December 2021 mama's & baby's

Discussie in 'De mama's' gestart door Snoepjes, 19 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterree

    Sterree Bekend lid

    19 dec 2016
    676
    135
    43
    Wat een fijne berichten. Hier ook een heel tevreden dametje. Gewoon alweer 1 week oud. De kraamweek is echt voorbij gevlogen voor mijn gevoel net gisteren bevallen. Ik geef volledig borstvoeding en dat gaat gelukkig heel goed. Had de vorige keer veel stuwing en over productie. Nu gelukkig niet.
     
  2. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    963
    1.196
    93
    Vrouw
    Geboortegewicht was 3860 en hij was 50 cm. Hij is natuurlijk afgevallen en kwam weer goed aan, maar staat nu al een paar dagen stil qua gewicht dus ik probeer de voedingen op te schroeven. Hij sliep soms wel 5,5 uur tussen de voedingen door, dat is natuurlijk ook niet erg bevorderlijk.

    Borstvoeding hier trouwens.
     
  3. Loeskaz

    Loeskaz Bekend lid

    10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Aah wat heerlijk @Sterree! Het vliegt inderdaad voorbij!!

    Heerlijk mannetje @Spiekerbox. Weeg jij thuis dan ook? Ik begreep dat paar dagen stilstaan helemaal niet erg is.

    Wij ‘moeten’ maandag naar cb om te wegen, advies van ziekenhuis aan cb, omdat we ontslagen zijn met eigenlijk teveel afgevallen (van 2900 naar 2600) maar mocht met kolven en bijvoeden naar huis. Gelukkig op dag 8 al op geboortegewicht. Dus ik geloof t wel, hij drinkt goed, plast en poept goed en is content, maar we zullen braaf gaan wegen.
     
  4. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    963
    1.196
    93
    Vrouw
    Laatste keer met de kraamhulp stond hij al stil en heb hem thuis daarna elke dag gewogen op de keukenweegschaal :D gewoon als indicatie. Hij was vandaag weer flink gegroeid na het opschroeven van de voedingen gelukkig! Misschien is stilstaan inderdaad niet erg, misschien ben ik overbezorgd, zie gewoon liever dat hij groeit. :oops: Hier maandag intake met cb, die mevrouw komt langs en weegt hem dan ook gelijk. Intake mocht ook telefonisch, maar ik wilde het graag zo ivm het wegen en dat begreep ze gelukkig. Heb me afgelopen dagen veel te druk gemaakt om hem, niet normaal voor mijn nuchtere zelf wat dat jochie met me doet. :oops:

    Edit: hier nog lang niet terug op geboortegewicht. Gelukkig wel ook goed drinken, poepen en plassen vanaf het begin.
     
  5. Sterree

    Sterree Bekend lid

    19 dec 2016
    676
    135
    43
    Fijn dat hij weer aan is gekomen. Maak je hem ook elke drie uur wakker voor voeding? Doe ik hier op de nachten na wel. Dan komt de voeding mooi op gang en ze drinkt dan ook elke keer wel goed
     
  6. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    963
    1.196
    93
    Vrouw
    Ja, ik maak hem nu elke 2-3 uur wakker inderdaad. :)
     
    Sterree vindt dit leuk.
  7. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Joeh ik ga ook meepraten!
    Borstvoeding was ik mee gestart, maar doet mij zo ongelooflijk zeer en ze drinkt nauwelijks, dat we nu net gestart zijn met een flesje. Haar Luiers bleven vandaag namelijk ook droog... even wat tranen om gelaten. Vind het een opgeefactie van mezelf, maar was aan de andere kant ook niet van plan langer dan een maand te geven... morgen nog even met de kraamhulp verder bespreken. Maar zij zag de pijn en vroeg mij af in hoeverre ik dat wilde doorstaan als we straks weer gaan afbouwen.
     
  8. yakuzi

    yakuzi Fanatiek lid

    23 aug 2012
    1.109
    844
    113
    Ik geef ook de borst. Hier gisteren/vandaag de eerste regeldag weer gehad. Wat nou elke 3 uur, elk uur kan toch ook?:roflmao: En ze is gewoon alweer twee weken.. het gaat zo ontzettend snel.

    begrijpelijk hoor @Naturel het voelt gewoon al gauw als falen terwijl een flesje ook gewoon prima kan.

    maandag heb ik idd een telefonisch consult maar zou ook wel heel graag willen wegen!
     
    Naturel vindt dit leuk.
  9. Loeskaz

    Loeskaz Bekend lid

    10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Leuk dat je er ook bent @Naturel. Moeilijke keuze voor je @Naturel, maar klinkt helemaal als de juiste. Het belangrijkste is een blije mama en baby!

    Hier voeden we overdag ook om de 3 uur. Maar snachts maak ik hem niet wakker. Toevallig nu bijna 6 uur er tussen, dat vind ik toch wel lang. Dus hopelijk maandag blijkt hij goed aangekomen, aan z’n onderkin te zien, zit dat wel goed. Dus geniet ik van de mega luxe nachten.

    Helemaal prima toch om het thuis te checken @Spiekerbox. Kan me alleen voorstellen dat het alleen maar meer stress oplevert. Maar als het meer rust geeft om te wegen; alleen maar fijn. Je kunt vaak bij thuiszorgorganisatie ook weegschaal huren volgens mij.
     
    Naturel vindt dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    mijn dochter heeft geloof ik tot 1 jaar bijna alleen op mijn borst geslapen. Ik baal er nog steeds van dat ik zet niet toen bedacht heb dat een draagzak ideaal zou zijn geweest. Dan ligt je kindje fijn tegen je borst te slapen maar heb je zelf je handen wel vrij en kun je nog een beetje bewegen en wat anders doen.
     
    Joycebjorn vindt dit leuk.
  11. Sterree

    Sterree Bekend lid

    19 dec 2016
    676
    135
    43
    Maak haar hier de nachten ook niet wakker. Ze meld zich wel, zit dsn zo'n 4 a 5 uur tussen. Haha die regeldagen ja. Gisteren ook zo'n dag gehad en nu weer mega stuwing. Maar ben zo dankbaar dat het zo'n tevreden meisje is en de borstvoeding goed gaat. Kan me voorstellen dat het een tegen valler is wanneer het niet lukt. Maar zoals al gezegd het is belangrijker dat je je goed voelt en niet ten koste van alles door blijft gaan. Fles is ook goed!
    Fijne tweede kerstdag. Wat zijn de plannen vandaag?
     
  12. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    963
    1.196
    93
    Vrouw
    Ja niks weten levert stress op, dus ben inderdaad blij dat het zo kan met wegen. :) Vandaag is hij weer gegroeid! :D En vannacht maar 1 voeding gegeven, laatste in de avond was rond half 11 en vanochtend was het half 8. :eek: Alleen om een uur of 3 vannacht gevoed en verder heeeeeerlijk geslapen allemaal, wat een zegen! :roflmao: Als hij zo goed groeit maak ik me daar ook geen zorgen om qua aantal uren. Hij kwam zelf om half 8, dus dikke prima zo.
     
  13. yakuzi

    yakuzi Fanatiek lid

    23 aug 2012
    1.109
    844
    113
    Bij mij zit er snachts met een btje geluk tenminste 1x 3 uur tussen. Willen jullie stoppen met die 4 a 5 uur slaap en baby’s wakker maken:roflmao: ach hoort er allemaal bij. Voor je het weet zijn ze weer groot:rolleyes:

    vandaag gaan wij gourmetten bij familie:) jullie ook een fijne dag gewenst!
     
    Spiekerbox vindt dit leuk.
  14. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    963
    1.196
    93
    Vrouw
    Sorry, ik maak hem alleen overdag wakker. :roflmao: Het is een fase inderdaad. :p

    Fijne dag allemaal!
     
  15. Loeskaz

    Loeskaz Bekend lid

    10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Haha ik zal mijn mond houden! Hebben dit bij de oudste 2 ook nooit gehad hoor. Sterker nog, met mijn dochtertje zat ik met 6 maanden nog op 2 voedingen in de nacht. Ik weet alleen ook dat onrust en probleempjes pas vaak na 2/3 weken ontstaan, dus ik reken me nog niet rijk.

    De oudsten allebei flink verborgen reflux en uiteindelijk ook medicatie: dus ik houd een hele grote slag om de arm!
     
  16. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Je staat niet alleen hoor:o: Abby slaapt max 1,5u in haar bedje. Daarna houdt ze mij wakker tot ze weer voeding krijgt of bij me mag liggen. Als ze bij mij ligt slaap ik niet, maar de rest van het huis wel. :thumup:
     
  17. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Iedereen fijne dagen! Nou ja, fijne kerstdag nog, is alweer bijna om:oops:

    Wij bestellen vanavond lekker sushi en zien verder niemand. Volgend jaar maar weer.
     
  18. Iemand1991

    Iemand1991 Bekend lid

    25 apr 2019
    893
    981
    93
    Vrouw
    Ik merk wel dat de angsten er nog duidelijk zijn. De angst om dit lieve kindje nu na de geboorte ook nog te verliezen. Zoveel angsten of het wel goed met hem gaat. Kraamverzorgster is ook niet zo tactisch. Hij ziet gelig, elke dag een beetje meer. Wat ik al spannend vindt en dan zegt ze van "maar ga nu nog niet direct bellen hoor, dit redt hij nog wel."
    Hij drinkt goed aan de borst, maar was vandaag wel veel afgevallen. Geboortegewicht was donderdag 3360 en nu nog 3110. Toen zei ze ook "nou, hoop niet dat dit klopt, want dat is veel te veel." 7,5%, dus gaat nu overleggen met verloskundige. Hij had 48 uur geen poepluier en nu vannacht 3 grote luiers vol (hij heeft poep overgangsfase overgeslagen. Hij is van dat donkere zwarte in 1x naar lichtbruin gegaan). Ik hoop dat daarom ook zijn gewicht lager is.

    Ik wil gewoon dat alles goed is met ons heerlijke lieve mannetje.

    Nu voor het eerst de "kraamtranen". Hoewel ik twijfel of ik het daar op kan gooien of dat het gewoon een onverwerkte angst is geworden.
     
  19. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    963
    1.196
    93
    Vrouw
    Ach bah wat naar, dan ben je al onzeker en dan krijg je dat soort opmerkingen. :| Je hoopt toch dat juist een kraamhulp je gerust kan stellen... Ik hoop dat je je zorgen snel achter je kunt laten en dat het goed gaat met je manneke. Knuffel! ❤️
     
  20. Loeskaz

    Loeskaz Bekend lid

    10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Aah ze is net geboren. Hier was het eerste dagen ook alleen bij ons hoor!
     
    Naturel vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina