December 2021 mama's & baby's

Discussie in 'De mama's' gestart door Snoepjes, 19 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Hier gaat het ook erg goed. Ze lijkt overdag een slaap ritme te hebben en geniet van al het eten dat we aanbieden. Ze laat er het liefste haar fles voor staan. Ze groeit ook lekker en zit inmiddels in maat 74, maar verwacht dat ze nu wel even minder hard gaat groeien. Ze is kleiner dan haar broer was. En die zat met 1jr in maat 80/86.

    2 weken terug had Abby de waterpokken. Gelukkig had ze er weinig last van. Ze at iets minder en sliep wat slechter. Maar dat was het dan.

    Fijn om te horen dat de darmen van Aaron er beter op reageren. Een goede keuze dus geweest om even te wachten dus :)
     
    Spiekerbox vindt dit leuk.
  2. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.352
    3.641
    113
    Vrouw
    Hier ook alles goed! Ze had van de week een virusje onder de leden, maar gaat alweer wat beter. Ze krijgt fruit, stukje brood, groentehapje en water uit een rietjesbeker. En natuurlijk gewoon flesvoeding.

    Tijd gaat zo snel hè. Ruim 7 mnd alweer. Waar is m'n baby?!❤
     
    Naturel en Spiekerbox vinden dit leuk.
  3. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    Snoepjes vindt dit leuk.
  4. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.352
    3.641
    113
    Vrouw
    Hé dames!

    Ik heb het topic weer laten openen. Hoe gaat het met alle mama's en baby's?

    Met ons dametje alles goed. Een heerlijk meisje is het, alweer 10 maandjes. Waar blijft de tijd! Alleen vaak nog wel in de avond/nacht wakker voor nog een fles. Verder is ze bijna altijd vrolijk, een makkelijke baby wel. :)
     
  5. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    990
    1.210
    93
    Vrouw
    Ohh leuk dat hij weer geopend is! Ik vroeg me al af hoe het met iedereen gaat. Fijn dat het bij jullie goed gaat. :)

    Aaron doet het ook supergoed. Hij loopt aan de hand, tijgert, zit en staat en heeft eindelijk zijn eerste tand. :roflmao: Ook kletst hij enorm en hij vindt het leuk om te zwaaien. :) We hebben gisteren voor het eerst met hem gefietst, omdat hij eindelijk stevig genoeg zit. We genieten nog steeds elke dag enorm van hem, wat een zegen, zo'n jochie. ❤️
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  6. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Hahaha en ik maar denken dat ik de enige was die het leuk leek dit topic weer te openen :D

    Hier ook een makkelijk kind. Eigenlijk lacht ze altijd, zelfs bij koorts. Alleen de afgelopen dagen niet meer.. ze is zo enorm verkouden, met verhoging en ontstoken oogjes dat ze de hele dag hangt en slaapt... bij geen verbetering maandag maar naar de huisarts.. verder zit ze, kruipt ze, loopt ze op handen en voeten, en wil ze overal staan. Tanden zullen wel net als haar broer wel rond haar eerste jaar komen.

    Fietsen willen we ook graag doen. Moeten we organisatorisch toch maar eens regelen. We zijn nu bezig ons zoontje weer wat meer vertrouwen op de fiets te geven, want die durfde niet meer..:oops:
     
    Spiekerbox en Snoepjes vinden dit leuk.
  7. Iemand1991

    Iemand1991 Bekend lid

    25 apr 2019
    893
    981
    93
    Vrouw
    Leuk om te lezen dat het bij iedereen goed gaat.

    Hier ook een schat van een kind. Altijd vrolijk ondanks de stuggles die we al gehad hebben (ziekenhuisopname met corona, reflux, na 8 maanden flesvoeding en erachter komen dat hij koemelkallergie heeft, chronische verkoudheid). Hij heeft inmiddels al 7 tanden en kiesje komt er nu ook aan.

    En wij verwachten een broertje/zusje. Ben nu 13 weken zwanger. Heftig als je nagaat dat ik vanaf september 2020 praktisch zwanger ben, maar wel heel leuk. Dit keer zomaar spontaan (had nog geen cyclus door borstvoeding) en onverwacht. Terwijl we een verleden met IUI hebben.
     
    Zolta, Spiekerbox, Kramertje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.352
    3.641
    113
    Vrouw
    Wat leuk om van jullie te horen! Fijn dat alles goed gaat.

    Gefeliciteerd @Iemand1991! Dat is nog eens een verrassing! Wat snel inderdaad. Ik dacht dat ik snel was met 1,5 jaar verschil tussen de jongste twee! :roflmao:
     
    Spiekerbox vindt dit leuk.
  9. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.352
    3.641
    113
    Vrouw
    Zitten jullie kindjes nog in de groep 0 autostoel?
     
  10. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zwangerschap ❤️

    Met ons ventje ook alles goed. Aankomende woensdag alweer 10 maanden. Hij kruipt als een speer, kan al zelf staan en zet zijn eerste stapjes al aan de hand. Heeft 4 tandjes en kan zo ontzettend goed eten, kind lust echt alles. Verder is het nog steeds een kleintje (volgens cb), 70cm lang en weegt 8,5 kilo en zit in maat 68.

    Helaas is na de slaapregressie van 8 maanden het doorslapen verleden tijd, komt sindsdien iedere nacht wel voor een voeding. Was weer even wennen na alweer maanden te kunnen doorslapen.

    Gaan jullie overigens iets leuks doen met de 1e verjaardag van jullie kindjes? En iemand nog leuke ideeën voor een cadeautje…?
     
    Spiekerbox vindt dit leuk.
  11. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Wat een mooie verassing!!! Gefeliciteerd. Hoe voel je je?

    we gaan het vieren met familie. Wel pas in de eerste week van het nieuwe jaar. Ze is natuurlijk de 24e geboren, maar dat leek mij even te heftig met de kerstdagen erbij.. of er nog wat speciaals komt weet ik nog niet. Bij onze zoon hadden we een springkussen geregeld, maar die is ook in de zomer jarig..
    op lijstje.nl houd ik bij wat mij leuk lijkt voor haar. Doe ik het hele jaar door voor beide kindjes. Daarnaast houd ik een apart lijstje bij voor de december cadeaus.

    Jup nog steeds. Ik moet wel gaan opzoeken hoe lang dat nog mag. Ze is 10kilo en gok iets rond de 80cm lang.
     
  12. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    990
    1.210
    93
    Vrouw
    @Iemand1991 van harte met je zwangerschap!

    Ons manneke is gisteren bij het bureau geweest, hij is inmiddels 76,5 cm en weegt 9295 gram. Zaterdag wordt hij 10 maanden.

    We vieren zijn 1e verjaardag met ons drietjes op zijn verjaardag zelf heel klein en de zondag erna mag familie komen. We gaan wel vragen om niet teveel kado's mee te nemen, hij heeft toch nog geen idee. We houden het zo rustig mogelijk voor hem, gewoon een paar uurtjes en dan mag iedereen weer wieberen. :p
     
    Naturel vindt dit leuk.
  13. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Nou onze zoon vindt fietsen weer leuk gelukkig. Morgen ws met het gezin fietsen. Ze zal haar ogen uitkijken:D

    Verder heeft onze dochter het ene na het andere.. eindelijk leek haar verkoudheid voorbij, heeft ze nu krentenbaard... vorige maand nog mond, hand en voet ziekte. Ik heb het gevoel dat ze sinds de zomervakantie alleen maar aan het aanmodderen is...

    Hopelijk zijn de virussen bij jullie wat minder aanwezig.
     
  14. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.352
    3.641
    113
    Vrouw
    Hey meiden!

    @Naturel wat sneu zeg!

    Hebben jullie nog leuke kado ideeën voor de verjaardagen en sinterklaas?
     
    Naturel vindt dit leuk.
  15. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Ik heb er het volgende onder andere opstaan:

    Lopend hondje
    Eerste potloden
    Nijntje verstoppertje
    Nijntje kiekeboe knuffel
    Hobbelpaard
    Leesboekjes (sprookjesboeken, flapjesboeken, geluidenboekjes)
    Blokken puzzel
    Houten stapel blokken
    Ses mijn eerste Klei met attributen
    Auto stuur
    Playgro schakel ketting/ringen
    Schoolfoto album
    Lanceer en leer ballenbaan
    Kinderpiano
    Tap tap xylofoon
    Loopfiets
    Zandbakspeelgoed
    Houten kralen met rijgkoord
    Stoepkrijt groot
    Magnetisch tekenbord

    Ik ben zo'n nerd die het hele jaar door een lijstje bij houd.. ik heb naast een verjaardagslijstje ook een sinterkerstlijstje. Van die laatste streep alleen ik af.

    Van mijn ouders krijgt ze een poppenbedje dat mijn opa nog voor mijn moeder heeft gemaakt.
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  16. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.352
    3.641
    113
    Vrouw
    Leuk lijstje!

    Ik heb van de week bij Kruidvat duplo ingeslagen, was 1+1 gratis oftewel 50% kassakorting. Echt een koopje :eek:

    Mijn twee jongsten vinden Lego allebei leuk, dus ideaal (heb wel op leeftijd gekocht).
     
    Naturel vindt dit leuk.
  17. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    990
    1.210
    93
    Vrouw
    Hoe is het hier? Ik ben bezig met het afbouwen van de borstvoeding, Aaron krijgt alleen nog 's ochtends en 's avonds, maar het stelt niet zoveel meer voor. Dus vanaf morgenochtend laat ik de ochtendvoeding vervallen en krijgt hij een klein bekertje melk en verder zijn gebruikelijke ontbijt (2 boterhammen en een banaan). Daarna mag de avondvoeding eraan geloven, maar volgens mij vindt mama dat erger dan kind. :oops:
     
  18. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Ooooh ik moet me echt meer gaan verdiepen in de voedingen.. ze vindt eten heerlijk, maar haar flessen gaan niet meer leeg. Dus moet even uitvogelen wat te doen. Maar de tijd gaat zo giga snel..! Aaron klinkt ook als een lekkere eter ❤️ accepteert hij de verminderde borstvoeding? Valt hij makkelijk in slaap zonder even borstvoeding?

    Hier rommelen we nog steeds qua gezondheid.. van mond, hand, voetziekte bij A, naar verkoudheid bij beide, naar krentenbaard bij A, naar krentenbaard bij J, naar verkoudheid A en bacteriële infectie bij J. Met deze wekelijkse afwisseling qua ziektekiemen verwacht ik nog wel de bacteriële infectie bij A en misschien nog dat iemand een corona mee pikt... pffff begint ons nu wel een beetje op te breken. Werk begon ook al te zeuren dat we meer 50/50 zorg voor de Kids moeten doen of meer oppas moeten regelen.. gelukkig kan ik thuis werken, maar dat wil mijn baas toch anders zien..
     
  19. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    990
    1.210
    93
    Vrouw
    Pffft klinkt gezellig :confused: beterschap! :eek:

    Ja hij eet heel goed, hij vindt geen borstvoeding ook dikke prima. Vanochtend heeft hij dus niet meer gehad, geen enkel probleem, en nu vanavond was het alleen maar klieren en bijten dus ik kap er helemaal mee. Hij drinkt net zo lief een beker pap.

    Hij vreet me de oren van de kop, maar als je ziet hoe beweeglijk hij is dan weet je ook gelijk waarom hij geen dikkerd is. :p
     
    Naturel en Snoepjes vinden dit leuk.
  20. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.352
    3.641
    113
    Vrouw
    Nou onze dochter heeft er eindelijk een ondertandje door! Finally:D
     
    Naturel, Winderig80 en Spiekerbox vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina