December 2021 mama's & baby's

Discussie in 'De mama's' gestart door Snoepjes, 19 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    980
    1.210
    93
    Vrouw
    Dank jullie! ❤️

    Ja joh, dat kreunen was echt zo zielig, bah. Je wordt er inderdaad zelf ook beroerd van. Man ook, die kan er ook totaal niet tegen. :cry:

    Aaron werd om 8 uur vanochtend wakker met stevige trek :roflmao: en gelukkig een keurige temperatuur, geen koorts of verhoging. Hij was heerlijk vrolijk en zichzelf, dus we zijn enorm opgelucht. Hij is nog niet helemaal beter, hoest en niest nog wel wat en slaapt nog veel, maar dat is allemaal dikke prima. We komen er wel. :thumup:
     
    Winderig80 vindt dit leuk.
  2. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Wat een fijn bericht na je vorige. Zieke kinderen zijn altijd zo pijnlijk voor het vader- en moederhart... helemaal als je ze ook niets uit kunt leggen...
     
    Spiekerbox vindt dit leuk.
  3. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Onze afspraak bij het cb is verzet wegens een sterfgeval aan hun zijde. Qua lengte en gewicht moet ik nu een paar weken wachten.. maar ze zit dik in maat 68, dus zal die richting qua lengte wel op gaan denk ik. We weten het over een poosje :rolleyes:
     
  4. Zolta

    Zolta Bekend lid

    6 sep 2015
    611
    234
    43
    Vrouw
    Goedemorgen ladies, deze dagen even de berichtjes bij gelezen. Wat super fijn dat het met iedereen goed gaat. Op de Corona gevallen na. Zo sneu als die kleintjes zo ziek zijn. Hier hebben we ook een tweede ronde gehad. Gelukkig viel die in het niet vergeleken met van het najaar. De placenta was nog onderzocht na de bevalling en ze heeft toen 0,0 meegekregen gelukkig! Verder huilt ze veel… maar doet ze het goed. Ze is iets kleiner dan gemiddeld en zit met gewicht iets erboven. Ik heb dus echt slagroom voor onze bollie.:D Deze week ook een echo van haar heupjes laten maken. Ze is helemaal perfecto de knapperd.:thumup:

    @Memmiee @Loeskaz jullie hebben dus ook endometriose? Ik ook en het is vergeleken het vorige herstel helemaal raak. Toen hielp de lichtste pil ivm borstvoeding voldoende. Kwamen de eerste bloedingen was rond 4-6 maanden heeeel licht door? Ik zit deze keer op 2,5-3 maanden en de menstruatie komt door de pil heen. De ene dag veel, de andere dag niets. Is al een week zo. Word van het endo centrum, naar de verlos afdeling via de gyn weer terug gestuurd. Benieuwd naar jullie ervaringen. Ik wil de borstvoeding niet opgeven, maar dit wil ik ook niet.:confused:
     
    Winderig80 en Spiekerbox vinden dit leuk.
  5. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.348
    3.633
    113
    Vrouw
    Ik let op mijn voeding/calorie inname. En probeer regelmatig te wandelen. Meer ook niet hoor haha. Geen tijd voor de sportschool ofzo.
     
    Zolta vindt dit leuk.
  6. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.348
    3.633
    113
    Vrouw
    Ik kan je helaas geen tips geven. Ik geef geen bv en heb dus een spiraal. Maar dat is nog niet veel soeps :confused:
     
  7. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.348
    3.633
    113
    Vrouw
    De reden dat ik toch voor de Mirena ben gegaan is omdat 2 gynaecologen het aanraden. Het schijnt het beste te zijn tegen endometriose. Moet ook eerlijk zeggen dat ik er puur voor gekozen heb om die reden, niet als anticonceptie. Want dat heb ik toch niet nodig omdat er hier niks gebeurd met een baby in een cosleeper naast ons, drukte in huis/op het werk dus ja romantiek hier is ver te zoeken. :confused:

