December 2018 mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door KakieLakie, 3 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jackie333

    Jackie333 Actief lid

    3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    @droomwens79 leuke foto’s! Wilden wij ook doen, maar handigste is in eerste twee weken en toen lag ik nog in het ziekenhuis. Nu blijft ze echt niet zo rustig meer als de eerste twee weken ;)
    Wat voor schommelstoel hebben jullie?
     
  2. Evelieng

    Evelieng Bekend lid

    2 dec 2013
    642
    981
    93
    Vrouw
    Roosendaal
    Prachtig!
     
  3. Evelieng

    Evelieng Bekend lid

    2 dec 2013
    642
    981
    93
    Vrouw
    Roosendaal
    Omdat ons gezin al compleet was (dachten we) voor deze zwangerschap en ik niet meet durf te vertrouwen op dat een tweede poging tot vasectomie bij mijn man wel zal werken heb ik besloten me ook te laten steriliseren (wil geen spiraaltje omdat mijn moeder daar ook twee keer zwanger mee geraakt is en de pil krijg ik migraine van). Ik had hier afgelopen maandag een intake gesprek voor bij de gynaecoloog en nou werd ik vanmiddag ineens gebeld dat ik a.s. maandag al terecht kan... aan de ene kant fijn dus ik doe het maar, maar ik vind het ook eng, Valentijn heeft nog amper geoefend met bet flesje en ik weet dat het een standaard procedure is met heel weinig risico, maar ik heb drie kindjes, wat nou als er iets fout gaat? Pfff blegh... morgen een gesprek met de anesthesist, hopelijk kan die me wat gerust stellen, ik hoop vooral dat ik Valentijn bij me mag houden totdat ik echt onder narcose moet en hem gelijk zodra ik bij kom weer bij me mag hebben...
     
  4. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Kan me voorstellen dat je je toch zorgen maakt. Het blijft altijd spannend zo'n operatie maar het zal vast helemaal goedkomen. Hoe zit het met het herstel na zo'n operatie?
     
  5. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    @Jackie333 nee, ze huilt, tenzij we haar knuffelen (op haar buik tegen ons aan leggen of aan de borst bij mij). Een speen moet ze niet.
     
  6. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.593
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Zijn er hier nog meer babies die last hebben van de overgang van bv naar kv? Hier had ons mannetje 2 dagen niet gepoept, gisteren lukte het eindelijk maar het was echt knetterhard. Later op de dag (en vroeg in de avond) zat er zelfs een beetje bloed door zn ontlasting.
    Had de huisartsenpost gebeld, was voor nu niets alarmerend en moest door zn voeding een druppel olijfolie doen en vandaag mn eigen huisarts contacteren, dus wordt nog wel vervolgd.
    Maar vroeg me gewoon af of het herkenbaar is....
    Zo zielig om je kleintje te zien persen terwijl hij onwijs veel pijn heeft..
     
  7. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Bij ons heeft ze ook veel moeite met poepen. Pijn, krampjes en veel scheetjes. Maar als het dan komt is het een soort explosie in de luier :(
     
  8. Jackie333

    Jackie333 Actief lid

    3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    @Fennec dan lijkt mijn kleine meid op die van jou. Inderdaad ook huilen in de draagzak, maar na even geeft ze zich over en slaapt ze.
    Ze heeft vannacht goed geslapen van 20 tot 04 uur! Had misschien nog iets langer geweest, maar om 4 uur zag ik dat ze zich omhoog gewerkt had en alleen van haar knieën naar beneden nog onder de dekens lag :roflmao:
    Gelukkig had ze extra shirtje aan, want haar temp was laatste dagen soms wat laag (36.2 en 36.4, ook nadat ze net 2 uur bij me in de draagzak zat en de temperatuur in huis ruim 23 graden is). Maar volgens cb kon het geen kwaad. Denk dat we maar een slaapzakje moeten gaan aanschaffen...

    @Evelieng wat gaat dat in ene snel. Kan me voorstellen dat je dan even overrompeld bent. Succes met je gesprek!

    @Katsje zo zielig om te zien als die kleine niet kan poepen of als het zo hard is dat het zelfs een beetje gaat bloeden. Hopelijk helpt een druppel olijfolie. Die tip wordt al heel lang gebruikt weet ik.

    Ik ben gisteren naar een EHBO voor kinderen bijeenkomst geweest. Volgende week deel 2. Hebben jullie dat ook gevolgd? Ik vond het wel interessant en fijn om te weten wat te doen als er iets verkeerd gaat :)
     
  9. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Oja een EHBO cursus! Ik had me daar nog in verdiept tijdens de zwangerschap maar verder niet meer aan gedacht. Ik heb wel opgezocht wat je in geval van verstikking of brandwonden moet doen. Volgens mij komt dat het meeste voor. Ik heb het ook aan mijn man uitgelegd wat hij moet doen en hem ondervraagd :roflmao: ik werk zelf in de zorg en heb wel een EHBO diploma gehaald voor volwassenen. Maar ik maak me vooral zorgen over als de kleine alleen is met mijn man of oppas en die weet niet wat hij moet doen..
     
  10. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Aua slaapzak kan ik de Alvi Baby-Mäxchen aanraden. Superwarm!

    Ehbo zouden we hier ook eens moeten doen nog. Was 3 jaar terug ook al het plan.:oops:
     
    Jackie333 vindt dit leuk.
  11. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.593
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Moet vanmiddag toch even langs de huisarts. Net weer hele harde ontlasting maar nu met slijm. En huilen dat ie dan doet....echt mn hart breekt:cry:
     
  12. mroz

    mroz Bekend lid

    11 mrt 2014
    515
    438
    63
    NULL
    NULL
    Awww wat vreselijk zeg. Hopelijk kan de huisarts het ergste snel verhelpen en dan kan je daarna verder om het goed op gang te houden met olijfolie oid.
    Ik ben zelf ook heel gevoelig voor verstopping, vanaf kinds af aan al, mn oudste dochter ook en heeft net als ik movicolon nodig om het soepel te houden.. Ik verwacht dat mn jonste er ook wel gevoelig voor zal zij helaas. Tot nu toe heeft ze wel goede dunne ontlasting, maar ze heeft wel veel moeite het eruit te krijgen heb ik het idee.
     
  13. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Ohhh sneu! Hopelijk kan de huisarts je snel helpen
     
  14. Stormpy

    Stormpy Bekend lid

    3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    @Katsje wat sneu zegt hopelijk heeft de ha iets of de oplossing ervoor.

    Hier gaat poepen lekker als ze gaat zit het bijna tot aan der nek. Zo net ook beetje jammer dat ze gelijk sliep en ik der dus weer wakker moest maken. Ze huilde alleen zo hard daarnet dat ik dacht die heb honger dus denk voor niks fles gegeven. Soms vind ik het lastig te ondervinden waarom ze nou precies huilt.

    Nu lekker in de draagzak gestopt en slaapt ze weer lekker. Alleen ik krijg vaak rugpijn ervan. Ervaren mama’s die weten of ik wat fout doe dan? Tis een ergobaby draagzak
     
  15. Jackie333

    Jackie333 Actief lid

    3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    @Katsje wat zielig! Hopelijk is er snel een oplossing!

    @Stormpy ik heb een geweven draagdoek. Schijnt de eerste weken toch beter te zijn (maar irritant om hem om te knopen al gaat het steeds beter). Als de echo van de heupen goed is, wil ik ook een ego draagzak. Welk merk heb jij?
    Ik heb geen last van mijn rug (en heb een zwakke rug dus dat valt me mee) en loop er veel mee. Net even gezogen met de kleine meid en ze is weer in slaap gevallen.

    Vanmorgen uur buiten gewandeld en daarna even gespeeld en in bad geweest. Toen een fles en waarempel, ze heeft een uur in haar ledikant gelegen en iets van 40 minuten geslapen! Mama blij!
     
    Stormpy vindt dit leuk.
  16. Stormpy

    Stormpy Bekend lid

    3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb 1 van ergobaby en dan original en een soort zitje erin dat is voor als ze zo klein zijn dan zitten ze nog opgevouwen erin hoef je de benen niet uit elkaar te trekken. Hij is redelijk makkelijk aan te krijgen alleen tja dat rugpijn dingetje is vervelend. Maar kan ook mijn rug zijn natuurlijk. Ik heb der net in de box gelegd ze bleef lekker doorslapen slaapt nu al bijna 2 uur. Dus even beetje was kunnen vouwen
     
    Jackie333 vindt dit leuk.
  17. Jackie333

    Jackie333 Actief lid

    3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    @Stormpy ik ga eens even kijken, thanx
     
  18. Evelieng

    Evelieng Bekend lid

    2 dec 2013
    642
    981
    93
    Vrouw
    Roosendaal
    Ze zeggen dat je maximaal een week buikpijn kan hebben, dus mijn man werkt komende week vooral thuis zodat hij er voor de oudsten is
     
  19. Evelieng

    Evelieng Bekend lid

    2 dec 2013
    642
    981
    93
    Vrouw
    Roosendaal
    Dank je! Ja ik heb EHBO voor kinderen gedaan ruim 2 jaar terug, vond het fijn om die kennis te hebben
     
  20. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.593
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    De huisarts kon helaas niet meer doen dan een receptje uitschrijven voor Lactulose. Dat is een laxeermiddel. Het schijnt pas na een dag of 2 te werken, dus hopelijk hier ook zsm.
    Ben ook gelijk naar t CB geweest voor inloopspreekuur om te zien of ie wel genoeg voeding binnen had gekregen, aangezien we een beetje hebben geklungeld....nou meneer is in 2 weken tijd 500 gram gegroeid!!! Hij weegt nu 4474 gram!!! Dus gelukkig krijgt hij genoeg binnen. Ook mogen we langzaam gaan toewerken naar 6 voedingen per dag van 120ml water (en 4 schepjes)!! Want hij heeft vaak gewoon nog honger na een flesje!!! Hopelijk gaat ie hier ook beter op slapen, zodat ik ook wat meer aan mn nachtrust kom, ik slaap nu gemiddeld 4 uur per nacht....soms pak ik 2 uurtjes op de vroege avond, maar das niet zo gezellig voor manlief...

    Draagdoek gebruik ik niet. Hij slaapt goed in zn eigen ledikantje, maar dan wel in zn inbakerdoek!!!
     

Deel Deze Pagina