December 2021 mama's & baby's

Discussie in 'De mama's' gestart door Snoepjes, 19 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spiekerbox

Spiekerbox Fanatiek lid

15 mei 2021
    1.038
    1.263
    113
    Vrouw
    Ik wilde hier nog even op reageren, was ik vergeten. Volgens mij was het 5-10 dagen na de prik. Ben benieuwd, wij zijn maandag aan de beurt. Wil ook heel graag lengte en gewicht weer weten, met 11 maanden was het hier bijna 80 cm en ruim 10 kilo. :roflmao: Succes morgen!

2. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.271
    5.871
    113
    Vrouw
    Ah super, kan ik er een beetje rekening mee houden. Hopelijk krijgt hij niet te veel last.
    Net even in zijn boekje gekeken en Damon was met 11 maanden 75,5 cm en 9,1 kilo. Best een kleintje. Volgens CB niet te klein, maar wel op de -1 lijn.

Welke kledingmaat zit Aaron nu? Deze meneer nog in maat 74, maar sommige merkjes beginnen wel wat krap te worden nu.

Spiekerbox vindt dit leuk.
  3. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.271
    5.871
    113
    Vrouw
    Wat gaaf zeg! Ben ook zo benieuwd wanneer Damon echt gaat lopen, al merk ik dat hij kruipen echt nog prima vindt, hahaha.

4. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.271
    5.871
    113
    Vrouw
    Leuk he, ze schelen dan ook maar 3 dagen ;)
    Ja hier ook druk met zijn vormpjesstoof. Snapt er ook 2, de 3e nog niet zo, die vliegen dan door de kamer.... pietje ongeduld soms.
    Ook vind hij ringen leuk, die je om zo'n paaltje moet doen. Zat hij ineens van de week heel zoet mee te spelen e schoof ze er zo allemaal omheen...

Hahaha geweldig wat betreft de dierengeluiden, hier gaat dat ook zoiets. Hij probeert het ook echt na te doen, echt te grappig.

5. Spiekerbox

Spiekerbox Fanatiek lid

15 mei 2021
    1.038
    1.263
    113
    Vrouw
    86. Broeken sla ik nog een beetje om, zijn bovenlichaam heeft steeds eerst een spurtje en zijn benen volgen later. Sommige shirts zijn 92, maar dat is tweedehands spul van allerlei merken, dus dat wisselt nogal.

6. Spiekerbox

Spiekerbox Fanatiek lid

15 mei 2021
    1.038
    1.263
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar haha, opeens zo ingespannen bezig met iets nieuws. Aaron begreep vd week opeens zijn toren met van die stapelbakjes. Althans, hij deed ze in elkaar. :p Maar na een hele tijd geconcentreerd spelen en daar moe van worden, moesten de bakjes eraan geloven en vlogen ze alle kanten op. :roflmao: Geduld moeten we nog leren. ;)

7. Winderig80

Winderig80 Actief lid

30 dec 2020
    455
    440
    63
    Vrouw
    werkende!
    Noord Holland
    He dames ben ik weer....

De zwangerschapsvergiftiging is helaas weer begonnen. Zit nu op 20 weken en mag nog thuis blijven aangezien ik de bloeddruk dit keer onder controle heb, maar bij het minste, word ik weer opgenomen..... Tiana is geboren met 28,2 dus heb hopelijk nog minimaal 9 weken te gaan.
    Gelukkig ben ik dit keer goed voorbereid op dit alles, maat na deze mag de hele zooi eruit, ik wil niet meer zwanger zijn!

Leukere dingen...
    Tiana kijkt niet eens meer naar me om zodra we de deur van de opvang binnen lopen, ze is me compleet vergeten. Het maakt het gelukkig makkelijk voor mij om haar los te laten.

Ik heb de juiste omschrijving gevonden voor haar hoe ze door het huis rent, net een struisvogel armen wijd en gaaannnnn!! Heerlijk om te zien.

Qua kleding zit ze nog op 68, ik koop nu 74 maar is echt nog te groot, ze is echt nog ienimini, maar een waffel jongen, niet normaal...

Woordjes..... mama, papa, ja, nee, ba (baden) pap, pampi (pamper), gado (mijn god in surinaams), vo (vogel). Dus echt alle 1 lettergreep worden gaan goed.

Kramertje vindt dit leuk.
  8. Winderig80

Winderig80 Actief lid

30 dec 2020
    455
    440
    63
    Vrouw
    werkende!
    Noord Holland
    Kiekje van ienimini

Bijgevoegde bestanden:

Zolta, Naturel, Kramertje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Spiekerbox

Spiekerbox Fanatiek lid

15 mei 2021
    1.038
    1.263
    113
    Vrouw
    Oh nee, wat klote! Ik hoop van harte voor je dat je de zwangerschap zo lang mogelijk kunt rekken. Kan me helemaal voorstellen dat je er hierna helemaal klaar mee bent. Al die zorgen, bah. Maar wat een prachtig meiske heb je! ❤️ En goed om te lezen dat het er eentje is waar leven in zit. :p Ik hou ervan. :roflmao:

10. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.271
    5.871
    113
    Vrouw
    Oh dan loopt Damon wel een beetje achter qua maat, maar het is ook wel een fijn mannetje.

Vanmorgen CB geweest en hij meet 76,5 cm en weegt 9970 gram. Beide op de -1 lijn. Was geen probleem volgens CB omdat hij al vanaf geboorte op de -1 lijn zit en prima doorgroeit op deze lijn.

Verder kreeg hij wat blokjes en speeltjes, ze kijken daarbij hoe zijn motoriek was en ook dit was allemaal in orde.

Ogen test wilde hij niet (oog afplakken en dan
    andere met lampje volgen), steeds hand wegduwen, maar ze kon ook verder geen afwijking zien en hij volgt goed met beide ogen.

Prikjes gehad. Ene kunnen ze vandaag/morgen wat last van krijgen en die bmr nederdaal binnen 5-10 dagen. Doorgaans met wat roze vlekjes op de huid en/of wat verhoging/koorts.

Toen we thuis kwamen lekker op bed gelegd en heeft heerlijk 3 uur geslapen. Is super vrolijk, lekker aan het spelen en racen achter zijn loopkarretje.

11. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.271
    5.871
    113
    Vrouw
    Ach meid wat een spanning alweer. Hopelijk blijft de kleine nog wat weekjes zitten!

Wat doet Tiana het goed zeg en wat een knappe dame is het ❤️

12. Spiekerbox

Spiekerbox Fanatiek lid

15 mei 2021
    1.038
    1.263
    113
    Vrouw
    Aaron is ook wel groot hoor, die is qua lengte al heel lang boven gemiddeld, de rest hangt een beetje rond het gemiddelde. Het is een potig ventje, echt een kind van z'n ouders. :p

Klinkt goed van het bureau! En ook wel fijn om te weten wat je kunt verwachten komende dagen. Sterkte alvast. :)

13. Naturel

Naturel Fanatiek lid

5 sep 2013
    1.544
    267
    83
    Noord-Holland
    Wat balen @Winderig80... ik kan mij voorstellen dat je er wat bang door bent. Begon het met Tiana ook met 20 weken?

14. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.271
    5.871
    113
    Vrouw
    Nou van de meningkokken geen enkele last gehad :thumup: Geen verhoging of koorts en ook niet hangerig/huilerig of iets anders. Heeft goed gegeten en geslapen. Op naar de komende dagen vwb de bmr vaccinatie.

Jullie veel succes maandag :)

15. Spiekerbox

Spiekerbox Fanatiek lid

15 mei 2021
    1.038
    1.263
    113
    Vrouw
    Wat fijn! Hoe gaat het nu?

Hier zit het er ook op, nu afwachten. Weer gemeten en gewogen, hij is 84,7 cm en 11,72 kg. Bonk kerel. :roflmao:

16. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.271
    5.871
    113
    Vrouw
    Nog steeds nergens last van.
    Al werd hij gisteravond na een uur geslapen te hebben huilend wakker en wilde niet meer slapen, dus uiteindleijk pas om 23:15 naar bed ;-( Maar verder wel goed geslapen.
    Geen idee of dat het met die vaccinatie te maken heeft. Is nu op de opvang, hopleijk gaat alles goed.

Zo Aaron is wel een stukje groter en zwaarder.... hahaha. Wat een verschil he, terwijl ze nagenoeg even oud zijn.
    Heeft hij last gehad van de prikjes gisteren?

17. Spiekerbox

Spiekerbox Fanatiek lid

15 mei 2021
    1.038
    1.263
    113
    Vrouw
    Oh fijn altijd, dat soort avonden. :| Fijn dat hij verder nergens last van lijkt te hebben. Tot nu toe fietst Aaron er ook moeiteloos doorheen gelukkig, dat was met eerdere prikjes wel anders.

Inderdaad, enorm verschil! Zie dat ook met kinderen die ik in opvang heb, sommigen zijn enorm en anderen iel. Allemaal hun eigen curve. :)

18. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.271
    5.871
    113
    Vrouw
    Fijn dat hij er tot nu toe ook geen last van heeft :)
    Damon had van de vorige ook vaak wel een dagje last hoor in de zin van wat hangerig of koortsig.

Ja grappig he, allemaal een eigen lijntje. Mijn man was tot hij 16 was de kleinste van de klas... Daarna pas de lengte in, nu is hij 1,89, dus zeker niet de kleinste. Denk dat Damon zijn genen heeft ;)

19. Spiekerbox

Spiekerbox Fanatiek lid

15 mei 2021
    1.038
    1.263
    113
    Vrouw
    Oh wat grappig, zo'n groeispurt :D dikke kans van dan. :)

20. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.271
    5.871
    113
    Vrouw
    Nou 8 dagen na vaccinatie en een ziek kindje. 39,1 met opstaan vanmorgen, hangerig en huilerig, zelfs niet in bed willen slapen met ochtend slaapje. Valt wel steeds in slaap op schoot ❤️ Net weer gemeten en nu 39,5 dus een zetpil erin. Wel lekker een boterhammetje en mandarijn op en even een keertje extra uit de borst laten drinken voor het vocht. Hopelijk alleen vandaag last.

@Spiekerbox hoe gaat het met Aaron?

Deel Deze Pagina