December 2018 mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door KakieLakie, 3 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stormpy

    Stormpy Bekend lid

    3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    Jeetje jullie kletsen veel:roflmao: kan het amper bijhouden.
    Hier krijgt ze tussen de 90/100 en meestal drinkt ze 6 flessen. Soms 7 cb vind 6 flessen eigenlijk te weinig maar vaak als ik meer geef ga ze spugen.
    Vandaag is ze alweer een maand.
    En slapen jeetje ik weet niet eens hoeveel ik slaap zowieso te weinig:roflmao:
    Ik doe eigenlijk de nachten altijd alleen. Begint nu wel beetje zwaar te worden ik kijk echt beetje op tegen de nacht.
    Maar zie dat er heel veel zijn die dat hebben.
    Hopelijk word het snel beter ze begint nu lekker op te knappen gelukkig. Kijk er na uit lekker even op pad te gaan met 2 kindjes die niet ziek zijn.
     
  2. mroz

    mroz Bekend lid

    11 mrt 2014
    515
    438
    63
    NULL
    NULL
    Hahaha goed punt ;)
     
    Katsje vindt dit leuk.
  3. Jackie333

    Jackie333 Actief lid

    3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    Onze dochter weegt ruim 4 kilo nu en is 5,5 week oud. Cb gaf aan dat die 150 ml per kilo een richtlijn is. Sommige drinken minder en anderen net iets meer. Als ze maar niet meer dan 1000 ml drinken en daar komt onze meid niet aan. Ze lijkt het allemaal zelf goed te kunnen regelen. Zo had ze eergisteren vier grote poepluiers en dan spreekt men van ‘diarree’. Dan hebben ze extra vocht nodig. Deze meid kwam zelf voor meer voedingen, dus voelt ze goed aan.

    Onze dochter wil ook geborgenheid en slaapt overdag alleen op de arm of in de draagdoek. Nu is ze onze eerste dus heb ik die tijd (handig is anders). Maar die draagdoek is bij ons een uitkomst.

    Wij hebben trouwens een inbakerdoek gekocht (advies van cb). Ben benieuwd. Ziet er zo zielig uit :rolleyes:
    Maar voor gebruik drie maal wassen...:eek:
     
  4. Jackie333

    Jackie333 Actief lid

    3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    Oja mijn man zit in de wisseldiensten. Heeft nu vier nachtdiensten (één gehad). Dan slaapt hij overdag ook nog eens dus doe dan best veel zelf. Al slaapt hij minder dan voordat de kleine er was ook om mij te ondersteunen....en we hebben een appartement dus tussen het huilen door slapen.
    Wij hebben een babyfoon met camera en kan hij via een app mooi meekijken op zijn werk:D
    Best even wennen allemaal.

    Moet toegeven dat het me allemaal wat zwaarder valt dan vooraf gedacht/ingeschat.
    En je weet dat je je ‘vrijheid’ opgeeft voor iets moois, maar toch komt dat besef nu pas en daar heb ik het moeilijk mee.
    Is dit herkenbaar? Om je heen hoor je die verhalen nooit en is het altijd een roze wolk...
    Nu hebben we natuurlijk ook een lastige start gehad.
     
  5. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Dat gevoel had ik ook dat iedereen maar zei dat ze op een roze wolk zitten en ik dacht dat ik gek was. Ik denk dat veel mensen er ook niet over praten hoe zwaar het is en hoe het soms best even tegen kan vallen
     
    Fennec vindt dit leuk.
  6. juf1987

    juf1987 Fanatiek lid

    30 sep 2014
    1.833
    1.664
    113
    Leerkracht
    België
    Zo herkenbaar van bij mijn eerste. En het is ook gewoon ongelofelijk taboe eigenlijk, maar ik heb dat taboe proberen doorbreken in mijn eigen omgeving.
    Ik voelde me ook vaak schuldig want ik had ook die enorme kinderwens en dan uiteindelijk zwanger geraakt via inseminatie en dan MOEST ik nu toch wel overgelukkig zijn en dat was ik gewoon niet, ik was moe, vond het zwaar, maar omdat ik gelukkig MOEST zijn van mezelf, maakte ik het ook nog wel erger.
    Mijn psycholoog die ik toen contacteerde heeft me dat doen inzien. Dat schuldgevoel moest eruit, dat is een gevoel dat niets opbrengt...
    Je mag je voelen zoals je je voelt, zei hij, dat gevoel erkennen is zo belangrijk.

    Succes ermee
     
    Fennec, Jackie333 en Lalalola vinden dit leuk.
  7. mroz

    mroz Bekend lid

    11 mrt 2014
    515
    438
    63
    NULL
    NULL
    Ik merk zelf, net als bij de eerste, dat ik enorm last heb van stemmingswisselingen. Hierdoor zit ik het ene moment helemaal op mn roze wolkje en is alles perfect, terwijl ik het volgende moment enorm prikkelbaar, uitgeput ben en me best ongelukkig kan voelen. Waar ik me dan idd weer schuldig over kan voelen, want dit is toch precies wat ik altijd al wilde? Denk dat de hormonen hier ook totaal in helpen en dat bijna alle vrouwen die net moeder zijn hier last van hebben, er wordt alleen idd niet veel over gepraat...
     
    Fennec, Jackie333, juf1987 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Haagsmeisje

    Haagsmeisje Actief lid

    21 mrt 2014
    479
    307
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Zo herkenbaar. Bij mijn eerste dacht ik echt waar ben ik aan begonnen?
    Maar ik beloof dat het over gaat hoor dames. Die eerste maanden is echt door bikkelen. Daarna wordt het echt beter. Mijn roze wolk komt pas na 3 maanden :D. Die eerste periode is gewoon zwaar. Ze zijn superschattig hoor maar het is gewoon niet de makkelijkste periode.
    Zet 'm op! Het komt goed :thumup::D
     
    Fennec, Jackie333, juf1987 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. MissDonna

    MissDonna Fanatiek lid

    26 nov 2013
    1.003
    233
    63
    Vrouw
    Hee gevonden haha
     
    Stormpy en Haagsmeisje vinden dit leuk.
  10. Stormpy

    Stormpy Bekend lid

    3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    Whiehoe ik heb gewoon van 12 tot half 6 geslapen :roflmao: lizzy was gisteravond hele avond wakker en nu gewoon lekker geslapen daarna is ze ook weer gaan slapen tot half 9.
     
    littlemunchkin vindt dit leuk.
  11. Stormpy

    Stormpy Bekend lid

    3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    Beetje babyspam! Allemaal bultjes denk beetje warmte uitslag
     

    Bijgevoegde bestanden:

  12. Jackie333

    Jackie333 Actief lid

    3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    Wat ben ik blij jullie reacties te lezen dat ik niet de enige ben die het zwaar vind en soms ‘niet leuk’ en moeite heb met de ‘vrijheid’ die ik geheel kwijt lijk te zijn. Dit was idd altijd mijn wens en droom om zwanger te zijn en moeder te worden. Zwanger zijn: bekkeninstabiliteit met beklemde zenuw tot gevolg waardoor ik vanaf week 36 huis gekluisterd was. En iedereen maar vragen: geniet je van je verlof? (Nou nee dus).
    En dan idd schuldig voelen als ik soms even denk: waar ben ik aan begonnen.
    Maar die lach van de kleine meid is onbetaalbaar!
    Maar zeker fijn te lezen dat het beter gaat. Daar moet ik ook vertrouwen in hebben.
    Heb overigens volgende week een gesprek bij psycholoog om hierover te praten. Ben ook nog een controle freak en dat helpt me niet nu:rolleyes:
     
    juf1987 en Lalalola vinden dit leuk.
  13. Evelieng

    Evelieng Bekend lid

    2 dec 2013
    642
    981
    93
    Vrouw
    Roosendaal
    6399331B-B9F4-4C89-97DC-FB8695FF4B69.jpeg
     
    FoXii, Fennec, juf1987 en 5 anderen vinden dit leuk.
  14. mroz

    mroz Bekend lid

    11 mrt 2014
    515
    438
    63
    NULL
    NULL
    Goed van je dat je er met iemand over gaat praten!
     
  15. Krulletje87

    Krulletje87 Fanatiek lid

    24 jan 2010
    2.404
    331
    83
    van alles...

    Nou dat vroeg ik me ook als af..Hier ook nog steeds bloeden..niet heel veel ofzo mar herinner me niet van de andere dat t zo lang duurde..dacht toen ook n week of 2.

    Natte plekken...zoogcompressen stuk of 3 per borst
     
  16. Evelieng

    Evelieng Bekend lid

    2 dec 2013
    642
    981
    93
    Vrouw
    Roosendaal
    Bij mij is het nu klaar, heeft bijna 6 weken geduurd
     
    Krulletje87 vindt dit leuk.
  17. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Oh zo slecht haha. De kleine zit al een paar uur in een vieze luier maar hij slaapt eindelijk.... morgen komt het cb langs en ik denk zelf dat hij toch reflux heeft. Zit eraan te denken om een doorverwijzing naar de kinderarts te vragen. Het is niet zo dat hij niet wilt slapen maar ik zie echt dat hij pijn heeft. Als hij wakker is is hij nooit ontspannen maar constant aan het fronsen en overstrekken. Vind het zo sneu..
     
  18. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Naar aanleiding van je eerdere post: zeker met reflux is het goed om vaak kleine beetjes te laten drinken. Dus niet op tijd maar op vraag.
     
  19. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Oké. Ik heb ik het gevoel dat ze het verkeerde advies hebben gegeven dus ben benieuwd wat ze zeggen als het wel reflux is
     
  20. Krulletje87

    Krulletje87 Fanatiek lid

    24 jan 2010
    2.404
    331
    83
    van alles...
    Dan heb ik nog even wat in t vooruitzicht:roflmao:
     

Deel Deze Pagina