December 2018 mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door KakieLakie, 3 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evelieng

    Evelieng Bekend lid

    2 dec 2013
    642
    981
    93
    Vrouw
    Roosendaal
    Hier doe ik de nachten alleen, tenzij hij echt urenlang wakker is en ik mee ga huilen ;), maar op zich met de bv is dat goed te doen omdat ik daardoor supersnel weer in slaap val (zonder dat kan ik echt uren wakker liggen als ik eenmaal wakker ben dus daar ben ik blij mee), mijn man brengt wel bijna elke dag de oudste naar school dus ik kan in de ochtend over het algemeen redelijk relaxed opstarten dus dat is erg fijn
     
  2. Clur

    Clur Actief lid

    6 dec 2018
    177
    96
    28
    Vrouw
    Niemand tips bij slecht poepen ? :(

    Net eindelijk heeft ie weer gepoept, nu wel wat dikker, vandaar dus dat t moeizaam gaat.
    Hij krijgt borstvoeding maar ook wat kunstvoeding op een dag, tips???
     
  3. Boef12

    Boef12 Bekend lid

    6 jan 2012
    830
    702
    93
    Op zich hoeven ze met borstvoeding niet elke dag te poepen, zelfs 1 keer in de week is prima. Maar natuurlijk wel met als voorwaarde dat de ontlasting soepel blijft en ze er geen last van hebben. Hier zit er ook wel een 4 dagen tussen de ene en de andere poepluier. Zodra ze dan poept is het indd een giga luier die met een beetje pech aan alle kanten erlangs gaat :eek:. Heb ooit als tip gekregen dat mocht het voor je gevoel te lang duren en je geeft borstvoeding dan schijnt het te helpen als je sinaasappelsap drinkt.
    Dus zou als hij er verder geen last van heef en als hij poept het niet hard is me er niet al tw druk om maken.
     
  4. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Ik heb de kleine net 90 ml afgekolfde borstvoeding gegeven. Ik heb de Philips avent newborn speen met maar 1 gaatje gebruikt maar hij dronk zo gulzig dat het zo zijn mondje uit liep. Hij was hierna ook nog lang niet tevreden en drinkt nu nog net zo gulzig aan mijn borst. Hoe kan ik er nou voor zorgen dat hij rustiger drinkt? Hij verslikt zich ook vaak en het zal de reflux ook niet helpen
     
  5. Clur

    Clur Actief lid

    6 dec 2018
    177
    96
    28
    Vrouw
    Hij krijgt borstvoeding inderdaad, maar ook minimaal 1 fles kunstvoeding op een dag..
    Hij lijkt er wel last van te hebben de dag dat hij niet poept, ik kan het eens proberen sinaasappelsap. Dank je !
     
  6. mroz

    mroz Bekend lid

    11 mrt 2014
    515
    438
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb ook echt geluk met mijn man. We bekijken het meestal een beetje per dag hoe we het s nachts aanpakken, vannacht had ik echt geluk. Afgesproken dat hij de late voeding om 12 uur doet en ik er s nachts uit zou gaan, alleen kwam mevrouw pas om 6 uur. Ik ging om half 11 naar bed, dan heb je ineens bijna een volledige nacht, joepie!

    Logan ligt nu voor het eerst in dr ledikant op dr eigen kamertje. Ze ligt wel in een inbakerdoek, maar heb r 3 kwartier niet gehoord (ben natuurlijk wel even gaan kijken of alles nog goed ging haha). Het begin is er, yes!

    We zijn sinds gister over gestapt op Nutrilon Omneo ivm krampjes. Het maakt voeding wel dikker dus moest ook meteen aan een andere speen, maar ben benieuwd of het iets gaat schelen. Het is iets duurder dan gewone nutrilon maar niet zoveel. Volgens mij is het ook voor kindjes die moeilijk poepen, wie weet helpt het ook daarvoor, @Clur ?
     
  7. Stormpy

    Stormpy Bekend lid

    3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    Mijn oudste dronk ook altijd te snel heb toen een speen gekocht met gaatje aan de bovenkant zodat tegen gehemelte zat wel difrax hoor speen ziet er gek uit maar ze deed toen wel stuk langzamer erover en ze was daarna kapot en sliep gelijk:roflmao: weet niet of ze van avent ook hebben
     
  8. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

  9. Clur

    Clur Actief lid

    6 dec 2018
    177
    96
    28
    Vrouw
    Ik ga me er even in verdiepen, dank je!
     
  10. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Geef je al therapeutisch? Anders dat uitprobere. Verder heb ik niet de nr 1 speen maar de 0 speen. Die is nog kleiner. En anders een prematuur speen.
     
  11. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    #poepen: ik kreeg de tip van het CB, als je merkt dat het dwars zit, kun je ze op het verschoningskussen leggen met de billen bloot en dan met een beetje vaseline rond het anusje wrijven. Babies weten niet dat daar een poepgaatje zit en als je er wrijft schijnt dat iets op te wekken dat ze dan toch gaan poepen.

    #flesje: wij hebben de Difrax flesjes met maat S. Als wij hem laten drinken, ligt ie niet maar zo rechtop mogelijk en flesje zo horizontaal mogelijk zodat hij moeite moet doen om voeding binnen te krijgen. Als ze liggen, stroomt de melk zo t keeltje in en hoeven ze geen moeite te doen.
     
  12. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Therapeutisch?
     
  13. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Lalalola vindt dit leuk.
  14. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

  15. droomwens79

    droomwens79 Niet meer actief

    Dat hadden wij ook met die fles, we zijn op advies huisarts naar de dokter brown fles overgestapt, en nu gaat het beter
     
  16. Clur

    Clur Actief lid

    6 dec 2018
    177
    96
    28
    Vrouw
    Dank je, ga ik zeker proberen!
    Heb ook andere voeding gehaald, geef zoveel mogelijk borstvoeding hoor maar hij krijgt ook minimaal 1 keer Overdag dag kunstvoeding dusja..
     
  17. Jackie333

    Jackie333 Actief lid

    3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    Hebben jullie nog tips voor een kleine meid die overdag alleen in je armen wil slapen en niet in ledikantje en gewoon bij je wilt liggen en niet alleen? Is het de leeftijd (pas net 6 weken), moet ik het de tijd geven? Kan ik me amper aankleden ‘s morgens en ontbijten.
    Heb geen ervaring dus weet niet wanneer ik kan verwachten dat het wat minder wordt.
    Ik heb wel een draagdoek, maar dat wil ze niet altijd. Vanmorgen na de voeding viel ze in slaap in mijn armen en toen slapend in bedje gelegd. Heeft ze 20 minuten volgehouden. Was allang blij;)
     
  18. Stormpy

    Stormpy Bekend lid

    3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL

    Hier wil ze ook alleen maar bij me liggen. Als je der weg legt is ze zo weer wakker. En ze wil alleen slapen als ze me pink krijgt speen word ze mega boos van :roflmao: en der eigen duim lukt nog niet best lastig
     
  19. Evelieng

    Evelieng Bekend lid

    2 dec 2013
    642
    981
    93
    Vrouw
    Roosendaal
    Schommelstoeltje kan echt een uitkomst zijn
     

Deel Deze Pagina