December 2021 mama's & baby's

Discussie in 'De mama's' gestart door Snoepjes, 19 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yakuzi

    yakuzi Fanatiek lid

    23 aug 2012
    1.109
    844
    113
    @Memmiee Hier staan ze ook nog maar maandag begint school weer en dan ga ik het wel opbergen.

    ons meisje lacht naar ons sinds maandag, zo schattig! Echt genieten. We hebben maandag meteen naar iedereen een filmpje gestuurd met 1 van haar eerste lachjes.:p Wat dat betreft maakt het niet uit of het je eerste of vierde is, dat zijn zulke bijzondere momentjes; al die eerste keren!

    @Madeliefje1234 regeldagen idd! Het verschilde bij mij per kind. Nu was het twee dagen maar heb het ook wel langer gehad hoor met de andere kinderen. Lekker zo vaak mogelijk aanleggen:)
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  2. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.351
    3.639
    113
    Vrouw
    Heerlijk hè die lachjes! Mijn oma had laatst de primeur, dus die was helemaal happy:roflmao:

    Vind wel dat de kleine meid steeds helderder gaat kijken, alsof ze steeds meer kan zien. Ze kan je echt al observeren, zo leuk.
     
  3. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Ik laat ze bijna 3 maanden hangen. Ik haal ze 1 week voor ik weer ga werken weg en maak dan een foto van mijn dochter met alle kaarten.
    Je hoort het idd vaker rond de 10e dag. Hier was ze in totaal 4 dagen wat aan het rommelen met haar eten en 2 dagen wat onrustiger, meer aan het mopperen. Als je het leuk vind kan ik je aan een lijst toevoegen? Hierin staat de geboorte datum, hoeveelste kindje en geslacht. Sommige noemen ook de naam van hun kindje, maar ook niet iedereen. Zodra de laatste van december is bevallen, gooi ik die lijst er in denk ik.
     
  4. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    990
    1.210
    93
    Vrouw
    Wij hebben de kaartjes tegelijk met de kerstzooi opgeruimd. Krijgen wel nog steeds af en toe een kaartje binnen, die gaan nu gelijk bij de rest in de doos voor later. :)
     
  5. Loeskaz

    Loeskaz Bekend lid

    10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Ik heb ze weggehaald, ik kan niet zo goed tegen veel rommeltjes om me heen haha en ik vond t dus rommelig o_O.

    Len is nu al snip verkouden en niet zichzelf. Ik vind het helemaal niks en maak me dan direct super veel zorgen. Terwijl hij drinkt goed, plast en poept goed en heeft geen koorts. Hij heeft alleen snot en hoest en niest en is hangerig en mopperig en slaperig . Dat is hij normaal nooit. Ik weet dat t wel goed komt. Maar toch, ik hou hier niet van……
     
  6. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Ik kan dat zooo goed begrijpen. Ze zijn nog veel te klein om ziek of verkouden te zijn vind ik. En juist omdat ze zo klein zijn, moet je juist op de kleine signalen letten. Zorgt bij mij altijd voor super focus. En hoewel je onbewust weet dat het nog goed gaat, houd je in je achterhoofd alle scenario's open. Welcome to motherhood...

    Maak je, je trouwens meer zorgen vanwege corona? Zelf heb ik dat wel. Ben ook heel argwanend als visite er een leven op na houdt...
     
    Loeskaz vindt dit leuk.
  7. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.351
    3.639
    113
    Vrouw
    Snap het ook heel goed. Ze zijn nog zo kwetsbaar. Bij twijfel gewoon de huisarts bellen hoor. Al is het alleen al om even te overleggen.

    Nou hier is de eerste menstruatie een feit volgens mij. Jeejo_O

    Moet maandag voor nacontrole naar de gyn. Even hebben over een mirena.. Wat voor AC gaan jullie gebruiken?
     
  8. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Das al vrij rap! Voor mijn gevoel bleef het bij mij de vorige keer 2maanden weg. Maar nu is mijn cyclus ook altijd een zooitje en niet korter dan 40 dagen...

