December buikjes 2013

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door miss 1985, 31 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniempje25

anoniempje25 Actief lid

4 feb 2012
    388
    0
    0
    Bij me lieve man!
    Hoi dames,

Wie van jullie voelt ook bij haar onderbuik wat hardst zitten?
    Vond het zo grappig om te voelen

2. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    Hey fleur,

Mijn cyclus varieerde van 31 dagen tot 42 dus ti's nogal moeilijk te bepalen vind ik. Gewoon afwachten dus. Zolang het maar blijft zitten en gezond is!

Groetjes

3. Lotje1986

Lotje1986 Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.633
    0
    0
    Goede morgen dames :D

4. leanne2

leanne2 Niet meer actief

@fleur dankje! Ik ga vanmiddag weleens kijken in de schappen! Ik ga niet nog meer vitamine tabletten slikken. Die mama tabletten zijn zo mega groot dat ik laatste tijd moet kokhalzen als ik ze slik :p bleeeehhhhhh!!! Bestaat er ook zo'n tablet die iets kleiner is? Man man wat groot :p

Weet je wat zo is! Ik heb sinds zaterdag nauwelijks buikkrampen meer! Voel me stukken beter! Drink wel sinds vrijdag elke ochtend zo'n flesje voor gezonde darmen ofzoiets. Geen idee of het daaraan kan liggen of dat het toeval is :p maar daar ga ik dus maar mee door!
    Dus scheelt me weer smoesjes verzinnen als: ja heb buikgriep :p

Woensdag eerste echo! Ben benieuwd :) wel fijn dat juist op dat moment de school uit gaat en de verloskundige praktijk in een oud gebouw naast de school zit gevestigd ;) we gaan dus maar undercover haha!

5. Lotje1986

Lotje1986 Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.633
    0
    0
    Woensdag komt mvm hier. .

Leanne klopt yakult is geweldig spul... Dronk het toen ik wat jaartjes geleden zo last van spastische darm had hielp in ieder geval om de boel op regel te krijgen...
    Tarwe zemelen zijn goed voor de stoelgang! Dus ik zou adviseren voordat ja iets van lactulose probeert eerst zemelen door je toetje... Goed water drinken!!!

6. Bernou

Bernou Bekend lid

12 jun 2012
    548
    0
    16
    Mijn echo was goed!! We hebben een heel mooi kloppend hartje gezien
    Omdat ik nog geen afspraak bij de vk had gemaakt willen ze mij nog onder controle houden in het ziekenhuis. Woensdag 17 april om 13.40 afspraak gyn.

Vruchtje was 61mm en werd geschat op 6 wkn 2 dgn.

Ik ben helemaal BLIJ!!

Bijgevoegde bestanden:

7. Lotje1986

Lotje1986 Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.633
    0
    0
    Bernou, geweldig nieuws meid! Super mooie echo!
    Leuk leuk leuk!!!!!
    Gefeliciteerd!

8. Women90

Women90 Bekend lid

22 feb 2013
    583
    1
    0
    Paraveterinair
    Nederland
    Dag dames! Ik zie hier weer een en al gezelligheid! En een mooie echo, wauwie!!!!

Ik had VET zin in een stokbroodje kruidenboter uit de oven.. dus gekocht, in de oven gedaan, en nu ik hem wil eten.. vind ik dat ding NIET TE VRETEN!!!! Bij jullie ook al eetproblemen? :p
    Verder ben ik niet misselijk ofzo.

9. Bernou

Bernou Bekend lid

12 jun 2012
    548
    0
    16
    ik moest en wilde gister een broodje kaassoufle, voordat ik ging werken! En het is gelukt hahah!

