December 2018 mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door KakieLakie, 3 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boef12

    Boef12 Bekend lid

    6 jan 2012
    830
    702
    93
    @Lalalola Heftig zeg de reflux! Hopelijk helpt de nexium beter dan de ranitidine.

    @mroz ik snap helemaal hoe je je voelt! Zit hier in hetzelfde schuitje, kleine dame is snipverkouden en de middelste begon afgelopen nacht met koorts en hoesten. Toen spuugde ze ook nog eens haar bed onder door het hoesten, was een vreselijke nacht. Vandaag overdag hulp gehad van mijn moeder aangezien de middelste steeds zieker werd. Plus moest smiddags ook nog eens met de jongste op nacontrole bij de kinderarts. Ze was trouwens super gegroeid, inmiddels 5500 gram en 57 cm. Nu ben ik alleen thuis aangezien manlief perse weg moest, ben kapot! Vannacht al niet geslapen en sta nu stijf van de spanning omdat de jongste vol snot zit en benauwd is en de middelste hoest nog steeds en heeft ondanks medicijnen hele hoge koorts......hopelijk is manlief zo thuis en is morgen iedereen weer wat fitter
     
  2. mroz

    mroz Bekend lid

    11 mrt 2014
    515
    438
    63
    NULL
    NULL
    Poeh, wat een ziekenboeg zeg... Ik duim mee dat het morgen beter gaat! En vannacht vooral ook zodat je wat kan slapen!
     
  3. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Ook leuk om goede berichten te lezen! En voor diegenen met slapeloze nachten, heel veel succes en dat het maar snel beter gaat inderdaad! Morgen is mijn man thuis dus hoop ik ook weer even wat slaap in te halen. Ziekenhuis heeft ook al opname voorgesteld mocht ik het niet meer aankunnen maar dat zie ik een beetje als laatste redmiddel.
     
  4. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Wat een heftige verhalen allemaal zeg dames. Gelukkig ook goede verhalen. Hopelijj gaat t bij iedereen snel beter.

    Hier vandaag voor de verandering weer eens bij de huisarts gezeten. De kleine man hoest nog steeds heel veel en blijft maar aanmodderen. Dit duurt nu al 3 weken. Vandaag zijn zn longen weer beluisterd, nu piept hij dus wel. Hij is niet superziek ofzo, maar ik vond t gewoon te lang duren. Huisarts heeft contact gehad met de dienstdoende kinderarts in t ziekenhuis. Na overleg besloten dat we een verwijzing voor de kinderarts hebben gekregen om hem eens van top tot teen te laten controleren. Misschien is het allemaal een gevolg van zn geboorte (geboren met 38,5 week en dus een ‘wet lung’ had en aan de optiflow heeft gelegen), maar man heeft astma en bronchitis en ik heb dit als kind ook gehad.
    Voor nu moeten we zn neusje blijven spoelen met zoutoplossing en we hebben Salbutamol gekregen om zn luchtwegen te verwijden zodat ie wat meer lucht krijgt.
     
  5. Haagsmeisje

    Haagsmeisje Actief lid

    21 mrt 2014
    479
    307
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dat heb ik ook een tijdje gedaan ja. Powerslim. Werkte goed maar kwam erna ook wel weer snel aan. Ik laat nu ook geregeld de koolhydraten staan hoor. Ik moet nog ongeveer 11 kg.

    Jelle heeft net geslapen van 20 tot 3. Zou zo fijn zijn als hij dit verlegd naar 23 tot 6 haha. Maar goed, het begin is er.

    Zijn naar cb geweest. Omdat ik me heb laten inenten tijdens de zwangerschap moet Jelle een prik minder :thumup:. Dat wist ik niet dus dat was wel heel fijn!
    Hij woog 5,8 kg en was 59 cm! Klein beertje :D.
     
    Katsje vindt dit leuk.
  6. Stormpy

    Stormpy Bekend lid

    3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    Ahh wat rot zeg hopelijk gaat het snel beter tis niks zo klein en dan zo hoesten
     
  7. Stormpy

    Stormpy Bekend lid

    3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    Zou inderdaad lekker zijn als hij iets later gaat slapen. Gaat Jelle wel weer snel slapen als die snachts voeding heeft gehad?

    En fijn dat tie een prik minder mag. Welke inenting heb jij tijdens je zwangerschap gehad dan?
     
  8. Stormpy

    Stormpy Bekend lid

    3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    Zo hier net weer fles erin ene dag slaapt ze van half 9 tot half 6 en andere dag pas weer van 12 tot 5.
    Ze huilt wel stukken meer zo vervelend het is een heel ander kind zo. Weet niet of het vab de voeding is of een sprongetje.
    Heb het zo druk elke keer dat hier meelezen en schrijven er bij inschiet.
    De oudste is momenteel beetje onhandelbaar. Luisterd gewoon niet elke ochtend om 5 uur wakker en dan eigenlijk niet willen slapen meer. Overdag dus chagerijnig en hele tijd huilen en zeuren.
    Dus heb voorgesteld dat ze dagje en nachtje bij oma mag logeren als ze wil en natuurlijk wil ze dat heel graag dus even dagje rust en uitslapen
     
  9. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Hier ook een prik minder!
     
  10. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Zo stom hè. Slaapt de kleine eindelijk lekker snachts, kun je zelf slecht slapen.. :mad:
     
  11. Jackie333

    Jackie333 Actief lid

    3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    Jeetje dames, wat een verhalen. Roze wolken zijn ver te zoeken zo te lezen.
    @Lalalola ik herken dat wel. Slaapt de kleine goed, lig je zelf uren wakker. Ik neem nu `s avonds een beker warme melk en 2 valdispert en slaap sindsdien een stuk beter!

    Ben wel verrast dat iedereen die een kinkhoest vaccinatie heeft gehad in de zwangerschap de kleine een prik minder hoeft. Mijn collega had dat ook al. Mij is niets gevraagd en voor zover ik weet breekt de kleine de antistoffen (in elk geval tegen kinkhoest) die hij van ons meekrijgt weer af binnen enkele maanden. Ik heb ook de vaccinatie gehad, maar mij is niets gevraagd door cb. Ik zal eens informeren bij onze infectieziekten artsen (ik werk op infectieziekte afdeling). Vind het toch bijzonder, maar wellicht is het aangepast.
     
  12. Jackie333

    Jackie333 Actief lid

    3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb het antwoord zelf al gevonden:

    Is het nodig om de baby nog te vaccineren als de baby al beschermd is door vaccinatie tijdens de zwangerschap?
    Ja, het is nog steeds nodig om de baby te vaccineren. Dat is nodig omdat de hoeveelheid antistoffen die de baby via de moeder heeft ontvangen langzaam afneemt. Wel is uit onderzoek gebleken dat baby’s 1 prik minder nodig hebben wanneer de moeder tijdens de zwangerschap al een kinkhoestprik heeft gehad. De Gezondheidsraad heeft daarom geadviseerd het vaccinatieschema voor baby´s aan te passen. Dat zal naar verwachting van start gaan op het moment dat de kinkhoestvaccinatie voor zwangere vrouwen standaard wordt ingevoerd (eind 2019). Vrouwen die vóór die tijd al de kinkhoestprik tijdens de zwangerschap hebben gekregen kunnen op het consulatiebureau bespreken of het nieuwe vaccinatieschema alvast kan worden toegepast op hun baby.

    Ik ga het de volgende maal even bespreken op cb.
     
  13. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    @Jackie333 ik heb er ook naar moeten vragen, er lijkt door sommige mensen bij het cb nog niet heel veel kennis over. Het schijnt ook nog niet zo lang gedaan te worden in Nederland. Maar de arts bij het cb heeft het mij verteld en het stond ook zo op de website van het RIVM.
     
  14. Evelieng

    Evelieng Bekend lid

    2 dec 2013
    642
    981
    93
    Vrouw
    Roosendaal
    Dan moet die kleine eerst slapen :roflmao: maar als hij slaapt dan ik gelukkig ook
     
  15. sweetlove80

    sweetlove80 Fanatiek lid

    8 jun 2011
    1.097
    398
    83
    Vrouw
    Noorden van Holland
    Omdat ik 9 weken na de bevalling nog steeds af en aan bloed verlies. Heb ik net een inwendige echo gehad daar zagen ze wel wat bloed in mijn baarmoeder zitten en wat weefsel lijkt het het. Dus ik moet dinsdag naar de gynaecoloog om het te bespreken Ik ben vreselijk zenuwachtig en zeker ook omdat ik hypochondrie heb heeft iemand hier ervaring mee wat kunnen ze er aan doen Ik heb nog geen koorts ofzo.
     
  16. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Sorry ik weet niet ook niks over verder. Wens je wel heel veel succes. Hebben ze verder niks gezegd wat er aan gedaan kan worden?
     
  17. sweetlove80

    sweetlove80 Fanatiek lid

    8 jun 2011
    1.097
    398
    83
    Vrouw
    Noorden van Holland
    Nee was een echoscopiste
     
  18. Jackie333

    Jackie333 Actief lid

    3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb ook geen idee. Lijkt me stug als er een stukje placenta is blijven zitten. Dat checken ze altijd en zou je koorts krijgen zou ik denken.
    Wel goed dat ze het nakijken.
     
  19. sweetlove80

    sweetlove80 Fanatiek lid

    8 jun 2011
    1.097
    398
    83
    Vrouw
    Noorden van Holland
    Lees hier veel over de kleintjes.

    Joshua is 9 weken en slaapt tussen alle voeding dl

    Ja vond ik ook en mijn placenta zag er normaal uit.
    Wat zou dan het restje weefsel kunnen zijn?
    Hoor het dinsdag wel van de gynaecoloog. Maar dan duurt dinsdag lang hoor.

    Heb geen koorts alleen wat steken in buik
     
  20. Boef12

    Boef12 Bekend lid

    6 jan 2012
    830
    702
    93
    Nou hier de hele avond op de eerste hulp gezeten met de middelste. Blijkt dat ze een longontsteking heeft!! Zou morgen trouwjurken gaan passen maar denk dat ik dat maar afbel......
     

Deel Deze Pagina