December 2018 mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door KakieLakie, 3 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haagsmeisje

    Haagsmeisje Actief lid

    21 mrt 2014
    479
    307
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier echt precies hetzelfde! Overdag doet hij dat wel maar in de nachten ho maar. Haha. Ach jaaa we zitten hier weer.
    Ook nog eens alles nat geplast. Dus volledig verschoond. Toen ging hij ook nog eens poepen van 2 dagen :roflmao:
     
  2. Haagsmeisje

    Haagsmeisje Actief lid

    21 mrt 2014
    479
    307
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Baby brezza trouwens niks voor mij. Had m 2e hands gekocht maar bevalt niet. Melk te koud en moet ook nog roeren met de Etos voeding dus als iemand interesse heeft? Voor 120 euro mag hij weg!
    En laten huilen kan ik niet :D. Als ze zo klein zijn breekt dat mijn hart :oops:
     
  3. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    @Haagsmeisje fijn in de nacht alles onderplassen.....met een slaperig hoofd hopen dat je alles goed hebt gedaan!!!

    Tsja, soms kan ik m laten huilen, maar soms ook niet hoor!!!
     
  4. Haagsmeisje

    Haagsmeisje Actief lid

    21 mrt 2014
    479
    307
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Onze dochter had dat ook. Die kon ik niet neerleggen. Maar die bleek dus verborgen reflux te hebben! Misschien wel iets om in je achterhoofd te houden?
    Was vooral moeilijk net de de voeding. Die krijste als ik die neerlegde. Maar als ik haar in bed op mij legde, op haar buik, beetje rechtop sliep ze wel. Uiteindelijk met ranitidine was het weg
     
  5. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Heb de lactatiekundige gebeld, ze komt morgen op consult. Ben benieuwd...
     
    littlemunchkin vindt dit leuk.
  6. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Hopelijk kan ze wat voor je betekenen!
     
  7. Baby217

    Baby217 Actief lid

    13 apr 2018
    446
    595
    93
    Vrouw
    Hoi meiden heb zo goed als even bijgelezen zojuist. Vandaag hier ons mannetje alweer een week oud. Genieten ,hij doet het super :). Een fijne kraamweek afgesloten. Van het weekend maar een keertje naar buiten met hem in zijn nieuwe wandelwagen, hij zit over zijn geboorte gewicht en weegt alweer 4580 gram :thumup:, de borstvoeding loopt dus prima :roflmao:. Ritme is natuurlijk nog ver te zoeken en lekker veel bij mama maar dat hoort erbij en verwennen kun je ze nu nog niet dus lekker knuffelen ❤.

    Zo leuk dat we weer verder kletsen. :).
     
  8. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    @Baby217 wauw hij groeit super zeg! Onze man was na 2 dagen de borst weigeren flink afgevallen. Maar nu met tepelhoedje gaat het super en heb ik zelfs overproductie. Hij zit al bijna op zijn geboortegewicht.
     
    Baby217 vindt dit leuk.
  9. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Gisteren met onze man naar t CB geweest. Hij weegt nu 3968 gram en is ongeveer 53 cm (was bij zn geboorte 3454 gram en 50 cm, was na zn geboorte afgevallen tot 3300 gram). Tijdens het huisbezoek van het CB op 24-12 woog hij nog 3410 gram....dus ondanks dat de borstvoeding niet helemaal goed loopt, komt ie wel aardig aan!!!
     
    littlemunchkin, Jackie333, Baby217 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    @Lalalola ik gebruik ook een tepelhoedje, anders wil ze niet vasthouden. Vind het helemaal prima.
     
    Lalalola vindt dit leuk.
  11. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Ja dat gebruik ik nu ook anders glijdt hij ersteeds vanaf. Hij had na de geboorte ook vruchtwater met bloed overgegeven en was hier nog erg misselijk van. Nu drinkt hij volop! Ik heb alleen vaak dat hij na de voeding echt in slaap valt en helemaal vol lijkt. Mijn borst voelt dan ook zacht aan (hij heeft dan zo'n 15 min gedronken). Maar als ik hem er dan af haal wilt hij na 5-10 minuten weer drinken. Hij drinkt dan nog maar 5 minuten ofzo. Vraag me af waarom dat is. Soms hebben we kraamvisite en heb ik hem net gevoed. Dan gaat hij bij de visite weer enorm zoeken of huilen en moet ik weer naar boven om hem aan te leggen. Ook als ik hem gewoon op schoot heb
     
  12. Clur

    Clur Actief lid

    6 dec 2018
    177
    96
    28
    Vrouw
    Waarschijnlijk dan toch net niet genoeg gedronken, zoals je zelf eigenlijk al aangaf wil hij dan nog een klein beetje..
    Is lastig soms hè die borstvoeding!
     
  13. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Ja is lastig inderdaad. Ik probeer hem nu ook vaak te laten boeren want dan lag hij na de voeding zo te wurmen dat ik dacht wat is er toch, en zat er toch een boertje vast. Nu nog steeds vaak als ik hem snachts weer neerleg slaapt hij en dan wordt hij toch wakker en begint hij wat te wurmen. Ik laat hem dan gewoon liggen anders blijf ik bezig en kom ik zelf ook niet meer aan mijn slaap toe. Vaak slaapt hij dan wel met 10 min maar als hij echt een beetje begint te huilen haal ik hem er toch uit. Het is zo lastig hè dat ze niet gewoon kunnen zeggen wat er is haha
     
  14. Boef12

    Boef12 Bekend lid

    6 jan 2012
    830
    702
    93
    Hier zeggen we altijd, er zit een gebruiksaanwijzing bij alleen is hij in het Chinees. Dus eerst Chinees leren en dan kunnen we praten :rolleyes:
     
  15. Evelieng

    Evelieng Bekend lid

    2 dec 2013
    642
    981
    93
    Vrouw
    Roosendaal
    Gebeurt hier ook vaak hoor, drinken is ook gewoon vermoeiend. Ik voed ook gewoon met mensen erbij dus zit er zelf niet zo mee (wel met hydrofiele doek er overheen want ik heb geen zin om open en bloot te zitten ;))
     
  16. Evelieng

    Evelieng Bekend lid

    2 dec 2013
    642
    981
    93
    Vrouw
    Roosendaal
    Hier na een dramanacht gisteren (wakker en huilen van 3-7 ivm krampjes) gisteravond bewust geen paprika gegeten en ik weet niet of het daarmee te maken had, maar... vannacht 23:00 laatste voeding en toen (ik moest zelf echt even twee keer kijken) pas om 6 uur!!!
     
    Stormpy en Katsje vinden dit leuk.
  17. juf1987

    juf1987 Fanatiek lid

    30 sep 2014
    1.833
    1.664
    113
    Leerkracht
    België
    Dag meiden,

    Ik heb jullie ook gevonden.

    Hier is alles in orde maar de nachten zijn zwaar ...

    Ik lees graag mee.
     
    droomwens79 vindt dit leuk.
  18. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Vanmorgen lactatiekundige op bezoek gehad. Was echt een heel fijn consult!!! Ze heeft eerst heel aandachtig naar mn verhaal geluisterd, toen ook al tips gegeven. Daarna hebben we de kleine man uit zn bed gehaald. Ze heeft toen eerst naar zn gehemelte en tong gekeken. Het riempje is niet te kort, maar er staat wel ‘spanning’ op. Voor nu nog niet doorverwezen (maar dat kan altijd nog).
    Daarna hebben we samen een voeding gedaan. Hij hapte ‘uiteraard’ in 1x aan en dronk ook gewoon gelijk goed. Na de beruchte 10 min was ie er klaar mee en kregen we hem dus ook niet voor de 2e keer aangelegd. Wetende dat hij waarschijnlijk niet genoeg heeft gehad, zal hij dus eerder komen! En jahoor, tijdens het schrijven van deze post (en een uur na die voeding) wordt hij wakker!!!

    Maar ik kan nog 2 weken contact onderhouden via mail en whatsapp met de lactatiekundige, dus dat is wel prettig!!!
     
    littlemunchkin, Evelieng en Stormpy vinden dit leuk.
  19. Evelieng

    Evelieng Bekend lid

    2 dec 2013
    642
    981
    93
    Vrouw
    Roosendaal
    Druk bezig geweest voor de collectie een maatje groter voor mijn mannetje en ik ben echt helemaal verliefd op hoe stoer het hem staat :rolleyes: 822206BA-C6C7-472C-8B41-0A20ADDF73DE.jpeg 119DA796-EB2D-4F97-97BB-D848814B4917.jpeg 2F39C6F2-DA29-4C65-9D29-3E9466511EF5.jpeg
     
    FoXii, droomwens79, littlemunchkin en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. Jackie333

    Jackie333 Actief lid

    3 feb 2017
    329
    74
    28
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat je zo’ n fijn consult hebt gehad!

    Wij vandaag voor het eerst naar cb geweest. Kleine is goed gegroeid. 4045 gram (3345 bij geboorte).
    Gisteren overdag amper geslapen maar vannacht weer top. Houden zo!
     

Deel Deze Pagina