    Qua ac ga ik denk ik aan de pil. Had daar geen last van eerder. Behalve dat mijn eigen cyclus helemaal plat werd gelegd. Ik ben na de laatste bevalling wel genezen, wil echt niet nog een keer. Dus qua cyclus maak ik mij daarom niet druk.
     
  9. Loeskaz

    Loeskaz Bekend lid

    10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Nou precies dit inderdaad! Ik let nu op ieder zuchtje en kreuntje en tel z’n ademhaling etc. Terwijl dje gewoon hetzelfde is als anders.
    Maar ze zijn inderdaad nog veel te klein en weinig bij te zetten. Maar denk dat je er als derde kindje ook gewoon niet aan ontkomt orzo.

    Voor Corona ben ik op zich niet extra bang. Zeker ook omdat dit heel duidelijk virusje is wat van dochtertje komt (die werd dag of 4 geleden verkouden). We hebben haar laten testen bij ggd en iedere dag zelftest. Dus ik denk echt niet dat het Corona is. Ik ben gewoon best een doemdenker…. Hopelijk knapt hij snel op.

    Bij twijfel bel ik zeker huisarts. Maar heb momenteel niet perse echt twijfel. Meer dat ik heel erg hoop dat het niet erger word dan dit.
     
  10. Loeskaz

    Loeskaz Bekend lid

    10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Jeetje dat is op tijd al! Hier kwam t bij mij bij de eerste pas na 5 maanden en bij de tweede na 7 maanden. Gaf wel borstvoeding.

    Ik wacht eerst mijn onderzoeken rondom mogelijk bloedstollingsziekte af en kijk daarna wat ik ga doen rond AC. Liefste wil ik niks hormonaals meer, maar of dat haalbaar is betwijfel ik. Ik denk dat manlief zich mag laten helpen.
     
  11. Joycebjorn

    Joycebjorn Actief lid

    9 dec 2020
    143
    108
    43
    Vrouw
    Hebben jullie al de uitslag van de hielprik binnen? Hier gisteren binnen gekregen en gelukkig is alles goed.
    Qua AC gaan we met condooms werken.
    Joeri heeft geregeld echt hele vieze ogen dat is ook echt wel sneu. voor zn billen heb ik 2 zalfjes gekregen. We gebruiken er 1 de andere is naar mijn idee te heftig dus die stel ik liever uit. Het lijkt er wel wat beter uit te zien inmiddels.

    @Loeskaz verkouden is ook wel echt heel rot zeg voor zo’n kleintje.
     
  12. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Hier ook een doemdenker. In dit gezin is iedereen al een aantal keer overleden als je mijn gedachtes moet geloven. Onbewust weet ik dat het goed zit, maar toch check ik ook die ademhalingen bijvoorbeeld. Zelfs die van mijn man, maar hij heeft ook periodes dat hij even stopt met ademhalen.. bij mij staat het doemdenken vooral in een zwangerschap in de weg. Deel het vooral, zodat het je niet in de weg gaat staan. Maar dat doe je al:thumup:
     
  13. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Hielprik nog niet binnen, maar is hier pas een week geleden geprikt.

    Sinds gister heeft onze dochter ook last van een vies oog. Zal dat ergens mee te maken hebben? Volgens mij had mijn zoontje dat ook.
     
  14. yakuzi

    yakuzi Fanatiek lid

    23 aug 2012
    1.109
    844
    113
    Oeh doemdenken ken ik idd ook. Ook bijde oudere kinderen zet ik gerust m’n wekker als ze ziek zijn om even te checken tussendoor:D

    bah heel naar! @Loeskaz hopelijk word hij gauw beter

    Wat betreft ac,hier gebruiken we condooms. Hormonen wil ik echt niet meer en mijn man is bang voor naalden en wil geen knip. Nou vind hij een 5e ook niet erg(ik wel!) maar hoop dus dat condooms voldoende zijn voor ons..

    Hoe gaat het met iedereen kwa zwangerschap kilo’s? Ik ben er 14 kwijt, nog 8 te gaan:| maar ik pas gewoon echt geen broeken nog van mezelf. Echt even balen. Maar ik heb momenteel gewoon echt geen maatje 34:roflmao: dus maar twee broeken maat 38 besteld vd week en hopen dat de rest er snel vanaf vliegt. Hoe doen de dames dat die bv geven? Je mag dus niet echt gaan lijnen. Maar ik wil wel mn figuur terug… probeer nu geen tussendoortjes te nemen, gezond te eten en goed te drinken.
     
  15. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Vanaf 6w na de bevalling ga ik gericht iets doen aan de kilo's. Sporten mag dan ook weer. Dus nog 4w te gaan hier. Ik kom altijd flink aan. Bij mijn laatste zwangerschap 27kg aangekomen. Er zitten er nog 18kg aan. Bij mijn zoon was ik 34kg aangekomen en daar zijn er 6kg van overgebleven. Als ik zo weer actief mag doen, hoop ik die ook een keer weg te krijgen. Ik start met fysio en zal met hen mijn conditie en kracht opbouwen. Verder eet of drink ik niet ongezond, maar miss dat ik qua variatie wel even sonja bakker ga volgen. Mijn oude broeken pas ik ook nog steeds niet. Draag nog rustig de zwangerscahp broeken:D
     
  16. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.351
    3.639
    113
    Vrouw
    Hier nog helemaal niet bezig geweest met afvallen:| Ik weet wel dat ik echt te zwaar ben, helemaal nu na 2 zwangerschappen zo kort op elkaar. Binnenkort mee beginnen maar op dit moment staat mijn hoofd er nog niet naar. Hier loop ik ook nog in mn zwangerschapskleding hoor.

    Ik had het liefst ook geen hormonen meer gebruikt. Maar helaas heb ik door mijn endometriose te veel last van mijn menstruatie en kan het alleen maar erger worden. Wil mettertijd denk ik een Nova sure behandeling en sterilisatie in 1 keer. We zijn wel compleet nu maar vind me daar toch nog wat te jong voor om het al zo definitief te maken.

    Kan mij niet voorstellen dat ik überhaupt nog spontaan zwanger word omdat we dus onverklaarbaar verminderd vruchtbaar zijn. Maarja, stel het gebeurd wél, hebben we een probleem:o: dus dat risico moeten we niet lopen. Hebben overigens nog geen seks gehad na de bevalling, jullie wel al? Heb nog lang gebloed en ben er sowieso te moe voor. Libido is echt nul komma nulo_O
     
  17. Loeskaz

    Loeskaz Bekend lid

    10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Fijn om te lezen dat jullie het doemdenken en zorgen wel herkennen. Maakt me toch minder gevoel dat ik een overbezorgde stresskip ben. Hielprik ook nog niet binnen en ook dat vind ik weer mega spannend!

    Gewicht blijft hier altijd kei hard plakken als in borstvoeding geef. Moet nog 8 kg om op gewicht te komen voor de miskraam (ben toen door hormonen ofzo in kort tijd 5 kg aangekomen en daarmee deze zwangerschap gestart). Bovendien veulllll honger door borstvoeding. Probeer wel de goede dingen te pakken, maar gun mezelf wel wat meer. Met 6 weken begin ik zelf ook weer met Mom in Balance back in shape. Vanaf 12 weken zelf weer training geven, dus moet wel weer vrij vlug fitter worden. Komt goed!

    Voor ons is dit ook laatste kindje, dus echt tijd om weer fit en strak te worden!

    Nou nacht met ons verkouden mannetje was pittig, om de 2 uur even slokje voor troost. En heel onrustig slapen tussendoor. Gelukkig geen koorts gekregen ofzo. Dus hopelijk wordt het snel beter en heeft hij zijn eerst antistoffen aangemaakt!
     
  18. Loeskaz

    Loeskaz Bekend lid

    10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Oh en seks? Uh nou in vloei nog, dus neh. Maar geloof ook niet dat manlief er al om staat t springen.
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  19. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.351
    3.639
    113
    Vrouw
    Oh ja, hier hielprik binnen en alles goed!!
     
  20. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Qua seks wachten we hier de 6w af. En idd sowieso vloei ik hier nog, dat is bij mij een no-go.
     
    Snoepjes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina