@stacy wat rot ja! Maar aardig zijn die verloskundigen he ik had de twijfels ook wel even bij die fikse buikkrampen hoor. Er zijn namelijk meiden in m'n omgeving die pas na een maand of 5 erachter kwamen dat ze zwanger waren. Nu denk ik "dat kan toch niet!" Maar het is nu eenmaal wel zo, de 1 heeft veel kwaaltjes de ander geen Ben zo benieuwd woensdag! Begrijp ik het goed dat ze met een inwendige echo ook al kunnen zien hoe ver je bent? Omdat ik nu een cyclus van 33 dagen aanhoud maar voor hetzelfde geld zat ik nu wel rond de 28!
Ja met een inwendige echo kunnen ze ook zien hoe ver je bent . Met de termijnecho wordt uiteindelijk de definitieve datum bepaald. Bij mijn eerste had ik ook een inwendige echo gehad met 7 weken en de termijnecho met 12 weken, allebei de uitgerekende datum waren hetzelfde.
Hmm vervelend Stacy. Fijn dat het nu weer beter word! Kom inderdaad weleens vaker voor heb ik gelezen. Zijn er al dames die een beetje een buikjes krijgen?? gezien ons Topic, haha.
@ Women, wat een belevenissen allemaal zeg!! Fijn dat het nu weer beter gaat!! @ Stacy, fijn dat je weer gerustgesteld bent! Hoop dat het niet weer gebeurd. Hier nog steeds zoooo misselijk, eet nu steeds wat kleins om lege maag te voorkomen maar helpt ook niet echt. Vind het ook een drama om over te geven dus dat hou ik ook zo lang mogelijk tegen. Straks weer lekker met mn zoontje mee naar bed, ben ik tenminste even niet misselijk. Allemaal fijne dag gewenst en hopelijk gaat alles goed bij iedereen!!
he meiden, Wat leuk nog een topic voor december 2013. Ik ben uitgerekend op 8 december. Aanstaande maandag mag ik al voor vroege echo ivm met een eerdere MA in dec 2012. Vind het ook wel spannend want hoop dat er wel wat te zien is maandag, Groetjes Bernou
Dankje Miek22! Vervelend van je misselijkheid zeg, bleghh! Gefeliciteerd Bernou! Kom erbij en ook al zo vroeg een echo. Ergens op het Zwangerschap - forum is ook een soort statistieken decemberbuikjes topic daar kun je je leeftijd en datum en echo's invullen!
Oja dat wilde ik ook nog in gaan vullen was ik weer vergeten haha. Trouwens over namen, ik heb al vanaf mn zestiende een mooie meisjesnaam, niet bijzonder ofzo maar wel altijd zoiets gehad van als ik meisje krijg wordt t die naam, mn man vindt het ook een leuke naam dus hoop stiekem toch wel beetje op een meisje, alleen maar omdat ik die naam kan gebruiken want verder maakt t me dus helemaal niet uit. We gaan voor een gezonde baby uiteraard,maar zou t leuk vinden die naam te kunnen gebruiken
Jongensnaam vind ik echt stuk lastiger, dus als t een jongen wordt dan moeten we daar echt behoorlijk over na gaan denken, haha waar ik al niet mee bezig ben, tis pas een week of 6. Maar weet hoe snel t gaat zeker na t eerste trimester.
Bahbahbah. Gister echt verschrikkelijke buikpijn, zo'n brandend gevoel, precies een blaasontsteking. Nu wilde die ****huisarts hier in de buurt mn urine niet testen gister omdat ik daar niet ingeschreven sta, zelfs na een duidelijke uitleg dat ik pas vandaag, laat op de dag bij mn eigen huisarts terecht kon, snauwde ze me af. Gister mijn eigen huisarts dus maar even om advies gebeld maar veel konden ze er ook niet aan doen. Dus ik vandaag weer bellen naar mn eigen ha, kreeg een andere assistente aan de lijn, blablabla, ging erom dat het verhaal de hele praktijk door was geweest en dat ze het belachelijk vonden Dus, hopelijk vanmiddag aan de antibiotica, want ik houd het niet meer gister vk geweest! Duurde lang zeg zo'n intake Eerste echo word 26 april! Spannend
Haha Miek22 hier hetzelfde!! Alleen al om de naam hoop ik op een meisje hahah. En voor jongensnaam moeten we ook nog hard nadenken. Ook over het feit of we een 2e naam willen ja of nee.. Ja, gaat het snel vanaf het 2e trimester? Kan niet wachten! Haha. Echt, lijkt me heerlijk als het allemaal wat realistischer word!! Ik snap niet heel veel van je huisartsenverhaal Justxme, haha. Maar het zal vast zo zijn. Duurt dat echt lang? Wat doen en vragen ze dan allemaal?
*breekt even in* Ik ben een decembermama 2012 Geniet lekker van jullie zwangerschap en de mooie buikjes!
Om de naam hoop ik dan op een jongetje haha, 2 meiden zou nu Tuurlijk ook erg leuk zijn, maar een jongen en een meid is wel heel bijzonder. Een tweede naam hebben we wel, bij mijn dochter hebben we onze plotselinge overleden hond in de 2e naam gedaan omdat dat beestje echt alles voor me betekende, het was echt mijn kind. Vl. Heeft toen de 2e naam bedacht, zoo lief! Dus voor deze spruit ook een tweede naam maar pfff dat wordt ook moeilijk.
Dankje Theebeeb! Hihi ben echt benieuwd naar iedereen's namen! Maar weet bijna wel zeker dat niemand "mijn" naam heeft bedacht.
Voor een meisje hebben we al een naam! Echt een super leuke naam, alleen komt ie nu wat vaker voor, alleen de schrijfwijze is anders. We dachten ook al voor een jongen een naam te hebben, maar ik twijfel nog een beetje!
Oeh ik mag morgen naar de huisarts... De assistente was zo blij voor me! Ze kennen me al jaren! En ik weet ook al naar welke verloskundige ik wil. Ga ik morgen heen bellen!!! Heerlijk!!!!
Even snel vanaf de iPad.. Alle nieuwe zwangere welkom, gezellig.. Hier hebben we voor een jongen al wel een naam hadden we tijdens de vorige zwangerschap al maar voor een meisje moet ik echt heel hard gaan denken.. Ons dochtertje heet K.aïsha, komt haast niet voor maar is niet een ingewikkelde gemaakte naam, dus dan zouden we weer zoiets willen hihi, dus dat zou een lastige worden..
Ik weet nog dat je geboortekaartjes vroeger altijd in mappen thuiskreeg om ze in het echt te zien om uit te kiezen. Zie nu dat veel sites dit via internet aanbieden.. gaat dit niet meer via die keuzemappen vol kaartjes?
Phoe, jullie posten echt heel erg veel. Als je even 2 dagen niet kijkt loopt je echt zwaar achter! Geweldig.. Wij hebben echt nog helemaal geen namen bedacht. Ik merk dat ik de eerste 12 weken toch wel heel voorzichtig ben. Je weet het nooit. Ook al is het gevoel goed.
Hee Amely86, wat leuk, we hebben allebei 16-4 de eerste echo!!! Ik denk dat ik dan ongeveer 5w4d ben. Jij ook zoiets toch??? Grappig !
Ik lees op het forum dat er best wat vrouwen zijn die met 7 weken een echo krijgen en ook met 12 weken. Ik krijg er maar eentje met 10 weken :s Volgens mij krijg ik ook alleen de termijnecho en de 20-weken echo vergoed. Krijgen jullie nog een termijnecho dan naast die echo van binnenkort ?