December 2018 mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door KakieLakie, 3 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Nou, lekker nuttig antwoord idd zeg.. Jammer dat dat van een professional komt.:(

Kan me goed voorstellen dat je erover stresst. Heb helaas geen oplossing voor je. Mijn meid drinkt overigens ook kort en soms met een pauze tussen de 2 borsten. Ze komt super aan.
    Als ik kolf, kolf ik overigens ook maar 50 ml ofzo. Gelukkig zegt wat je kolft niet zoveel over wat je kindje drinkt. En dat merk ik ook, heb een eigen babyweegschaal en weeg af en toe. Ze komt super aan! Dus heb die zorgen over productie aan de kant kunnen schuiven. Idee voor jou? Voor mij scheelde zelf wegen echt in de stress. Hoop voor je dat het snel beter gaat!

2. littlemunchkin

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ik vind de start vooral zwaar maar na een paar maanden supermakkelijk. Ik ga gewoon shoppen, naar de sauna, dagjes weg, baby naar opa/oma etc.. enige is dan idd de kolf die je mee moet slepen als je langer weg bent. Kolven is gewoon irritant. Dat is het grootste nadeel, maar overkombaar vind ik.

En vind het superhandig als je kind ziek is, jij maakt antistoffen aan voor je kind door de bv. En die krijgt je kind dan weer met de bv. Plus het is snel verteerbaar en een goede ors.

Fennec vindt dit leuk.
  3. littlemunchkin

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Hier ook al een paar keer heerlijke stukken kunnen slapen! En snachts gewoon even naar je toe halen, ff drinken en weer verder slapen.

Evelieng en FoXii vinden dit leuk.
  4. Lalalola

Lalalola Niet meer actief

Jeetje wat een lekkere bos haar! Ik heb over het RS virus hier niemand gehoord en ik weet eerlijk gezegd ook niet wat dit is..

Hoe wij het doen is ik geef de kleine rond 19.00 borstvoeding. Dan ga ik naar bed en blijft de kleine beneden bij mijn man. Ik kan dan een paar uurtjes slapen zonder afgeleid te worden. Mijn man komt met de kleine rond 22.00 / 23.00 naar boven en verschoont zijn luier. Ik voed hem nog een keer en hij slaapt naast mij in een co sleeper. Snachts voed ik hem op verzoek en verschoon ik zijn luier (laatste paar nachten vaak rond 01.00 en 03.00). En sochtends rond 06.00 of 07.00 uur verschoont mijn man zijn luier en voed ik hem weer. Wat me veel energie heeft gekost is dat hij door zijn reflux vaak slecht kan slapen. Ik ben dan soms heel lang wakker met hem en als ik eindelijk een half uurtje slaap wordt hij alweer wakker. Sochtends neemt mijn man hem ook vaak weer mee naar beneden dat ik nog even kan slapen. Ik neem ook altijd een stuk ontbijtkoek of een banaan mee naar bed wat ik tussendoor kan eten.

FoXii en littlemunchkin vinden dit leuk.
  5. Lalalola

Mijn man gaat volgende week weer werken trouwens. Geen idee hoe ik het dan ga doen. Mijn man is nu echt mijn bediende haha :roflmao: ik ben zo moe en alleen maar aan het voeden en troosten dat hij mij al mijn eten brengt en het huishouden doet. Maar gelukkig kan ik mijn moeder nog bellen als ik hulp nodig heb.

6. FoXii

FoXii Actief lid

25 mei 2016
    229
    282
    63
    Vrouw
    Huisvrouw
    Drachten
    @Lalalola Mijn man verschoont haar echt niet snachts of sochtens mits ik echt niet kan ;P

Ik ben al wel blij dat als het echt nodig is hij helpt met voeden als hij nog thuis is en zoiezo haar flesjes maakt.. scheelt mij ook al het een en ander

Vind je het spannend als je man straks gaat werken en je het alleen moet doen?

Ik doe ook nog niet echt het huishouden hoor haha maar wel koken!

7. littlemunchkin

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Hier doe ik bijna alle luiers. Het huishouden is iets meer dan gebruikelijk verplaatst naaf mijn man, maar baby in de draagzak en ik kan globaal stofzuigen, de was doen, strijken... en boodschappen doordeweeks. Maar veel blijft nog liggen idd. Dat komt snel weer.

8. Lalalola

Volgens mij bof ik dan best met een man die overdag alle luiers doet :thumup:

9. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Mijn man helpt met alles als hij thuis is (werkt 4 dagen). Alleen de nachten doe ik 100%, hij trekt die gebroken nachten veel slechter dan ik. Wil ook dat we haar in haar eigen kamer leggen ipv co sleeper, maar daar heb ik een stokje voor gestoken. Haar kamer is een verdieping onder de onze (wij slapen op zolder) en ik ga echt niet tig keer per nacht naar beneden en boven lopen en in de kou zitten voeden. Wil lekker in mijn eigen bed kunnen liggen, speentje erin duwen als ze moeilijk doet en doorslapen. Dat gaat dan niet.

littlemunchkin en Evelieng vinden dit leuk.
  10. Katsje

Katsje Fanatiek lid

17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Ow wat boffen jullie met je mannetjes!!! Hier sta ik er zeker voor 85% er alleen voor. Op woensdag heeft hij zijn vrije dag, zegt ie dinsdag: wat moet ie vannacht eten, dan kan ik t evt doen. Maar wat denk je....idd: man snurkt een end weg en ik kon er gewoon 2x uit om te voeden!!!
    Verder verschoont ie af en toe een luier en soms geeft ie een flesje.

11. Lalalola

Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst zo lekker en lang heb geslapen als mijn man :roflmao:

Fennec vindt dit leuk.
  12. Boef12

Boef12 Bekend lid

6 jan 2012
    830
    702
    93
    Hier doe ik de nachten ook alleen, maar daar kies ik zelf voor. Wil dat zo prikkelvrij mogelijk laten verlopen en met 2 man rond haar lukt dat niet echt. En om hem nou voor een luier uit zn slaap te halen terwijl hij de volgende dag de hele dag op de zaak moet zijn vind ik niet nodig. Als hij thuis is dan is hij er wel echt voor de meiden en doet hij alles wat nodig is dus mij hoor je niet klagen! Ze slaapt tot mijn teleurstelling inmiddels op haar eigen kamer, daar slaapt ze rustiger dan in de cosleeper. Zit nu te wachten tot ze wakker word voor de laatste voeding, ze heeft om half 7 eten gehad dus zal zo wel wakker worden.

13. Katsje

Katsje Fanatiek lid

17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Haha, ik ook niet. Kan me sowieso überhaupt niet herinneren wanneer ik 6 uur achter elkaar geslapen heb in 1 nacht....weet wel dat t ergens in 2018 was:roflmao:

Haagsmeisje en littlemunchkin vinden dit leuk.
  14. Haagsmeisje

Haagsmeisje Actief lid

21 mrt 2014
    479
    307
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Mijn man doet hier gelukkig de eerste nachrvoeding. Ik val zeer slecht terug in slaap. Dus hij doet die rond 1u. Ik word wel even wakker maar slaap vrij snel weer. Die rond 5u doe ik zelf. En dan slaap ik nog wel even maar tegen half 8 is onze dochter wakker dus uitslapen is er niet bij.
    Nachten blijven echt slopend vind ik. Zal zo blij zijn als er 1 nachrvoeding af is!

15. Clur

Clur Actief lid

6 dec 2018
    177
    96
    28
    Vrouw
    Haha moest even lachen om jouw stukje; martelwerktuig hihi.
    Herken het ook hoor pff.. in principe ben ik altijd zo klaar met kolven maar toch voelt het als een blok aan mn been. Elke keer dat ding schoonmaken, in en uit elkaar blablabla pfffff.
    Maar ivm alle antistoffen wil ik toch niet stoppen, en onze oudste was met 8 weken helemaal over op kunstvoeding, wil het nu minimaal net zo lang geven (kleine is nu 5 weken).
    Geef in de avond zoiezo wel 1 fles kunstvoeding en soms overdag als er visite is ofzo. Alleen poept onze kleine man slecht...
    Iemand tips hiervoor?

Gisteren heeft ie de hele dag niet gepoept, eergisteren een klein beetje.
    Dinsdagavond poepte hij voor het eerst in 48 uur en zat toen tot zn rug onder..
    Het is dus wel gewoon dun als hij dan uiteindelijk poept.
    Iemand tips??

16. Haagsmeisje

Haagsmeisje Actief lid

21 mrt 2014
    479
    307
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft alleen kunstvoeding gehad en is tot nu toe nooit ziek! Heeft misschien 1 x per jaar een verkoudheidje. Is nog maar 4 hoor dus kan nog komen natuurlijk. Maar ik vraag me altijd af wat die antistoffen betekenen in bv? Dat ze een betere weerstand krijgen of?

Liggen er al veel kindjes op eigen kamer?
    Ik heb namelijk het idee dat Jelle zeer snel wakker wordt van ons. Heb 'm nu in ons bed laten liggen waar het stil is en hij slaapt maar door. Wel met camera erop hoor :D
    Zit te twijfelen om hem in zijn eigen bed te leggen vanavond. Maar vind 'm nog zo klein :rolleyes:

17. Jackie333

Jackie333 Actief lid

3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    RS virus hier nog niet gehoord, maar komt overal voor zeker in deze maanden. Weet het wel van familie en collega`s dat hun kinderen waren opgenomen, maar dat waren voorgaande jaren. Gewoon extra hand en hoesthygiëne en oppassen met kraamvisite dat verkouden is. Die niet laten komen. Zo heeft mijn moeder de kleine helaas 8 dagen niet gezien omdat ze zelf flink verkouden was en we willen geen risico lopen. We laten al het kraambezoek ook handen wassen als ze binnenkomen. De 1 vind het overdreven, maar wij nemen geen risico.

Ik geloof dat ik ontzettend bof met mijn man. Hij heeft tot nu toe bijna alle nachten op zich genomen zodat ik kon bijslapen. sinds ik 3 maanden zwanger was sliep ik heel slecht en zeker op het einde ivm bekkeninstabiliteit en een zenuw beklemming. Hij heeft alleen wisseldiensten, dus we hebben geen vast ritme. Hij heeft net vier nachten gehad, dus die moet ik zelf doen en dan sliep hij in de ochtend tot 12 uur. Was best even pittig, maar we hebben het gered. Ik begin de kleine ook steeds meer te begrijpen en ben zelf rustiger als ze huilt.
    Gisterenavond had ze om 19 uur haar flesje. heb haar niet wakker gemaakt voor een voeding en ze kwam om 00.50 uur. Daarna weer om 06.00 uur. Daar prijs ik me heel gelukkig mee!
    Alleen beetje jammer dat ik dan eerst de slaap niet kan vatten en de kleine zoveel geluidjes maak dat ik toch veel wakker lig. Ze ligt bij ons in de co sleeper (maar dan als wieg gelaten). Als mijn man er is slaap ik met oordoppen, maar dat durfde ik niet deze nachten met haar alleen (al zal ik echt wel wakker worden als ze honger heeft ;)).

@Haagsmeisje moedermelk bevat verschillende stoffen die ziekteverwekkers aanvallen. Dus om bepaalde infecties/ontstekingen te voorkomen.

18. Katsje

Katsje Fanatiek lid

17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    @Haagsmeisje hier ligt de kleine al vanaf zn geboorte in zn eigen kamertje in een ledikantje. Hebben dat met onze dochter ook gedaan. Wij hebben zelf niet zo’n grotr slaapkamer, waardoor rooming-in niet echt een optie is.

19. littlemunchkin

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Het wil ook niet zeggen dat ze met bv nooit ziek worden, maar het helpt hun wel de boosdoeners af te vechten en hun immuunsysteem te ontwikkelen. Juist omdat het immuunsysteem van babies nog zo onontwikkeld is, is die extra boost erg goed voor ze.

Onze meid ligt nog bij ons trouwens. En hoop dat zo lang mogelijk zo te kunnen houden. Hoef ik ook zo min mogelijk mijn bed uit en we slapen beiden sneller weer in.

20. littlemunchkin

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Het goede slapen was van korte duur :roflmao: vannacht nog geen 3 uur geslapen.

Deel Deze Pagina