En als je een drupje vitamine D (met smaakje) op de speen doet, wil ze m dan ook niet? onze kleine man tut nu graag sinds hij het tutten snapt
Hoe gaat het met de kleintjes? Het is rustig hier. Hier word de nacht eindelijk omgeruild voor de dag. Dus overdag wat moeilijker met slapen maar snachts toch 5/6 uur achter elkaar. Alleen ze spuugt nu elke keer best wat na de fles maar soms ook nog een uur later
Hier lijkt er een piek te zijn qua darmkrampjes, zo zielig... Verder slaapt ze wel steeds beter in dr eigen bedje en 's nachts ook wel wat beter.
Hier echt onwijs last van verborgen reflux. Ik hoor heel vaak voeding omhoog komen en hem dan slikken. Hij loopt ook de hele dag zijn keel te schrapen en te grommen. Zaterdag was een echt dieptepunt, hij had bijna de hele dag niet geslapen en hij was kapot (en wij ook). Helemaal rode gezwollen oogjes. Ik ben gisteren naar de huisarts geweest en ben doorverwezen naar een kinderarts.
Ow heftig zeg. Weet je al wanneer je bij de kinderarts terecht kan? Zo zielig als je kindje zo ziet en er niks aan kan doen.... Hier gaat t op zich wel goed. Het inbakeren doet voorlopig wonderen!!! Wel jammer: ik ga afbouwen met bv. Het kost me zoveel tijd en energie (en ook mn humeur lijdt eronder), tevens raakt hij niet meer verzadigd van mn bv.
Ik wordt gebeld maar er schijnt geen lange wachtlijst te zijn hier. Hoe lang is het je gelukt om borstvoeding te geven?
Groot gelijk, bij mij is het (zoals eerder genoemd) terug gelopen en kolf nog wel om nog voeding te behouden, maar ik ga niet alles op alles zetten.. dus hier geven we nu borstvoeding en flesvoeding afgewisseld. En als t nu weer terug loopt stop ik ermee. Kunstvoeding geeft veel meer rust Maja.. hoe slapen de kleintjes s nachts?
@Katsje Jammer dat het met de borstvoeding toch niet goed loopt, maar goed dat je de knoop hebt doorgehakt denk ik. Hopelijk geeft het snel meer rust. @Lalalola Jeetje wat heftig zeg... Ik hoop dat je snel terecht kan. Hier heeft Logan ook meer rust tijdens het slapen vanwege het inbakeren, vannacht voor het eerst de hele nacht in dr eigen bedje, joepie!
@Katsje lasrig he zo’n beslissing, maar moet niet ten koste gaan van alles en jezelf. En vergeet niet dat je al een paar weken bv hebt gegeven! Alles is meegenomen! @Lalalola ik hooo dat jullie snel terecht kunnen bij de kinderarts! Hier een bijzondere avond/nacht. Om 17.00 uur een voeding gehad en rond 18 uur in slaap gewiegd. Af en toe wakker maar om 18.30 uur in bed gelegd en ze sliep verder......tot 01.15uur!! Vorige avond sliep ze om 19.30 uur en werd ze niet zelf wakker en hebben we haar om 02.00 uur wakker genaakt omdat er 7 uur tussen de voedingen zat. Maar consultatie bureau gebeld en die zeiden: neee niet wakker maken! Lekker laten slapen. Ik probeer de voedingen wat te gaan rekken zodat ze de ‘laatste’ verderop de avond krijgt. Maar ik verwachte haar gisteren ook nog voor een voeding. Ach mijn man en ik kruipen en vroeg bij en komen zo aan (ruim) voldoende slaap. Al merk ik wel dat ik hele licht slaap en soort van ‘op haar aan het wachten ben’. Dus veel wakker
Heb nu 6 weken bv gegeven en het geeft me zeker meer rust. De bv loopt ook nogeens terug, dus weet zeker dat t de juiste beslissing is!! Wat heerlijk dat er aantal ukkies zo goed slapen. Hier komt ie toch in de nacht na 4 max 5 uurtjes. T wordt wel steeds langer, dus wie weet...
Hier precies hetzelfde al 2 avonden! Rond 19u een fles en dan komt ze pas tussen 1 en 2. Maar heb ook liever laatste rond 23u en dan pas tegen 5 ofzo Maar zou het werken om toch gewoon rond 22 een fles te geven?
Sterkte @Lalalola , hopelijk gaat het snel beter met hem! @Katsje gelijk heb je. Ik weet ook niet hoe lang ik nog doorga met bv en kv. Ook hier loopt de productie terug. Ik geef Gwendolyn nu Nutrilon Omneo tegen de krampjes en dat lijkt wel redelijk te werken. Ook baker ik nu in, wat echt nodig bleek, met haar zwaaiende armpjes. Ze slaapt nu beter. Eens per dag slaat ze een slaapje over, meestal savonds. Dan is ze 4 uur lang wakker , bijna altijd begint dat als wij willen avondeten. Heel vervelend.
@Haagsmeisje ons is geadviseerd haar niet om 22 uur ofzo wakker te maken. Ze liggen dan in hun diepe slaap en waarschijnlijk komen ze 3 uur later weer. Gisteren kwam ze om 15.15 uur en viel ze rond 17.30 uur bij mij in slaap. En ik merkte dat dat een diepe slaap was. Dus heb haar toen om 19.45 uur wakker gemaakt voor voeding en toen sliep ze erna vrij snel weer in en door tot 03.00!! @Fennec als je kleine wakker is, is ze dan wel rustig? Ben zo benieuwd hoe dat bij anderen is. Want Josephine slaapt overdag dus niet in haar ledikant (komt volgende week iemand van consultatie bureau om ons te helpen en advies te geven. Kortom van 07.30 uur tot ca 19.30 uur zal ze misschien 1,5 uur niet in mijn armen liggen of draagzak zitten (en dan alleen omdat we een uur buiten zijn gaan wandelen en ze een uur in de wandelwagen ligt). Ik weet dat ze de eerste weken naar geborgenheid zoeken, maar het is wel zwaar Gelukkig valt ze wel in slaap in de draagzak en wandelwagen, maar merk wel dat dat lichte slaapjes zijn. Er hoeft maar iets te gebeuren of ze is weer wakker en begint te huilen....