December 2021 mama's & baby's

Discussie in 'De mama's' gestart door Snoepjes, 19 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spiekerbox

    Spiekerbox Fanatiek lid

    15 mei 2021
    1.013
    1.238
    113
    Vrouw
    Mooi ventje! ❤️ En inderdaad, wat een verschil. :eek: Zorgenkindje. Ik hoop dat zijn longen in orde zijn!

    Goed idee trouwens, even fotootje. :)

    IMG_20231213_074853.jpg
     
    Snoepjes, Kramertje en Iemand1991 vinden dit leuk.
  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.944
    5.655
    113
    Vrouw
    Vanmorgen op het CB geweest. Damon weegt 12,6 kilo en is 85cm lang. Groeit bij beide netjes door op de -1 lijn, waarop hij ook geboren is.
    Verder moest hij blokjes stapelen en dat deed hij natuurlijk braaf :D

    Hij praat wel, maar losse woordjes en nog geen 2 woordjes achter elkaar (misschien wel maar niet verstaanbaar). Dit zien ze wel graag tussen de 2 en 2,3 jaar. Dus we mogen over 3 maanden nog eens terugkomen. Verder ontwikkelt hij zich normaal en waren ze tevreden.

    IMG_0064.jpeg
     
    Snoepjes en Spiekerbox vinden dit leuk.
  3. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.944
    5.655
    113
    Vrouw
    Ach wat een binkie <3
     
  4. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.944
    5.655
    113
    Vrouw
    Ook al zo'n knapperd <3

    Ik wil niet arrogant klinken maat wat hebben we allemaal knappe december kindjes zeg :D
     
  5. Spiekerbox

    Spiekerbox Fanatiek lid

    15 mei 2021
    1.013
    1.238
    113
    Vrouw
    Dat vind ik dus ook :roflmao:

    Fijn dat het goed is gegaan op het bureau! Ik zou me niet zo'n zorgen maken om dat praten, kan zo ineens zo ver zijn. :) Lekker zijn eigen tempo aanhouden. :)
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  6. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.430
    3.734
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Vandaag bij CB geweest. Lengte prima, maar de kleine meid heeft wel een flinke duik genomen in gewicht. Wat verklaarbaar is, want ze is laatst een week flink ziek geweest. Maar het moet wel weer stabiliseren. In februari gaan we weer even meten en wegen. Hopelijk is er dan weer wat bijgekomen. Verder doet ze het super!❤
     
    Spiekerbox en Kramertje vinden dit leuk.
  7. Spiekerbox

    Spiekerbox Fanatiek lid

    15 mei 2021
    1.013
    1.238
    113
    Vrouw
    Lees het nu pas, fijn! Ik hoop mee dat in februari alles weer goed is. :)
     
  8. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.430
    3.734
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Helaas begon ze gisterochtend weer met overgeven en heeft ze weer koorts. :( Huisarts gebeld en gaf als advies een kinderdiëtist. Dus heb volgende week donderdag een afspraak staan daar.

    Heb zelf corona dus ik gok de rest ook (gehad). Zo klaar mee!
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  9. Spiekerbox

    Spiekerbox Fanatiek lid

    15 mei 2021
    1.013
    1.238
    113
    Vrouw
    Oh nooo, getver! Beterschap voor jullie allemaal! Goed dat je het aanpakt, hopelijk kan die diëtist jullie wat verder helpen dan. Sterkte met de ziekenboeg! ❤️
     
  10. Spiekerbox

    Spiekerbox Fanatiek lid

    15 mei 2021
    1.013
    1.238
    113
    Vrouw
    Ik wilde hier ook nog even laten weten dat ik vanochtend een goede echo heb gehad, netjes vruchtzakje in m'n baarmoeder en we hebben ook een kloppend hartje gezien! :D
     
    Naturel en Kramertje vinden dit leuk.
  11. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.944
    5.655
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je mooie echo! Fijne feestdagen allemaal!
     
    Spiekerbox vindt dit leuk.
  12. Spiekerbox

    Spiekerbox Fanatiek lid

    15 mei 2021
    1.013
    1.238
    113
    Vrouw
    Dankjewel!

    Ja, fijne feestdagen iedereen! :)
     
  13. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Wat moeten jullie allemaal vaak naar 't cb. Wij hebben hier alleen afspraken gelijk met de vaccinaties... bij onze zoon hadden we wel vaker. Zou het met een eerste of tweede kindje te maken hebben?

    Vandaag is Abby 2 jaar ❤️ we vieren het over 2 weken. Eerst de kerstdrukte maar achter de rug hebben. Abby zingt alleen nog volop sinterklaas liedjes.:roflmao:
     
    Spiekerbox vindt dit leuk.
  14. Spiekerbox

    Spiekerbox Fanatiek lid

    15 mei 2021
    1.013
    1.238
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met Abby! Is het aantal afspraken op het cb niet een eigen keuze? Dat dacht ik altijd in ieder geval.

    Haha, overschakelen tussen sinterklaas, je verjaardag en kerst is ook wel heel moeilijk hè, helemaal als je nog maar zo klein bent. :D
     
  15. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.944
    5.655
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met jullie dochter.
    Hier volgen we gewoon het normale, dus inderdaad bij de vaccinaties. Echter omdat Damon zijn gewichten lengte afboog bij 14 maanden moesten we bij 18 maanden een extra keer komen wegen en meten. Nu gewoon met 2 jaar (is volgens mij gewoon standaard).
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  16. Spiekerbox

    Spiekerbox Fanatiek lid

    15 mei 2021
    1.013
    1.238
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het hier, mensen? Met jullie en jullie kindjes? :)
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  17. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Hoi! Hier druk met alle ballen hoog houden, maar volgens mij lukt het aardig. Vakantie naar een camping in Frankrijk geboekt. Ergens best spannend zo'n lange rit met kinderen, maar komt vast goed.

    Abby is zeer geïnteresseerd in de wc. Maar behalve mooi zitten en de wcrol leeg trekken, doet ze er weinig op.. maarrrr het begin is er.

    Hoe gaat het bij jullie?
     
    Snoepjes en Spiekerbox vinden dit leuk.
  18. Spiekerbox

    Spiekerbox Fanatiek lid

    15 mei 2021
    1.013
    1.238
    113
    Vrouw
    Ha, herkenbaar, op de wc willen (liefst met broek nog aan) is super interessant, maar daar blijft het ook nog bij. Doortrekken is ook superleuk, trouwens. :p

    Gaan jullie in de zomer? Of in een andere vakantie?
     
  19. Iemand1991

    Iemand1991 Bekend lid

    25 apr 2019
    898
    983
    93
    Vrouw
    Hier gaat het prima. Finn is een heel pienter mannetje. Hij kan al tot 20 tellen, het alfabet, aanwijzen wie een baby, peuter, kindje of volwassen is, alle kleuren, duizend miljoen liedjes in zn eentje uit zn hoofd en hij kan ook echt al heel duidelijk dingen vertellen. Als ik hem na een dag opvang vraag wat hij allemaal gedaan heeft verteld hij tot in detail wat ie gedaan heeft. Hij is opeens ook echt helemaal in de fase dat ie alles met "ik" zegt. Niet meer in de 3e persoon dus. En alles zelf doen, maar als het niet lukt zegt ie lachend "nee mama doen, ik kan niet".
    Wij hebben een kleine wc (potje die eruit ziet als wc) naast onze eigen wc staan. Hier wil hij soms op. Meestel poept of plast hij hier 1x per dag/2 dagen op.
    Wij gaan in de zomervakantie naar de camping in Italië. Ik vind die rit ook wel spannend. Ook met onze jongste die dan ruim 1 is. Maaaaar ik heb er ook heel veel zin in. Finn danst het liefst de hele dag op mini disco, dus qua animatie kan hij zijn lol op.

    Gewicht blijft een issue. Hij zit nu op 11 kilo. We moeten hem nu fantomalt bijgeven.
     
    Snoepjes en Spiekerbox vinden dit leuk.
  20. Spiekerbox

    Spiekerbox Fanatiek lid

    15 mei 2021
    1.013
    1.238
    113
    Vrouw
    Dat klinkt inderdaad als een heel pienter ventje! Zo mooi om de ontwikkeling van je kind zo te volgen. ❤️ Knap hoor, wat hij allemaal al kan! :)

    11 kilo is niet veel idd, ik ken fantomalt niet, is dat om aan te komen? Lastig dat dat een punt van zorgen is/blijft. Maar hé, als hij het verder zo goed doet is dat hartstikke positief natuurlijk! ❤️
     

Deel Deze Pagina