Hoi Bregje, Ik herken het wel. Ik heb anderhalve week geleden (op donderdag) een paar uur gebloed. Ik was op mijn werk en voelde gewoon een stroom bloed komen. Meteen naar de wc gegaan en had al een mega rode vlek in mijn spijkerbroek. Meteen naar huis gegaan en HA gebeld (VK heb ik nog niet). Zij zei dat het waarschijnlijk een miskraam was en dat ik in dat geval een vrij hevig menstruatie zou krijgen, maar dat ik de volgende dag mocht komen, als het bloeden zou stoppen. Diezelfde middag stopte het bloeden. Heb maar één maandverbandje hoeven gebruiken. Ik heb sindsdien wel regelmatig bruine afscheiding / verlies van oud bloed. Ik heb eigenlijk niet lang genoeg gebloed voor een miskraam. Ik heb ook geen buikkrampen gehad. Toch is het nu onzeker of alles nog goed is. Ik heb volgende week maandag een afspraak in het ZH voor een echo. Dat is dus dik twee en een halve week na het bloeden! Ik snap dus dat het wachten niet leuk is. Deze weken kunnen me niet snel genoeg gaan! Toch ben ik er vrij rustig onder. Ik blijf positief denken. Ik heb nog steeds last van kwaaltjes, zoals darmen, pijnlijke borsten, heel erg moe, maar 's nachts ineens wakker worden en dan klaarwakker zijn... Dat probeer ik maar te zien als aanwijzingen dat het goed zit. Ik heb er ook een goed gevoel over, al blijft het iedere keer dat ik weer wat oud bloed verlies wel eng. Ik vind het wel jammer dat ik niet tegen mezelf (en andere mensen) kan zeggen "ik ben zwanger". Want dat weet ik gewoon niet zeker. (Daarom heb ik tot nu toe ook niet echt meegeschreven in dit topic, alleen gelezen.) Probeer niet te veel te stressen: bedenk dat je eigenlijk geen aanwijzingen hebt om te denken dat het mis is gegaan, behalve dat je geen kwaaltjes hebt en dat je af en toe een klein beetje (oud) bloed verliest (wat heel normaal is en echt heel vaak voorkomt!). Ik hoop voor je dat het allemaal goed is en dat bij de echo blijkt dat je kindje prima groeit en ontwikkeld! Liefs, Janna
Dames met bloedverlies....waarom laten ze jullie zo lang voor een echo wachten?! Ik had met 6.5 een echo waarop alles super te zien was, dan weet je waar je aan toe bent! Knuffel voor jullie!
Ik heb meteen de dag erna een doorverwijzing gehad van de HA en het ZH gebeld voor een afspraak, maar dit was het eerste moment dat vrij was. Bovendien vond de HA het beter om wat langer te wachten, aangezien er veel eerder volgens haar toch nog weinig te zien zou zijn op een echo. Dat kun je misschien wel zien dat er een vruchtje en een dooierzak zit, maar niet of het nog leeft. Het hartje klopt immers nog niet. Dus dan zou ik een paar weken later alsnog moeten, om te kijken of het verder ontwikkeld is. Wat konden ze bij jou met 6.5 week allemaal zien dan? Konden ze zien of het leefde?
Dus ik vandaag tegen mijn collega; lief hè dat ze de reis verzetten enzo. Zegt mijn collega, dat ze het niet normaal vindt zo'n baby-tje in het vliegtuig en dat dat zielig is en dat wij egoïstisch zijn, dat we beter een oppas kunnen regelen voor de baby en dan dat gejank de hele reis. Ik stond perplex en was gelijk ook verontwaardigd. Gaat zij me nu vertellen wat het beste is voor mijn baby??? Ten eerste beslis ik dit zelf samen met mijn vriend en ten tweede zou ik nooit iets doen wat schadelijk voor mijn kindje zou zijn en ten derde, mijn neefjes zijn ook altijd meegegaan en die hebben nooit gejankt tijdens het vliegen. Kwestie van o.a. op tijd drinken geven etc en natuurlijk vast ook wel wat geluk, maar kom nou... mijn kindje hier bij anderen achter laten... geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. Maar het grappige was wel, dat ik meteen een heel erg moeder instinkt voelde die aan gaf... Hey, ik bepaal wat goed is voor mijn kindje!!!!! Toch ben ik een beetje boos om haar reactie, waar bemoeit ze zich mee en prima dat je een uitgesproken mening hebt, maar die hoef je echt niet altijd uit te spreken! zag dit net pas dus vandaar mijn late reactie,maar die collega is niet goed bij dr hoofd hoor! Wij zijn ook toen onze baby paar maandjes was gaan vliegen en dat ging gewoon geweldig,terwijl wij notabene een huilbaby hadden ivm kma en reflux,we gaven tijdens het dalen en stijgen drinken zodat ze geen last van dr oortjes kreeg en ze heeft het merendeel van de tijd geslapen en het andere deel leker zitten geinen met onze achterburen, dus gewoon gaan hoor,ik maakte me er vreselijk druk om en het is me 100% meegevallen,ik zou het zo weer doen!
