maar helaas werkt dat bij C nog niet zo. Het blijft idd puzzelen zoals @Lies1611 ook zegt. Kijk naar wat voor jullie t fijnst voelt, en volhouden. Jij weet dat slapen t beste is als ze moe is, maar zij weet dat nog niet en uit haar frustraties door te huilen.... Succes! X

11. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Nacontrole : Ik moet in februari! Daarvoor moet ik nog wel bloed laten prikken ivm mijn lage hb. Maar eerlijk, ik neem mn ijzertabletten nauwelijks. De meeste mensen krijgen er obstipatie van, nou ik dus niet. En aangezien ik met een kind niet zo 1,2,3 naar huis kan gaan en naar de wc kan neem ik het alleen als ik thuis blijf.

Reflux Johannesbroodpitmeel : Volgens mij heeft onze jongen er wel baat bij tot nu toe. Hij laat ook veel meer scheetjes. (Maar dat lijkt me alleen maar prettiger voor hem, dan komt zijn ontlasting ook sneller) en hij slaapt ook overdag meer. (Wel op mij, maar ach)

In de box of in zijn co-sleeper slaapt hij 20 min en dan gaat hij krijsen en is hij overstuur.

Werken : Ik ga pas in April weer beginnen met werken. En ook zal ik niet zo vaak werken, 20 uur per maand ofzo! Ik verkies vrije tijd boven op vakantie gaan bijvoorbeeld. (We zijn sowieso niet echt van die vakantie liefhebbers)

Menstruatie : Ik dacht laatst dat het er aan zat te komen. Maar nog niets!

Slapen : Wat hebben jullie knappe kinderen zeg. Hier komt hij nu op dit moment om de 2.5 uur ongeveer... twee keer heeft hij 4.5 uur geslapen, maar toen was hij ook helemaal kapot van 3 uur lang krijsen van de pijn.

Maat kleren : Hier nog in 56. (Wat me verbaasd) 62 ligt al een tijdje klaar, maar tot nu toe past hij 56 nog prima.
    Kan niet wachten om hem al zijn nieuwe kleertjes aan te trekken.

Voedingen : Hij krijgt nu 8 voedingen van 100 cc. Hij zou makkelijk meer kunnen drinken; maar helaas is dat niet verstandig voor zijn reflux.

12. Boedah

Boedah Niet meer actief

Ik zit nu al 2uur op de bank met een klein slapend meisje op mn borst :D. Zo is ze iig stil en slaapt ze langer dan die hazenslaapjes.
    Hopelijk wordt ze zo weer vrolijk wakker.

Er zit nu ook al 5uur tussen de laatste fles. Maar ze heeft er al 3 op vandaag, dus 'mag' er nog maar 2. Dus ik zie wel wanneer ze zich meld :)

Hier heeft ze af en toe nu maat 56 aan, maar broekjes maat 50 zitten ook nog prima. Alleen de shirtjes worden nu echt te kort. Ben ook wel toe aan maat 56 hoor, had niet zoveel 50 dus die kleertjes heb ik nu wel gezien.

Maat 62 ligt er genoeg op haar te wachten, waarvan maar 1 setje zelf gekocht. De rest allemaal gekregen van visite, gelukkig wel onze smaak!

13. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Haha ik zit ook al 2 uur met een slapend mannetje op mijn borst.
    Ben al blij toe dat hij slaapt, want anders zit hij zichzelf zo erg in de weg en blijft hij huilen enzo.

Hij mag over een half uur weer een fles! Ik laat hem meestal ook wel even slapen, maar niet te lang. Anders krijgt hij gelijk te weinig (1 fles is niet z'n ramp)

Ik blijf trouwens online maar kijken naar babykleding. Man man man, het een is nog leuker dan het ander...

Wij hebben de visite gezegd dat we al ZOVEEL kleding hebben, dat als ze iets willen geven het beste iets kunnen geven in maat 74. (1 iemand kocht dat al uit haarzelf, en van iemand anders hadden we ook 74 gekregen. Van het weekend krijgen we nog meer 74 haha) en zelfs 74 heb ik nu al behoorlijk veel. Oeeeeeps!

Bijgevoegde bestanden:

14. Boedah

Boedah Niet meer actief

Ziet er heerlijk uit @Prettykitty !!

Wauw, 74 Haha! Ik heb 1 jurkje maat 68 gekregen en dat vond ik al groot :D

15. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Wat hier helpt qua slapen, ook overdag, strak in een doek wikkelen. Meestal houd ik dr vast tot ze goed slaapt (even hoesten en als ze niet reageert..) en dan weg leggen. Maar vaak slaapt ze gewoon beneden overdag hoor, tenzij ik toch boven ben. Net zo makkelijk. De ene keer langer dan de andere..

16. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    Heerlijk he die knuffel momentjes. C heeft vanmiddag een uurtje boven geslapen. Het begin is er.
    Wel wat uit t ritme vandaag. Vanmorgen 8.45 daarna 12.30 en nu 16.30, dus volgende zou weer rond 20.30 zijn, maar dan heb ik voor mijn gevoel geen "voor de nacht" fles. Nu ben ik aan het bedenken of ik dan die van 20.30 probeer te rekken tot tussen 22.00 en 23.00 of dat ik 1 om 20.30 doe en dan nog 1 om 23.00. Wat zouden jullie doen?

Ik hoef pas na t paasweekend weer te werken! Dus begin april. Wat een heerlijk vooruitzicht! Ik ben echt blij dat ik t aangevraagd heb.

Vandaag weer een super tof setje in 68 gekregen. Ik vraag ook aan iedereen 68, heb zelf nog wat in 62 gekocht, dat draagt ze nu al.
    Vanmiddag kwam een collega nog even wat brengen, 2 pyjamaatjes en 2 rompers, ook 62. Super schattig!!

Bijgevoegde bestanden:

Prettykitty vindt dit leuk.
  17. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ik zou niet zo lang rekken want dan komt ze miss vannacht vaker/eerder (mijn angst). Ik zou kijken of ze miss al om 1930 wil en dan kun je er nog 1 geven om 2300.. anders een kleinere fles om 2030. Of dr om 2030 de nacht in te laten gaan op hoop van zegen :roflmao:

18. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Mijn grootste maat kraamcadeau was 86 :eek:

19. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Omg! En ik maar denken dat ik overdreef met mijn 74. Hahaha!

Lies1611 vindt dit leuk.
  20. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    Haha ik 92! Kan de oudste bijna nog aan haha. Wel een heel tof truitje!
    En ik kreeg van m'n pa en z'n vrouw 2 jongens broekjes :| gelukkig wonen ze ver weg en zien ze t niet als ik t dr niet aantrek.

Lies1611 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina