December 2021 mama's & baby's

Discussie in 'De mama's' gestart door Snoepjes, 19 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Klopt ik maak reuze baby's :roflmao: onze zoon was nog wat groter, had het eigenlijk andersom verwacht. o_O

    Sinds afgelopen week aan het sporten. Weeg nu 92 en wil zeker naar de 82. Dat moet haalbaar zijn. Daarna kijk ik wel of ik nog onder de 80 kom.

    Zo te lezen lopen jullie baby's aardig gelijk op!

    Qua voeding krijgt ze hier de fles. Qua tijden verschilt dat niet veel met jullie.
    7-10-13-16-19-22
     
  2. Joycebjorn

    Joycebjorn Actief lid

    9 dec 2020
    143
    108
    43
    Vrouw
    Mn ventje verliest zn haartjes :(
    Hij had zo’n mooie bos.
     
  3. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Wat jammer:( hopelijk krijgt hij er weer een mooie bos voor terug
     
    Joycebjorn vindt dit leuk.
  4. Winderig80

    Winderig80 Actief lid

    30 dec 2020
    455
    440
    63
    Vrouw
    werkende!
    Noord Holland
    Voedingen bij ons zijn
    0300
    0700
    1200
    1600
    2000
    0000

    Ze sliep een tijd door maar is nu ook weer op snachts.

    Hier ook haar verlies, vindt het zo erg, voor al met der kale hoofd achter......
    Maar langzaam komt het terug
     
  5. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    990
    1.210
    93
    Vrouw
    Hier zitten we op 5 a 6 voedingen per dag (borstvoeding). Laatste voor de nacht is tussen 21.00 en 22.00 en dan 's ochtends meestal rond 06.30. Bevalt me prima zo. :) Aaron zit in maatje 68, die groeit lekker door. :roflmao:
     
  6. Winderig80

    Winderig80 Actief lid

    30 dec 2020
    455
    440
    63
    Vrouw
    werkende!
    Noord Holland
    Nou de getallen zijn binnen.

    Tiana weegt... 5.320 kilo voor mij is dat super veel, vooral als je van 785 gram komt!!
    En haar lengte is 56cm precies.

    Sinds eergisteren slaapt ze nu ook door, dus hopelijk blijft dit ook zo!!
     
    Zolta, Spiekerbox en Sterree vinden dit leuk.
  7. Loeskaz

    Loeskaz Bekend lid

    10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    wow wat goed zeg! Sterkte tante is ze!!!

    Hier is het doorslapen ineens echt voorbij. Heeft vanaf geboorte min of meer doorgeslapen en nu 1/2 x per nacht voeden. Dat valt even tegen. Ik hoop beruchte 4 maanden sprong / regressie. Maarja niks aan te doen.

    Ik heb zelf nu een koortslip. Vind dat ook beetje spannend. Maar goed heb er pleister op en goed en verzorg hem met mondkapje op en steeds handen wassen / ontsmetten. Dus kan niet veel gebeuren denk ik.
     
    Winderig80 vindt dit leuk.
  8. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Jeetje wat doet ze het goed! En dat verschil in gewicht is echt bizar. Bijna niet voor te stellen..
    lijkt me ook super spannend! Maar zo te lezen doe je er al hartstikke veel aan.
     
  9. Winderig80

    Winderig80 Actief lid

    30 dec 2020
    455
    440
    63
    Vrouw
    werkende!
    Noord Holland
    Ohh die koortslip is een dingetje...... maar je neemt de nodige voorzorgsmaatregel en dat is belangrijk.

    Ik hoorde op de radio dat het heerst momenteel
     
  10. Zolta

    Zolta Bekend lid

    6 sep 2015
    611
    234
    43
    Vrouw
    Leuk om te lezen dat het met iedereen zo goed gaat.

    Hier ook een stevige tante. Ze was laatst met 3 maanden 58cm en 6,5kg. Qua kleding is het soms wat uit verhouding haha. Met de oudste had ik dit iets minder, maar die was ook vol door de borstvoeding en daar zie je nu echt niets meer van.

    Verder heeft ze hier ook een kapsel a la Maaskantje en heeft ze voor het eerst een verre vlucht gemaakt, waarbij ze alleen maar heeft geslapen.

    Huilen heeft ze veel gedaan, maar we denken dat ze net als de oudste gevoelig is voor koemelk. Bizar hoe snel je dan een reactie ziet wanneer je voeding aanpast.

    Ikzelf sport nog niet. Vanaf mei gaan ze beiden naar kdv en heb ik iets meer m’n handen vrij. Ook heb ik dus last van m’n endo en in tegenstelling tot de vorige keer heb ik dus echt raar bloedverlies door de medicatie pil heen. Ik denk dat ik hier maar even aan moet weten en eventueel naar voeding moet kijken, want ik zal voorlopig nog niet stoppen met borstvoeding.:D

    Iedereen een fijne Koningsdag vandaag en tot binnenkort weer! :)
     
  11. Loeskaz

    Loeskaz Bekend lid

    10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Voor de borstvoedingsmama's: hoeveel krijgen jullie kindjes in de fles? Ik werd beetje onzeker gemaakt door leidsters van kdv dat baby veel te weinig in de fles zou krijgen?
    Hij drinkt nog ongeveer 7/8 x per 24 uur en weegt 5.7 kilo. Ik doe 100-110 in een fles. Hij is er prima 3 uur tevreden mee en is ook voldaan na de fles. Met kolven haal ik er ongeveer ook 100-120 uit, dus lijkt me goed zitten toch?
     
  12. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Ik schrijf hier niet mee, maar lees af en toe wel mee omdat ons zoontje ook in december 2021 is geboren.

    Ook ik geef borstvoeding. Ons zoontje kreeg toen hij rond de 5700 gram woog ook tussen de 100-120 ml (cc) afgekolfde melk. Zat ook op 7-8 voedingen per dag. Nu weegt hij 6800 gram en is bijna 5 maanden (volgende week). Zit nu op 6-7 voedingen en als hij een flesje krijgt op 150 ml (cc). Hij drinkt gemiddeld 4x per dag aan de borst en 2-3 voedingen via het flesje en doet het er prima op. Komt ongeveer iedere 4 uur voor een voeding en slaapt 's-nachts van 23:00-07:00.

    Lijkt me dus prima wat je hem geeft!
     
    Winderig80 en Zolta vinden dit leuk.
  13. Zolta

    Zolta Bekend lid

    6 sep 2015
    611
    234
    43
    Vrouw
    Wat vervelend dat je zo onzeker wordt. Moeder instinct is altijd goed en elk kind is anders…

    Toevallig vorige week voor het eerst gekolfd en beiden keren kwam er 100ml uit een borst. Ze hebben haar 100ml gegeven en kwam niet verder dan 50-70ml qua opdrinken.

    Als die kleine voldaan is, is dat toch goed? Hij groeit goed?
     
  14. Iemand1991

    Iemand1991 Bekend lid

    25 apr 2019
    893
    981
    93
    Vrouw
    Hier geef ik 5x borstvoeding. Als daarvan 1x flesje is, drinkt hij tussen de 150-180 uit de fles. Maar soms heeft hij na 130 al genoeg.

    Nu geef ik op moment weer even wat vaker. Ons zoontje is namelijk afgelopen weekend in het ziekenhuis opgenomen geweest met corona. Jeetje wat was hij ziek. Hij raakte meerdere keren per uur in paniek, doordat hij niet kon ademen. Dat vond ik het spannendste van alles. Inmiddels gaat het gelukkig weer wat beter.
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  15. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Ik volg jou ook op Insta en had het gelezen, wat zielig zeg voor jullie ventje! Is hij inmiddels wel weer thuis?
     
  16. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Ik zal mij overigens even fatsoenlijk voorstellen.

    Wij hebben 4 jaar in een ICSI traject gezeten. 6 terugplaatsingen maar, maar wel 4 zwangerschappen die allemaal slecht zijn afgelopen (in 2019 missed abortion van een tweeling met 10 weken, daarna direct weer zwanger en een missed abortion bij 12 weken). Jaar later (2020) weer 2x zwanger en beide keren vroege miskraam met 5 weken. Uiteindelijk na vele onderzoeken te horen gekregen dat het weleens aan mijn eicellen kon liggen. Toch nog een ICSI poging gedaan en geen bevruchtingen. We zijn in maart 2021 overgestapt op eiceldonatie en direct zwanger en gelukkig een goede zwangerschap. Ook heb ik een hele fijne zwangerschap gehad.

    Omdat ik het toch wel spannend vond en bang was de goden te verzoeken durfde ik niet mee te schrijven in jullie clubje. Heb jullie wel zijdelings gevolgd.

    In november heb ik na een kort ziekbed van 3 weken plots mijn vader verloren, dat was een hele zware tijd. Een week na zijn uitvaart braken mijn vliezen met exact 37 weken, maar geen weeën. 2 dagen later ingeleid, maar ook dat deed niks. Ook bleek ik zwangerschapsvergiftiging te hebben. Uiteindelijk 96 uur na het breken van mijn vliezen ben ik middels een spoedkeizersnede bevallen op 12 december van een gezonde zoon. Een kleintje van 2880 gram en 48 cm. Inmiddels is deze jongen een lief en vrolijk ventje van 6900 gram en 62 cm en wordt volgende week 5 maanden. Het is een ontzettend lachebekkie, krijgt borstvoeding, slaapt lekker door 's-nachts en zijn inmiddels volop met proefhapjes bezig.

    Ik hoop dat ik zo af en toe met jullie mee mag schrijven en ervaringen mag delen.
     
    Snoepjes, Zolta en Winderig80 vinden dit leuk.
  17. Madeliefje1234

    Madeliefje1234 Actief lid

    6 dec 2018
    191
    171
    43
    Vrouw
    Wbt borstvoeding; ik geef 5 voedingen en als ik dan Flesje gekolgde melk geef is dat rond 160 ml. Dochter is precies 18 weken.

    Andere vraag;
    Merken jullie wat van slaapregressie? Mijn dochter sliep altijd super goed, mqar sinds 2 weken echt drama.. Veel wakker en huilen in slaap. Terwijl ze eerst van 21-7u sliep..
     
  18. Sterree

    Sterree Bekend lid

    19 dec 2016
    676
    135
    43
    Laat je niet gek maken hoor. Bij mijn zoontje zijn de lactatiekundige dat soms 90ml al genoeg kan zijn als je hele voedzame borstvoeding hebt. Dochter krijgt nu ongeveer 150ml per keer, 6 keer op een dag. Geen idee hoe zwaar ze nu is zal zo tussen de 6 en 6.5 kg zijn. Als je kindje goed groeit en tevreden is dan is het goed hoor. Er is wat dat betreft soms weinig kennis over borstvoeding en er wordt vaak de vergelijking met flesvoeding gemaakt maar dat is appels met peren vergelijken.

    Ik Kolf trouwens middag dan ze drinkt uit de fles. Tussen de 100 en 130 per keer. We vullen dat te kort aan met flesvoeding en dat werkt prima.
     
  19. Sterree

    Sterree Bekend lid

    19 dec 2016
    676
    135
    43
    Jeetje wat heftig zeg. Lijkt me vreselijk om je kindje zo ziek te zien. Fijn dat het nu weer beter gaat.
    @Kramertje wat een verhaal zeg! Welkom
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  20. Loeskaz

    Loeskaz Bekend lid

    10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Thanks voor jullie antwoorden!! Lijkt dus inderdaad helemaal prima te zijn.
    Hij groeit ‘stabiel matig’ zoals ze het noemen bij het consultatiebureau, maar dat kennen we ook van dochtertje. Hij zit op de curve tussen de 2 en 4 procent, dus wel een mini om in de gaten te houden zeg maar. Qua flesvoeding bijgeven wil ik nu niet, omdat ik sinds 2 weken koemelk en ei vrij eet en heb serieus krampvrij mannetje terug. Krampjes werden alleen maar erger en erger afgelopen 2 maanden, dat zou niet moeten kunnen.

    Jeetje @Iemand1991, wat heftig om te moeten zien! Hoe gaat het nu met hem en met jullie?

    bah zeg wat een pittige tijd @Kramertje! Gelukkig nu genieten van een lekker mannetje. Leuk dat je erbij bent!

    @Madeliefje1234 hier heeft hij vanaf geboorte zo ongeveer tot maand terug ook doorgeslapen. Toen was dat ineens over. Ik weet alleen niet of dat bij ons regressie is/was of toch buikpijn. Vannacht heeft hij voor het eerst weer 9 uur aan 1 stuk geslapen ipv 3/4/5 uur. Dus laten we hopen dat we in stijgende lijn omhoog zitten.
     
    Zolta en Kramertje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina