December 2018 mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door KakieLakie, 3 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cherubin

    cherubin Bekend lid

    8 sep 2014
    549
    360
    63
    NULL
    NULL
    @Lalalola laten gaan die kraamtranen! Hier vandaag ook zo gehuild na een nacht gillen en huilen van vermoedelijk de krampjes van 19.30 tot 3.30, ik kon niet meer. Vervolgens was mevrouw afgevallen ipv gegroeid voor de tweede dag en kreeg ik alleen maar dooddoeners van iedereen dus toen kon je me opdweilen. Zo boos en gefrustreerd en moe!
    Vanmiddag kwam de vk langs om af te sluiten en heb ik alles eruit gegooid. Die gaf een paar fijne tips om de fles te geven en nu krijgt Dafne een extra kruik om dr temperatuur wat hoger te houden en dan hopen dat ze morgen weer wat gegroeid is :)

    Vanmiddag/vanavond gaat iig al veel rustiger met drinken en slaapt ze lekker van voeding tot voeding dus hebben we iig overdag wat rust kunnen pakken en gaan we het vannacht wel weer zien haha!
     
    Lalalola vindt dit leuk.
  2. Clur

    Clur Actief lid

    6 dec 2018
    177
    96
    28
    Vrouw
    Cinababy ben ik mee begonnen, lijkt wel wat te werken. Geef borstvoeding maar heb zoveel voeding dat het er vaak hard uit spuit en hij het niet bij kan houden. Geef nu regelmatig afgekolfde melk via flesje, dat gaat wat beter voor hem.
     
  3. KakieLakie

    KakieLakie Bekend lid

    18 feb 2014
    837
    303
    63
    Oei, die nachten.. ik ben ook zo moe.. Soms duren de voedingen ook zo lang omdat ze in slaap valt en loslaat en dan zit ik met fikse stuwing. Krampjes heeft ze hier ook wel last van, maar ik heb een kipkep, zo’n pittenkussen, en dat werkt heel goed.
    Woensdag hebben we de gehoortest en dan gaan we meteen wegen op het cb. Daar ben ik heel benieuwd naar.
     
    littlemunchkin vindt dit leuk.
  4. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Ik vraag me nu echt af hoe jullie dat doen met nog een kindje erbij haha
     
    droomwens79, Stormpy en KakieLakie vinden dit leuk.
  5. Boef12

    Boef12 Bekend lid

    6 jan 2012
    830
    702
    93
    Heeeej gevonden!!!!

    Hier gaat het meestal goed in de nacht, ze laat er dan minimaal 4 uur tussen gelukkig. Af en toe wat krampjes en ze slaapt natuurlijk het liefste zo dicht mogelijk bij mama. Wel heb ik een nare tepelkloof die maar niet geneest dus ben nu voorlopig aan 1 kant met een tepelhoedje aan het voeden en als een malle met tepelcreme aan het smeren. Verder gaat het tot nu toe erg goed, wat erg fijn is met 2 grote zussen die nog vakantie hebben van school en een man die alweer naar ons bedrijf moest om te werken. Hopelijk komt ze straks in een fijn ritme als de grote dames weer naar school gaan!!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    FoXii, droomwens79 en littlemunchkin vinden dit leuk.
  6. KakieLakie

    KakieLakie Bekend lid

    18 feb 2014
    837
    303
    63
    :roflmao:
    Gewoon doorgaan!! :roflmao::roflmao:
     
  7. Clur

    Clur Actief lid

    6 dec 2018
    177
    96
    28
    Vrouw
    Die kipkep heb k hier ook liggen nog van de oudste.. Misschien ook maar eens proberen dan!
    Ben ook erg benieuwd wat ons mannetje weegt, heb de 15e afspraak staan, dan is hij 4,5 week oud.
     
  8. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    De kleine is iets teveel afgevallen door al het slechte aanhappen. Het lukt nu soms met een tepelhoedje maar hij heeft er nog erg veel moeite mee. Ik produceer gelukkig wel veel melk dus we gaan na elke borstvoeding kolven en een flesje geven.. dan maar even zo totdat hij weer wat sterker is en ik een goede productie heb..
     
  9. KakieLakie

    KakieLakie Bekend lid

    18 feb 2014
    837
    303
    63
    Hier hetzelfde gehad. Op dag 3 heeft ze kv erbij gehad en dat was de enige dag dat het nodig was. Nu heeft ze volledig bv. Mijn andere dochter had een te klein kaakje, dus het duurde ook even voordat zij goed kon aanhappen. Uiteindelijk kwam het goed en ik heb ook heel lang gevoed.
     
    Lalalola vindt dit leuk.
  10. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Net met een flesje geprobeert. Maar hij is zo goed in slapen dat hij gewoon niet wil zuigen! :roflmao: hij slaapt liever nog even verder. Straks weer een poging. Het komt vanzelf wel. Ik heb gelukkig echt een super kraamhulp
     
  11. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Ik had ook een nare tepelkloof, alleen de lactatiekundige raadde een tepelhoedje af. Moest die borst afkolven en dan de andere borst elke voeding aanbieden en dan het afgekolfde in een flesje als ‘toetje’ geven. Dan waren toch beide borsten leeg.
    Voor de kloof gaf ze een hydrogel pad. Werkt echt superfijn ipv een zoogcompres...
     
    littlemunchkin vindt dit leuk.
  12. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Lactatiekundige kan ik echt aanraden! En voor kloven zweer ik bij hydrogel pads. Zooo fijn! Zeker als ze in de koelkast hebben gelegen
     
  13. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Hier alweer de 5 weken voorbij. Wat gaat het hard! Hoop alleen wel dat de nachten snel beter gaan. Zit nu nog vaak beneden tot na middernacht omdat ze zo ontzettend overstuur is. De reden kunnen we maar niet vinden..
     
  14. Boef12

    Boef12 Bekend lid

    6 jan 2012
    830
    702
    93
    Ik kan helaas niet kolven, krijg er dan niks uit en dan krijg ik vreselijke stuwing en als ik pech heb een borstontsteking. Heb al diverse kolven en manieren van kolven geprobeerd na onze 2de maar zonder succes. Was bij de oudste ook en bij deze dame al een poging gedaan maar ook nu lukt het kolven weer niet.
     
  15. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Wat apart dat kolven niet lukt....maar heb je wel genoeg melkproductie? Misschien dat die hydrogel pads dan wel verlichting kunnen geven. Wat @littlemunchkin ook zegt: als je ze in de koelkast legt, geeft dat echt zoveel verlichting....echt bizar hoe fijn die zijn!!!! In de bijlage de pads die ik heb:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  16. Boef12

    Boef12 Bekend lid

    6 jan 2012
    830
    702
    93
    Ga eens op zoek naar de pads!! En heb wel voldoende voeding aan het geslik van de kleine dame te horen..
     
    Katsje vindt dit leuk.
  17. Stormpy

    Stormpy Bekend lid

    3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    Soms vraag ik dat mezelf ook af :roflmao: gewoon overleven haha
     
    Lalalola vindt dit leuk.
  18. Stormpy

    Stormpy Bekend lid

    3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    Slaapt een van jullie kindjes al in een slaapzak? Heb er 1 gekocht mijn oudste sliep beter met slaapzak aan dus hoop deze ook.
    Afgelopen nacht sliep ze redelijk goed alleen jammer dat de oudste weer ziek is geworden dus toen de een op bed lag kon ik bij de andere kots ruimen en weer douchen :confused:
    Ik vraag me af wanneer alles weer beetje normaal word.

    Heb trouwens alle foto’s van de newborn fotoshoot en ze zijn zooooooo leuk geworden
     
  19. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Inmiddels wel. Nu even in een geleende, volgende week komt de nieuwe binnen want we hadden er nog geen zo klein. Ze had het koud met 2 lagen kleding en 2 dekens...:| hadden we echt niet verwacht.

    De foto's van onze new born shoot hebben we ook binnen gekregen. Zijn erg leuk geworden! Maar we vonden het wel erg summier waar we een keuze uit konden maken. Veel waren ook nog een ingezoomde versie van een andere foto en de gezinsfoto vonden we vreselijk geworden. Toch 10 leuke uit kunnen kiezen gelukkig, maar het contrast was groot tussen de shoot van de oudste en de jongste. Qua hoeveelheid keuze én hoeveelheid poses.
     
  20. Stormpy

    Stormpy Bekend lid

    3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL

    Oh echt kleine koukleum. Nou hier lijkt tie wel te werken lizzy werd steeds wakker als ze in der bed gelegd werd en nu sliep ze gewoon gelijk en nog door ook. Ik heb gewoon dik 5 uur geslapen heerlijk nu de rest van de nacht nog.

    En jammer zeg van de foto’s gelukkig nog wel wat leuke uit kunnen halen. Was het dezelfde fotograaf als bij je oudste? Ik kreeg 32 foto’s en zelfs de gezin foto’s waren mooi alleen jammer dat mijn gezicht eruit ziet alsof ik al eeuwen wakker was:roflmao:
     

Deel Deze Pagina