Klinkt goed allemaal, fijn! Potje en wc zijn beide erg interessant, we moeten er wel wat consequenter mee bezig want het schiet er nog wat bij in. Wij mogen maandag naar het bureau, ben zeer benieuwd.
Ah jakkes, ik schrok gewoon van de 9 buisjes. Ben je opgelucht dat je nu iets weet? Wat een zorgen om zo'n hummel.
Nou wij zijn bij het bureau geweest vanochtend, alles was goed. Aaron is nu 91 cm en 13,3 kg. Wel nog even zijn soms bijzondere gedrag besproken, het valt in principe binnen de normaal maar het is wel goed om te kijken hoe het zich ontwikkelt. Verder doet hij het hartstikke goed. ❤️
Haha, leuk die poppen hè. Onze meid heeft een oudroze Happy horse konijntje, zo'n rabbit richie. Slaapt ze mee en gaat overal mee naar toe. Heb laatst al een reserve gekocht voor als hij in de was moet
@Spiekerbox ik las in een ander topic dat jullie voor een 2e gaan! Ontzettend leuk, ik hoop dat het nu veel sneller raak is dan bij A. ❤
Wat lief! ❤️ Het duurde even voordat we allebei zover waren en dat is prima, maar nu willen we er echt voor gaan. Dankjewel!
Wat fijn dat alles hartstikke goed was! En een flink knapie hoor! En wat leuk dat jullie proberen een 2e kindje te krijgen, ik hoop dat het jullie snel gegund is ❤️
Jeetje wat spannend allemaal. Heeft hij er zelf veel last van? Wat sneu voor zo’n kleintje dan hè! Hopelijk snel meer duidelijkheid voor jullie! Met de jongste alles goed?
@Iemand1991 de twee weken zijn nog niet voorbij, maar ben benieuwd of je al meer weet? Heel veel moed voor je kleine man ❤️
Beetje laat.. hahaha... maar kreeg geen berichten meer Hier gaat het helaas de laatste tijd niet zo goed. Meneertje is werkelijk niet te genieten, slaapt ook niet zo goed, heeft moeite met in slaap vallen, is ontzettend vroeg wakker iedere keer (tussen 05:30-06:00 uur) en wordt 's nachts soms ook huilerig wakker. Verder is hij overdag echt niet te genieten. Huilt om alles wat maar verkeerd gaat en heeft ontzettend "miep" gedrag momenteel. Wil ook echt door niemand anders opgepakt worden dan mama en bij hoge uitzondering door papa. Maar echt een oom, tante, oma, of nichtje maar ook een vreemde hoeft maar naar hem te kijken en het is meteen huilen en helemaal tegen je aankruipen. Hij lijkt wel mensenschuw. Durf echt bijna nergens meer met hem naartoe, puur om zijn gedrag. Ook op de opvang gaat het niet zo lekker momenteel. Hetzelfde gedrag, wil niet bij de andere kindjes en wil ook ineens niet meer slapen. We hebben al van alles geprobeerd, maar niets lijkt te werken. Dit is al zo'n week of 4-5 aan de gang en het begint me ook een beetje op te breken. Merk aan mijn lichaam dat als hij al begint te miepen of huilen ik helemaal gespannen wordt en heb regelmatig last van hartkloppingen. Ik mis mijn leuke en gezellige jochie... Is dit herkenbaar voor iemand, dit gedrag? Of heeft iemand een idee? Hij is nu 21,5 maand, dus zeg het is begonnen rond de 20 maanden. Is dit ook weer zo'n fase of wellicht een ontwikkelsprong? Verder gaat het eten en drinken wel goed, is buitenspelen het meest favoriete deel van de dag en rent hij inmiddels het hele huis rond. Qua woordjes zeggen zegt hij nog niet zoveel, tenminste hij kletst de hele dag, maar echt 90% nog onverstaanbaar. Hoe is het verder bij de rest?
Ach, wat vreselijk vermoeiend voor jullie. Ik snap heel goed dat je jullie vrolijke ventje mist. Ook zwaar dar hij dan voornamelijk op jouw leunt. Kunnen jullie de nacht/ochtend wel een beetje verdelen zodat jij ook af en toe wat kan slapen? Met 2 jaar is er een slaapregressie. Dus dat zou wel best vroeg zijn. Sprong weet ik niet. Hier niet herkenbaar. Tegenovergestelde juist. Finn is enorm vrolijk en speelt echt samen met andere kindjes. Voorheen was het meer langs elkaar spelen, maar nu echt samen. Wel heeft hij nog heel erg de "mijn" fase. Alles is van hem en owee als je het dan pakt. Qua praten lult ie de oren van je kop. Hij kan echt al heel goed praten. Maandag haalde ik hem op van kinderdagverblijf. Hij speelde buiten en zn broertje lag te slapen. Dan zegt ie ook gewoon zodra hij mij ziet: "Naar huis, Sven wakker maken. Stoel Sven pakken" Hij gebruikt nu vaak zulke lange teksten. Hij onthoudt ook echt alles. Bijna eng zelfs. Zo wist hij me in Artis op de terugweg precies te vertellen dat links de papagaaien waren, terwijl we die nog niet eens konden zien. Gewoon onthouden van de heenweg dus. Hij weet ook precies met de was of de vaatwasser uitruimen wat van wie is. Welke sok van mama of papa of Sven of Finn. Of welk glas ik gebruikt heb en welke papa etc. Vind het nu juist echt een hele leuke fase. Hij heeft ook de afgelopen 3 maanden alleen een keer de zesde ziekte gehad, verder helemaal niet ziek geweest. Dat is echt uniek voor ons. Maar eerlijk, ik hou mn hart vast nu ik weer al die hoestende kindjes en snotneuzen op het kdv zie...
@Kramertje wat ontzettend verdrietig te lezen dat je momenteel zo vast zit. Heb je het bespreekbaar gemaakt met je huisarts of met het consultatiebureau? Elk kind is anders, maar ademruimte voor jezelf is wel zo fijn. Hopelijk vind je, ondanks de angst voor het gedrag, ook genoeg momenten waarop je kunt genieten. Wat doet hij als je helemaal niet thuis bent? Is papa dan wel goed? Lijkt me lastig hoor. Een knuffel voor jou. Mocht je er goed bij voelen hem uit logeren te sturen, is dat misschien iets om bij te tanken. Succes <3 Abby is een meisje waar iedereen van smelt. Ik ben benieuwd hoe lang dat duurt. Ze is populair op de school van mijn zoon en sommige mensen denken dat ze alleen maar kan lachen. Toch heeft ze een sterke wil en kan ze driftig worden als ze niet haar zin krijgt. Sommige mensen moeten daar meteen dan wat van vinden, dat vind ik dan wel weer lastig. Praten doet ze beter dan onze zoon deed op die leeftijd. Ze zegt alles na, praat vooral met woordjes. Ze is erg ondernemend, doet alles graag zelf.
Even niet online geweest, maar ik zie nu jullie updates. Leuk om te lezen! @Kramertje minder leuk voor jou, rotperiodes om je doorheen te slaan. Het is deels herkenbaar, hier ook een jochie dat momenteel erg aan mij hangt en ook net een beetje lijkt op te krabbelen uit een periode gemiep, gepiep, gehuil, gegil en moeilijker slapen. Ik probeer in ieder geval rustig te blijven, vind het vooral sneu voor mijn man als het weer eens MAMAAAA is en hij niet bij papa wil. Hij leek ook niet helemaal 100% fit te zijn, misschien speelt dat bij jullie ook? Het gaat nu weer iets beter, ik denk ook dat dit weer zo'n leuke fase is. Er wordt hier ook enorm gekletst, veel woorden, ook nog veel onverstaanbaar gebrabbel, en zinnen tussendoor. Zowel (deels) onverstaanbaar als goed verstaanbaar. Hij geniet wel echt zichtbaar van het feit dat hij veel woorden kent en dat hij steeds beter begrepen wordt. Zo mooi. Het is een slim mannetje, nog steeds een enorm gewoontedier dat precies weet hoe alles zou moeten volgens hem. Ik ben echt zeer benieuwd hoe hij zich verder gaat ontwikkelen, wat zijn interesses gaan worden, enz..
Hoi allemaal, Zijn jullie kindjes ook opeens een maat gegroeid als ze wakker worden..? Ik vind het wat bizar af en toe.. Abby heeft nu een redelijk lege kast, dus ben lekker vinted aan het leegplunderen. Tot nog toe erg tevreden over en scheelt een hoop geld. Onze zoon groeit ook opeens zijn broeken uit. Dus daar ook maar mee aan de slag. Alleen is hij erg kieskeurig in wat hij aan trekt. Het liefst houdt hij het bij zijn favoriete kledingstukken. Verder is Abby erg in de "mijn" fase. Alles, maar dan ook alles, is volgens haar van haar. Dat kan de glijbaan in het zwembad zijn of een steentje op de grond. Ze kan dan erg kattig worden. Ik hoop maar dat dit binnenkort weer over is. Mijn man en ik zijn op zoek naar een leuke camping voor de komende zomer.. dus als jullie nog ideeën hebben? We zoeken een camping met staanplaats, animatieteam, en zwemgelegenheid. We zoeken richting italie, maar willen niet te ver de grens over. Zijn jullie er ook al mee bezig?
Dat groeien ja, breek me de bek niet open.. Inmiddels zitten we in 98/104, eng gewoon. Gelukkig heeft hij een neef van bijna 4, daarvan krijgen we nog wel eens wat kleding doorgeschoven. Hier (nog) geen mijnfase. Hij is nog redelijk beduusd als een ander kind iets afpakt, moet soms ook wel huilen, maar laat zich de kaas nog wel wat van z'n brood eten. Hij deelt ook nog steeds graag. Wat ik wel ontzettend lief vind is dat hij je troost als je verdrietig bent of een rotdag hebt. Dan komt hij bij je en krijg je een aai over je been en een glimlach of een knuffel, zo schattig. ❤️ Minder schattig is het Ik Wil Alles Zoals Ik Het Wil En Anders Word Ik Boos. Maar ik hou ontzettend veel van hem. @Naturel, ik kan je helaas niet helpen met een camping. Ik gok dat we komend jaar weer niet op vakantie kunnen, net als de afgelopen tig jaar. Maareh... De kinderen hier zijn allemaal alweer bijna 2! Hoe gaan jullie het vieren? Hier iets uitgebreider dan vorig jaar, we hebben nu naast familie ook wat andere mensen uitgenodigd. Inclusief heuse verlanglijst, ja ja.
Hier gaat het gelukkig weer beter. Het bleek toch een (hele vervelende wel) fase te zijn. Maar god wat is het jochie toch weer gegroeid, emotioneel, ontwikkeling en natuurlijk ook in lengte... hahaha. @Spiekerbox wow wat gaat hij hard qua maat :-O Damon zit sinds 2 weken in maat 86 en eigenlijk glijdt iedere broek nog van zijn kont af... hahaha. Over 3 weken weer consultaiebureau, benieuwd naar zijn lengte en gewicht. Stond gisteren wel even op de weegschaal en zit zo rond de 12,5 kilo nu. Hier ook (nog) geen mijn fase. Deze is ook beduusd als iemand iets afpakt of ook huilen, zelfde als zoontje van @Spiekerbox. Ook op de opvang is hij in een grote groep wat terughoudender. Zodra de groep kleiner is voelt hij zich veel meer op zijn gemak en is hij zichzelf. Hij lijkt een beetje onzeker als de groep wat groot en druk is en keert dan een beetje in zichzelf en houdt zich afzijdig. Hopelijk gaat dat straks wel wat beter. Verder gaat hij in januari over naar de peutergroep. Deze groep is 1 leidster en 4 kindjes groter dan waar hij nu zit. Ik hoop dat het allemaal goed gaat. Ohhh ze herkenbaar de "ik wil fase en anders word ik boos". zwanenmeer acts tot en met, tot hij door heeft dat het niet werkt en een lipje op kunnen zetten (nep) maar ook dat werkt niet knul Zo ja bijna 2... poeh, mijlpaaltje weer hoor! Wij vieren het dit jaar in een restaurant. Ons huis wordt verbouwd tussen 4-18 december dus zitten wij tijdelijk in een Landal park bij ons in de omgeving. Huisje waar we zitten is natuurlijk niet zo heel ruim, dus we doen het bij het restaurant vieren. Hier familie en de beste vrienden. En nog even een leuk fotootje van onze dondersteen ❤️
Ik kan je helaas ook niet helpen met een leuke camping, zijn nog nooit in Italië geweest qua kamperen. Maar lees wel graag mee want misschien wel een leuk idee.
Oh wauw, wat een verschil in maat inderdaad! Wat een heerlijk ventje heb je toch. ❤️ Goed idee, fotootje.