December 2021 mama's & baby's

Discussie in 'De mama's' gestart door Snoepjes, 19 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    980
    1.210
    93
    Vrouw
    Iemand al bezig met tandjes (of heb ik dat gemist omdat ik niet goed heb gelezen en/of alles vergeet:oops:)? Bij Aaron lijken de hoektandjes in zijn bovenkaak als eerste door te komen. :D Dat zal zeer charmant worden. :roflmao:

    Oefenhapjes hebben we even op pauze gezet, hij vindt het heerlijk, maar zijn darmen reageerden er helemaal niet lekker op. Maar even wachten dus weer.

    Edit: 23 mei bij het consultatiebureau geweest, toen was meneer 7150 gram en 68,8 cm. We zitten inmiddels in maatje 74.
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.562
    113
    Vrouw
    Ohh wat apart tandjes in de bovenkaak, die komen meestal later. Hier nog geen tandjes te ontdekken. Wel verdwijnen er hele knuistjes in de mond. Damon heeft wel in de onderkaak 2 cystes waar de tanden zouden moeten komen maar nog niks te zien dus.

    Hapjes gaan hier heel goed. Hij krijgt in de ochtend/middag wat fruit en ‘s avonds groente en fruit. Hij vind alles even lekker en doet het er goed op. Gelukkig geen last van krampen en ontlasting ook normaal.

    Wij waren vrijdag (3 juni) bij het consultatiebureau. Damon weegt 7310 gram en is 64cm lang. Wij zitten nog in maat 62.

    Wat een verschil in kledingmaat terwijl de jongens redelijk even oud zijn.
     
    Spiekerbox vindt dit leuk.
  3. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    980
    1.210
    93
    Vrouw
    Ja, Aaron is iets langer dan gemiddeld en heeft qua lengte 74 wel echt al nodig, alles zit alleen wel nog vrij wijd. :D Ach, hij groeit er vanzelf in. :p

    Ja heel apart, ben ook benieuwd of dat echt de eerste twee tandjes gaan zijn of dat er toch eerst andere doorheen piepen, maar het lijkt toch echt zo. Vuisten in de mond is erg herkenbaar, plus alles wat voorbij komt en hop, zo in z'n mondje verdwijnt. :roflmao: Hij kwijlt, is hangerig en pieperig, is 's ochtends opeens een uur vroeger wakker en slaapt slecht, enz.. We gaan het meemaken.

    Fijn dat de hapjes bij jullie zo goed gaan! Denk dat het iets is met de rijping van de darmen ofzo, hij had echt pijn en heeft nachten gekrijst. :( Hoe lekker het ook is, het lijkt me verstandig om het later maar weer eens te proberen. Is Damon op of na de uitgerekende datum geboren (nogmaals: ik vergeet nogal veel :confused:)?
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  4. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.562
    113
    Vrouw
    #264 Kramertje, 6 jun 2022
    Laatst bewerkt: 6 jun 2022
    Herkenbaar hoor dat gekwijl en alles in de mond willen stoppen. Alles verdwijnt er inderdaad in… Hahah inclusief de vingers van papa en mama :rolleyes:

    Sommige kindjes zijn er ook iets eerder aan toe dan andere. Gewoon wat later nog eens proberen. Een krijsend kind van de pijn heb je niks aan. Het cb drukte ons ook op het hart dat als we zagen dat de ontlasting slechter ging of hij pijn had ermee te stoppen en gewoon wat later weer te proberen. Maar goed dat hoeft dus hier niet.

    Damon is zelfs 3 weken te vroeg geboren. 12 december geboren en uitgerekende datum was 30 december. 9 december vliezen gebroken en 12 december spoedkeizersnede na 96 uur gebroken vliezen. Hij was ook best klein (48cm en 2800 gram, maar heeft zijn 3 weken inmiddels ingehaald en zit netjes op de gemiddelde lijn nu. Al verwacht ik ook lange benen met een papa van 1,90 ;)).

    Vraagje, slapen jullie kindjes (nog) bij jullie op de slaapkamer? D. slaapt in de co sleeper naast mij (ik geef nog steeds borstvoeding), maar de co sleeper begint langzaam wel wat krappere worden (nu hebben we wel een iets kleinere co sleeper). Man heeft zoiets van dat hij straks als de co sleeper echt te klein word hij wel naar zijn eigen slaapkamer kan, maar mama is daar nog niet aan toe geloof ik :( En daarbij, we slapen allemaal hartstikke goed. Ben een eentje zoekende wat ik moet doen als zijn bedje echt gebloeid wordt? Grotere co sleeper kopen of wellicht zijn ledikantje op de slaapkamer zetten? Wat doen/hebben jullie?
     
  5. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    980
    1.210
    93
    Vrouw
    Hahaha inderdaad die handen ook. :roflmao:

    Aaron is 12 dagen voor de uitgerekende datum geboren, maar daar zit het verschil dus niet in. Hij was ook al zo groot als een voldragen baby, dat zegt blijkbaar niks. :p Verpleegkundige vh CB zei tegen ons juist dat we gewoon door konden voeren, zoveel als hij lekker vond/wilde hebben. Nou hij vrat wel door, net z'n ouders :roflmao: maar dat ging dus niet helemaal zoals gepland..

    Aaron slaapt al een maand of twee in zijn ledikant op z'n eigen kamertje, hij was al vrij snel uit de wieg gegroeid. Ik vond het verschrikkelijk, maar we zijn inmiddels allemaal gewend. We slapen nog wel met de deuren op een kier, zodat ik alles hoor. Dat is dan het compromis zeg maar.
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  6. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.348
    3.633
    113
    Vrouw
    Hier gaan de hapjes ook goed. Mevrouw is wel een echt smulpaapje :D.

    Kleertjes: hier zit ze in maatje 74, broekjes vaak nog 68. Maar ondanks dat ze met 38 wkn geboren is, zit ze momenteel qua groei ook iets boven gemiddeld. Het is een lekker dametje met héérlijke spekkies. Vind dat zó leuk❤

    Hier slaapt ze nog naast mij in de cosleeper, maar ook vanwege ruimtetekort haha. De bedoeling is dat ze bij haar broer in de kamer gaat, maar aangezien ze maar 1,5 jaar verschillen zullen ze elkaar wel wakker houden. Ook krijgt ze voor de nacht nog een fles, dus is dan ook niet zo handig als ze samen in 1 kamer slapen.

    Willen uiteindelijk groter gaan wonen, met minimaal 4 slaapkamers :o:.
     
    Kramertje en Spiekerbox vinden dit leuk.
  7. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    980
    1.210
    93
    Vrouw
    Ze is echt heel schattig met haar spekkies. ❤️:)
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  8. Joycebjorn

    Joycebjorn Actief lid

    9 dec 2020
    143
    108
    43
    Vrouw
    Joeri zit hier wat onder het gemiddelde en weegt net iets meer dan 7 kilo. Qua lengte zat hij met 5 maanden op 64 dus was ook wat aan de kleine kant zeiden ze. Hij is op 6 december 2,5 week te vroeg geboren met een gewicht van 3210 gram en 51 cm. Naar mijn idee groeit hij prima. Het drinken aan de borst gaat bij hem op en af, hij is snel afgeleid helaas en daardoor zit het ook niet altijd lekker bij hem. De hapjes gaan wonderbaarlijk goed qua darmen. Heeft gewoon totaal geen laat gehad terwijl het de 1e 12 weken echt een drama was met de krampen.
    Ik wil hem vanaf volgende week op zijn eigen kamer gaan leggen. Ik heb het idee dat hij daar wel aan toe is, ook omdat hij toch wel sneller wakker wordt van alle geluiden hier in de kamer onder andere het gesnurk van mij :roflmao:

    Gisteren was hij gewoon precies een half jaar, wat gaat het toch snel.
     
    Kramertje en Spiekerbox vinden dit leuk.
  9. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    980
    1.210
    93
    Vrouw
    Ja joh, half jaar geleden lagen we te puffen met z'n allen. :roflmao:

    Grappig, nu al die verschillen tussen alle kinderen.
     
  10. Zolta

    Zolta Bekend lid

    6 sep 2015
    611
    234
    43
    Vrouw
    Hahaha dat puffen heb ik (gelukkig?) mogen overslaan hehe.

    Hier een dame die kleiner is dan gemiddeld, maar ook goede spekjes heeft. Ze draagt kledingmaat 62/68, maar is 7,5 kg?

    We waren met oefenhapjes begonnen om allergieën tegen te gaan. We zijn hier even mee gepauzeerd vanwege een korte ziekenhuis opname.

    Qua slapende kinderen lees ik voorbeeldige verhalen hier, maar hier slapen ze bij ons in bed en/of de co-sleeper. Momenteel geen puf voor een hele strijd. Overdag slapen ze prima in hun eigen bed, maar donker is wel erg donker voor ze… het komt vanzelf wel! :thumup:
     
    Spiekerbox vindt dit leuk.
  11. Iemand1991

    Iemand1991 Bekend lid

    25 apr 2019
    893
    981
    93
    Vrouw
    Hier wel tandjes! Vanaf 3 maanden kreeg hij last en met 4 maanden waren ze door. Aan het begin wat pijnlijk als hij na de borstvoeding ging bijten. Maar dat doet hij gelukkig niet meer.

    Hij slaapt sinds hij 2,5 maand oud is op zijn eigen kamer. Vanaf toen hadden we geen voedingen meer tussen 23 uur en 7 uur. Ik wilde hem heel graag op zijn eigen kamer, omdat hij me echt wakker hield met zijn geluidjes. Hij is qua slapen een voorbeeldig kind. Heeft vanaf begin af aan al een ritme. Hij slaapt nu elke dag van 19:00-7:00, 9:00-9:30/9:45, 12:00 - 14:15 en van 16:15-16:45.

    Hier gaan de hapjes ook goed. Tot nu toe lust hij nog al het groente wat we hebbe aangeboden. Vanaf volgende week starten we ook met aanbieden van fruit.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Zolta, Kramertje en Spiekerbox vinden dit leuk.
  12. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.562
    113
    Vrouw
    Ach kijk nou, wat schattig die tandjes <3
    En wat een mooi ritme qua slapen. Damon slaapt ook goed, maar nog niet zo netjes als die van jou ;) Hij slaapt 's-morgens atijd wel een keer en begin en eind van de midag ook. Maar nog niet perse op dezelfde tijden. 's avonds slaapt hij van 20-23. Om 23 uur nog een laatste voeding en slaapt dan tot 07:30/08:00 uur.

    Al moet ik zeggen dat hij sinds een week wat moeite heeft met zelf overdag in slaap komen. Iemand nog tips daarvoor?
     
    Iemand1991 vindt dit leuk.
  13. Winderig80

    Winderig80 Actief lid

    30 dec 2020
    455
    440
    63
    Vrouw
    werkende!
    Noord Holland
    Nou hier heb ik nog een maatje ienimini 56, maar dat is logisch. Ik forceer haar af en toe in 62 maar is echt nog te groot.

    Tandjes zijn hier nog niet door, maar je ziet ze wel zitten....

    Ze wilt wel doorslapen, maar dat draaien is nog steeds een dingetje. Ze hoeft geen voeding meer in ieder geval. Pas volgende maand gaan we naar controle dus dan weet ik gewicht en lengte.

    @Zolta, volgens mij herkende ik toen iemand1991
     
    Spiekerbox en Zolta vinden dit leuk.
  14. Iemand1991

    Iemand1991 Bekend lid

    25 apr 2019
    893
    981
    93
    Vrouw
    #274 Iemand1991, 8 jun 2022
    Laatst bewerkt: 8 jun 2022
    Ja klopt, was toen met 13 of 20 weken echo in het AMC.

    Is voor jullie het nunki lakentje van Fedde en Kees geen optie? Onze zoon sloeg zichzelf vaak wakker door maaiende armpjes. Hebben hem bijna vanaf zn geboorte onder dat lakentje (ook met hun slaapzakje) en gaat super goed. Onder lakentje zal ze minder snel kunnen draaien en door de diepe druk geborgenheid voelen. Overigens is het ook niet gevaarlijk als ze zich wel omdraaid onder dat lakentje.
     
    Winderig80 vindt dit leuk.
  15. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Hier nog geen tandjes, hoewel ik al ruim een maand denk dat ze er aankomen:roflmao: ze heeft een rode wang, kwijlt, bijt.. maar nog geen puntjes. Onze zoon kreeg een paar dagen voor zijn 1e verjaardag pas zijn eerste tandje in zijn bovenkaak. Dus we wachten rustig af. Uiteindelijk krijgen ze allemaal tanden :D

    Onze dochter is nu 8060gr en 71,2cm. Ze zit nu echt in 74. Ze smult van de hapjes en laat het liefst de fles voor wat het is. Eten en drinken met haar op schoot is geheel op eigen risico.

    Slapen is nog steeds een drama. Overdag slaapt ze maximaal 2 uur en soms helemaal niet. Het lukt haar dan moeilijk om zich er aan over te geven. Ze is veel te nieuwsgierig. Gelukkig slaapt ze 80% door van 20u tot 6u.

    Heel leuk om af en toe wat van jullie te lezen. Komen we allemaal verspreid uit Nederland en misschien zelfs België? Ik zelf kom uit Noord-Holland.
     
    Spiekerbox vindt dit leuk.
  16. Zolta

    Zolta Bekend lid

    6 sep 2015
    611
    234
    43
    Vrouw
    Hier hetzelfde. De oudste kon eerder lopen dan dat hij tanden had, haha. Ik ben benieuwd hoe het deze keer zal zijn. Gaat ze kruipen of wordt het een billen schuiver. Ze wilt bij wijze van al vanaf dag 1 alleen maar zitten en wiebelt de hele dag door als we haar even in zit stand op schoot nemen.

    Hier was ze vorige week 7,5kg en 66,5cm. Nog steeds een heerlijk Michelin dametje.

    Wij komen ook uit Noord-Holland. :)
     
    Naturel en Spiekerbox vinden dit leuk.
  17. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    980
    1.210
    93
    Vrouw
    Ik woon in Friesland :) en inderdaad erg leuk om af en toe updates te lezen over alle kindjes!
     
    Naturel en Zolta vinden dit leuk.
  18. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Onze dochter is vandaag gewoon een half jaar oud:D gister bevallen en vandaag alweer 6 maanden. De knaptoet doet het super. Ze geniet van alle hapjes die ze aangeboden krijgt en sinds vandaag rolt ze continu van buik naar rug en rug naar buik. Heerlijk om die ontwikkeling te zien. Gelukkig slaapt ze sinds een week ook goed overdag. :|eindelijk:|
     
    Spiekerbox, Snoepjes en Zolta vinden dit leuk.
  19. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Hoe gaat het bij iedereen?
     
  20. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    980
    1.210
    93
    Vrouw
    Hier heel goed! Aaron groeit netjes door, alleen gewicht buigt wat af maar niet zorgelijk ofzo. En aangezien hij er goed uitziet en vrolijk is, maak ik me er ook niet druk om. Hij leert bijna met de dag nieuwe dingen en het is heerlijk om daar getuige van te mogen zijn. :) Met eten gaat het nu wel goed, na een pauze omdat zijn darmen het niet aankonden. Hij krijgt inmiddels fruit, brood, groente, water en thee. En we bouwen langzaam uit.

    Hoe gaat het bij jullie?
     

Deel Deze Pagina