December buikjes 2013

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door miss 1985, 31 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotje1986

Lotje1986 Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.633
    0
    0
    Meiden ik maak me zorgen! Ik had gistere bijna geen afscheiding... De dagen ervoor wel... Haha mijn nieuwe bh die ik 3 weken geleden kocht past niet meer....

Ik mag zo naar de huisarts vind het spannend!!!!

2. Y84

Y84 Bekend lid

3 nov 2012
    512
    0
    0
    Ik ben 20-12 gecuretteerd.. Bijna tegelijkertijd! Spannend nu he..??

3. leanne2

leanne2 Niet meer actief

@lynda geen idee! Vraag ik mij ook af! En of je alle echo's vergoed krijgt! Ik krijg dus de eerste al rond 7,5 week! Waarschijnlijk dan met 12 weken ofzo weer! Maar sommige krijgen de eerste pas rond de 11/12e! Best raar eigenlijk!
    Achja, m'n schoonmoeder zei gister nog, vroeger kreeg je alleen vlak voor de geboorte een echo en belde ja pas na een maand overtijd de dokter omdat je daar moest testen ;) in de winkel lagen ze niet.

Ik leef overigens nog steeds niet op een roze wolk. Zeer gespannen, zie overal beren op de weg, kan blijven piekeren. Al gaat dit soms ook weer vanzelf weg.
    Please vertel me alsjeblieft dat dit allemaal gewoon de hormonen zijn waar ik niet tegen kan. Zeg ik ook telkens tegen mezelf maar vind het zo raar dat ik me zo voel :(

4. Lynda86

Lynda86 Lid

8 apr 2013
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Leanne, ik zit ook niet op een roze wolk hoor. Besef het ook nog steeds niet goed moet ik zeggen. Ik heb morgen al een eerste echo, dus hoop wel dat die vergoed word! Verder kan ik ook een echte doemdenker zijn en geloof ik vaak niet dat het zo makkelijk en snel is gelukt bij ons. Ook vooral omdat er om mij heen zoveel mensen moeilijkheden hebben. Kan daarom ook haast niet geloven dat het zo is....
    Ik denk dat dit allemaal beter word in de loop van de tijd, ik heb er in ieder geval vertrouwen in!

5. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    Goedemorgen,
    Al die zenuwen he, het hoort erbij bij de eerste 12 weken helaas.. Het is gewoon een hele onzekere periode.. en over wel en niet wat voelen dat verschilt ook weer bij iedereen en zegt helemaal niets, helaas.. Hoop voor ons allen dat we snel de 12 weken grens voorbij zijn en iets meer kunnen genieten van wat er in ons groeit..

Over kwaaltjes, iemand zei iets over afscheiding, dit had ik ook heel erg en toen 3 dagen haast niet en nu wel weer, dus ook dit ja wat moet je ermee he, afwachten :( helaas..

Andere kwaaltjes ik ben hier wel goed misselijk (niet spugen) ook vaak snachts lijkt af en toe wel op maagzuur, had dit bij mijn andere zwangerschap niet.. Moeheid verschilt per dag en hoe goed ons meisje ons snachts laat slapen, als ik vrij ben ga ik overdag ook slapen als zij slaapt, heerlijk.. En heb hier echt als groot symptoon hoofdpijn, is echt verschrikkelijk maar hoort er bij mij echt bij, had het bij mijn dochtertje ook..

Lynda volgens mij ben jij de eerste van ons allen die een echo krijgt, spannend :)! Veel succes en plezier morgen :)

6. leonie20

leonie20 Actief lid

1 jul 2007
    180
    0
    16
    Zo dames 1 dagje bijna niet online geweest en wat een pagina's erbij!
    Gezellig hoor!
    Alle nieuwe dames gefeliciteerd!
    Hier nog steeds geen zwanger gevoel, maandag eerste echo hoop dat ik me daarna meer zwanger ga voelen..
    Voor mij nu 4e zwangerschap maar blijft toch elke x weer spannend en zo anders dan de andere keren..
    Nu maar even in huis bezig en vanmiddag nog ff aan het werk.
    Fijne dag allemaal!

7. drussemuus

12 nov 2009
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb hier een hele lange tijd ( iets meer dan 4 jaar ) meegelezen en rond gesnuffeld.
    En ik mag dan eindelijk na dik 4 jaar mee kletsen want ook ik ben zwanger. Totaal onverwachts ... Alle hoop opgegeven en dan opeens Zwanger!!!!!! :$:p:D

8. Lotje1986

Lotje1986 Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.633
    0
    0
    Gefeliciteerd! Wat een wonder dan he :D .... Wens je een heerlijke zwangerschap toe...

Ben net bij de dokter geweest, heeft mijn bloeddruk gemeten die was goed. En mij doorverwezen naar de verloskundige.
    Ik kan pas om 13 uur bellen... Wil zo graag een afspraak maken.... Haha...

9. Lotje1986

Lotje1986 Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.633
    0
    0
    Wat voor vitamines slikken jullie???

Ik vsm puur mama... Weten jullie tot hoeveel weken ik dit moer slikken? Kan dit de hele zwangerschap door? Aangezien foliumzuur tot 10 weken slikt... Foliumzuur zit namelijk ook in die tabletten

10. leanne2

leanne2 Niet meer actief

Ik slik vitamines voor zwangeren of mensen die zwanger willen worden van solgar ofzoiets! Mag volgensmij de hele zwangerschap wel maar die vitamines die zijn best prijzig. Ga ik dus niet doen! Ik heb wel baad bij een tablet die me hormonen wat in balans houden haha. Maar die bestaan er vast niet!

Wel apart.. We hadden een vakantie gepland maar on financiële redenen denken we die niet door te laten gaan. Maar krijg nu nog telkens de vraag van mensen: jullie gaan kamperen in Italië toch dit jaar? Ik zeg er nu telkens nog maar ja op hahaha.

11. nib1981

nib1981 Lid

9 apr 2013
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen ik stopte met de pil ben ik gelijk begonnen met het slikken van Foliumzuur. Verder slik ik er niks naast. Is mij verder ook niet geadviseerd. De enige vraag die ik kreeg was "slik je al foliumzuur? Ja, oke hartstikke goed." Hahaha

12. drussemuus

12 nov 2009
    13
    0
    0
    NULL
    NULL

Dankjewel
    Dat is het zeker... Ging bijna van mijn stokkie ... dat terwijl ik normaal heel nuchter ben :p

Ik slik alleen foliumzuur, tot 10 weken dacht ik.

13. bopach

bopach Actief lid

1 aug 2011
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slik de vitaal zwanger van kruidvat, deze kun je voor tijdens en na de zwangerschap slikken, daarnaast ook omega 3 tabletten omdat dat goed is voor de groei van de hersene, volgens mijn verloskundige. Aangezien ik geen vis eet dan maarde tabletten.

Aan de ames die zwanger zijn van hun 2e kindje: merken jullie al dat jullie buik al wat groter is, de mijne naar mijn idee wel. Ik moet zeggen dat ik bij de eerste 10 kilo lichter was als nu haha maar gevoelsmatig is ie wat groter. Een client zei ookmal wanneer komt de baby? En het was heel gek, maar bij de eerste vroeg ie het ook, ik zei gekscherend dat ze al geboren was haha.

Verder weinig tot geen kwaaltjes, gisteren de hele dag geen kwaaltjes en nu voel ik mijn banden wat doordat ik net met zware boodschappentassen heb lopen sjouwen. Als het nou zou blijft.,,heerlijk!!

14. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    Lotje1986 nog 35 minuten en dan mag je bellen..

Drussemuus wat een wonder zeg, super!!

Bopach ik merk het ook hoor, hier zit er nog maar 3 kilo aan van de vorige zwangerschap maar heb vooral in de avond al echt zo een bolletje en naar mijn werk wat wijdere kleren aan hihi ben benieuwd hoelang ik het kan verbergen

Hier slik ik gravitamon, is ook een vitamine voor zwangeren kun je ook door blijven slikken en dat ga ik ook doen en ook omega 3 idd, voor de hersentjes, eet ook wel vis, maar lang niet voldoende..:)

15. babylo

babylo Bekend lid

19 mrt 2013
    613
    46
    28
    Poeh hee dag niet online geweest en zoveel gemist.. Hihi.. Alle nieuwe dames van harte gefeliciteerd..!
    Ik gebruik ook de kruidvat tabletten, deze mag je de hele zwangerschap gebruiken en zijn ook niet zo duur vergeleken met de vsm...

Gister bloed laten prikken, hcg waarde was 1730.. Was wel erg opgeluht moet ik zeggen..!

Ik weet niet of ik me verbeeld maar het lijkt wel of mijn buik ook iets is gegroeid.. :D en mijn borsten trouwens ook ze zijn ook super gevoelig...

16. Lotje1986

Lotje1986 Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.633
    0
    0
    Waaah.... 6-5 heb ik om 16.10 mijn afspraak bij de verloskundige!!! Spannend!! Duurt me nu al te lang!!!

17. Lotje1986

Lotje1986 Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.633
    0
    0
    Haha mijn bh past ook niet meer!

18. Women90

Women90 Bekend lid

22 feb 2013
    583
    1
    0
    Paraveterinair
    Nederland
    Zozo, wat weer een berichten! En nog meer nieuwe dames :D wat leuk! Gefeliciteerd!

Misschien kunnen de dames wiens buik groeit alvast een foto droppen? :D

Ik slik Davitamon Mama compleet. Voel me verder prima.. alleen nog altijd moe, en 's avonds moet ik niks meer doen.

19. nib1981

nib1981 Lid

9 apr 2013
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit nu als goed is in mijn 4e week, maar merk nog helemaal niks. Geen "buikje" en ook geen grotere of gevoelige borsten. Was alleen in de week dat ik ongesteld moest worden heel erg moe en die week ervoor een ochtend gehad dat ik het gevoel had dat ik een blaasontsteking had. Verder merk ik niks. Nu alleen af en toe een beetje een zeurig gevoel in de onderbuik, wat je ook wel eens hebt als je bijna ongesteld moet worden, ga er maar vanuit dat dat mijn zwangerschapskwaalje is haha. Merk namelijk verder aan niks dat ik zwanger ben, behalve dan dat ik niet ongesteld werdt en twee testen positief waren, haha......

Ik lees hier een aantal het hebben over bloedprikken en daarmee de HcG bepalen? gebeurt dit bij iedereen of is daar een reden voor? Gebeurt dat bij de intake bij de verloskundige ofzo? Ik heb 15 mei intake en 1e echo, zou dan een week of 10 moeten zijn.

20. Lotje1986

Lotje1986 Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.633
    0
    0
    Nib mijn bloed is ook niet getest... Je hebt toch positieve zwangerschapstest???

Deel Deze Pagina