10. Women90

Women90 Bekend lid

22 feb 2013
    583
    1
    0
    Paraveterinair
    Nederland
    Maar jij vond het dus wél lekker Bernou :p

11. nib1981

nib1981 Lid

9 apr 2013
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had van de week dat ik een pennywafel naar vis vond smaken :S hahaha
    Dat was het enige dat ik wat eten betreft even anders vond. Voor de rest eet ik nog alles, alles smaakt me ook eigenlijk nog wel.
    Van de week tijdens boodschappen doen wel 2x gehad dat ik tegen mn vriend zei van bah het stinkt hier.....hij zei toen dat mn reuk sterker werdt want normaal ruik ik nooit zoveel. Hahaha.
    Voor de rest nog weinig last van dingen. Doe nog mijn ding. Maar is wel lastig soms dat je niks merkt vind ik, want het geloof is er dan ook minder en het lijkt dan zo onwerkelijk. En misschien dat je dan sneller ineens wat doet wat je misschien niet had gedaan als je zwangerschaps kwaaltjes had gehad omdat je er dan steeds aan herrinnerd wordt dat je zwanger bent. Ik heb nog steeds vlagen dat ik denk van ja zul je zien kom ik straks bij de vk voor de echo en dan is er helemaal niks :S.....krijg dat gevoel er niet zo makkelijk uit.
    Voel me verder wel goed opzich alleen beetje verkouden, last van keel en hoesten nu... dat is wat minder. Vandaag ds lekker dagje niksen, alleen zo even boodschappen doen. Morgen hopelijk wat lekkerder weer, ga ik dan even lekker naar mn paardje toe.

Wanneer vertellen jullie het de familie en de rest van de vrienden?
    Als jullie eerste echo hebben gehad, na de 12 weken of hebben jullie gelijk al verteld???

12. Lotje1986

Lotje1986 Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.633
    0
    0
    He dames, ik ben vandaag een heks echt een verschrikking.. Voel me net als dat ik bijna ongesteld moet worden... Vreselijk...

Oh wij kunnen het niet meer langer voor ons houden, wij gaan het opa&oma en oma vertellen... Of we het nou over 2 weken doen of nu, het is allebei erg pril... Dan mogen ze ons ook steunen mocht het niet goed gaan....

De angst blijft nog steeds heel erg hier voor dat het mis gaat... Hebben jullie dat ook?

13. leanne2

leanne2 Niet meer actief

Wij hebben het onze ouders vorige week verteld! Waarschijnlijk was ik toen 6 weken. De rest nog niet!

@nib ik begrijp je gevoel nu. Ik had zoveel last van buikkrampen, werd er gek van! Ik hb het nu juist anders, voel me nu sinds zaterdag goed waardoor ik niet elke minuut aan de zwangerschap denk. Maar daardoor vraag ik me ook weleens af, zit er nog wat?
    Ach eigenlijk heb ik liever dit dan die buikkrampen en misselijkheid. Ben er bijna 3 kilo mee afgevallen! Mijn moeder vertelde me dat ze zich super voelde tijdens een zwangerschap! Geen klachten! Dus wachten op je echo en dan komt vast alles goed! :)

Ps. Waarom kan ik dit topic niet meer terugvinden in de lijst?

14. nib1981

nib1981 Lid

9 apr 2013
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij is verplaatst naar zwangerschaps clubs

15. Fleurr82

Fleurr82 Actief lid

25 feb 2013
    344
    0
    0
    Ik kom op dit forum om eens te lezen over lotgenot
    Zuid-Holland
    Ben vandaag naar de huisarts geweest, hij was super blij voor me. Ging me gewoon knuffelen hahahaha. Stond beetje versteld maar goed, ik deelde de vreugde wel.
    Hij vertelde me algemene dingen (die ik allaaaaaaang had opgezocht) en drukte me nog even met de neus op het feit dat het de eerste 12 weken nog in een miskraam kan uitlopen, maar daarna vrij zelden dat het voorkomt.
    Ik vroeg nog of ik mijn HcG concentratie mocht weten maar hij zegt daar moet je nie aan beginnen, gewoon genieten. Je bent zwanger, je vloeit niet, je bent niet ongesteld: so far so good!
    Daar moest ik em een beetje gelijk in geven.

Ik kan nog steeds alles eten zonder probleem hihi. Af en toe ruik ik idd wel een vlaag van iets wat me niet aanstaat, maar word er nie misselijk van ofzo.

Week 5 is ingegaan, bijna halverwege. Wat doen jullie om de tijd door te komen en niet teveel te denken aan de 12 weken finish?

16. Lotje1986

Lotje1986 Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.633
    0
    0
    Meiden HELP!!!
    Ik weet niet of het een goed teken is, maar ik heb steeds steken thv mijn baarmoeder.
    Heb de VK al gebeld. En ze kon het zo niet zeggen natuurlijk, vd zekerheid maar ff urine inleveren.
    En er is een steek en het is gelijk ook weer weg. En heb alleen maar gewoon afscheiding.
    Net 2x achter elkaar...
    Moet ik me nu zorgen gaan maken?

17. nib1981

nib1981 Lid

9 apr 2013
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wanneer beginnen jullie met het kopen en uitzoeken van de babykamer etc?
    Wij zijn al wel kijken en hebben een hele leuke babykamer gezien.

18. bopach

bopach Actief lid

1 aug 2011
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoo ik ben er ook weer na een paar daagjes. Bernou wat een mooie echo meid!! Hele aal top!! Ik had van het weekend 2 drukke werkdagen en had s avonds niet echt puf meer om te reageren. Ik voel me nog steeds goed, al denk ik dat ik wat vermoeider ben. Mijn buikkrampen zijn ook sinds het weekend weg en vandaag ben ik wat misselijk met wat kokhalzen. Maar dat is de ene dag ook verschillend dan de andere dag. Ik heb nog geen dingen wat ik niet meer lust of juist heel erg lust. Het valt me op dat ik sinds gisteren minder eetlust heb en sneller vol zit. Maar ook dat zal er denk ik wel bij horen..

19. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    Bernou super gefeliciteerd..

Lotje ja steken zeggen niets. Ik heb dat ook wel af en toe en ook naar mijn rug toe, kan het van mijn dochtertje niet herinneren maar het kan het groeien van de bm zijn..

Y84 fijn dat je niets hoeft te slikken en dat ze je goed in de gaten houden..

Over vertellen, hier weten een paar collega's en de ouders beide kant e broertje en zusjes.. De rest vertellen net denk ik met10 of 12 weken, ligt eraan hoe lang ik mij buik kan verstoppen. En ik krijg met10 en 12 weken en echo dus ja..

Over eten ja ik merk het al wel aan alles, moet echt geen warm eten meer en voel mij ook snel vol en misselijk.. Kan niet wachten tot die eerste 12 weken voorbij zijn :)

Fleur de kans op een miskraam is maar 10% en volgens mij na een goede echo na 8 weken is de kans nog maar 2 of 3%.. Dus iig op naar die eerste goede echo :)

Nib hihi ja snap je gevoel wel dat je straks een echo krijgt en dat zegt de vk sorry mevrouw er zit niets hihi.. Wat zal jij in shock zijn als je een prachtig hartje ziet.. Ik denk dat dit soort twijfels en onzekerheden gewoon echt bij de eerste 12 weken horen, helaas..

Zo volgens mij ben ik weer redelijk bij.. Ik van bij de dames van 15-31 dec een nog overzichtelijker lijstje dan staat alles per persoon bij elkaar, als ik zo zin heb gooi ik hem misschien wel om goed? Of morgen hoor..

20. Women90

Women90 Bekend lid

22 feb 2013
    583
    1
    0
    Paraveterinair
    Nederland
    Whaha Nib; een pennywafel die naar vis smaakt.. prachtig! :p Wij hebben het meteen verteld aan ouders, en 2 vriendinnen. Manlief ook aan 2 vrienden. Mijn broers en zussen weten het ook al. Scheelt versprekingen, haha. En als het misgaat, wil je toch ook hun steun?

Whaha Fleur wat een gekke huisarts :p prachtig! Ik? Ik doe gewoon mijn ding wat ik hiervoor ook deed. Met de paarden bezig, in huis bezig, wat werken af en toe.. Gaat prima hoor =)

Lotje waarschijnlijk gewoon je banden die oprekken. Ik zou niet meteen in de stress zitten hoor, heb dit ook gehad. En gisteren weer gewone afscheiding. Ik word er niet anders van; zolang er geen enorme bloedingen komen kan het vast niet zomaar misgaan lijkt me toch? En steken en krampen horen erbij, ik heb dat dagelijks. Ene dag meer dan de ander, maar toch.

Nib: wij hebben al commode en ledikant :p verder nog niets hoor. Maar vond het zo mooi! Via marktplaats. Staat nu op zoldertje..

Deel Deze Pagina