December 2018 mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door KakieLakie, 3 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Clur

    Clur Actief lid

    6 dec 2018
    177
    96
    28
    Vrouw
    Hier ook inderdaad.. arme papa.
    Nu ik eenmaal uit bed ben denk ik, ik ga vanmiddag dit en dat doen. Maar nee moet van mezelf (en mn man) nu echt eens gaan liggen.

    Hier ook jeukende borsten haha maar is pas sinds.mn voeding aan t terug lopen is (waar ik nog steeds van baal, voelt zo als falen dit)
     
  2. Haagsmeisje

    Haagsmeisje Actief lid

    21 mrt 2014
    479
    307
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Het is een schrale troost om te lezen dat iedere baby eigenlijk opstartproblemen heeft. Jelle had gisteren ook echt een slechte nacht en dag. Mega veel krampjes. Als hij wakker is dan heeft hij pijn. Echt zo zielig. Geven hem dan ook stipt om de 3u zijn fles. Ik weet soms niet of het nou honger is of kramp.

    Afgelopen nacht weer wat beter gelukkig. Oudste naar oma vandaag dus ik ff dagje chill met Jelle.

    En de kilo's ja pffff. Hier nog 6 maar woog er al 8 teveel. Dus wil er 14 kwijt. Ga donderdag naar een huisarts in België die ook consulten doet mbt afvallen. Is wel met pillen maar ga het toch proberen
     
  3. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Is inderdaad ook dat ik snachts veel prikkelbaarder ben. Je voelt je dan zo helemaal alleen op de wereld en denkt alleen maar aan de uren die je nog kunt slapen. Overdag zie ik het vaak wat zonniger in.
     
  4. mroz

    mroz Bekend lid

    11 mrt 2014
    515
    438
    63
    NULL
    NULL
    Heel duidelijk dus dat we allemaal van hetzelfde last hebben: opkijken tegen de nacht, prikkelbaar door slaaptekort en daardoor moeilijk kunnen genieten van die mooie baby.
    Ik zelf heb sinds de bevalling nog bijna elke dag een middagdutje gedaan, anders gaat het echt niet goed met me... Denk dat het mn herstel ook wel echt ten goede is gekomen. Het huishouden enzo laat ik nog grotendeels liggen en de hoog nodige dingen vraag ik aan mn man of schoonmoeder.
    Maar jeetje, vannacht geprobeerd het alleen te doen omdat mn man om 5 uur moet opstaan om te gaan werken. Maar een eerste dag alleen met 2 kinderen op 3,5 uur slaap is nu al erg pittig, ik weet niet of er vanmiddag en vanavond nog iets van mn lontje over is...
     
    Lalalola vindt dit leuk.
  5. Clur

    Clur Actief lid

    6 dec 2018
    177
    96
    28
    Vrouw
    Gelukkig vinden we hier wat (digitale) steun bij elkaar hihi

    Zielig he die krampjes!
    Ik ben begonnen met probiotica druppels, lees daar goede ervaringen over.

    Ik nog 3,5 á 4 kg tot taart gewicht, maar wilde zoiezo van te voren al 5 á 6 kg afvallen dus er moet nog best wat af!
     
    Lalalola vindt dit leuk.
  6. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.593
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Moet je mij toch eens vertellen hoe jij een middagdutje kan doen met een peuter in huis????
     
  7. Haagsmeisje

    Haagsmeisje Actief lid

    21 mrt 2014
    479
    307
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Iemand tips om de kindjes beter te laten boeren?
    Ik zet 'm rechtop, loop er mee rond, wieg met hem, probeer hem halverwege al eens te laten boeren. Maar soms nog laat hij er geen. Hij wordt heel onrustig en gaat huilen. Heeft gewoon last van die lucht maar 't komt er niet uit. o_O
     
  8. Haagsmeisje

    Haagsmeisje Actief lid

    21 mrt 2014
    479
    307
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    En hij heeft pukkels :eek::(
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. juf1987

    juf1987 Fanatiek lid

    30 sep 2014
    1.830
    1.661
    113
    Leerkracht
    België
    OH wat herkenbaar wat jullie schrijven...

    Ik kijk ook altijd op tegen de nachten, huil heel veel,... Ik heb na mijn eerste kindje een postnatale depressie gekregen... Maar ook nu merk ik weer dat die hele kleine baby tijd niets voor mij is + de hormonen + de borstvoeding, die ik ga afbouwen...

    Maar bij mij kwam mijn roze wolk wel hoor dames na baby 1, toen ze denk ik 5 a 6 maanden was, er meer interactie was, ik haar beter kende en zij ons... En dat is waar ik me nu ook aan optrek... Elke week, elke maand kunnen ze weer iets meer...

    Maar ik kijk ook de dagen weg en kan niet wachten tot het zomer is en L eah dus een halfjaar :);)
     
    Lalalola vindt dit leuk.
  10. juf1987

    juf1987 Fanatiek lid

    30 sep 2014
    1.830
    1.661
    113
    Leerkracht
    België
    Ik heb gisteren ook zitten googlen en kwam op een methode uit met draaien, je moet maar eens zoeken op burping.. gisteren leek het te helpen, vandaag nog niet
     
  11. mroz

    mroz Bekend lid

    11 mrt 2014
    515
    438
    63
    NULL
    NULL
    Haha tja, ik had het geluk dat mijn man 3 weken thuis was, dus dan verzorgde hij de kindjes. Maar nu hij weer werkt zal het lastiger worden. Mn oudste is 2 dagen op de opvang en mn man een dag vrij, dus dan moet het nog wel lukken denk ik.
     
  12. Evelieng

    Evelieng Bekend lid

    2 dec 2013
    642
    981
    93
    Vrouw
    Roosendaal
    Hier werkt het heel erg goed om hem te laten zitten en hem dan langzaam met zijn lijfje naar voren en achteren te laten bewegen
     
  13. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Lijkt me zo leuk van de zomer. Als de kleintjes wat meer op je reageren en je lekker op stap kan met de wagen
     
  14. Evelieng

    Evelieng Bekend lid

    2 dec 2013
    642
    981
    93
    Vrouw
    Roosendaal
    Hier vannacht ook een drama nacht, denk bij elkaar opgeteld vier uurtjes slaap, dus vandaag hoef ik van mezelf alleen maar voor de kindjes en het eten te zorgen en verder doe ik niets
     
    Lalalola vindt dit leuk.
  15. Evelieng

    Evelieng Bekend lid

    2 dec 2013
    642
    981
    93
    Vrouw
    Roosendaal
    Waarom denk je dat je voeding terugloopt?
     
  16. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    @Haagsmeisje hier zitten er ook vaak boertjes vast. Ik herken het nu steeds vaker door zijn huiltje. Ik houd hem dan echt in alle mogelijke posities om het eruit te kloppen en hij kijkt me daarbij vaak een beetje vreemd aan :roflmao:
     
    Haagsmeisje vindt dit leuk.
  17. Clur

    Clur Actief lid

    6 dec 2018
    177
    96
    28
    Vrouw
    Hij drinkt slecht uit de borst (heeft duidelijk voorkeur voor de fles), laat steeds los en is onrustig dan.
    Haalt er dan bijna niets uit dus dan geef ik maar weer afgekolfde melk en kolf ik daarna nog. Maar krijg er met kolven niet meer zoveel uit als dat hij drinkt.
    Eerst kreeg ik er met kolven per keer tussen de 90 en 120 per keer uit..
    En nu soms nog maar 40 á 60 cc
     
  18. Evelieng

    Evelieng Bekend lid

    2 dec 2013
    642
    981
    93
    Vrouw
    Roosendaal
    Kolven zegt in principe niets he, heb je contact met een lactatiekundige of la leche league? Er is van alles wat je kan doen om het beter te krijgen en het kunnen ook regeldagen zijn natuurlijk
     
  19. Clur

    Clur Actief lid

    6 dec 2018
    177
    96
    28
    Vrouw
    Nee das waar, nog geen contact gehad maar ga vandaag ff bellen.
    Ben benieuwd!
     
  20. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.593
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Hier dus hetzelfde probleem. Ik kolf ook, maar dan drinkt ie beter als uit de borst. Heb de lactatiekundige vrijdag op bezoek gehad en ze heeft me allemaal linkjes gestuurd...ook m.b.t. clusterkolven om je productie te verhogen. Hierbij de link:
    https://moedermelknetwerk.nl/kolven-stap-voor-stap/clusterkolven-power-pumping
     

Deel Deze Pagina