Ik had bij 6.5 al een heel goed hartje er zijn ook meiden die voor de 6 weken al een echo met een Gehad hebben gehad maar bijna 7 weken moet er toch echt al iets te zien zijn!
Nouja, ik wacht nu al anderhalve week. Die laatste week kom ik ook nog wel door... Bovendien, dit was dus het eerste moment in het ziekenhuis dat ze een gaatje hadden voor een echo. En volgende week is het al bijna 8 weken: als het dan nog goed zit (twee en een halve week na de heftigste bloeding) en ik in de tussentijd niet meer opnieuw helderrood bloed ben verloren, dan is de kans dat het alsnog misgaat (na een goede echo) ook weer een heel stuk kleiner...
knap van je! In januari januari toen ik bloedverlies en 2 weken bruinverlies heb gehad voor ik mijn mk had (wat bij jou NIET gaat gebeuren) kon je mij opvegen. Ik geloof dus dat het bij jou goed komt!!
Dank je Ik heb er gewoon van het begin af aan een goed gevoel bij gehad. Toen ik - al bloedend - uit mijn werk kwam en mijn man vertelde wat er was gebeurd, voelde ik me toch blij. Soort besef dat het goed gaat komen. (Misschien steek ik mijn kop wel te veel in het zand hoor, maar dat zie ik dan vanzelf wel.) Wat vervelend trouwens dat je een MK hebt gehad. Ik ben blij voor je dat je zo snel al weer zwanger bent en nu ook een echo hebt gehad, waarop te zien was dat alles goed gaat! Ik zie dat je morgen je intake bij de VK hebt. Spannend! Is het je eerste?
Yep het is inderdaad mijn eerste! Gelukkig was het na de mk al snel weer raak, want er even aan mogen proeven smaakte naar meer. ik heb gelukkig vanaf het eerste moment een heel ander gevoel over deze zwangerschap dan over de vorige. Toen had ik veel buikkramp etc en dat heb ik nu nauwelijks gehad. Morgen inderdaad intake, we zullen ons eens goed laten informeren over alle onderzoeken, ik vind dat nog best moeilijke keuzes Wat doen jullie allemaal meiden?
Fijn dat je er nu zo'n beter gevoel over hebt! Ik denk dat wij gewoon alleen de termijn-echo en de 20weken-echo doen, verder niet. Maar dat is mijn eerste gedachte; ik heb het er nog niet met mijn man over gehad. Een 3D-pretecho lijkt me misschien ook wel wat, maar dat is natuurlijk niet medisch.
Dag meiden! Ik ga me hier ook bij aansluiten. Ik heb gisteren mijn eerste echo gehad en het hartje mooi zien kloppen! Mijn bevalingsdatum is 14 december. Spannend!!
Hallo allemaal, Van harte gefeliciteerd en wat een mooie buikjes zie ik hier al voorbij komen. Wij hebben 11 mei de eerste afspraak bij de verloskundige en waarschijnlijk de week daarop de echo. Ik vind het allemaal erg spannend en ook wel een beetje angstig of het wel goed blijft gaan. Zelf denk ik rond 18 december te zijn uitgerekend. Heb zelf nog niet echt het idee dat ik aan het groeien ben maar zal vanavond eens een buikfoto maken.
Meiden, gefeliciteerd aan alle zwangeren en meiden met een mooie echo! Ik zal weer eens even een foto spammen van mijn buikje! Gisteren gemaakt met 9 weken.
Wow wat een buik met 9 weken super meid, mag je trots op zijn Maar dan weet zeker iedereen het al in je omgeving en dat zit helemaal goed. Lekker hoor zo'n bevestiging.
Zal ik je eens wat vertellen? Op wat familie na weet nog niemand het! Hahaha! Ik heb het toch op de één of andere manier kunnen verbergen met kleding, maar had een week geleden toch maar besloten om mijn buik te gaan laten ''hangen'' in zicht. Het lukte écht niet meer om mijn buik in te trekken. Ben deze week alleen nog geen bekenden tegen gekomen. Dat ik het, hoe dan ook, in het begin wou verbergen kwam doordat ik hiervoor een miskraam had gehad en echt super onzeker ben geweest of alles wel goed zou gaan deze keer. Maar na 2 goede echo's probeer ik er nu op te vertrouwen dat het wel goed zit daar binnen! Trots ben ik zeker! Het is ook echt al een absurd grote buik vind ik, maar helemaal niet erg... Ik ga er vanaf nu ook lekker mee pronken!