    De eerste maanden kan je wel onregelmatig bloedverlies hebben en dat heb ik dus ook. Incl pijn etc. Wel heel vervelend, alsof mijn lijf dat ding wilt afstoten. Ik kijk het nog een paar maanden aan omdat mijn lichaam er aan moet wennen, maar als het zo blijft ben ik er gauw klaar mee.:|
     
    Zolta vindt dit leuk.
  8. Zolta

    Zolta Bekend lid

    6 sep 2015
    611
    234
    43
    Vrouw
    Zoals ik hierboven lees is het ook geen perfecte oplossing. Zo lastig hè! Benieuwd naar @Loeskaz haar ervaring. Ik ben er pas achtergekomen door onze kinderwens. Daardoor gelijk in een traject belandt en eigenlijk alleen aandacht aan de endometriose geschonken na de bevallingen.
     
  9. Loeskaz

    Loeskaz Bekend lid

    10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Late reactie sorry!

    Ik kan je helaas ook niet helpen. De menstruatie is hier al jaren een mega drama met extreme bloedingen incl steeds ijzertekort.

    Nu nog geen anticonceptie, maar ook nog niet ongesteld geworden na de bevalling. Dit verwacht ik wel deze week, omdat ik bijna zeker dag of 10 terug eisprong heb gehad (die zijn duidelijk merkbaar bij mij). Ik moet daarna ook op onderzoek uit. Eigenlijk wil ik helemaal geen hormonale anticonceptie, maar zonder is eigenlijk niet te doen. Dus ja geeeeen idee! Drama!
     
  10. Zolta

    Zolta Bekend lid

    6 sep 2015
    611
    234
    43
    Vrouw
    Hier precies hetzelfde! Als puber daarom ook nooit de pil etc genomen. Misschien was dat wel een redding geweest voor alles, maar dat is achteraf praten. Hier is de menstruatie eindelijk na 1,5 week weg! :thumup:
     
  11. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Vandaag bij het cb geweest. Onze dochter is nu 64,6cm groot en 6,7kg zwaar. Ook haar vaccinatie gehad, ben benieuwd hoe ze hier op gaat reageren.

    Onze dochter is inmiddels 14w oud, maar hier nog niet ongesteld geweesto_O nu is t bij mij altijd al één groot drama met een cyclus niet korter dan 40dagen... toch fijn als mijn lichaam weer in actie komt. Na het stoppen met de pil in 2013 kreeg ik helemaal geen cyclus zonder medicatie, maar na de zwangerschappen leek mijn lichaam toen wel wat te doen.. nja we wachten het maar weer af....:thumup:
     
    Spiekerbox en Winderig80 vinden dit leuk.
  12. Winderig80

    Winderig80 Actief lid

    30 dec 2020
    455
    440
    63
    Vrouw
    werkende!
    Noord Holland
    @Naturel dat is al een hele baby!! Tiana zit net in maatje 56 dus ik ben benieuwd volgende week. Ik laat jullie weten.

    Mijn menstruatie bleef 3 maanden weg. Toen ik stopte met de borstvoeding kwam het ook direct terug.
     
  13. Loeskaz

    Loeskaz Bekend lid

    10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    O war groeit ze goed @Naturel! Fijn is dat toch?!

    Hier ook een kabouter in maat 56. Maar wat een heerlijk relaxte baby. Echt een derde kindje, die overal mee naar toe gaat en alles prima vindt.

    Ik ben ook nog niet ongesteld geworden, geef nog volledige borstvoeding. Vorige 2x kwam het pas na het stoppen hiermee, dus hopelijk blijft het nog even weg.
     
  14. Sterree

    Sterree Bekend lid

    19 dec 2016
    676
    135
    43
    Lees alles mee maar reageer niet zo vaak. @Naturel flinke dame fijn hoor! Hier was ze met 14 weken 58 cm en 5,5 kg. Ze zit in maat 62. Hier ook zo'n tevreden baby, we horen haar amper. Ze slaapt veel en goed. Hier ook volledige borstvoeding en nog niet ongesteld. Op hoeveel voedingen zitten jullie per dag? Hier 5 a 6 voedingen. Ze slaapt sinds de laaste dagen soms van 19 tot 6 uur!

    Las ook wat over gewicht. Ik val juist wel af door borstvoeding, terwijl ik echt wel goed eet. Zit daardoor weer op oude gewicht. Had ik niet verwacht aangezien ik ruim 15 kg aan was gekomen. Mijn buik is in tegenstelling tot de vorige keer wel slap gebleven. Vrees dat dat zo blijft. Ach twee mooie kindjes voor terug gekregen dus geen klagen.

    Iedereen ook al weer aan het werk?
     
  15. Loeskaz

    Loeskaz Bekend lid

    10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Hier nog 7 voedingen. Hij tankt In de avond echt nog altijd 3 x af en gaat dan de nacht in. Helaas is die slaap tegenwoordig iets korter, Mia zal ook wel weer keer langer worden.

    Wij hebben nu ongeveer dit:
    9.00 voeding
    12.00 voeding
    15.00 voeding
    18.00 voeding
    20.00 voeding
    22.00 voeding
    5.00 voeding

    Ben sinds vorige week aan het werk weer. Wel echt weer even puzzelen hoor balans tussen werk en thuis en mezelf. Maar komt wel weer.

    Buik gaat nog wel verder herstellen hoor qua slapte. Sport je ook? Hier is het nu de derde keer helemaal slap en ook afdakje, maar zie wel echt nog progressie. Was bij de 2e ook, dus heb wel vertrouwen dat het weer acceptabel wordt. En ach het is ook gewoon het huis geweest van 3 prachtige kids en daar ben ik super trots op!
     
  16. Sterree

    Sterree Bekend lid

    19 dec 2016
    676
    135
    43
    Wat grappig deze tijden qua voedingen hadden wij ook. En toen ging in eens de voeding van 20.00 uur er van en daarna de laten voeding. Nu ongeveer

    06.00
    10.00
    13.00
    16.00
    19.00
    En soms late voeding vlak voor de nacht.
    Vind het nog wel een gedoe met hoeveel ml ze dan moet hebben. Maar dat zal met de tijd ook wel weer goed komen. Ben ook net 2 weken aan het werk.
    Ja ben na 6 weken weer gaan sporten. 2 keer per week rondje sportschool. Echt wel weer fijn.
     
  17. Loeskaz

    Loeskaz Bekend lid

    10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Ach dan gaat dat buikje vanzelf wel keer weg!

    Ik vind flesjes ook lastig hoor. Kolven gaat ook niet super makkelijk, dus vind het soms maar lastig. Hij krijgt nu 100-110 ml in fles volgens zo'n berekening.
     
  18. Joycebjorn

    Joycebjorn Actief lid

    9 dec 2020
    143
    108
    43
    Vrouw
    Ik ben wel een beetje jaloers op jullie nachten. Hier komt hij echt gewoon nog om de 3-3,5 uur voor de voeding dus ook nog steeds in de nacht. Hij heeft het voorheen wel beter gedaan dus baal er wel aardig van. Ook omdat ik ook weer aan het werk ben sinds vorige week.
     
  19. Sterree

    Sterree Bekend lid

    19 dec 2016
    676
    135
    43
    Nou hier ook weer om 00.00 en 04.30 uur dus helaas geen garantie
     
  20. Sterree

    Sterree Bekend lid

    19 dec 2016
    676
    135
    43
    Maar idd vooral als ze al hebben doorgeslapen is dat wel pittig ja.
    Ik draai voor mijn werk regelmatig een slaapdienst dus dan kan ik heerlijk op het werk een goede nacht slapen :rolleyes:
     

Deel Deze Pagina