Basistemperatuur rond de 38 normaal?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bamsekram, 26 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bamsekram

Bamsekram Actief lid

10 nov 2012
    136
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Mijn zoon is nu 17 maanden en schommelt gedurende de dag tussen de 37,8 en de 38,2. Voor het slapen gaan is het dan het hoogste. Ik heb meerdere thermometers geprobeerd en die geven allemaal nagenoeg hetzelfde resultaat. Dit id overigens al geruime tijd zo.

Is dit normaal voor een dreumes of moet ik er iets achter zoeken? Het is een kind met een verleden van reflux. Hij huilt nog steeds veel (ik denk gewoonte vanuit de reflux) maar slaapt wel goed. Meestal 2 à 3 uur 's middags en 's nachts klokje rond van 7 tot 7. Het is een erg intensief en pittig kind. De huisarts maakt zich verder niet druk...

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.616
    1.156
    113
    ik zou zeggen prima,
    mijn zoontje is 14 maanden maar temp hem eigenlijk nooit, tenzij hij ziek is natuurlijk dus geen idee wat zijn temp is.
    als je zoontje goed in zn vel zit dan ist prima toch... of zie ik dat verkeerd?

3. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Boven 37,5 is verhoging en boven de 38 koorts.
    Ik zou wel verder onderzoek willen; urine kweken om te kijken of hij geen urineweginfectie heeft en KNO arts voor oren en amandelen.
    Juist omdat hij veel huilt zou ik deze dingen uitsluiten.
    Ik geloof niet dat een kind 'zomaar' veel huilt dan zit er toch iets niet lekker lijkt mij maar ik ken je zoontje niet natuurlijk.
    Accepteren kan altijd nog.......

4. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Geen idee, ik twijfel eigenlijk altijd een beetje over het tegenovergestelde. Als ik dochterlief temp omdat ik denk dat er iets is en er is uiteindelijk niets, dan heeft ze bijna altijd 36.3, wat natuurlijk weer aan de lage kant is... Maar dat heeft ze als sinds haar geboorte, dus tja...

5. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Sommige kindjes zijn warmbloedig. Maar een kindje dat regelmatig veel huilt en een hogere temp heeft zou ik toch nog even laten nakijken. Oortjes? Longen? UWI?

6. Bamsekram

Bamsekram Actief lid

10 nov 2012
    136
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Ik ben met regelmaat gaat tempen omdat het aan de hoge kant was (was ziek geweest en zakte maar deels). Toen ontdekte ik dat dit bij hem gebruikelijk is.

De kinderarts gaf destijds (rond 1 jaar) aan dat het niet erg is. Ik vind het vooral lastig, ook nu met doorkomen kiezen en verkoudheid icm verhoging. Ik twijfel vaak of ik een pm zal geven omdat zijn temp vaak hoog is.

Oren ed uitsluiten is eigenlijk nooit gedaan. Misschien toch nog eens vragen bij de huisarts.

7. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Sommige kinderen hoeven zich niet ellendig te voelen als er wat mis is. Stiekem jammer want vaak zie je signalen en denk je: he ff naar de huisarts.

Sterkte!

8. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als een kindje volledig tevreden is met zo'n temp, zou ik zeggen; niks aan de hand! Maar in geval van best veel huilen, zou ik toch verder kijken of er bv geen ontsteking speelt.

9. Ukkies

Ukkies Lid

13 jun 2013
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit dacht ik ook.

Daarbij een pittig en intensief kind.. bedoel je ook een snelle ontwikkeling?
    Somige kindjes kunnen daar ook meer door huilen omdat ze meer willen dan dat ze kunnen waarvan ze gefrustreerd kunnen zijn.

Maar dan zou ik toch eerst het medische uitsluiten.

10. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou inderdaad ook het een en ander uitsluiten. En wat betreft zetpil geven of niet.. volg je gevoel daarin ook. Heb je het idee dat hij geen last heeft van de verhoging/koorts hoef je het niet te geven; de koorts op zich is dan niet erg (mits het niet te hoog word natuurlijk). Heb je het idee dat hij er wel last van heeft, kun je het beter wel geven. Je geeft het dan niet voor de koorts maar om hem zich beter in zijn vel te laten voelen.

Sterkte ermee. Mijn zoontje had ook veel verhoging.. met 9 maanden door de kinderarts laten onderzoeken; niets gevonden maar hij gaf wel aan dat het heel goed bij zijn luchtwegen zou kunnen zitten. Met de leeftijd van jouw zoontje kun je goed naar de KNO arts en kan hij, als dit nodig is, er ook wat aan doen!

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Mijn schat zit altijd ergens tussen de 36,8 en de 37,2, dus ik zou zeker even het zekere voor het onzekere nemen en langs de dokter gaan voor tests. Je kleintje kan niet praten en vertellen of hij ergens last van heeft, dus tja.

Wat ik wel merk is dat als hij verdrietig is en 3 minuten hard gehuild heeft ofzo, dat hij ineens 37,6 graden kan zijn. Dus ik weet niet of je direct na het huilen de temperatuur opneemt? Of misschien is hij wel gewoon heel warm aangekleed of iets.

12. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

Dat hoeft niet hoor, onze dochter merk je niks aan (behalve temp) totdat ze ineens omvalt en dan blijkt ze dubbele oorontsteking te hebben ofzo...

@ts ik zou aantal dingen uit laten sluiten bij de huisarts...

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou ook even langs de huisarts.

14. Bamsekram

Bamsekram Actief lid

10 nov 2012
    136
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Bedankt voor alle reacties! Ik zal vandaag toch even bellen met de huisarts!

15. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ik vind dat best hoog maar dat komt misschien omdat mijn meisje juist een hele lage temp heeft en haarzelf niet zo goed warm kan houden.

Deel Deze Pagina