December 2018 mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door KakieLakie, 3 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stormpy

    Stormpy Bekend lid

    3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    Scheepvaart.bedrijf dus een eigen schip. Waar we met ons gezin op zitten dus ik heb de hele dag mijn kindjes om me heen. Alleen onze werkdagen kunnen wel eens 7 dagen per week zijn en soms ook nacht werk en dat is nu zeer vermoeiend
     
  2. Evelieng

    Evelieng Bekend lid

    2 dec 2013
    642
    981
    93
    Vrouw
    Roosendaal
    Poeh, dat lijkt me inderdaad heftig!
     
  3. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Evelieng vindt dit leuk.
  4. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    @Stormpy oeh dat lijkt me zwaar inderdaad. Hoop dat je nog aan wat rust toekomt. wel mooi dat je de kindjes niet naar opvang hoeft te brengen.

    Bedankt voor alle tips trouwens! Ik heb echt vanalles geprobeerd en wat wel helpt is als ik niet te veel de borst geef want dan blijft hij juist spugen. Als hij nu echt uitgedronken is dan laat ik hem boeren en stop ik hem in bed. Als hij dan onrustig blijft leg ik hem op mijn schoot en ga ik fietsen met zijn beentjes dit lijkt wel te werken! Ik moet er alleen niet mee stoppen want dan begint hij weer onrustig te worden. Ik krijg er dus zelf ook flinke armspieren van hahaha. Speentje hielp wel iets tegen de zuifbehoefte maar die spuugt ie toch vaak weer uit. Hij is nu net in slaap gevallen op mijn schoot dus ik ga even kijken of hij in bed wil
     
  5. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Hier ook zo’n onrustig mannetje....
    Heeft gister overdag heerlijk geslapen, maar in de avond ging t ‘mis’. Ook weer last van krampjes, zelfs de Kipkep werkte niet echt. Tis nu 03:00 meneer heeft ondertussen al 2x gedronken, maar slapen....ho maar!
    En dan zegt manlief vrolijk: ja ik moet morgen werken!!! Nee, met 2 kids is zeker geen werken....ik ben versleten....
    Gisternacht ook maar 1,5 uur geslapen....zal vannacht niet heel veel meer worden. Overdag slapen zit er ook niet in, aangezien de oudste al 3 is en niet meer slaapt overdag.....
     
  6. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Hier ook weer nachtbraken. Mevrouw heeft twee borsten en een fles leeggedronken, maar slapen, ho maar.

    Zoveelste nacht zonder slaap..
     
  7. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Herkenbaar! Nu vannacht ging het opeens weer beter en hebben we wat meer geslapen
     
  8. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Hier komt schoonmama straks even paar uur oppassen, kan ik ff slapen. Is zoiets bij jullie een optie? Of partner die de avond kan nemen? Voor zover de baby dat toelaat doen wij dag hier ook.
     
  9. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    T mot hier niet gekker worden hoor. Heeft meneer vannacht om 03:00 dus in totaal 110ml moedermelk gehad en slaat ie dus ineens een voeding over!!! Hij werd pas om 08:15 wakker.
     
    Fennec, Lalalola en Stormpy vinden dit leuk.
  10. mroz

    mroz Bekend lid

    11 mrt 2014
    515
    438
    63
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    Ik lees alweer even mee hier, maar was nog niet aan reageren toegekomen.
    Bij ons verloopt alles vrij normaal geloof ik, maar merk wel dat het met een peuter erbij en gebroken nachten voor een groot deel overleven is. Logan doet het heel goed, maar heeft nog moeite met het dag nacht ritme en ze heeft last van krampjes. Gelukkig al veel minder sinds we een andere fles zijn gaan gebruiken, maar meestal s nachts tussen 1 van de voedingen drama. Ook doet ze nu erg lang over dr fles, 30-40 min, maar beter dan het uitgillen van de krampen...
    Ik heb wel enorm respect voor degenen hier die zoveel moeite in de borstvoeding steken. Ik heb het na 2 dagen al opgegeven omdat het me alleen maar spanning opleverde.
    En nog even een fotootje, want ben wel helemaal verliefd op ons schatje ♡♡
     

    Bijgevoegde bestanden:

    FoXii, Katsje, Fennec en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Evelieng

    Evelieng Bekend lid

    2 dec 2013
    642
    981
    93
    Vrouw
    Roosendaal
    Aaah die ogen!!! Prachtig!!
     
    mroz vindt dit leuk.
  12. Evelieng

    Evelieng Bekend lid

    2 dec 2013
    642
    981
    93
    Vrouw
    Roosendaal
    Hier vannacht een goede nacht, 22:45 laatste voeding, toen 03.30 en toen 06:15 ging steeds ook snel weer slapen. Behalve om 06:15 toen had hij last van zijn buikje maar sliep om 07:15 weer dus toen kon ik de andere twee rustig aankleden. Ik gebruik de swaddle me nu sinds drie dagen en dat scheelt een hoop!
     
  13. Evelieng

    Evelieng Bekend lid

    2 dec 2013
    642
    981
    93
    Vrouw
    Roosendaal
    Ik vind het juist ook knap als je de fles geeft, met borstvoeding kan ik in principe altijd snel troosten, lijkt me moeilijker als je dat niet daarmee kan doen
     
  14. Clur

    Clur Actief lid

    6 dec 2018
    177
    96
    28
    Vrouw
    Voor de nachbrakers... Misschien s avonds toch ook een soort verlatingsangst/bij je willen zijn ,waardoor ze steeds willen drinken?
    Misschien is een Swaddle doek / puckababy iets, geeft een geborgen gevoel.. Lees daar goede ervaringen over! Hopelijk snel betere nachten!
     
  15. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Puckababy werd Gwendolyn helemaal hysterisch van helaas :(:confused:
     
  16. Evelieng

    Evelieng Bekend lid

    2 dec 2013
    642
    981
    93
    Vrouw
    Roosendaal
    Dank je!
     
  17. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Zit inderdaad aan Puckababy te denken. Hij is zo wild met zn armpjes....
     
  18. Jackie333

    Jackie333 Actief lid

    3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    Ik heb even meegelezen en wil graag meeschrijven. Ik ben 7 december bevallen van een prachtdochter Josephine. Ze is ons eerste kindje en geboren na ivf. Ze deed het gelijk heel goed, alleen ik ben nog twee maal opgenomen geweest in het ziekenhuis ivm pre eclampsie en dubbele borstontsteking (heel ziek geweest, 6 dagen opgenomen). Na 12 dagen van bv overgegaan of kv en dat gaat prima. Al heb ik het er wel even moeilijk mee gehad omdat ik graag bv wilde geven.
    Wij hebben trouwens ook de babybrezza gekocht en wat een heerlijk apparaat :)

    Ik merk al dat ik niet mag klagen met deze kleine meid. Zeker `s nachts niet. Ze slaapt heerlijk door na haar fles of zoals vannacht zelfs van 21.00 tot 04.15 uur en daarna nog tot 08.00 uur.
    Overdag wil ze echter niet in haar bedje en alleen bij papa of mama. Heb sinds een week een draagdoek en die biedt uitkomst!

    Lees graag met jullie mee over de verhalen en ervaringen.
    En respect voor diegene die al een kleintje hebben rondlopen!
     
    Stormpy, Lalalola en Fennec vinden dit leuk.
  19. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Welkom @Jackie333 . Wat een heftige start hebben jullie gehad. Fijn dat jullie nu kunnen genieten!
     
  20. Stormpy

    Stormpy Bekend lid

    3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL

    Jeetje dat is wel een heftige start indd! En lekker hè tis net alsof je Senseo koffie zet alleen dan met baby melk:roflmao:
    En heerlijk zulke nachten! Hoop er hier ook snel op al is het maar af en toe 1 nacht tussendoor:roflmao:
     

Deel Deze Pagina