wie gaat er nog meer naar zwangerschapscursus

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sila24, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    ik heb me aangemeld en vandaag voor het eerst erheen maar nu zie ik er tegenop. Wie gaat er nog meer naar zo'n 'cursus.
     
  2. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    ik niet. ik vind het echt onzin.kan wel wat leukers bedenken.
     
  3. Ros84

    Ros84 Fanatiek lid

    25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    wij starten binnenkort met de cursus samen bevallen (als stel) én ik ga zw-yoga doen vanaf volgende maand.. tja, wilde wel even zien wat het allemaal is, als het nou echt niks is dan weet ik dat voor een eventuele volgende keer ;) ik hoop iig wat praktische tips op te doen, wat ontspanningsoefeningen e.d. dingen die me kunnen helpen bij de bevalling bv. en misschien wat leuke mede-zwangeren uit mijn buurt te ontmoeten :)

    wat voor cursus ga jij doen Hamis50? veel succes/plezier vanavond, ben benieuwd wat je ervan vond!
     
  4. mjs

    mjs Fanatiek lid

    14 mei 2009
    2.128
    1
    0
    Deze zwangerschap ga ik niet , maar ik vond het vorige keer wel gezellig hoor en bedenk dat iedereen er voor de eerste keer is ;)

    Liefs Edith
    Mama van mees*
     
  5. CaatjeM

    CaatjeM Fanatiek lid

    25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Ik heb me ook aangemeld, maar weet nog niet wanneer het begint. Het lijkt me leuk om hier in de stad waar ik woon andere vrouwen (stellen) te ontmoeten die gelijktijdig zwanger zijn.

    Daarbij wil ik ook zwangerschapszwemmen gaan doen en wellicht ook nog zoiets als yoga of gym ofzo. Ik denk namelijk omdat ik zelf anders niet genoeg zou bewegen en wellicht lui zou worden haha.

    Vooral dat zwemmen lijkt me heerlijk. Vooral als het hier in de zomer 40-45 graden wordt! Is dan gelukkig wel in een binnenbad. :)

    Liefs,
    Caatje
     
  6. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    ja gelukkig zijn er niet zo vaak bijeenkomsten.. we gaan vaker zwemmen
     
  7. Marian

    Marian Fanatiek lid

    27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ik ben beide zwangerschappen geweest en ga deze keer weer. Ik doe dit niet zozeer voor de info deze keer maar meer voor de gezelligheid en het echt even met de zwangerschap bezig zijn. Als je er drie hebt rondlopen vergeet je best snel daat je ook nog zwanger bent....:D

    Je kunt hele leuke contacten opdoen voor de toekomst, je hebt toch wat gemeen met elkaar he? ;)
     
  8. Femke11

    Femke11 Fanatiek lid

    21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga ook een cursus doen, de klassieke gym. Deels voor de info en deels voor de contacten met vrouwen die rond dezelde termijn zijn. Ik heb er wel zin in om te gaan.
     
  9. happymama

    happymama Niet meer actief

    ik heb t bij de eertse wel gedaan vond t wel leuk en heb er nog vriendinnen aan overgehouden .
    ben t ook gaan doen omdat ik naar hier verhuisd ben en verder niet veel mensen kon in de buurt , dus een mooie gelegenheid om mensen te leren kennen
     
  10. NooNoo

    NooNoo VIP lid

    18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik doe ook een cursus en ik vind het hartstikke leuk!
    Inderdaad allemaal vreemde meiden en dat is misschien wat onwennig, maar na een paar keer ben je wel gewend aan elkaar.

    Het duurt bij ons een uurtje per keer en ik leer er echt heel veel van. Op internet kan je veel leren en lezen hoor, maar gisteren hebben we bijvoorbeeld het persen geoefend en de keer er voor weeën wegpuffen op verschillende manieren en ik denk niet dat ik dit zo goed zou kunnen leren via internet.
    Plus dat het gewoon echt lachen is, de verhalen van meiden die al eens eerder zijn bevallen en de anekdotes van de cursusleidster.
    Heb er elke week weer zin in!
     
  11. Stefanie78

    Stefanie78 Fanatiek lid

    7 jul 2010
    3.744
    0
    36
    Friesland
    heb gewoon een ouderwetse cursus gedaan. 6 keer van te voren (vooral info) en 6 keer na afloop (ook om weer fit te worden). Was erg gezellig. Onze data liepen wel wat uiteen maar allemaal april/mei, en op 1 na voor ons allemaal de eerste. is ook leuk om nu via hyves wat contact met elkaar te houden. Is vooral erg gezelllig. Je kan je ervaringen uitwisselen. We hebben ook een partneravond eghad waarbij de mannen mee mochten puffen. Nou dat wa snatuurlijk hilariteit alom :D. Ik ben zeer positief!!
     
  12. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    ik ben gisteravond geweest en viel wel tegen eerlijk gezegd.. meeste hadden de mannen mee.. en toen vroegen ze welk kwalen je hebt enzo nou dan ga ik echt niet bij de mannen zeggen dat ik bijv. vaginale afscheiding heb ofzo.. ik voelde me eerlijk gezegd beetje ongemakkelijk erbij.. en de meeste waren rond de 30/40 ik was enige 20iger geloof ik
     
  13. Isodora

    Isodora Actief lid

    4 jan 2010
    173
    0
    0
    Ik zou me ook niet op m'n gemak voelen met al die mannen erbij, kan me goed voorstellen dat je dat niet fijn vindt.
    Ik ga vrijdag voor het eerst naar yoga. Ik wilde graag weer gaan sporten maar durf nu niet met een gewone sport te beginnen. Dus meteen maar zwangerschapyoga, daar kon je vanaf 16 weken mee beginnen en dat ben ik vrijdag. Daarbij wil ik zelf af en toe gaan zwemmen en aan richting het einde van de zwangerschap wil ik zwangerschapszwemmen gaan doen.
     
  14. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    isodora ja we hebben volgende week weer een info avond met dietiste daar ga ik dus echt niet heen :D de week daarop beginnen we met zwangerschapszwemmen, dat is gelukkig een paar weken achtermekaar daar ga ik wel heen :D dat vind ik nou wel leuk :D
     
  15. gaab27

    gaab27 Fanatiek lid

    30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Ik ga naar een cursus lijkt me super leuk :-D
    Heel veel mensen zeggen onzin en niet nodig.
    Maar dit is mijn eerste zwangerschap en lijkt me gewoon leuk.
    Ik ga niet speciaal voor de ademhalingsoefenen etc maar gewoon ervaringen en verhalen van andere zwangere te horen.
    Waar ik heen ga is eerst een uur info over de bevalling etc gewoon praten met elkaar en dan een uur oefeningen.
    En dat 10 ochtenden. Ik ben benieuwd.

    Oh ja en het is alleen met de vrouwen ;)
     
  16. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    gaab ja idd. Ik ben nu thuis dus dan is het wel leuk om af en toe naar buiten even onder de mensen te komen. En als die mannen niet kwamen was het beter geweest maarja ze komen vast niet naar het zwangerschapszwemmen :d
     
  17. Lori

    Lori Bekend lid

    1 dec 2010
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vriend en ik starten binnenkort met Samen bevallen. Verder ga ik af en toe ook zwangerschapszwemmen.
     
  18. Emmie83

    Emmie83 Bekend lid

    14 jul 2010
    679
    0
    0
    Ook ik volg een cursus, Bewust bevallen. Een combi van info en oefeningen. 1 partneravond.
    Afgelopen dinsdag was de 1e keer. Ik vind het gewoon fijn om te weten wat ik kan verwachten en hoe ik me kan voorbereiden op de bevalling. Verder vind ik het leuk om ervaringen uit te wisselen.

    Ik denk dat het per persoon verschilt of je een cursus wilt volgen en welke.
     
  19. Miek74

    Miek74 Fanatiek lid

    3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    ik doe joga en dat bevalt me wel, gezellig clubje en er zijn er meer die al een kindje hebben, leuk. Geen mannen gelukkig maar er wordt ook niet veel over klachten 'gezeurd' gewoon gezellig en ervaringen wisselen.
    Er is wel een partneravond maar das maar 1x.
     

Deel Deze Pagina