December 2021 mama's & baby's

Discussie in 'De mama's' gestart door Snoepjes, 19 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zolta

    Zolta Bekend lid

    6 sep 2015
    611
    234
    43
    Vrouw
    Hoe lang heeft ze in stuit gelegen en waar letten ze dan eigenlijk op? Hopelijk is alles tegen die tijd gewoon helemaal in orde :thumup:
     
  2. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    990
    1.210
    93
    Vrouw
    @Memmiee die echo verwacht ik hier ook inderdaad, ook ivm man vroeger. Ik zelf heb het niet gehad als kind.
     
  3. Winderig80

    Winderig80 Actief lid

    30 dec 2020
    455
    440
    63
    Vrouw
    werkende!
    Noord Holland
    Wij hebben de 21ste weer een afspraak bij de arts, hopelijk zit Tiana dan ook rond de 4 kilo.

    Nachtzweten heb ik even gehad bij me borsten en rug, zeker3 weken aangehouden bij mij.
     
  4. Loeskaz

    Loeskaz Bekend lid

    10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Hier is het nachtzweten ook een bekend ding haha.
     
  5. yakuzi

    yakuzi Fanatiek lid

    23 aug 2012
    1.109
    844
    113
    Hier ook bij cb geweest. Over de 4 kilo en met een paar maanden echo van de heupjes wegens familie met spreidbroek. Maar wauw! 4 kilo had ik niet verwacht. Zo blij dat ze het zo goed doet op de bv! 800 gram aangekomen in 2,5 week:) trots:D
     
    Spiekerbox vindt dit leuk.
  6. yakuzi

    yakuzi Fanatiek lid

    23 aug 2012
    1.109
    844
    113
    Welkom! @Madeliefje1234

    nachtzweten heb ik gelukkig geen last van:rolleyes:

    Hier wil ze soms ook maar 1 borst maar ik probeer wel altijd het “toetje” aan te bieden. Wat betreft de tsr, ik probeer als het even kan achterover te leunen om het verslikken enigszins te voorkomen. Lukt lang niet altijd maar zo is het voor haar door de zwaartekracht wat beter weg te drinken. Ondanks dat ik zelf ontzettend gelukkig ben en me herken in bovenstaande, ben ik benieuwd of er dames zijn die het juist niet hebben? Want dat mag he! Kan me voorstellen als je misschien worstelt met een postpartum depressie of bang bent daarvoor dat je door onze gelukkige berichten dat misschien niet durft te delen. Lijkt me erg moeilijk!
     
  7. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.352
    3.641
    113
    Vrouw
    Ben jaloers op jullie producties zeg. Baal nog steeds dat het hier onvoldoende is. Je lijf faalt dan toch op de een of andere manier. Zo voelt het. Had ik in de bush bush gewoond was mn kind gewoon zwaar ondervoedt geweest:rolleyes::confused:

    Geen ervaring met postnatale depressie, lijkt me heel moeilijk als dat je overkomt. Inderdaad mag ook dat gedeeld worden. Wel ervaring met depressie helaas, slik al jaren antidepressiva.
    Wel gaan we momenteel door een hele moeilijke tijd, maar dat heeft met mijn oudste zoon te maken.
     
  8. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Geeft iemand van jullie ook flesvoeding? Hoe doen jullie dat in de nacht? Ik moet mijn wekker zetten, want mijn dochter komt meestal niet voor een voeding. De fles gaat vaak of niet of met moeite op, omdat ze verder wil slapen. Het liefst laat ik haar slapen tot ze zelf komt, maar heb gelezen dat, dat voorlopig nog niet mag...
     
  9. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Ik heb het er hier nog moeilijk mee als we het over borstvoeding hebben met bijvoorbeeld viste... ik vind het zo jammer dat ik haar niet de eerste voedingen aan de borst heb kunnen geven.. nu bleven mijn borsten trouwens erg lang opgezet en heb ik het met de hand los moeten kolven. Ik was erg blij dat ik haar dan toch iets kon geven via de fles... maar wat denk je? Ze vond het super smerig:roflmao::roflmao: ze begon echt te kokhalzen:roflmao:

    In de bush bush had ik gebruik moeten maken van een andere bush bush mama denk ik... als ik doorgegaan was met borstvoeding had ik daarnaast fulltime moeten kolven en extra flesvoeding moeten aanbieden.

    En @Memmiee sterkte met je zoon. Hoop dat het te behappen is en je gauw weer wat positiviteit tegemoet gaat.

    Qua post natale depressie had ik het zelf wel verwacht. De zwangerschap van mijn zoon heb ik niet kunnen genieten, veeeeelste bang dat hij stil ter wereld zou komen. Ik was hier zo gespannen van dat ik hem nauwelijks voelde bewegen. Gelukkig bij de zwangerschap van mijn dochter meer kunnen genieten. Tenmiste ik was meer ontspannen. Zwanger zijn vond ik geen klap aan, baalde van mijn slechte mobiliteit en de laatste 4 weken kwam dat gespannen gevoel weer erg terug. Gelukkig voel ik mij nu goed en heb ik daarnaast ook nog geen klachten van de longcovid. :cool:
     
  10. Loeskaz

    Loeskaz Bekend lid

    10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw

    Ik geef borstvoeding, maar wij mochten van de VK hem na de kraamweek al 6 uur er tussen laten, omdat hij erg goed aankomt. En na meting bij CB met 2.5 week mochten we van hen al maximaal 8 uur er tussen laten. We zaten vandaag aan 7, dus 8 nog niet gedaan.

    Wat ik begreep is t belangrijkste dat ze goed aankomen en als ze wakker zijn goed alert.

    Hier gelukkig geen ervaring met (postnatale) depressies. Wel met heftige emoties door traumatische bevalling bij de eerste. Maar wel heel goed dat je dat aangeeft. Het is echt niet vanzelfsprekend dat het allemaal een roze wolk is!

    Wat goed dat de kindjes zo super groeien! Hier volgende week weer CB. Ik denk ook al over de 4 kg te gaan.

    Ik heb volgende week ook gesprek met de gyneacoloog over mijn keizersnede (omdat ie niet zo goed ‘verliep’) en plan van aanpak voor uitzoeken of er stollingsprobleem is. Ben benieuwd!
     
  11. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    goed om te weten. Vanmiddag komt hier de ggd, ben benieuwd hoe zwaar ze is en wat ze er over zeggen.
     
  12. yakuzi

    yakuzi Fanatiek lid

    23 aug 2012
    1.109
    844
    113
    En?? Ben benieuwd :)
     
  13. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Onze dochter weegt nog maar 10gr onder haar geboorte gewicht :D qua voedingen drinkt ze nu 100ml en dit mogen we op verzoek aan blijven bieden. Ze komt namelijk soms elke 2u en dat was prima. Zolang we maar stoppen als ze genoeg heeft gehad. In de nacht mogen we haar nog niet laten doorslapen, maar er mag wel 5u tussen de voedingen zitten. Dus vannacht zal mijn wekker later gaan. Verder vond ze haar sterk en alert.
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  14. Joycebjorn

    Joycebjorn Actief lid

    9 dec 2020
    143
    108
    43
    Vrouw
    Hier gelukkig ook geen postnatale depressies maar als het manneke heel de dag aan het huilen is en ontroostbaar dan huil ik op en gegeven moment ook mee omdat ik dan niet meer weet en het me te veel is.

    Joeri heeft een open wondje naast zijn anus en heel zijn bilspleet is vurig rood, echt zo zielig. Het moet echt zo’n pijn doen.
     
  15. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Ach wat sneu... heb je al een manier gevonden om het te behandelen? Ik weet dat er een soort spray is welke een vliesje over de wond kan leggen, zodat er wat bescherming is. Ik weet even niet hoe het heet, maar wie weet heb je er wat aan.
     
  16. Loeskaz

    Loeskaz Bekend lid

    10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Ooh nee wat vreselijk zielig @Joycebjorn! Dat moet inderdaad vreselijk zeer doen en in zo’n luier herstelt het ook zo moeilijk. Arme ziel en arme jij! Hoe komt dat wondje? Of weet je dat ook niet?

    Wat shit ook voor jullie dat hij zoveel huilt. Dat hakt er ook in zeg. Dikke knuffel!
     
  17. Loeskaz

    Loeskaz Bekend lid

    10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Aaah super fijn zeg! Klinkt als een toppertje die lekker groeit. Heerlijk die nachten ook!
     
    Naturel vindt dit leuk.
  18. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Mijn eerste nacht dat de wekker wat later mag... ik heb mij dus verslapen:eek: overigens hebben we allemaal nu wel heerlijk wat uurtjes kunnen maken. Vannacht poging 2.....
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  19. Madeliefje1234

    Madeliefje1234 Actief lid

    6 dec 2018
    191
    171
    43
    Vrouw
    Ik zal even beantwoorden:)

    Eind december zijn we ouders geworden van een meisje. Alles ging heel voorspoedig, een fijne bevalling..
    Met ons meisje gaat het ook heel goed gelukkig, een rustige en tevreden baby.
    Borstvoeding kwam gelijk goed op gang, en omdat ze boven geboorte gewicht zit, voeden we nu op verzoek.

    De 9e en 10e dag was ze alleen erg onrustig, waren we echt niet van haar gewend. Veel huilen, veel willen drinken. Waarschijnlijk regeldagen, herkennen jullie dit? En hoelang duurde dat bij jullie?
    Hopelijk is het snel over;)
     
  20. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.352
    3.641
    113
    Vrouw
    Hebben jullie de geboortekaartjes nog hangen? Hier dus nog wel, vind het zo gezellig staan en wil zo graag in mijn babybubbel blijven :roflmao::roflmao:

    Maar twijfel wanneer ik ze weg ga halen.. Wat doen jullie? :)
     

Deel Deze Pagina