December 2018 mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door KakieLakie, 3 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boef12

    Boef12 Bekend lid

    6 jan 2012
    830
    702
    93
    Hier meestal een poepluier per dag en soms 2.....wel meestal om 4 uur snachts o_O

    Hier ben ik thuisblijfmoeder
     
  2. Jackie333

    Jackie333 Actief lid

    3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    Hier meestal 1 poepluier per dag. Maar ze slaat ook wel eens een dag over. Zoals gisteren en dan merk je dat ze daar vandaag wat last van heeft.
    Ik hoef pas half mei te werken. Dan gaat ze 1 dag naar de opvang, 1 dag naar oma en mijn man is dan 1 dag thuis.
    Ik vind het met name spannend hoe het slapen op kdv en bij oma zal gaan. Ik kan me daar nu al druk over lopen maken....:(
     
  3. cherubin

    cherubin Bekend lid

    8 sep 2014
    549
    360
    63
    NULL
    NULL
    @Jackie333 tegen die tijd is het ritme alweer 15x veranderd dus dat slapen op de opvang komt vast wel goed!

    Hier meestal twee poepluiers per dag, met een beetje pech snachts

    Kleine hongerlap hier vandaag, afgelopen dagen zaten we op 5 flessen maar vandaag heeft ze er 7 op. Ze ging wel zonder problemen dr bed in vanavond dus heel benieuwd wat ze vannacht gaat doen!
     
  4. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Wij hebben een dramatische nacht en dag achter de rug.

    Het CB had aangeraden om een nr 2 speen te geven icm Nutrilon Omneo. Echt een drama. Huilen aan de fles, trappelen, niet slapen pfff... s'avonds hebben we het opgegeven en weer terug naar de gewone Nutrilon met nr 1 speen. Nu slaapt ze al sinds 19.00. Arm kind, doodop was ze. :(

    Ze hadden het aangeraden omdat ze veel last heeft van windjes en ze doet meer dan 20 minuten over een flesje. Maar dit gaan we echt niet meer doen.
     
  5. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Pas maar op criminelen van Nederland. Hier komt Gwendolyn :cool::roflmao:

    20190220_125045.jpg
     
    littlemunchkin, Lalalola en Evelieng vinden dit leuk.
  6. Jackie333

    Jackie333 Actief lid

    3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    Hoe is het vannacht gegaan?
     
  7. Jackie333

    Jackie333 Actief lid

    3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    Ze slaapt overdag over het algemeen lastig en weinig. Vandaag gaat het toevallig twee maal wonderbaarlijk goed in haar eigen bedje (ingebakerd). Ze was binnen 5 minuten en wat jengelen vertrokken. Maar ze slaapt misschien 4 maal 40 minuten tussen zeg 06.30 en 18.30 uur...daarna haalt ze een flinke nacht door.
    Maar door haar korte slaapjes heeft ze absoluut geen ritme van slapen-eten-spelen.
    Vandaag twee maal na eten gelijk in bed. Ze was kapot....
    Vannacht deed ze het weer super. Van 19.00 tot 04.40 en van 05.10 tot 07.30 uur. Nou ja, ze was al eerder wakker aan het worden maar daar heeft ze even tijd voor nodig met rekken en strekken:D
     
    Fennec vindt dit leuk.
  8. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    We zijn terug gegaan naar de nr1 speen en gewone Nutrilon en ze heeft heerlijk geslapen en niet meer zo gehuild gelukkig!
     
    Jackie333 vindt dit leuk.
  9. Stormpy

    Stormpy Bekend lid

    3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    Kreeg ze de fles wel leeg? Is die omneo ook dikker hier van Hero maar soms zit er stukje voor de speen en gaat lizzy ook enorm huilen omdat ze er dan even niks uit krijgt eerst deed ze er ook 20 min over nu heeft ze ook weer gewoon in 5 min leeg
     
  10. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Nee, ze dronk maar de helft. Het is dikker, maar de speen verstopte niet. Als ik de fles omdraaide droop het er gewoon uit. Nu we weer terug zijn naar de gewone Nutrilon is ze veel tevredener gelukkig.
     
    Stormpy vindt dit leuk.
  11. Stormpy

    Stormpy Bekend lid

    3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    Okee dan is het ook goed toch. :)
    Hier door die voeding spugen stukken minder maar vaak meer kramp en dikke poep waardoor ze meer huilt. Twijfel ook zo weer terug na die andere maar door spugen word ze vaker wakker en sinds die dikke voeding slaapt ze wel langer door maar kan ook weer toeval zijn:confused:
     
  12. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    @Stormpy wat een gedoe met die voeding he? Pff... dacht je dat borstvoeding lastig was :p:rolleyes:
     
    Stormpy vindt dit leuk.
  13. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Hier gebruiken we Kruidvat voeding. Totaal geen problemen mee. Hij drinkt ze gemiddeld in 20 min leeg (wij gebruiken de Difrax flessen met een S-speen).
    Tegen krampjes gebruiken wij Cinababy van VSM. Sinds we die hebben, geen krampje meer gezien. Voorheen hadden we Infacol, maar dan had hij toch krampjes.

    Qua voeding en flesjes zou ik zelf niet zoveel veranderen. Wij hebben ook dat gehad met onze dochter. Tot een halfjaar geen problemen gehad. We gebruikten de Philips Avent Natural flessen en Hero babyvoeding nr.1, maar Toen moesten we over op de voeding nr.2. Dit werd dus een compleet drama: flessen gingen niet meer leeg en ze was niet meer tevreden. Vanalles geprobeerd. Wat bleek: ze vond waarschijnlijk de voeding niet lekker. Toen de Kruidvat voeding gekocht en de problemen waren voorbij.
    Wat ik hiermee bedoel te zeggen: als jij denkt dat je kindje (ondanks krampjes, want daar kan je nou eenmaal weinig aan doen) tevreden oogt, dus goed drinkt en redelijk slaapt...verander dan niets aan de voeding. Je kindje wordt er alleen maar onrustiger door en jij hebt meer stress omdat je denkt dat er iets aan de hand is.
     
    Stormpy en Fennec vinden dit leuk.
  14. Jackie333

    Jackie333 Actief lid

    3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    Wij gebruiken nutrilon en gene problemen. Tegen de krampjes infacol en dr Brown fles. Sinds kort speen 2 omdat ze wel een half uur over de fles deed met speen 1. Geen problemen meer ook geen krampjes.
    Denk wel dat ze al weer begonnen is met haar volgende sprong. Ze is wat minder ‘haar zelf’ en wil meer vastgehouden worden...
     
  15. Stormpy

    Stormpy Bekend lid

    3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    Blij ei lekker mee onder de douche geweest en ook een paar krullen op der achterhoofd ben benieuwd of ze net zulke mooie krullen krijgt als der zus
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Evelieng, Katsje, Jackie333 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Stormpy

    Stormpy Bekend lid

    3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    Hahah ja beide is het wat :roflmao:
     
    Fennec vindt dit leuk.
  17. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Oh heerlijk! Hier ook steeds meer lachen!
     
  18. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Sjo vandaag dagje Negenmaandenbeurs gedaan!!! Zo’n leuke dag geweest!!! Alleen zo niet goed voor je portomonnee:rolleyes:
    Maar heb echt onwijs leuke spulletjes gescoord voor weinig geld!!! Maar nu wel versleten...hebben er bijna 2 uur over gedaan om thuis te komen (van A’dam naar omgeving R’dam). Heerlijk afgesloten bij grote gele M!!! Nu met de voetjes omhoog!!!
     
  19. Stormpy

    Stormpy Bekend lid

    3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    Leuk had ook graag gegaan maar geen tijd voor!
    2 jaar geleden geweest met me schoonzus toen ook zo lang terug gereden na rdam echt een hel helemaal binnen door vreselijk
     
  20. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Leuk! Wij gaan dit weekend naar Drenthe in een natuurhuisje mijn moeders 50ste verjaardag vieren.
     
    Stormpy, Fennec en Katsje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina