December buikjes 2013

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door miss 1985, 31 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    @Leanne succes met je echo!

2. leanne2

leanne2 Niet meer actief

@porkie dank je :) vind het spannend haha! Maar ben benieuwd!

3. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    Goedemorgen,

Hier bij de vk sturen ze je tussen de 7 en 8 weken door voor een eerste echo, ik denk omdat het bij veel dames toch als het mis gaat vroeg mis gaat en dan is het wel fijn om dat ook op tijd te weten en niet bij de 12 weken echo te horen krijgen dat het vruchtje is gestopt met 7 weken bijv. Ik denk dat ze het daarom doen hier.. En ik heb dan een extra echo via het ziekenhuis met 10 weken, de vk en het ziekenhuis weten niet van elkaar dat ze me beide vroeg een echo geven anders had ik er namelijk maar 1 gekregen, bij mijn dochtertje had ik er toen met 8 weken 1 in het ziekenhuis en mij daarna pas aangemeld bij de vk, dus bij haar "maar" 2 echo's gehad..

Woman ja met 10 inwendig en 11 uitwendig ik denk dus dat dat ook heel erg afhankelijk is van de apparatuur die iemand heeft en in het ziekenhuis is inwendig heel normaal dus ik denk dat het daar sneller inwendig wordt gedaan..
    Wat heftig trouwens van je ongeluk zeg, fijn dat je er helemaal goed uit bent gekomen..

Bernou wow wat fijn zeg een hartje :)

Amely mooi hoor en nu over 2 weken dus terug, fijn dat je al zo vroeg mocht komen..

Leanne succes zo/straks, hoe laat moet je? Ben benieuwd hoe ver ze zeggen dat je bent:)
    Ik ga het denk ik iedereen vertellen als ik 10 weken ben, vindt dit zelf eigenlijk te vroeg, maar ik krijg nu al echt een bol buikje, dus ben bang dat ik het niet veel langer voor mij kan houden..

Porkie goedemorgen :)

Ik ben trouwens ook echt wel erg moe en heel veel last van hoofdpijnen en een manager die mijn "ziek" zijn/naar voelen het liefst negeert en doet alsof ik me top voel, maakt dat ik mij nog vervelender voel.. Voel me ook zo bezwaard als ik steeds moet vragen of ik iets eerder weg kan, maar soms is dat uurtje toch wel erg fijn, ik werk van 8 tot 5 of half 5 en dat is gewoon lang en ik weet dat ik mij na de 12 weken weer topfit voel, maar nu gewoon niet.. Het is ook echt wel erger als bij mijn dochtertje, bah! En ja ziek melden vind ik ook zoiets, ik wil mij niet ziekmelden omdat ik zwanger ben, maar als ze (mijn manager) totaal niet meebeweegt of inleeft zal ik dat misschien toch eens moeten doen.. Volgende week gelukkig maar 1 dag werken, omdat mijn ouders op vakantie en hun hebben een huis waar verstandelijk gehandicapten kinderen wonen ga ik daar oppassen, ook wel pittig maar dan kan ik smiddags teminste even liggen enzo :) Alles op mijn eigen tempo! SOrry voor de lange echo.. Ow en ik heb vrijdag een afspraak in het ziekenhuis voor mijn dochtertje want ws moeten haar neusamandelen eruit, ze is eigenlijk altijd al verkouden geweest, dus ben benieuwd wat de KNO arts zegt..

4. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    ♥DECEMBER MAMA'S♥
    3 december 2013:
    - Woman90 (23 jaar) Eerste kindje
    - GipsyWoman (20 jaar) Eerste kindje

4 december 2013:
    - Ansj (35 jaar) Eerste kindje
    - Leanne 2 (27 jaar) Eerste kindje
    - Bopach (34 jaar) Tweede kindje

5 december 2013:
    - Stacy (26 jaar) Eerste kindje
    - Lynda86 (26 jaar) Eerste kindje

7 december 2013:
    - Kaaat (26 jaar) Tweede kindje
    - Shirin1508 (24 jaar) Eerste kindje

8 december 2013:
    - Miek22 (25 jaar) Tweede kindje
    - Bernou (29 jaar) Eerste kindje

9 december 2013:
    - Leonie20 (26 jaar), Vierde kindje

10 december 2013:
    - Babylo (24 jaar) Eerste kindje

11 december 2013:
    - Pixel27 (27 jaar) Derde kindje

12 december 2013:
    - Nib1981 (31 jaar) Eerste kindje

13 december 2013:
    - Y84 (28 jaar) Eerste kindje
    - HoudaF (30 jaar) Eerste kindje
    - Hopesept12 (26 jaar) Eerste kindje

14 december 2013:
    - Amely86 (27 jaar) Eerste kindje

15 december 2013:
    - BelleNoa (28 jaar) Eerste kindje
    - Fleurr82 (30 jaar) Eerste kindje

♥ Afspraken - Echo's & Controles
    16-04: Y84 gyn en eerste echo, Amely86 gyn en eerste echo
    17-04: Miek22 intake VK, leanne2
    22-04: GipsyWoman VK en 1e echo
    23-04: Kaaat 1e echo, Babylo 1e echo
    24-04: Y84 VK, Miek22 1e echo, Pixel27 1e echo, HopeSept12 1e echo
    25-04: Shirin1508 eerste echo
    02-05: Nannar VK, Kaaat VK, Anoniempje25 1e echo
    03-05: Stacy eerste echo
    06-05: Women90 eerste echo/intake, Shirin1508 intake VK
    07-05: Fleurr82 eerste echo, Bopach eerste echo, Sniffie eerste echo, Porkie VK
    10-05: Sniffie intake VK, Kaaat 2e echo
    15-05: nib1981 intake VK plus 1e echo
    23-05: HoudaF 1e echo

Heb dit opzetje even gepikt van de 15-31 dec mama's. Als je er nog niets opstaat zet je zelf erbij of laat het even weten. Ik denk dat het zo een stuk overzichtelijker is.. En misschien is het ook een idee om hier te schrijven als je voor de 15de uitgerekend bent en in het andere topic als je erna bent uitgerekend, zodat ze groepen niet heeeel erg groot worden.. Ik weet niet of de naam nog aangepast kan worden? Wat vinden jullie?

5. bopach

bopach Actief lid

1 aug 2011
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames!

Als eerste leanne heel veel succes met de echo vandaag!! Laat je wat weten hoe het gegaan is?
    Kaat: wat ben je weer druk geweest, de lijst vind ik overzichtelijk en ook een goed idee om de mama's te verdelen in 1tm 15 dec en 16 tm 31 dec.
    En met je dochtertje naar het ziekenhuis, belangrijkste is dat ze van de verkoudheid afgeholpen word. Wel zielig bij zon kleintje als de amandelen eruit moeten, alvast veel succes.

Verder blijf ik me misselijk voelen bah, gisteren nauwkeurig avondeten op en overdag moet ik mezelf echt dwingen om te eten voor de kleine in mijn buik. Merk wel dat ik eerder misselijk ben als bij mijn dochter, toen begon het met 8 weken. En ja het welbekende tandenpoetsen gebeurt nu ook met kokhalzen, bah. Merk ook dat ik overdag echt moe ben maar dat ik s avonds minder moe wordt. Eindelijk een vakantie geboekt. Naar een superluxe hotel in Portugal. We moeten rekening houden met onze dochter, geen ongunstige vliegtijden en met mezelf, als we naar een hotel gaan waar slecht over eten wordt gesproken aan ga ik dat als zwangere niet eten. Dus nu maar lekker luxe gedaan! Heerlijk kan niet wachten!

6. Bernou

Bernou Bekend lid

12 jun 2012
    548
    0
    16
    Mooie lijst Kaat!
    Maar er is ook een 1-15 dec clubje he? Of schrijft iedereen daar ook mee? http://www.zwangerschapspagina.nl/bevallingslijst-forum/429106-1-15-december-2013-a.html

Ik moet dadelijk naar de tandarts en om 13.40 uur bij de gyn zijn. Geen idee wat ik er moet doen, hoop op wee reen echo ;) Maar dat willen ze omdat ik nog niet bij de vk loop. Ik wilde eerst de echo van afgelopen maandag afwachten voordat ik de vk ook inschakelde. Na vanmiddag hoor ik wel wat ik moet doen.

Het misselijk zijn heb ik gelukkig alleen in de ochtend. In de avond heb ik superhonger! Moet echt opletten dat ik niet teveel aan mijn honger toegeef, want van mijn vorige zwangerschap heb ik toch echt wek striae aan overgehouden op mijn bovenbenen terwijl ik maar een paar weken zwanger was toen maar had zo'n honger!

Mijn zus en mijn ouders weten het nu. De rest vertellen we allemaal rond 10-12 weken.

Leanne heel veel succes met de echo!!

7. leonie20

leonie20 Actief lid

1 jul 2007
    180
    0
    16
    #487 leonie20, 17 apr 2013
    Laatst bewerkt: 17 apr 2013

Ik weet niet wat m'n bloedwaardes waren is een aantal weken geleden geprikt voor ik zwanger was en toen was het dus niet verontrustend maat omdat ik nu zwanger ben moest het opnieuw geprikt over 2 weken terug komen dan krijg ik de uitslag en moet ik door naar de internist..vind het wel spannend totaal geen ervaring met schildklier problemen.
    Heb ook een inwendige echo gehad was precies 6 weken dus is uitwendig veel te vroeg..

8. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    Bopach vervelend he als je je zo voelt, ik eet eigenlijk helemaal geen avondeten meer, probeer tussen door wel aan mijn fruit te komen en eet rauwe worteltjes (waar ik dan wel weer maagzuur van krijg) maar anders heb ik helemaal zo het idee dat ik geen vitamientje binnen krijg..

Bernou tandarts bah! Gyn leuk, hopen op weer een echo :)! En alleen misselijk in ochtend zou ik voor tekenen, maar heel veel honger is dan ook weer niet leuk nee.. Ach de eerste 12 weken zijn gewoon bij veel mensen ongemakkelijk hihi.. Wow die andere 1-15 dec is ook groot ja.. Ik blijf lekker hier schrijven dan houden we de naam ook zoals ie nu is denk ik, anders raken we helemaal in de war.. Wat zijn er dan veel dames die in december zijn uitgerekend zeg, wowwie.. Schrijven er veel dames hier en bij het andere topic?

Wat fijn Leonie dat je ook gelijk een echo hebt gehad.. Over 2 weken dan weer?

9. leonie20

leonie20 Actief lid

1 jul 2007
    180
    0
    16
    Ja over 2 weken weer loop bij de gyn doordat m'n eerst zoontje geboren is met aangeboren afwijkingen en ik nu last heb van m'n schildklier bij gyn ben ik gewend altijd een echo te krijgen.
    En ook omdat er nu nog geen hartje te zien was.

10. Stacy

Stacy Actief lid

9 jan 2013
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo eindelijk een goede dag..
    Niet eens in slaap gevallen vandaag op werk..
    Straks bij mijn moeder eten hopen dat ze niets ziet hahah wil het nog even 3 weken voorborgen houden.

11. leanne2

leanne2 Niet meer actief

Zooo hier ben ik dan! Wat gaaf om een kloppend hartje te zien! Ze kunnen nog niet echt een uitgerekende datum berekenen maar m'n banner heeft het aardig goed ;) het wordt dus een Sinterklaas / kerst kindje! Ben benieuwd!

En trouwens, de inwendige echo viel reuze mee! Over 3 weekend mag ik weer komen!

12. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    Hoi

Ik sta niet op het lijstje Porkie 23 jaar 1e kindje uitgerekend 15 december. Eerste echo 7 mei

Heeft er hier ook iemand zo een last van zijn rug?

Groetjes

13. nib1981

nib1981 Lid

9 apr 2013
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nog steeds nergens last van. Niet iets dat ik denk ja dat is een zwangerschapskwaaltje in ieder geval, haha.
    Ben wel moe en niet fit, maar ja zijn zoveel mensen ziek de laatste tijd. Griep heerst. En heb chronische B12 te kort, dus daar snel moe van. Morgen eindelijk weer een injectie. Hopelijk dan weer wat meer energie. Verder lekker alle afspraken deze week even afgezegt, zodat ik even lekker kan bijtanken en bankhangen thuis. Heb ik wel even zin in, hahah.
    Verder nog niks van een buikje te bespeuren. Ik zou nu volgens zeggen in mijn 5e week moeten zitten, maar zie nog helemaal niks. Ik ben zelf heel erg slank dus dacht dat het wel snel te zien zou zijn, maar denk dat het nog wel even duurt. Krijg over 4 weken pas een echo, dus dan weet ik hopelijk precies hoe ver ik ben.

Verder nog geen rare kwaaltjes of gewoontes te bespeuren hier, haha. :p

14. Bernou

Bernou Bekend lid

12 jun 2012
    548
    0
    16
    hey meiden
    Fijn dat je echo goed was Leanne!
    Ik ben ook bij de gyn geweest, stelde weinig voor. (vind de gyn die ik had ook niet zo heel leuk..) Ze heeft de echo van maandag besproken. De echoscopist dacht een klein blauw plekje te zien, maar weet ze niet zeker en ze zegt dat het geen kwaad kan. We hebben nog een echo gedaan maar dit echo app was niet zo goed, zag nu wel heel mooi het dooierzakje en het hartje weer ;)

29 april heb ik weer een echo om 9u
    13 mei weer een echo om 13.10

Als beide echo's goed zijn ga ik daarna naar de verloskundige!

15. Zonnetje007

Zonnetje007 Actief lid

3 dec 2012
    123
    0
    0
    Verzorger
    Amstelveen

Fijn dat je gelijk weer 2 data's hebt voor echo's, heel goed dat je nu vaker mag komen. Was dat na aanleiding van de MA ?
    Ik hoop dat ik ook vaker kan komen op controle ( althans als het hartje volgende week klopt )

16. Bernou

Bernou Bekend lid

12 jun 2012
    548
    0
    16
    Ja vind het inderdaad wel fijn, al ga ik volgende week misschien nog zelf een echo maken, vorige keer ging het tussen week 6,5 - 7,5 niet goed met het vruchtje omdat het niet was gegroeid, dus het is nu wel extra slopend. Ik had er een heel goed gevoel over, maar doordat ze zei mogelijk een blauw plekje word ik toch wat banger.. Alleen alles wat ik daar over lees, een hematoom, hebben vrouwen ook bloedverlies en ik heb dat niet dus misschien heeft ze het toch niet goed gezien. Ik wacht iig met smart op de volgende echo ;)

17. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Gister kreeg ik op 2 verschillende momenten van de dag door 2 verschillende mensen die het weten te horen dat je mijn buikje wel al zag?!
    Ik meteen stressen want met 7 weken is dat wel héél vroeg! De oude eetstoornis stak meteen weer de kop op, vriend lachte me hierover uit..
    pff, gaat wat worden komende maanden. :/
    Ik neem aan dat mijn 'buikje' er is door mijn darmen? Voor de rest ben ik nml alleen maar afgevallen. :p

18. Amely86

Amely86 Actief lid

13 sep 2012
    433
    0
    0
    Zuidholland
    Kan heel goed komen door je darmen. Ik kan bijvoorbeeld mijn broeken niet meer dichtkrijgen en komt voornamelijk door mijn darmen dus. :D Ik kan echt niet wachten totdat je wat ziet, vind het echt superleuk als je wat zou zien, haha! Maarja ben nog maar 5 weken en 5 dagen :p

19. bopach

bopach Actief lid

1 aug 2011
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog eentje met een dikkere buik, loop op mijn werk met zoveel mogelijk wijde kleding omdatbde knopen teveel in mijn buik drukken, met name s avonds. Vl maar gevraagd of hij de positiekleding wel pakken hihi. Verder blijf ik kotsmisselijk bah, en probeer nu ook s middags ff te gaan liggen als de kleine ligt vanwege mijn werk tot 23.00uur.

20. Zonnetje007

Zonnetje007 Actief lid

3 dec 2012
    123
    0
    0
    Verzorger
    Amstelveen

Dat is ook slopend ja , hier ook bah verschrikkelijk , maar ik hoop dat ons wachten word beloont !!
    Ik hoorde dat de embryo 1,3 mm was bij 5w5d en vond het ook erg klein ? Wat had jij dan ?

Deel Deze Pagina