December 2021 mama's & baby's

Discussie in 'De mama's' gestart door Snoepjes, 19 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Winderig80

    Winderig80 Actief lid

    30 dec 2020
    455
    440
    63
    Vrouw
    werkende!
    Noord Holland
    Meid is geen geklaag, je lucht je hart, daar zijn we ook voor.

    Helpt het om met haar rond te lopen en voor haar te zingen, dat helpt ook soms.
     
  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.557
    113
    Vrouw
    Ach wat sneu als die kleintjes zo ziek zijn. Heeft ze er veel last van of valt het mee?

    Herkenbaar hier hoor met tussenin slapen.
    Als D. 's nachts wakker wordt en niet meer wil slapen halen we hem ook naar onze kamer. Krijgt hij nog een beetje borstvoeding en slaapt hij zo weer. Heb geen zin om hele nachten op te zitten. Dit werkt en vindt het prima, dan maar lekker tussenin :)
     
  3. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    960
    1.193
    93
    Vrouw
    Herkenbaar ❤️ en het moet er gewoon ff uit soms.. En dan heb jij je oudste er nog bij, dat maakt het niet makkelijker. Als ik je ergens mee uit de brand kan helpen geef je maar een gil hoor!
     
  4. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    960
    1.193
    93
    Vrouw
    Zolta, Winderig80, Naturel en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.557
    113
    Vrouw
    #385 Kramertje, 26 jan 2023
    Laatst bewerkt: 26 jan 2023
    Hier alles zijn gangetje. Helaas wel weer een verkoudheidje. Neemt zo’n beetje iedere week wel een virusje mee naar huis van de opvang. Daardoor wat hangeriger/ niet helemaal in zijn hum. Slaapt sinds een week ook wat slechter. Wordt vaak wel een keertje ‘s nachts wakker en wil dan aan de borst. Ene keer slaapt hij zo weer, andere keer zijn we zo een uur bezig. Slaapregressie 12 maanden…? Sprongetje…???

    Gaan over 1,5 week een midweekje naar Safaripark de Beekse Bergen in een huisje aan de Savannah. Ben benieuwd hoe D. het vindt.

    Hoe gaat het met de ontwikkeling van jullie kleintjes? D. eet wel zelf fruit en brood (handjes) maar avondeten voeren wij nog. Op het kdv zijn ze nu aan het oefenen met een vorkje eten dus dat gaan wij ook eens thuis oefenen. Hoe gaat dat bij jullie kindjes? En hebben jullie kindjes al wat interesse of spelen ze al met andere kindjes? Hier nog niet echt. Hij vind andere kinderen wel interessant maar vanaf een afstandje.

    @Winderig80 hoe gaat het met je zwangerschap?
    @Spiekerbox wat een stoer mannetje zeg !

    Hier ook nog even een foto van ons moppie:

    404B5890-C091-4AD9-9CAF-7F1ACA3AF845.jpeg
     
    Zolta, Winderig80, Naturel en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    960
    1.193
    93
    Vrouw
    Hier gaat slapen ook af en aan goed en minder goed. Hoort bij de leeftijd geloof ik. :D We zitten vooral overdag te klooien, geen ritme meer te bekennen. Soms 1 slaapje, soms 2, en de lengte ervan varieert van een half uur tot 3 uren. :) Het zal wel weer een fase zijn. :p

    Aaron is gewend aan mijn gastkindjes, hij vindt andere kinderen echt heel leuk en gaat er meestal wel op af. Hij verwacht dat iedereen hem maar gezellig en leuk vindt geloof ik. :roflmao:

    Wij oefenen ook met vork, hij kan wel wat prikken en op z'n vork schuiven, maar met dat laatste moet je de hap wel naar z'n mond begeleiden, anders valt het er geheid af. :roflmao: Maar hij doet z'n best, het arme kind. :p

    Veel plezier in Beekse Bergen! :) En dankjewel! Heerlijke foto ook. ❤️
     
    Winderig80 en Kramertje vinden dit leuk.
  7. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Hoi dames,

    Maar buiten dat doen de kindjes het super goed. Onze zoon eet zeer slecht, dus ben mega trots dat hij nu langzaam wat proeft. We lopen er overigens ook voor bij een diëtist. Onze dochter kan los lopen, maar ze vindt kruipen makkelijker. Eten doet ze als een dijker. Alles, maar dan ook alles, wil ze eten. Zoon en dochter zijn mega gek op elkaar. Zo leuk om te zien.

    Vannacht voor t eerst een nacht weer doorgeslapen. Abby vond het de laatste tijd moeilijk om in bed te blijven slapen en zocht vooral de nabijheid. Overdag doet ze inmiddels 1 slaapje van 12 tot 15u.
     
    Kramertje, Winderig80 en Spiekerbox vinden dit leuk.
  8. Winderig80

    Winderig80 Actief lid

    30 dec 2020
    455
    440
    63
    Vrouw
    werkende!
    Noord Holland
    He dames

    Tiana slaapt savonds nog steeds door, mocht ze wakker worden is een flesje voldoende en slaapt ze direct verder.
    We doen aan verplichte middag dutjes, anders blijft ze stuiteren. En dat varieert tussen een uur en 3 uur.

    Eten.... ik voed haar nog wel het avondeten, maar brood fruit en knijpfruit dort ze helemaal zelf.

    Opvang...... ze begint 1 feb op de opvang, ze mocht het eerste halfjaar niet in aanraking komen met kinderziektes en daarna sas ik een beetje bang. Maar ze is er echt aan toe, andere kinderen vindt ze geweldig en ze houdt van ontdekken. Dus donderdag wordt de eerste wendag.....wordt wat...... met mij....

    Zwangerschap...... tot nu toe gaat het goed, vandaag ben ik 15.5. Ben nog niet zo ziek als bij Titi gelukkig, maar de 20 weken grens moet nog komen, dus we gaan het zien. Ik moet even terug lezen in de oude berichten, wanneer de carpaal tunnel begin. Ben zo bang voor die, want dan kan je je hand in het vuur zetten dat de pre enclampsie om de hoek is.
     
    Kramertje, Naturel en Spiekerbox vinden dit leuk.
  9. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Hoe is 't wennen gegaan @Winderig80? Ik wist niet dat het eerste half jaar dan opvang werd afgeraden.. snap dat je er dan extra huiverig voor bent.

    Hier vindt mevrouw kruipen nog steeds fijner dan lopen... ze doet het echt op haar tempo.
     
    Winderig80 vindt dit leuk.
  10. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.557
    113
    Vrouw
    Haha hier ook een wereldkampioen kruipen ;) Lopen doet hij wel, langs de bank, tafel en aan het handje, maar verder nog niet :)
     
  11. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    onze box staat best wel centraal in de woonkamer, dus inmiddels verplaatst ze zich ook met de box hahaha. Zo komt ze lopend ook op der bestemming. :cool:
     
  12. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.557
    113
    Vrouw
    Hahaha dus de hele box gaat door de kamer heen?
    Hier staat de kinderstoel aan de tafel en meneer loopt (schuift) dus ook de kinderstoel lopend door de kamer heen, of een stoel als deze wat meer van de tafel af staat.

    Damon begint nu ook steeds op handen en voeten te lopen. Zou dat een voorbode zijn van los lopen? Afgelopen maandag stond hij ineens los.. hij had het zelf niet in de gaten.
     
  13. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Ja zo ver lukt verplaatst ze de box door de hele kamer. Daarna gaat ze over op meer praktischer spul.

    Gaat Damon dan ook heel rustig weer zakken alsof hij zich opeens op gevaarlijk terein bevindt??

    Hier was het vandaag de hele tijd zitten en staan. In de bieb had ze niet door dat ik haar niet vast had en deed ze stappen los, maar hier trapte ze geen derde keer in. :roflmao:
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  14. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    960
    1.193
    93
    Vrouw
    Aaron neemt ook de kinderstoel mee de kamer door :roflmao: heerlijk, die herkenning. Hij staat af en toe per ongeluk los, maar durft nog niet zo goed, terwijl hij wel al stevig staat. Verder sjeest hij met zijn loopkarretje rond. Hij is erg bezig met praten momenteel, probeert klanken en woordjes uit, superschattig.
     
    Naturel en Kramertje vinden dit leuk.
  15. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.557
    113
    Vrouw
    Oh geweldig, vindingrijk hoor die dochter van jullie ;)

    Nee dat heb ik hem nog niet zien doen. Ben heel benieuwd wanneer hij gaat lopen. Zo grappig, met 6 maanden trok hij zich al op en stond hij al. Iedereen riep "voor zijn 1e verjaardag loopt hij"... nou mooi niet...
     
    Naturel vindt dit leuk.
  16. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.557
    113
    Vrouw
    Precies Damon hier. Ook rond sjeesen met zijn loopkar (jammer dat ik geen filmpje kan uploaden, want hij kan bekken trekken dat jong, Heb even een foto gemaakt uit zijn filmpje. Hier moest hij naar bed maar ging er mooi snel vandoor met zijn karretje ;)), tandjes bloot, lachen en rennen maar, zo schattig.

    Ohh hier ook de hele dag kletsen. Je kan van het meeste nog geen chocola maken, maar heeft wel al wat woordjes die hij goed kan uitspreken: mama, papa, aaien, vis, aap, die, nee, ja. Dat is het wel zo'n beetje wat echt verstaanbaar is.

    Vrijdag naar het consultatiebureau voor zijn laatste entingen (BMR en meningkokken). Begrijp dat ze daar pas na een dag of 10 last van krijgen..?? Benieuwd wat hij meet en weegt. 2 weken terug met mij mee op de weegschaal en toen was hij zo rond de 9,7 kilo.

    En ik heb een moederfiets gekocht :) Ik had een hele mooie en fijne Stella elektrische fiets, maar kan helaas geen voorzitje op en dat wilde ik wel heel graag. Dus nu de elektrische moederfiets van Stella aangeschaft. Ik krijg hem donderdag, dus ben super benieuwd!


    3A217E3F-2F10-41BA-B48B-E5DA9B8C4F23.jpeg
     
    Winderig80, Naturel en Spiekerbox vinden dit leuk.
  17. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    960
    1.193
    93
    Vrouw
    Damon en Aaron liggen echt op één lijn. :roflmao: Die boevenkoppen ook.. Ik verbaas me erover wat Aaron allemaal al begrijpt, zowel in wat we zeggen als in zijn spel. Hij is momenteel bezig met voorwerpen in en uit bakken e.d. te doen, zijn vormenstoof is favoriet. Hij herkent inmiddels twee van de vormpjes, zo leuk om te zien. :) En de ondeugd, ik lach me slap om hem. :roflmao: Zijn woorden zijn papa, mama, lamp, gitaar, aap (zo noem ik hem dagelijks :roflmao:), die, dit, deze, dat, ja, nee. Dat is wat ik zo snel kan bedenken. Maar ook zonder woorden weet hij maar al te goed duidelijk te maken wat hij wil. :D Het is wel geniaal wanneer hij dierengeluiden probeert na te doen, katten gillen blijkbaar en koeien zeggen bbbbb. :roflmao:

    Moraal van het verhaal, ik geniet van dat kleine monster. En ik begrijp helemaal dat dat voor jou ook geldt. :p
     
    Naturel en Kramertje vinden dit leuk.
  18. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    960
    1.193
    93
    Vrouw
    Winderig80, Naturel en Kramertje vinden dit leuk.
  19. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Abby begint afstanden af te leggen/ te lopen!! Zo leuk ❤️

    Qua praten vindt ze het wel best.. haar broer doet toch alles voor haar. Ze zegt mama (sinds kort weet Ze dat ik dat ben, daarvoor was iedereen mama, behalve ik), papa (das papa), papaaaaaa (dat betekend Jace), pfoes (poes) en poef (poep). Ook zegt ze ja en nee, maar dat gaat de hele dag door en niet gericht op een vraag. Ze snapt wel goed wat ik haar vraag, maar zal zelf niet snel reageren..
     
    Kramertje en Spiekerbox vinden dit leuk.
  20. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    960
    1.193
    93
    Vrouw
    Zo leuk dat elk kind op z'n eigen manier en tempo ontwikkelt, ze doen het allemaal weer anders. :)❤️
     

Deel Deze Pagina