December 2018 mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door KakieLakie, 3 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jackie333

    Jackie333 Actief lid

    3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    @Stormpy hier zit ze op 6 flessen van 140 cc. Als ze in de ochtend komt bieden we een grote fles aan van 200 cc maar af en toe drinkt ze iets meer dan 140 cc dan. En net heeft ze toevallig 140+40 gedronken.

    @cherubin wat fijn dat je ouders opgepast hebben, de reden is wat minder, gecondoleerd. Wel fijn dat het goed ging.
    Helaas missen zowel mijn man als ik een ouder, dus staat mijn moeder er alleen voor en mijn mans vader. Is toch anders oppassen.

    @mroz spannend voor het eerst naar de opvang. Hier pas in mei. Maar waarschijnlijk ga ik toch eerder al even wat werken, want merk dat ik dat nodig heb. Kleine meid wil heeel veel aandacht en mama vindt knuffelen fijn, maar sociale contacten en iets anders zijn ook weer welkom. Dan gaat mijn moeder oppassen. Voor haar lang geleden want mijn neefjes zijn alweer 8 en 11 en toen leefde mijn vader nog die kon helpen. En inmiddels is ze dus ook 8 jaar ouder...ik vind het erg spannend, zeker omdat het slapen overdag zo moeizaam gaat. Tenzij je iedere keer buiten gaat wandelen ;)

    @Katsje fijn dat er ritme in zit. Hier totaal niet, maar dat is oké. Cb zei gisteren tegen ons over het niet leegdrinken van de flessen: ze groeit goed dus prima.
     
    Stormpy vindt dit leuk.
  2. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Dat heb ik ook gedachten, en anders maar voeden op verzoek met kv! We zullen het volgende week zien!!!

    Is idd anders oppassen als je er als opa/oma alleen voor staat. Ik heb nog wel beide ouders, maar daar gaan de kids niet naar toe. Mn man heeft alleen zn moeder, zij vindt t heerlijk en gaat straks 2 dagen oppassen!!! Ik ben dan 2 dagen vrij en man is ook 1 dag vrij!
     
    Stormpy en Jackie333 vinden dit leuk.
  3. Jackie333

    Jackie333 Actief lid

    3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    Mijn moeder vindt het ook fijn hoor, maar ik zie er een beetje ‘tegenop’ omdat de kleine overdag zo moeilijk in slaap komt. Heb ook wel het idee dat mijn moeder dat lastig vindt. Vandaar eerst even ‘oefenen’.
    Mijn schoonvader is super blij en wil ook oppassen. Alleen woont hij op 5 kwartier rijden. Maar overnachten op een bank (wij hebben appartement) vindt hij geen probleem. Dus dat is fijn. Maar hij heeft mogelijk wat gezondheidsproblemen dus even afwachten....

    Ik zie gewoon overal beren op de weg. Wilde dat ik alles eens los kon laten en wat ‘makkelijker’ was. Maar dat is voor een perfectionist wel lastig...

    Kleine heeft vanmiddag gewoon twee uur geslapen achter elkaar! Heerlijk, konden papa en mama even wat opruimen;)
     
    Stormpy vindt dit leuk.
  4. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    @Jackie333 die beren op de weg zie ik ook hoor, terwijl het voor mij de 2e is!!!
    Wel fijn dat je schoonvader bereid is om op de bank te overnachten!
    Tsja, qua gezondheid kunnen wij niet voor anderen beslissen....mijn ouders zijn beide hartpatient dat is voor mij een reden om de kids daar niet te brengen (tevens rookten ze allebei nog toen ik zwanger was van de oudste)...terwijl ik er eigenlijk niks over te zeggen heb...
    Loslaten is makkelijker gezegd dan gedaan! Hier sliep de kleine ook niet ‘s middags de laatste dagen en laat ie nu al ruim 2 uur liggen slapen in zn eigen bedje!!
     
    Stormpy vindt dit leuk.
  5. mroz

    mroz Bekend lid

    11 mrt 2014
    515
    438
    63
    NULL
    NULL
    Hier ging het super goed bij de opvang! Flesjes leeg en tussendoor steeds wat geslapen. Niet zo lang achter elkaar als thuis, maar dat is logisch. Toen ik haar kwam halen lag ze in een wippertje heerlijk naar me te lachen ♡♡
    De oudste is ook grotendeels opgeknapt dus ik kijk nu al uit naar vrijdag, allebei de meisjes naar de opvang en manlief werken. Denk dat ik lekker sushi voor mezelf ga maken!
     
    Stormpy en Jackie333 vinden dit leuk.
  6. Jackie333

    Jackie333 Actief lid

    3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    @Katsje soms blijven die kleintjes ons verbazen hè?
     
  7. Haagsmeisje

    Haagsmeisje Actief lid

    21 mrt 2014
    479
    307
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik ben al voor mijn 2e week aan het werk! Voor de oudste is school gelijk begonnen met mijn werk. Dubbel wennen dus voor haar. Ik merk dat ik meer moeite heb om Jelle weg te brengen dan mijn dochter toen. Gek he?
    Ik mis mijn kids ook wel echt maar besef me ook weer dat ik het heerlijk vind om te werken. En ook gewoon een super toffe baan heb
     
    Fennec, Stormpy en mroz vinden dit leuk.
  8. Stormpy

    Stormpy Bekend lid

    3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    Fijn dat het zo goed ging! Succes volgende week!
     
    mroz vindt dit leuk.
  9. Stormpy

    Stormpy Bekend lid

    3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    Lijkt me zowieso voor alle moeilijk kindjes na de oppas en weer moeten werken. Hier gelukkig voorlopig nog bij ons.

    En er zit me zoooooo iets dwars ik heb 3 x kraamvisite gehad ik heb 70 kaarten verstuurd. Mijn halve familie kwam niet appte niet en nu jarig en ineens blijken ze toch gewon te kunnen appen terwijl ik eigenlijk megaaaaa boos ben op ze.

    Ik trouwens volgende week ook afspraak bij cb hopelijk komt het uit
     
  10. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ik snap je. Hier ook van sommige mensen nog steeds niets gehoord. Erg jammer. Maar dat is bij ons blijkbaar het tweede kind syndroom. Bij de eerste staat iedereen in de rij, is de telefoon niet stil te krijgen en nu al sinds tijdens de zwangerschap horen we heel weinig.
     
    Stormpy vindt dit leuk.
  11. Jackie333

    Jackie333 Actief lid

    3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    Dat is ook niet leuk.
    Hier gelukkig wel voldoende aandacht. Juist expres een beetje afgehouden ivm heftige begin.
    Hebben ook heel veel kaarten gehad en zelf kadootjes via de post. Die mensen allemaal bedankt.
    Maar ik stuur mijn nichtje een kaart met kadootje erbij (roze sokjes) en hoor helemaal niets...dat vind ik dat weer jammer :rolleyes:
     
    Stormpy en littlemunchkin vinden dit leuk.
  12. Stormpy

    Stormpy Bekend lid

    3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    Nou indd dat is hier dus ook bij de eerste wilde iedereen tegelijk en zat hok vol en tweede boeit niemand wat niemand die vraagt hoe het gaat niemand die om foto vraagt helemaal niks en vind dat best heeeeeel erg. Alsof ze niet bijzonder is. Stomme mensen allemaal. Mijn man trouwens die vind allemaal niet zo boeiend die zegt maak je niet druk maar op een of andere manier blijft het in me hoofd spoken.
     
    littlemunchkin vindt dit leuk.
  13. Evelieng

    Evelieng Bekend lid

    2 dec 2013
    642
    981
    93
    Vrouw
    Roosendaal
    Herkenbaar hoor, ook goede vriendinnen die pas heel laat of nog niet gekomen zijn, echt jammer, gelukkig weet ik zelf hoe speciaal mijn kleine wondertje is
     
  14. Evelieng

    Evelieng Bekend lid

    2 dec 2013
    642
    981
    93
    Vrouw
    Roosendaal
    Hallo dames! Iemand nog leuke plannen voor het weekend? 8589B510-0B44-4DF1-955E-FA6E9BDA2594.jpeg
     
    Katsje, Fennec, Lalalola en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Stormpy

    Stormpy Bekend lid

    3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    Wij liggen in Duitsland gister wezen shoppen in oberhausen en vandaag ander plekje niet zo boeiend en morgen naar me ouders die liggen hier 20 mij vandaan en jij?
     
    Fennec en littlemunchkin vinden dit leuk.
  16. Stormpy

    Stormpy Bekend lid

    3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    Ons boefje
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Fennec en Lalalola vinden dit leuk.
  17. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Vandaag een verjaardag van een vriendje van de oudste en verder lekker niks:D
     
    Stormpy vindt dit leuk.
  18. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Verjaardag van oma vandaag geweest! Sinds gisteren slaapt ze op haar eigen kamertje. Gaat nog niet top, maar we blijven proberen!

    20190309_130042.jpg
     
    Stormpy en littlemunchkin vinden dit leuk.
  19. Boef12

    Boef12 Bekend lid

    6 jan 2012
    830
    702
    93
    Hier nog een verlate kraamvisite gehad en de nichtjes zijn komen spelen. Vanavond eigenlijk een verjaardag waar of ik of vriendlief heen moet #geenzinin
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Stormpy en littlemunchkin vinden dit leuk.
  20. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Wat een leuke foto’s van jullie kleintjes!!!

    Wij hebben vandaag een drukke maar leuke dag gehad. Eerst kapper geweest, daarna een nieuwe mama-fiets gekocht (en jaja een elektrische:D) zonder de kids (die mochten ff lekker bij oma blijven), daarna met de oudste naar een Intertoys die gaat sluiten om nog iets te scoren!!!

    Morgen ff naar mn omaatje (wordt van de zomer 95!!!!) en dan is t weekend alweer om:(
     
    Stormpy, Fennec en littlemunchkin vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina