December 2018 mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door KakieLakie, 3 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haagsmeisje

    Haagsmeisje Actief lid

    21 mrt 2014
    479
    307
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Jelle is echt een hongerig kind. Krijgt 150+5 (165 dus) x 6 voedingen. Hij komt gewoon stipt om de 4u. Dit ook in de nacht. Zijn laatste voeding is rond 23 maar daar maak ik hem voor wakker anders komt hij 2x in de nacht
    Morgen naar het cb. Benieuwd wat hij weegt. Hij zit al in maat 62 en is ook echt stevig :D
     
    Lalalola vindt dit leuk.
  2. Haagsmeisje

    Haagsmeisje Actief lid

    21 mrt 2014
    479
    307
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Voor de babies met krampjes:
    Jelle had het heel erg. Half uur na de voeding gilde hij soms vd kramp. Vorige week maandag gestart met probiotica en sinds donderdag nergens meer last van! :thumup:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    littlemunchkin, mroz en Lalalola vinden dit leuk.
  3. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Hier toch een vermoeden van verborgen reflux... zo naar. En dan ook nog steeds kapotte billen. :( het zit dr niet mee.
     
  4. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Wow, das echt een hongerige jongen!!! Hier ook wel hongerig, maar krijgt 5x 150+5. Laatste voeding ook rond 23:00 en wordt rond 05:30 wakker. Dus is goed te doen!!!
    Sommige pakjes in mt 56 en sommige weer in 62, ligt echt aan t merk. Hij heeft nu een broekje aan van de Wibra in mt 50!!!! Dus daar kijk ik niet meer naar.

    Ben ook wel benieuwd wat Jelle weegt hoor!!! Laat je t nog weten!?!? Vorige week woog onze jongen 5080gram en was ie 58,5 cm. Onze jongens schelen 1 dagje, dus ben zeker benieuwd....
     
    Haagsmeisje vindt dit leuk.
  5. Haagsmeisje

    Haagsmeisje Actief lid

    21 mrt 2014
    479
    307
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik denk dat hij zeker over de 5 kg zit haha. Misschien toch die voeding van 23u eens overslaan. Ik moet hem altijd wakker maken.
    Ik laat het morgen weten wat hij woog :D
     
    Katsje vindt dit leuk.
  6. Haagsmeisje

    Haagsmeisje Actief lid

    21 mrt 2014
    479
    307
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het met de kilo's? Ik nog 3 kg en dan zit ik op mijn gewicht van voor de zwangerschap. Maar wil er dan nog 8 kwijt. In totaal 11 dus :|
     
  7. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ik zit op het gewicht van voor deze zwangerschap. Maar ik wil er nog wel 3 kwijt. Weer onder de 70 kilo zitten zou mooi zijn.
     
  8. mroz

    mroz Bekend lid

    11 mrt 2014
    515
    438
    63
    NULL
    NULL
    Pfff hier slecht. Heb er van de 20+ nog 10 zitten. Ik probeer gezond te eten en meer te bewegen maar het lijkt nog weinig te doen. Helaas zorgt dit er mede voor dat ik nog steeds het gevoel heb dat ik niet in mn eigen lichaam zit en voelt het alsof mn lichaam me tegenwerkt, net als tijdens de zwangerschap. Dat vind ik soms wel echt zwaar... :(
     
  9. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Was met 5 weken alles al kwijt!!! Alleen bij de eerste waren er 10 blijven hangen :rolleyes: Ben er daar ook al 2 van kwijt, dus nog 8...
     
  10. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Nog 8 moet ik kwijt :cry:
     
  11. Jackie333

    Jackie333 Actief lid

    3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    Moet er nog 6 kwijt...

    Bij ons heeft de infacol heel goed geholpen tegen de krampjes.

    Wat een hongerige baby’s hebben jullie :)
    Onze kleine krijgt 6 x 120 (dus 140) aangeboden, maar drinkt zelden haar hele fles leeg. Ze woog twee weken geleden 4500 gram en was 54,5 cm....
    Ze komt overdag om de 2 a 3 uur. S nachts laat ze er lang tussen zitten. Vannacht 10,5 uur achtereen geslapen. Overdag lukt het net aan 40 minuten per keer. Dus is ze veel wakker terwijl ze toch moe is....:rolleyes:
     
  12. Evelieng

    Evelieng Bekend lid

    2 dec 2013
    642
    981
    93
    Vrouw
    Roosendaal
    Bij mij gaat het voor geen meter, zit nog zoveel aan, vind ik erg vervelend
     
  13. Haagsmeisje

    Haagsmeisje Actief lid

    21 mrt 2014
    479
    307
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Zie kilo's is ellendig he. Ik ben begonnen via een dokter in België met capsules. Zijn geen wonderpillen maar ze helpen je wel. Volgens de arts zorgt het voor snellere verbranding, betere opname van vetten in de darm, minder honger.
    Ik heb dus niet meer de hele dag een hongergevoel en dat is wel echt heel fijn.
    Ben sinds de capsules 3 kilo kwijt in 3 weken. Ben dan ook wel een stuk minder gaan eten en snoep niet meer
     
    Fennec vindt dit leuk.
  14. Evelieng

    Evelieng Bekend lid

    2 dec 2013
    642
    981
    93
    Vrouw
    Roosendaal
    Wat fijn! Ja ik denk dat dat soort dingen niet mogen met borstvoeding, dat is wel weer een nadeeltje dan. Heb jaren geleden eens zo’n proteïnedieet gedaan en was toen in de eerste anderhalve week al 5 kilo kwijt, zou dat supergraag weer doen om even een kickstart te hebben, maar ja mag helaas niet, ach ja, langzaam aan kom ik er vast ook wel en anders alsnog dat dieet even doen als ik klaar ben met de borstvoeding (zal alleen nog wel even duren als hij lijkt op mijn andere twee)
     
  15. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Wij hebben nu nexium gekregen voor de reflux. Van de ranitidine kreeg hij onwijs darmkrampen, hij gilde het uit. Nu een paar dagen geen medicatie gehad en dat is ook een drama. Hij kan niet slapen door de reflux. Daardoor ontzettend oververmoeid en aan het huilen de hele dag. Net begonnen met de nexium ik hoop dat hij hier beter op reageert. Osteopaat komen we ook al maar merk niet dat dat werkt.
     
  16. Haagsmeisje

    Haagsmeisje Actief lid

    21 mrt 2014
    479
    307
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Als je zeker weet dat het reflux is dan heeft het geen zin, maar wij geven probiotica en het is een totaal andere baby. Die had enorme krampen na zijn voeding!
     
  17. mroz

    mroz Bekend lid

    11 mrt 2014
    515
    438
    63
    NULL
    NULL
    Jeetje, wat pittig zeg. Ik hoop dat het snel beter gaat, sterkte tot die tijd!

    Hier komt het allemaal even samen. Logan zit middenin een sprong dus is onrustig en dat ze zo hongerig is komt denk ik voor een deel ook daardoor. En gisternacht bijna niet geslapen doordat mn oudste begon te spugen en de hele nacht aan het spoken was. Vandaag heeft mn man vrij genomen dus konden we het leed een beetje delen zegmaar, maar morgen zal ik er toch alleen voor staan. Geen leuk vooruitzicht en ben bang voor vannacht. Duimen maar...
     
  18. Jackie333

    Jackie333 Actief lid

    3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    Ach jeetje wat heftig. Heb geen tips kan je alleen sterkte wensen!
     
  19. Jackie333

    Jackie333 Actief lid

    3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    Dat is ook pittig. Gelukkig kon je het leed vandaag even delen, maar kan me voorstellen dat je opziet tegen vannacht en morgen.
     
    mroz vindt dit leuk.
  20. Jackie333

    Jackie333 Actief lid

    3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    Hier hebben we een goede nacht en dag gehad. Ik voel me ook steeds beter en rustiger en heb het idee dat die kleine meid dat ook voelt (in positieve zin). Ze is erg vrolijk.
    Ze sliep vannacht van 18.20 tot 06.00 uur. :eek:
    Ik voel me echt gezegend als ik andere verhalen lees...
    Vandaag heeft ze voor het eerst een tweede cyclus geslapen (twee uur achter elkaar in eigen bedje i.p.v. 40 minuten per keer). En ben voor het eerst niet bij haar blijven zitten, maar weggegaan. Is twee maal gelukt van de twee pogingen. Dus hier een hele euforische Valentijnsdag.:)
    Ik hoop voor diegene waar het even wat minder gaat met krampen en reflux het tij snel mag keren!
     
    Fennec, Evelieng en Lalalola vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina