December 2018 mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door KakieLakie, 3 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Ik vraag me wel af wanneer die zwangerschapsstreep weg gaat op mijn buik. Vind het geen gezicht zo met mijn flubberbuikje :roflmao:
     
  2. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ik ga in ieder geval proberen wat oefeningen te doen en te wandelen op de dagen dat ik alleen de baby heb. Heb nul conditie door al die maanden thuis zitten met pijn.
     
  3. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Das een goeie. Ik heb alleen 1 voordeel: wij wonen 3 hoog zonder lift!! Dus loop elke dag minimaal 1x die trap op en af!
     
    littlemunchkin vindt dit leuk.
  4. Stormpy

    Stormpy Bekend lid

    3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    Hier ook indd 2e keer en ook ik ben van mezelf zeker niet de slankste. We doen gewoon relax ons best en zie wel wat eraf gaat en wat niet. Maar met deze 2 kleintjes kom ik soms amper aan eten toe laat staan dat ik in de buurt kom van de koekjes kast :roflmao:

    En tis alleen maar uit der mond vallen gelukkig niet op der hoofd ofzo:roflmao: maar vannacht ging gelukkig Beter alleen even wat eerder terug gelegd op bedje. Moest er nog wel keer uit maar beter dan op de bank slapen.
     
  5. Stormpy

    Stormpy Bekend lid

    3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    Hoelang duurt dat bloeden bij jullie? Bij de eerste was het na 2 weken over en nu nog steeds dat ik bloed gister zelfs nog stolsel wel klein maar herriner me dat eigenlijk niet van de vorige.

    En je borsten ze is nu 4 weken maar ik heb nog steeds mega natte plekken in me shirt :confused:
     
  6. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Bloeden kan wel 6 weken duren toch? Bij mij pas 10 dagen sinds de geboorte maar ik bloed nog en lek melk als een malle. Snachts zijn zoogcompressen en bh helemaal doorweekt. Ik slaap nu met een grote hydrofieldoek onder mijn borsten en die kan ik ook zo uitwringen sochtends haha.
     
    Haagsmeisje vindt dit leuk.
  7. mroz

    mroz Bekend lid

    11 mrt 2014
    515
    438
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb nu na iets meer dan 3 weken meestal alleen nog wat oranje-achtig slijm, soms komt er ineens nog wat helderrood maar dat is dan niet veel. Ik heb in mn hoofd dat het tot 6 weken na de bevalling kan duren.
     
  8. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Bloeden is bij mij al over, maar ik heb natuurlijk een ks gehad. Ook slik ik al een week de minipil, misschien dat dat ook helpt.

    Lekkende borsten: t valt op zich nog mee. Ik heb ook niet altijd voldoende voeding voor de kleine man, moet m soms bijvoeden (soms met bv uit de koelkast, soms kv).
     
  9. Clur

    Clur Actief lid

    6 dec 2018
    177
    96
    28
    Vrouw
    Ik nu 4 weken na de bevalling en heeeeel af en toe nog wat oranje achtig slijm verlies.. Vanaf 3 weken ongeveer is het Rode gestopt. Maar het kan inderdaad tot 6 weken duren.

    Hier een klein mannetje die nu voorkeur heeft voor uit de fles te drinken.. waardoor mn borstvoeding enorm is terug gelopen. Waar ik eerst (veel) te veel voeding had, heb ik nu veeeeeel te weinig. Ik baal er enorm van, maar zie het ook niet zitten om hem tig keer te gaan aanleggen (waar hij zelf ook niet vrolijk van word omdat hij onrustig drinkt aan de borst en gefrustreerd is dan) of tig keer op een dag te kolven.. baalmoment :(
     
  10. Evelieng

    Evelieng Bekend lid

    2 dec 2013
    642
    981
    93
    Vrouw
    Roosendaal
    Hij is morgen 6 weken en ik heb het idee dat het nu net misschien eindelijk klaar is, was al niet veel hoor de afgelopen 2-3 weken, maar ja
     
  11. Boef12

    Boef12 Bekend lid

    6 jan 2012
    830
    702
    93
    Bij mij is het ook nog steeds niet over, af en toe een dag niks en dan weer wat oud bloed spotting. Mijn kilo's zijn er inmiddels wel goed vanaf maar heb echt een behoorlijke hoeveelheid vel over bij mn buik, echt zon kwabbeltje.....ben bang dat dat na 3 zwangerschappen met een giga buik niet meer weg gaat :(.

    Zijn die van jullie savonds ook zo vreselijk onrustig en huilerig? Hier is het elke avond raak tussen 10 en 12, huilen/schreeuwen. Overdag kan ik er prima tegen maar savonds word ik er echt zo kriebelig en emotioneel van. Kan dan gewoon geen oplossingen meer bedenken en voel me dan zo hopeloos en machteloos :|
     
  12. mroz

    mroz Bekend lid

    11 mrt 2014
    515
    438
    63
    NULL
    NULL
    Herkenbaar helaas... hier net nog een hysterisch kind met krampjes proberen te troosten, zo frustrerend dat je eigenlijk gewoon niks kan doen. Ik merk ook dat zodra het donker en avond is ik meer spanning voel, mn lontje is wat korter en ik word nerveus over hoe de nacht gaat verlopen... hoort er allemaal bij denk ik zo.
     
  13. Boef12

    Boef12 Bekend lid

    6 jan 2012
    830
    702
    93
    Ja dit indd!!! Kword na het avondeten al nerveus, ben ook echt op zoek naar een oplossing terwijl er denk ik gewoon geen oplossing is. En denk dat ik het vaak alleen maar erger maak door haar steeds weer aan te leggen. Door de voeding krijgt ze krampjes, door de krampjes wil ze weer drinken en ik zwicht elke keer waardoor ze volgens mij zo vol zit dat ze alleen maar meer krampjes krijgt. Zelfs mijn lege kant blijft elke keer een toeschietreflex geven waardoor ze weer boos word omdat ze alleen een troostslok wil en geen stroom vette melk....
    Heb haar nu na uren troosten en aan de lege kant voeden maar de volle kant gegeven en hopelijk valt ze zo in slaap en blijft de slapen en niet na 3 min weer gillend wakker. Zijn nu vanaf half 10 met der aan de gang.

    Pffffff konden ze maar praten he!
     
  14. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Hier is het ook idd ‘s avonds bal....tis nu 03:37 en heb al 2 uurtjes geslapen....
    Is tie klaar met zn voeding, poept ie zn broek nog ff vol....dus een heerlijk slapend kind moet ik wakker maken....hopelijk slaapt ie zo gewoon verder
     
  15. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Ik maak me na het avondeten ook al druk over de nacht. Het is echt iets waar ik elke keer zo tegenop zie :cry:
     
  16. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Die van ons was dus overdag heel onrustig en kon maar niet slapen. Soms was hij uren achter elkaar wakker. Gisteren speentje geprobeert en hij ging eindelijk slapen. Nou begint de drama snachts. Waar hij normaal na een voeding gewoon ging slapen begint hij nu te krijsen in zijn bed. Speen werkt wel even maar die spuugt hij dan uit en begint alles weer van voren af aan. Deze hele baby fase is trouwens echt niks voor mij. Ik ben over mijn slaap heen en kan moeilijk genieten op dit moment. Ben blij als ik een paar uur zonder de baby in mijn buurt op bed kan liggen. :cry: mijn man wilt soms de zorgen overnemen maar die roept dan alleen maar: wat moet ik nu doen dan? Waarom huilt ie nou? Ja weet ik veel!!
     
  17. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Kleintjes zoeken vaak nog de warmte en geborgenheid van de baarmoeder. Jullie kleintje is pas net 11 dagen, dus hij mist waarschijnlijk jouw geborgenheid. Hier was dat soms ook het geval. Hij werd pas rustig bij huid op huid contact. Maar troost m in ieder geval. Elke dag met een baby verloopt weer anders
     
  18. Clur

    Clur Actief lid

    6 dec 2018
    177
    96
    28
    Vrouw
    Je bent waarschijnlijk oververmoeid en je hormonen spelen ook een rol waardoor je dit nu zo 'voelt', waarschijnlijk vandaag overdag denk je er weer anders over.. althans ik herken wel wat je schrijft, s nachts denk ik ook weleens; pffff laat alsjeblieft die baby periode over zijn.. Maar eigenlijk bedoel ik gewoon; pfff laat me slapen. Want ik geniet eigenlijk juist zo intens van mn baby, alleen het weinig slapen maakt me prikkelbaar (dat zul jij ook hebben).
    Ik persoonlijk denk ook wat te weinig aan mezelf, ben sinds de bevalling 1 keer s middags gaan slapen. Andere keren lukte niet doordat de oudste steeds naar boven kwam als ik op bed lag in de kraamweek of ik zelf gewoon de tijd er niet voor nam.
    Normaal als de oudste op de peuterspeelzaal is of bij opa en oma dan ga ik van alles in huis doen en boodschappen e.d.
    Maar vandaag heb ik me voorgenomen is het eens ME time en ga ik lekker slapen en/of in bad, want ben er ZÓ aan toe pfffffff (nu hopen dat de kleine het ook toe laat dat dat lukt, maar over het algemeen is hij overdag altijd erg tevreden en rustig)
     
    littlemunchkin vindt dit leuk.
  19. Boef12

    Boef12 Bekend lid

    6 jan 2012
    830
    702
    93
    Hier precies hetzelfde, elke keer als ze ligt te slapen overdag denk ik.....ooh mooi kan ik ff dit en dat doen want de meiden zijn nu niet thuis. Waardoor ik dus nooit bijslaap, en denk dat prikkelbaar een understatement is......arme papa, die krijgt wat gesnauw naar zn hoofd geslingerd hoor!
     
    droomwens79, Haagsmeisje en littlemunchkin vinden dit leuk.
  20. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Ow, hebben jullie ook van die jeukende borsten???? Mijn hemel hoe irritant is dat...wordt echt gillend gek af en toe:eek::eek::eek:
     

Deel Deze Pagina