December 2021 mama's & baby's

Discussie in 'De mama's' gestart door Snoepjes, 19 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    963
    1.196
    93
    Vrouw
    Woehoee :roflmao:
     
  2. Winderig80

    Winderig80 Actief lid

    30 dec 2020
    455
    440
    63
    Vrouw
    werkende!
    Noord Holland
    Hoi dames!!!

    Vond het al jammer dat de pagina was gesloten..

    Ik zag van alles voorbij komen,even namen ontschoten.

    ]@zwangerschap!!! Gefeliciteerd het is je gegund!!!

    @krentebaard, och wat lastig zeg!! Hopelijk wordt het snel minder

    @fietsen, spannend hoor. Blij dat het fietsen nu beter gaat!!

    Nou miss T (TIANA)
    die is inmiddels al een jaar 26 september (weten jullie nog, vroeg geboren 26 weken)
    Ze heeft inmiddels 4 tanden boven en 2 onder en de kwijl blijft maar komen dus ik verwacht er meer.
    Mevrouw rent het hele huis door, ogen en handen te kort momenteel. Maar een boek krijgt haar rustig dus dat is fijn.... hele goede beredeneringsvermogen heeft dit mini mensje verschrikkelijk gewoon..... maarja iedereeen vindt zijn eigen kind slim hihihi

    Ze is momenteel 15 maanden en 17december is haar gecorrigeerde eerste verjaardag. We vertrekken overmorgen naar Suriname dus die vier ik stilletjes daar.

    Ze is echt nog klein, draagt nog maar net maatje 68 en schoenmaat 17. Ze zit nu op 70cm en weegt denk ik nu pas 8 kilo. Laatste weging vorige maand was 7620.
    Maar haar mond (brabbelen) en haar lichaamstaal zijn verschrikkelijk duidelijk.... wil haar soms achter het behang plakken en erover verven (hihi)

    Heerlijk kind, lekker vrolijk, niet eenkennig, heeft 1 keer 2 dagen 40 graden koorts gehad. (Zetpil me nieuwe beste vriend).

    Haar verjaardag was van 3 tot 7 met springkussen was zeer geslaagd en was precies goed, want was toch best zwaar voor haar.
    Qua cadeautjes vroeg ik leerzame spullen vanaf anderhalf jaar, en kleren vanaf maat68. (2 maanden geleden dus) dus dat is ook goed gegaan.

    Eten gaat er van alles naar binnen, maar ze krijgt er ook nog een potje naast. Want soms eten is soms nog iets teveel voor haar. Na een paar happen is ze klaar.
    Gekookt ei gaat erin als zoete broodjes en citrusvruchten hebben haar voorkeur.

    Leuk jullie weer te spreken!
     
    Zolta, Kramertje, Naturel en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    963
    1.196
    93
    Vrouw
    Wat leuk om van je te horen en wat fijn dat Tiana het zo goed doet! :)
     
    Winderig80 vindt dit leuk.
  4. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    963
    1.196
    93
    Vrouw
    Hier gisteren naar het bureau geweest voor de prikjes. Aaron is nu 79,3 cm en 10,02 kg. Hij groeit zo hard! :eek:
     
    Kramertje, Winderig80 en Snoepjes vinden dit leuk.
  5. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.342
    3.628
    113
    Vrouw
    Ik zag hem van de week al toen we elkaar tegenkwamen op straat, maar inderdaad een flinke knul, heerlijk!

    Hahaha ons meisje zette het op het brullen toen je man tegen haar ging kletsen :roflmao: Kleine diva dit hoor
     
    Spiekerbox en Winderig80 vinden dit leuk.
  6. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.342
    3.628
    113
    Vrouw
    Zo fijn wat van je te horen! Wat een klein meisje is het ook. Fijne vakantie in Suriname!
     
    Winderig80 vindt dit leuk.
  7. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    @Winderig80 wat worden ze opeens groot als ze kunnen lopen he:) met 68cm zal het er erg aandoenlijk uit zien. Heel blij voor jullie dat het zo goed gaat!!

    16dec hebben wij pas weer een afspraak staan bij het cb. Ben heel benieuwd!!

    Ons boefje heeft opeens ook tanden. 4 stuks inmiddels. Wat dat betreft gaat ze harder dan haar broer.

    Dit weekend vieren we sinterklaas, gaan jullie daar nog wat aan doen?
     
    Winderig80 vindt dit leuk.
  8. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.342
    3.628
    113
    Vrouw
    Oh men nog een paar dagen en dan heb ik gewoon geen baby meer maar een diva dreumes :cry: Niet te geloven hè, wat gaat het snel. Weer een fase die je afsluit.. bizar gewoon!

    Komend weekend verjaardag vieren van ons moppie. Familie komt langs. Heb al mooie ROZE slingers in huis gehaald :p

    Ze slaapt nog wel onrustig hoor. Vermoeiend! Dacht dat het een fase was :confused:
     
    Winderig80 vindt dit leuk.
  9. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    963
    1.196
    93
    Vrouw
    Hij is ook best eng met die baard natuurlijk. :p


    Ohh ja, tandjes! Hier had meneer er heel lang maar eentje, en toen kwam er opeens een hele berg door. Nummer 8 is nu aan het doorkomen. :eek:
     
  10. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    963
    1.196
    93
    Vrouw
    Ook hier van harte gefeliciteerd!

    De onrustige nachten zijn hier ook weer van stal gehaald helaas. Ach, het gaat vast over voordat ze 18 zijn. :o:
     
  11. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.814
    5.560
    113
    Vrouw
    Wat goed om te horen en fijn dat jullie kleine meisje het zo enorm goed doet!
     
  12. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.814
    5.560
    113
    Vrouw
    #312 Kramertje, 2 dec 2022
    Laatst bewerkt: 2 dec 2022
    Wij zijn zojuist terug van het consultatiebureau. Damon wordt over 10 dagen 1 en weegt 9145 gram en is 75,5cm lang. Zit qua gewicht op de -1 lijn en lengte op de -0,5 lijn. Was allemaal prima volgens de verpleegkundige. Hij groeit netjes volgens zijn eigen lijntjes door. En meneer heeft inmiddels 8 tandjes. 4 boven en 4 onder. De afgelopen weken kwamen er gewoon 4 tegelijk door, zo sneu. Maar gelukkig nu geen last meer.

    Gebruiken jullie nog iets speciaals als de tandjes doorkomen en ze hebben er last van?

    Gaan jullie Sinterklaas vieren? Hier vorige week sinterklaas op het werk gehad. Was erg leuk en Damon vond het prachtig. Zondag gaan we het met ons gezin, gezin van mijn broer, schoonmoeder en moeder vieren.
     
    Naturel en Spiekerbox vinden dit leuk.
  13. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    963
    1.196
    93
    Vrouw
    Klinkt goed! :) Wij hebben Dentinox, geen idee of het helpt maar Aaron vindt het machtig interessant. :roflmao:

    Geen sinterklaas hier, maar ik heb er ook helemaal niks mee. Van huis uit niet meegekregen. We zijn laatst wel bij de intocht geweest hier, m'n man wilde dat heel graag doen met zijn jochie, dus dikke prima. Hij vond het ook prachtig. :D
     
    Kramertje en Naturel vinden dit leuk.
  14. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Morgen hebben wij hier sinterklaas met het gezin van mijn zusje en mijn ouders. Heel benieuwd hoe dat zal verlopen. Onze zoon is er al dagen mee bezig en heeft er heel veel zin in. De kinderen van mijn zusje zijn 1 jaar ouder en 1 jaar jonger als onze zoon, dus dat kan mooi samen. Heb het al helemaal bedacht: buurmeisje bonkt op de voordeur, daar hangt een briefje "grapje, ik was in de achtertuin" , in de achtertuin hangt een touw uit ons slaapkamerraam en in onze slaapkamer liggen de zakken met cadeaus.

    Met de intocht hadden we een drukke dag geplant (verjaardag, intocht sint, buurthuis sint, eten bij vrienden) uiteraard werd dat een erg rumoerig nachtje met onze dochter. Leren we weer van. Maar stiekem ook heel blij dat ik dat zelf redde. Heb al bijna 2 jaar long covid klachten, en kon die dag prima verdragen. Dopr de long covid loopt mijn schrijven soms ook niet helemaal lekker, maar tot nog toe lijken jullie dat goed te begrijpen :D
     
  15. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    963
    1.196
    93
    Vrouw
    Wat vervelend van long Covid! Zit er iets van verbetering in?

    Wel geniaal idee van die kadootjes. :D
     
  16. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Ja hoor gelukkig wel. De klachten zijn goed te doen momenteel. Ik ben ook weer helemaal beter gemeld op het werk, maar sommige kleine klachten lijken te blijven. Heb nog weinig concentratie, last van prikkels, woordvindingsproblemen, brainfog, trillen, en het gevoel dat mijn hersenen in mijn hoofd klotsen :confused:

    En thx! De cadeaus liggen al klaar. Over een uur zal er pas gezongen en gebonst worden. Dus de kinderen moeten beneden blijven:D
     
    Spiekerbox vindt dit leuk.
  17. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    963
    1.196
    93
    Vrouw
    Zwaar irritant! Ik hoop voor je dat dat allemaal nog wegtrekt.

    Hopelijk hebben jullie een leuke avond gehad!
     
  18. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    We hebben het super leuk gehad. De kinderen hielden zich hartstikke goed en hadden aandacht voor elkaars cadeau. Ik had niet verwacht dat het zo rustig en ontspannen verlopen zou. Beide kinderen hebben het allemaal wel even moeten verwerken. Onze zoon had net nachtangst en onze dochter slaapt nu net 5 minuten. Hopelijk zijn ze morgen fit genoeg voor een dag school.
     
    Spiekerbox vindt dit leuk.
  19. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    963
    1.196
    93
    Vrouw
    Hoe is het hier? Ik heb vanaf vandaag officieel geen baby meer, maar een dreumes. Man man man, wat ben ik ontzettend blij en gelukkig met dat kereltje. Niks meer te wensen over! :D

    Oké oké misschien wel wat dingen, maar dat negeren we maar even. :roflmao:
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  20. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Gefeliciteerd @Spiekerbox !!!
    Is je profielfoto je zoon?

    Over 9 dagen hier ook een dreumes, heerlijk vind ik t. Rustig aan steeds meer kunnen. Onze zoon sliep toen al 1x overdag. Onze dochter heeft echt 2 slaapjes nodig. Morgen moet ze haar prikjes, hopelijk wordt ze er niet te ziek van...

    Hier gaat 't binnen het gezin goed. Twijfel over mijn werk.. hoewel thuiswerken echt wel kan met mijn werk, doen ze er vreselijk moeilijk over. Ik merk dat, dat mij benauwd. Ik wil flexibel kunnen mee bewegen met de kinderen en tot nog toe kon dat met het werk. Maar ze willen weer meer op kantoor zijn. Hoe doen jullie dag met werk?
     
    Kramertje en Spiekerbox vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina