December 2018 mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door KakieLakie, 3 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Wandelen en dan in de tuin zetten met de deur op een kier
    In de draagdoek/draagzak lopen
    Borstvoeding geven:roflmao:

Dit zijn de enige manieren waarop J slaapt en dan is eigenlijk het borstvoeding geven de beste manier, helpt de draagzak vaak en de kinderwagen buiten laten staan soms. Ben er de hele dag mee bezig! Echt erg gewoon.. We hebben woensdag een afspraak bij een osteopaat om dit en andere redenen. Hoop dat hij wat voor ons kan betekenen..

Lalalola vindt dit leuk.
  2. Jackie333

Jackie333 Actief lid

3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    In elk geval op tijd op bed leggen. Als je maar even te laat bent kan het je heel veel energie kosten de kleine in slaap te laten vallen. Maar ja, lastig als ze inmiddels al oververmoeid is...
    Hier helpt inbakeren heel goed.
    Wat wij heel af en toe doen (als ze echt overstuur is) een klein flesje. Daar drinkt ze dan iets van en is ze rustig en dan wieg ik haar in slaap 9als ze zelf niet in slaap valt, maar dan wieg ik nog even door).
    Voor de nacht hebben wij een echt avondritueel sinds een paar weken. We gaan met haar douchen tussen 17.30 en 18.00 uur (soms wat later). Na het douchen krijgt ze de fles en dan naar bedje toe. Werkt vrij goed. Door douche (of soms badje als ik alleen ben), schijnen ze een temperatuur daling en stijging te krijgen wat ze slaperig maken.
    Wij houden er al rekening mee en eten vroeg...gaan ook vroeg naar bed ;).
    Mocht ze toch moeite hebben met in slaap vallen (in de avond) krijgt ze nog een toetje van de fles. Misschien niet helemaal volgens de boekjes, maar ze doet het er goed op. En doordat ze soms zo moe was, drinkt ze niet de hele fles leeg, dus het is niet dat we extra aan het "bijvoeden"zijn.
    Het maakt overigens niet uit of ze om 18.30 uur gaat slapen of later. Ze komt toch wel in de nacht 1 keer. laatste dagen rond 03.00 uur. Schijnt ook dat als je het teveel rekt (in de avond) ze weer uit hun slaapritme komen en daardoor soms slechter gaan slapen.....(zeggen de boeken althans).
    Ik ga ook wel wandelen en na 10 minuten valt ze meestal wel in slaap. Meestal korte slaapjes in de kinderwagen, maar dan slaapt ze in elk geval weer wat.
    Ik moet wel zeggen dat ze de afgelopen dagen in de ochtend/middag wat langer slaapt! Wel 2-3 uur achtereen. Weet niet of het toeval is. Is begonnen na haar sprongetje.
    Ze ligt nu sinds 11 uur op bed, dus ik ga het zien :D

3. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Herkenbaar. Hier doe ik haar in de draagdoek, dan slaapt ze vrijwel direct. Maarja, snachts is dat geen lekkere optie natuurlijk.

Ik baker haar dan in en ga haar dan ingebakerd wiegen in mijn armen met een speentje. Vaak valt ze dan in slaap en kan ik haar wegleggen. Of buik tegen buik even tegen me aan houden. Meestal worsteld ze dan even een beetje, ik wiebel haar dan op een neer aan haar luiertje, geef haar een speentje en dan valt ze in slaap. Dan blijf ik een kwartiertje zo zitten en dan leg ik haar weg. En anders heel stom, als ik alles heb geprobeerd dan houdt het op. Ik time 5 minuten huilen. Waarbij ik bij haar blijf met mijn hand tegen haar aan, zodat ze wel voelt dat ik er ben, maar ik stop even geen speen terug en ik praat en sus niet. Gooi het er dan maar even uit, zeg maar. Vaak is ze dan zo gesloopt dat als ik na vijf minuten ga sussen, speentje en troosten ze ineens in slaap valt.

Lalalola vindt dit leuk.
  4. Lalalola

Lalalola Niet meer actief

Haha allemaal heel herkenbaar. Dat 5 minuten laten huilen gebeurt hier ook weleens maar dan vooral omdat ik zo moe ben :oops: als ik hem daarna ga wiegen valt hij ook wel in slaap maar is na een paar minuten weer wakker. Ik denk dat hij nu gewoon in een sprongetje zit ofzo. Hij doet ook steeds meer elke dag. Veel praten en lachen. Zal ook een hoop energie kosten. Overdag geef ik vaak borstvoeding languit op de bank. Netflix erbij en dan zo maar even mijn rust pakken haha. Vaak slaapt hij dan in mijn armen maar wegleggen lukt vaak niet.

Hij wilt trouwens ook veel vaker bij mij drinken de laatste tijd.

5. littlemunchkin

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Hier gebeurd laten huilen vooral omdat ik bezig ben met de oudste of bijvoorbeeld op de wc zit:| dat gaat ook niet over.

6. cherubin

cherubin Bekend lid

8 sep 2014
    555
    368
    63
    NULL
    NULL
    Hier hielp de draagzak heel goed. En het even loslaten dat ze dus alleen daar sliep overdag want hoe beter ze overdag slapen hoe beter ze snachts ook kunnen slapen.
    Toen ik gefrustreerd werd dat het oefenen in eigen bed niet lukte ben ik paar dagen terug gegaan naar de basis. Goed de wakkertijd in de gaten houden en bij mij of mijn man in de draagzak slapen tot de volgende voeding. Vanaf maandag oefenen we weer met in eigen bed en zelf in slaap vallen. Eerste dag steeds erheen als ze wakker werd en ernaast gezeten met hand op dr buik tot ze in slaap viel. Inmiddels valt ze zelf vrij goed in slaap zonder al teveel huilen, het is nu paar minuutjes mopperen. En ze leert ook al meerdere cyclussen aan elkaar te knopen, trotse mama!

Vanmorgen op het cb geweest, met 2 maanden is ze nu 60 cm en 5070 gram. Lekker gegroeid, 4 weken terug was ze 56,7 cm en 4270 gram :)
    Prikjes ook gehad dus ze ligt nu lekker te slapen :cool:

Lalalola vindt dit leuk.
  7. Lalalola

Misschien ook wel loslaten dat het slapen in bed moet gebeuren overdag. Denk dat dat vanzelf nog wel komt. Eerst een soort ritme krijgen. En dan maar wat vaker in de draagzak slapen inderdaad.

8. Katsje

Katsje Fanatiek lid

17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Ow, ik geloof dat ik me aardig gelukkig mag prijzen met ons mannetje.
    Als hij slaap heeft, hou ik m ff tegen me aan, speentje erin en armpjes vasthouden (door dat gemaai met die armpjes valt ie niet in slaap) dan is ie in no-time in droomland!
    Verder slaapt ie overdag heel makkelijk in zn eigen ledikantje, uiteraard wel ingebakerd! Tenzij we weg gaan, slaapt ie heel makkelijk in de Maxi-Cosi of wandelwagen.
    Verder na de laatste fles gaat ie gewoon naar zn eigen bedje en 6 uurtjes later laat ie weer van zich horen!!!
    Dus al met al mag ik geloof ik niet klagen

Lalalola en Fennec vinden dit leuk.
  9. Lalalola

Oh heerlijk! Een echt slaapkoppie!

10. Stormpy

Stormpy Bekend lid

3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    Hier vanaf het begin een knuffie erbij gelegd en nu als ze moe is leg ik der ergens neer bed of box of ons bed maxi cosi maakt niks uit knuffie erbij en ze slaapt ik duw meestal wel een stukje in der hand en dat duwt ze tegen der gezicht maar meestal is het knuffie tegen der gezicht/hoofd al genoeg om in slaap te komen.

Vliegen de dagen bij jullie ook zo snel voorbij alles stapelt zich op de was het huishouden ik loop achter en daarbij een peuter die echt waar alles doet om me boos te maken. Vooral op de momenten dat ik even niet in kan grijpen onder fles of verschonen. Ik heb net pas de slingers weg gehaald van de geboorte:roflmao: haha beetje laat maar vind dat een dingetje om weg te halen.

11. Katsje

Katsje Fanatiek lid

17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Das ook een goed alternatief: knuffeltje. Je krijgt er toch altijd genoeg!!!

Mmm....ik herken het helemaal van die peuter...heb er hier ook zo een. De ene dag is ze echt zo lief en de andere dag:evil::mad:

Slingers: mn man wilde ze na 2 weken al weghalen. Toen heb ik m ff heul vriendelijk duidelijk gemaakt dat ik dat nog niet wilde! Bij dochter hadden ze ook 6 weken gehangen dus dat moest nu ook!!!! En jawel: tis me gelukt!!!

Fennec vindt dit leuk.
  12. Stormpy

Stormpy Bekend lid

3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    Haha ja indd en laat ik nou precies de duurste hebben uitgekozen :roflmao: hij was zo leuk ik dacht dit word der knuffie maar van de week rook die zuur dacht bestel een reserve 20 tot 25€ :p
    Dus maar zorgen dat ik ze niet kwijt raak haha.

Jaa af en toe zo vermoeiend ze wil ook gewoon niks kleuren komt ze mama kijk eens mooie lippenstift hè blauwe stift erop memory is zs zo klaar mee draait alles op of gooit het van tafel elke keer over de hekjes en staat ze weer met tandenborstel in der hand en ga zo maar door:mad:

Haha mannen :roflmao: Hier was tie ook snel klaar mee hoor ik wilde ze laten hangen en zal eerlijk zijn heb er 1 weg gehaald de hoera een meisje hangt er nog die hing bij de oudste een half jaar:p maar heb nu groot foto frame besteld als die er is moet tie dus weg

13. Jackie333

Jackie333 Actief lid

3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    Hier hangt de slinger al 12 weken :)

Kleine doet het met slapen steeds beter. Overdag in eigen ledikant en s nachts nog bij ons op de kamer. Vannacht weer een mooie nacht geslapen van 18.45 tot 05.15 uur aaneengesloten!!

Zij doet het goed, alleen mama heeft het moeilijk. Ik vind het allemaal best pittig terwijl ik eigenlijk een heel lieve en makkelijke baby heb. Ben erg emotioneel en zie erop om de dag alleen met haar door te brengen.
    Ga dinsdag naar de huisarts en start in april met therapie....
    Zo dat is eruit.....:oops:

14. cherubin

cherubin Bekend lid

8 sep 2014
    555
    368
    63
    NULL
    NULL
    Hier hangen alleen de kaarten nog!

Stormpy herkenbaar hoor! Ik heb nu een lijstje gemaakt van alle klusjes die steeds door m’n hoofd schieten, zodat ik het overzicht hou en af kan strepen. En die peuter is regelmatig tot 100 tellen haha! Vandaag was ze vroeg wakker, zorgde voor een heeeel kort lontje, aaargh!

@Jackie333 knuffel meid! Goed dat je hulp hebt gezocht!

Jackie333 vindt dit leuk.
  15. littlemunchkin

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Hier de slingers al weg. Hebben jullie ook dat er nog zo veel mensen de kleine niet hebben gezien?
    We hebben morgen weer bezoek. Mensen die blijkbaar vorige keer verontwaardigd waren dat ze de baby niet vast hadden kunnen houden. (Oudste was een huilbaby, dikke kans dat ze net eindelijk sliep) Dus dat wordt nog wat. Ik kijk er een beetje tegen op door dat gezeur.

16. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    @littlemunchkin ik vind het sowieso irritant dat iedereen verwacht dat ze de baby mogen vasthouden. Het is geen trofee ofzo. Als volwassenen zit je ook niet aan elkaar. Dus waarom moet iedereen altijd babies aanraken en vasthouden?

littlemunchkin vindt dit leuk.
  17. Lalalola

Goed dat je hulp hebt gezocht! En dat je een makkelijke baby zou moeten hebben zegt niks hoor. Het is allemaal onwijs zwaar en tel daar nog even de hormonen bij op dan is het niet zo gek dat je je zo voelt. Dikke knuffel, je komt er wel bovenop!

Jackie333 vindt dit leuk.
  18. littlemunchkin

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Nou idd.. en dan vooral het geklaag erover achter je rug om. Bleh. Het is een kind. Een puppy laat je ook met rust als ie lekker ligt

Fennec vindt dit leuk.
  19. Katsje

Katsje Fanatiek lid

17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Pfff....ik zit nu op t punt dat ik echt niks van peuter meer kan hebben:cry:
    Gisteren was ze zo onuitstaanbaar dat zelfs mn schoonmoeder bij dr eigen dacht: zo erg heb ik dr nog nooit gezien. Vandaag doet ze er gewoon een schepje bovenop....

20. mroz

mroz Bekend lid

11 mrt 2014
    515
    438
    63
    NULL
    NULL
    Wat vervelend zeg. Het is sowieso pittig allemaal, maar zo'n onuitstaanbare peuter kan het nog veel erger maken helaas... Ik herken het wel, onze kindjes zijn volgens mij bijna even oud en die van mij zit momenteel ook in zo'n fase, zucht. Misschien kan ze een keertje ergens logeren ofzo zodat je even kunt opladen?

Deel Deze Pagina