December 2021 mama's & baby's

Discussie in 'De mama's' gestart door Snoepjes, 19 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeskaz

    Loeskaz Bekend lid

    10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Aah Blegh ik snap t helemaal dat je zo onzeker en angstig bent. Balen dat je kraamhulp er ook niet zo lekker mee omgaat. Dikke knuffel!!!

    Misschien ter geruststelling, onze man was 9.5% afgevallen. Daarna schoot hij omhoog. Dus hopelijk bij jullie ook vlug!

    En als je zo blijft lopen met die angsten zou ik dat ook bij de vk aangeven hoor. Daar zijn ze ook voor!
     
  2. Iemand1991

    Iemand1991 Bekend lid

    25 apr 2019
    893
    981
    93
    Vrouw
    @Spiekerbox en @Loeskaz bedankt voor jullie reactie. Ik heb vanmiddag toen ik in bed lag te huilen mijn man geappt of hij, zodra hij terug was van honden uitlaten, tegen de kraamhulp wilde zeggen hoe ik me voelde. Zij is toen naar boven gegaan en heeft gezegd dat ik me niet ongerust hoef te maken. Ze stelde voor om morgen de verloskundige te laten komen. Misschien dat ik via hun toch hulp ga zoeken voor het stukje onverwerkte angst wat er nog is. Wij hebben na de slechte echo van Liv nooit hulp gehad om alles te verwerken. Dacht dat achteraf ook niet nodig had, maar misschien toch wel goed om eens met iemand te praten :) . Was nu ook al fijn om hier even mn hart te luchten
     
    Spiekerbox en Naturel vinden dit leuk.
  3. Loeskaz

    Loeskaz Bekend lid

    10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Aah wat goed dat je dat gedaan hebt en lijkt me heel fijn om dit aan te geven bij VK en hulp te krijgen. Het is niet niks en logisch ook dat het er nu uitkomt bij je. Alleen maar super goed als je hiervoor hulp zoekt. Nogmaals een dikke knuffel!

    Hier zit kleine man al paar dagen op maar 6-7 voedingen per 24 uur. Hij is super tevreden en groeit volgens mij als kool. We zullen morgen exacte gewicht hebben. Maar ik lees overa minimaal 8 voedingen denk dan toch van: hmmmm is het dan echt te weinig?

    Ik probeer wel om de 3 uur wakker te maken, maar hij meldt zich eigenlijk nooit zelf en meestal wordt het dan toch gauw 3.5 uur vanwege drukte met de kindjes.
     
  4. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Ik wil je even een digitale knuffel geven. Ik herken iets van je angsten, terwijl dat mogelijk niet in de buurt komt van wat jij hebt meegemaakt.

    Wat naar dat de opmerkingen niet helemaal handig gedeeld worden. Heb je met de kraamverzorgster je angsten gedeeld? Wellicht kan ze jouw hier verder in ondersteunen.

    Heel veel kracht gewenst lieve mama
     
    Iemand1991 vindt dit leuk.
  5. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.358
    3.652
    113
    Vrouw
    Lieve meiden, sorry ik kom gewoon amper aan reageren toe:oops: gewoon door de drukte met 3 kindjes, huishouden, en dan ook nog mijn eigen rust pakken.

    Hier ook nog even: van harte aan alle pas bevallen mama's!:)

    @Naturel even over de borstvoeding. Ik herken je gevoel. Heb de eerste dagen in het ziekenhuis ons meisje wel aan de borst gehad, maar mevrouw hapte zo flink aan dat ik tegen het plafond zat. Het was net een piranha. Had bloedende kloven en alles. Zelfs bij de verpleegkundige die het zag brak het zweet uit:| toen ben ik overgegaan op kolven en dat geven uit een flesje, en daarna aanvullen met kunstvoeding.

    Helaas is mijn productie, net als bij mijn 2 andere kinderen, weer niet denderend. En ik moet eerlijk zeggen dat ik me soms echt een minkukel voel. Spontaan zwanger worden lukte al niet (onverklaarbaar) en zelfs de borstvoeding kan mijn lijf niet aan. Baal daar zo van. Heb het er best moeilijk mee. Maargoed, ze krijgt in ieder geval wel nog een deel bv.
     
  6. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    @Memmiee jij bent zeker geen minkukel. Je bent een topmama die nu al strijd voor haar kind. Maar herken het wel. Ik probeer het te accepteren, maar weet dat ik het straks met de stuwing wel even moeilijk ga krijgen..

    En idd.. wanneer er een probleem zit in zwangerschap, borstvoeding, voortplanting, kan dat best een behoorlijk litteken achterlaten en er voor zorgen dat je het gevoel hebt te falen.. je wil dan dat iig iets lukt. Tenminste zo ervaar ik het zelf wel.
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  7. Joycebjorn

    Joycebjorn Actief lid

    9 dec 2020
    143
    108
    43
    Vrouw
    @Iemand1991 een meelevende kraamverzorgster is zo belangrijk. Ik neem aan dat ze weet van je voor geschiedenis? Wij hadden nu dezelfde kraamverzorgster gehad als toen Loïs geboren was. We hebben toen 3 dagen kraamhulp gehad toen Loïs stil geboren was. Dit was erg prettig, omdat ze alles had mee gemaakt.
    Denk aan jezelf en geef echt aan hoe je je voelt. En laat lekker alle tranen lopen. Je wilt niet weten hoeveel ik gehuild heb de 1e week dat Joeri geboren is en trouwens dat doe ik nu nog steeds :D
    En als je wilt praten dan kan je me altijd berichten.
     
    Iemand1991 vindt dit leuk.
  8. Joycebjorn

    Joycebjorn Actief lid

    9 dec 2020
    143
    108
    43
    Vrouw
    Het voeden doe ik nog steeds met een tepelhoedje en ik vind het wel echt een ideaal hulpmiddel. Wellicht is het misschien ook iets voor de dames waar het zo zeer bij doet?
     
  9. Winderig80

    Winderig80 Actief lid

    30 dec 2020
    455
    440
    63
    Vrouw
    werkende!
    Noord Holland
    He dames,

    Sorry voor de late reactie ben zelf ook enorm aan het vechten met de kleine.

    Borsten:
    Wat snap ik het gevoel van niet voldoen aan de norm... het voelt inderdaad als falen, ik probeer er weer eens een positieve draai aan te geven.... al is het weinig elk druppeltje is er 1. 1 antistof 1 extra vitamine het is er 1 en niet geen.
    Het pijn doen bij het aanhappen of tot bloedens toe kolven..... man man man meiden verschrikkelijk gewoon. Misschien is het voor sommige een oplossing een tepelhoedje te gebruiken. En probeer rationeel te blijven, uiteindelijk draait het om jou, als het goed gaat met jou, hoe kan het dan goed gaan met de kleine..... zo bekijk ik het althans.

    @Iemand1991
    Zeker de nodige hulp gebruiken die je kan pakken. Het heeft mij super goed geholpen en hopelijk zal het je dan ook helpen om je angsten dragelijker of weg te laten gaan.

    Ik zit nog steeds op 8 voedingen en probeer het te stimuleren naar 7 zodat ik nog maar 1 keer hoeft te voeden als ik in bed lig.

    Hier heb ik ook nog vrees dat er van alles mis kan gaan. Ik zei altijd; nee in der eigen bed. Inmiddels is haar vader op de bank en het bed voor ons tweetjes totdat ik er meer vertrouwen in heb ik merk toch wel dat haar ademhaling nog wel een dingetje is en dat prematuur persen is verschrikkelijk, vooral als ze erin blijft hangen. Voeding komt nog net niet uit haar ogen dan... mega eng maar helaas niets aan te doen, ze moet eruit groeien.

    Ze is inmiddels wel 3 maanden, maar ik merk toch echt dat haar reis nu pas begint.
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  10. Spiekerbox

    Spiekerbox Fanatiek lid

    15 mei 2021
    1.004
    1.215
    113
    Vrouw
    Hier gelukkig gerustgesteld vandaag, Aaron is gewogen door de mevrouw van het consultatiebureau en hij zit al bijna weer op z'n geboortegewicht. Zo blij mee! Hij heeft een enorme spurt gemaakt de afgelopen dagen na dagen stilstaan en zelfs wat afvallen. De extra voedingen doen hun werk dus.
     
    Snoepjes, Naturel, Sterree en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    @Winderig80 Wat lijkt me dat eng om te zien bij je meisje. Dan kom je ook minder makkelijk over de vrees heen lijkt me. Hoe lang mag ze er over doen om er over heen te groeien?
     
  12. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Ooooh meiden, ik ben zo blij en trots. Onze zoon is super blij met zijn zusje. Erg mooi om te zien. Wel vindt hij het soms lastig te begrijpen dat hij niet alles mag doen wat wat wij doen, zoals uit de box tillen bijvoorbeeld. Maar wauw, wie had gedacht dat hij het zo goed zou doen :D:D:D

    Qua voedingen is het hier nog erg zoeken. Mevrouw is erg hongerig. Met borstvoeding had ik dat niet kunnen bijbenen. Wat dat betreft ben ik blij de keuze voor flesvoeding te hebben gemaakt.
     
    Spiekerbox en Winderig80 vinden dit leuk.
  13. Winderig80

    Winderig80 Actief lid

    30 dec 2020
    455
    440
    63
    Vrouw
    werkende!
    Noord Holland
    Ze hebben niet echt een duidelijk termijn, maar moet rekening houden met een gecorrigeerde leeftijd van een half jaar, het kan trouwens nog een tikje erger worden voordat het stopt, dus ik houd me hart vast
     
  14. Loeskaz

    Loeskaz Bekend lid

    10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    aaah terecht trots! Wat een rijkdom dan hè??!!

    Fijn dat flesvoeding zo goed gaat! Is echt de juiste keuze geweest dan!

    Klinkt idd eng @Winderig80. Goed dat je weet dat het erbij hoort, maar toch spannend!

    Hoe gaat ie nu @Iemand1991?

    En met de rest van de lieve babies en mama’s?

    Wij zijn maandag bij consultatiebureau geweest omdat we extra moesten wegen van het ziekenhuis en intake gehad. Meneer weegt al 3200 gram. 2 weken terug zaten we op 2660. Dus ik vermoed dat de borstvoeding erg goed gaat.
    Wel wat reflux klachten hier, dus flink aan de bak met de leefregels en evt naar huisarts. Andere 2 kindjes hadden flinke reflux en uiteindelijk medicatie nodig. Dus we zijn alert.

    Ik ben nu voor het eerst met 3 kindjes alleen thuis. Gaat top! Lekker even naar bakker gewaggeld en t schoolplein. Nu wel doodmoe en pijn in bekken, dus lig weer op de bank.
     
  15. Iemand1991

    Iemand1991 Bekend lid

    25 apr 2019
    893
    981
    93
    Vrouw
    Lief dat je het vraagt. Hier gaat het nu heel goed. Ons kereltje is vandaag een week oud en zit nu 20 gram bóven zijn geboortegewicht. Dus die stress van de week was nergens voor nodig. Net voor het eerst kwartiertje gekolfd. Kwam 110cc uit, kon nog meer, maar we vonden dit wel mans genoeg haha.
    We mogen nu de nacht voeding op aanvraag gaan doen. Moeten hem nu namelijk echt met heel veel moeite s nachts wakker maken en wakker houden. Ik voel me nu weer vol vertrouwen dat hij het gewoon hartstikke goed doet :).

    Fijn dat bij jullie de borstvoeding ook goed gaat! Hij is mooi aangekomen in die 2 weken. Welke reflux klachten ervaar je? Ons kindje heeft heel vaak tijdens de voeding de hik en moet wel tussendoor spugen. Maar kraamzorg denkt dat hik komt door gulzig drinken (in mijn buik had hij ook 20x per dag de hik). En dat spugen komt doordat hij dus echt heel veel drinkt. Maar vind het zelf wel iets om in de gaten te houden. Vandaar dat ik aan jou vraag wat jij ervaart, omdat jij er bekend mee bent.
     
  16. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.358
    3.652
    113
    Vrouw
     
  17. yakuzi

    yakuzi Fanatiek lid

    23 aug 2012
    1.109
    844
    113
    #57 yakuzi, 29 dec 2021
    Laatst bewerkt: 29 dec 2021
    Hier heeft ze ook echt last van de reflux maar dat hebben alle baby’s toch tot bepaalde leeftijd? Mijn dochter heeft wel medicijnen gehad maar die had nog steeds erge klachten(projectielbraken/veel huilen slikken etc harde ontlasting met bloed) met 6 maanden. Maar de huisarts vertelde dat eigenlijk alle baby’s reflux hebben en dat ze daar overheen moeten groeien.

    hier zijn de klachten nu: bij neerleggen direct de hik, veel wegslikken en daarbij huilen, veel persen en dan weer half stikken. Ow en hoesten voor wegslikken wat omhoog komt.
     
  18. yakuzi

    yakuzi Fanatiek lid

    23 aug 2012
    1.109
    844
    113
    Wat fijn dat de groei er zo goed inzit @Iemand1991 en @Loeskaz daar word je idd veel zelfverzekerder van:)
     
  19. Loeskaz

    Loeskaz Bekend lid

    10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Klopt ja! Ze hebben het allemaal. Daarom ook nog geen stress. Maar mijn oudsten sliepen na tijdje helemaal niet meer, zowel snachts als overdag niet. Voortdurende onrust, verslikken, hikken, dinosaursus geluiden en niet meer plat op de rug te leggen door de verbrande slokdarm ivm verborgen reflux. Bij mijn zoon met 8 weken nexium gekregen na paar weken zonder enige slaap.

    En bij dochter begonnen de klachten met 3 weken extreme vormen aan te nemen en hadden we met 4 weken al nexium en waren we verbrande slokdarm gelukkig voor.

    Ik hoop dat het bij Len niet nodig zal zijn. Ben in principe niet zo’n dan van medicatie namelijk. Maar hier hadden ze t echt nodig om te ontwikkelen en blij te kunnen zijn.

    Aaah wat fijn @Iemand1991!
     
  20. Loeskaz

    Loeskaz Bekend lid

    10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Gelukkig nieuwjaar allemaal!

    Hoe gaat het met de kindjes en de mama’s?

    Hier hebben we onze man vannacht na 6.5 uur wakker gemaakt, omdat mn borsten eraf klapten en mn bed nat was van de melk lekkage. Wat een luxe probleem .
     

Deel Deze Pagina