Kinder toeslag / gebonden budget ( belasting vraag )

Discussie in 'De lounge' gestart door chantal1984, 12 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Hey Meiden,

Ben gisteren terug gekomen van de vakantie en heb tot nu toe nog niets anders dan gezeik en gezeur gehad .. zal niet alles typen want dan worden jullie miss gek ;)

Maar ik wil wel ff kijken of iemand miss iets weet over het volgende. Ik kreeg zojuist een brief binnen van de belasting dienst dat ik € 815 terug moet betalen voor het teveel krijgen van kindertoeslag/kindgebonden budget ...

Wat is dit ?? dit gaat toch niet over de kinderbijslag ?? .. Ik heb nooit pm een bedrag zoals het kindertoeslag gehad, en de kinderbijslag die ik per kwartaal krijg is noooooit zoveel als dat ik nu moet terug betalen ..

Kan iemand mij miss helpen met uitleggen wat dit precies inhoud ??

Ik snap die belasting dienst echt niet, eerst krijg je een brief dat je ( in ons geval ) € 2300 terug krijg... nu krijg ik eerst een brief dat ik €300 zorg toeslag terug moet betalen en nu ineens die €815 ... waarom maken ze je eerst blij en pikken ze het nu weer in ..

is het echt zo moeilijk om alles te verrekenen :( ..

zucht ... fijn om zo thuis te komen na de vakantie :(

2. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Normaal krijg je maandelijks een kindertoeslag.
    Ik krijg bv 125 euro per maand (kan je geloof ik ook 1x voor een heel jaar krijgen)
    Als jij niks van ze gehad hebt zou ik ze maar even bellen, ook de belastingdienst maakt fouten...

3. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik ben ook nog aan het terugbetalen aan de bd.
    Ik kreeg zorgtoeslag terwijl ik dat helemaal niet had aangevraagd. Ik had het nog handmatig proberen te stoppen maar toen kreeg ik een brief dat ik het niet kon stopzetten omdat ik nooit een aanvraag had gedaan. Joh!!

4. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    tss... de belastingdienst...leuker kunnen we het niet maken wel ingewikkelder...;)

ik zou inderdaad gewoon even bellen en anders langs gaan? hier hebben ze een inloop uur...kun je aan tafel met een mederwerker en die kijkt met je mee...

succes!!

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wij moeten voor het Kindgebonden budget € 1500,00 terugbetalen!
    We hebben de loonsverhogingen overal doorgegeven...behalve daar blijkbaar.
    We begrepen van de pers. aan de telefoon dat dit heeeeeel veel mensen was gebeurd.
    Ze waren nu rond aan het bellen, ja, te laat he!
    Maargoed, ik vind het niet eens echt onze eigen schuld. We hebben het voor alle andere zaken doorgegeven en gingen er vanuit dat er intern ook gecommuniceerd zou worden (in de systemen)...hoe naief..als het om de belastingdienst gaat.

Het kromme vind ik:
    Als je kindje wordt geboren, krijg je alles automatisch gestort en geregeld maar niemand verteld je hoe het precies zit en dat je het dus apart door moet geven als er iets wijzigd...de vorige keerk, toen ze het zijn gestart, waren ze toch ook op de hoogte?
    Vond ze zelf ook wel een beetje...
    Maarja, daar veranderd mijn rekening niet van :S

6. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik ga zeker weten bellen, heb net ff al mijn afschriften erbij gehaald en die ga ik maar eens ff door pluizen ..

Weet je wat ik zo irritant vind, ze weten zelf het beste hoe het er qua kosten bij iedereen voor staat, ze weten alles van je en dan toch krijgen ze het voor elkaar om fouten te maken, is echt niet te geloven ... zucht ..

7. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    'Toeslagen' is volgens mij echt een aparte afdeling bij de belastingdienst. Vandaar dat je eerst geld terug kan krijgen, en het later weer moet betalen.
    Als je nooit kindgebonden budget hebt ontvangen, lijkt me dat er iets heel erg mis is gegaan. Staat overigens compleet ls van de kinderbijslag.
    Ik vul voor mijn toeslagen altijd expres een hoger loon in. Heb echt zo'n hekel aan nabetalen. En pas kreeg ik opeens iets van 150 euro op mijn rekening gestort: had ik nog tegoed. Is veel prettiger dan andersom :)

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ elmo: tsja, je WEET dat als je salaris omhoog gaat, je minder van de belastingdienst krijgt. Dan is het toch ook naief om niet te zien dat het bedrag omlaag is bijgesteld en je dus nog steeds hetzelfde ontvangt? Daarbij, wij rekenden altijd zelf uit op hoeveel recht we hadden, waardoor we meerdere malen hebben geconstateerd te veel te ontvangen. Dat geld is toen direct doorgegaan naar de spaarrekening totdat we het weer terug moesten betalen. En ondertussen vaak wel 2 of 3 keer doorgegeven dat ons inkomen is veranderd. Het is belachelijk dat je er als goedbedoelde burger zo achteraan moet, maar onverwachts geld terugbetalen is mij nog nooit overkomen.

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Merijn,
    Als je mijn stukje leest, zie je dus dat we het in ?-voud hebben doorgegeven.
    Ook wij vullen altijd meer in dan we verwachten. Vorig jaar hebben we er dus ook niks van gehoord, wij gingen er vanuit dat de verhogingen dus goed waren doorgekomen.
    Nu krijgen we in 1x voor twee jaar, twee rekeningen (samen € 1500,00).
    Ik heb dat in mijn ogen niet kunnen voorzien.
    Gelukkig hebben we het niet slecht, maar balen vind ik het zeker.

Ach, het zegt denk ik genoeg dat de pers. van de Bel. dienst het probleem beaamde ;)

10. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Wij kregen vandaag ook een brief. dat het naar benden is gesteld. en dat terwijl er niks veranderd is. grrrrr ze zeggen zelfs dat ik meer verdien. dus dat klopt al niet. en laast kregen we ook een brief dat me man geen zorg toeslag meer krijg en dat we moeten terug betalen

11. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik snap zelf niks van al die toeslagen enzo. Mijn vriend regelt dat.
    Wij ontvangen geen zorgtoeslag meer omdat wij waarschijnlijk te veel verdienen hij heeft dat gewoon stop gezet vorig jaar.
    Ook wij vullen altijd meer in.
    Alles wat we krijgen van toeslagen dat zetten wij ook apart mochten we iets krijgen wat niet de bedoeling is kunnen we het terug storten zonder problemen.

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Zorgtoeslag hebben wij ook al een tijdje geen recht meer op maar ook dat hadden we stopgezet.
    Eigenlijk zetten we normaal alles stop wat we "zomaar" krijgen (zonder aanvraag). Deze was er echt tussengeglipt :S

13. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ja dat kan gebeuren. Lijkt me alleen wel vervelend zoveel terug moeten betalen:(
    Zou fijn zijn als ze van de belastingdienst ook gewoon eens opletten!!!

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja dat deden ze ook....maar toen hadden we de rekening al binnen. Het zegt wel iets over het vertrouwen wat ze zelf in het systeem hebben...euh...welk systeem :S hahah

15. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    [hahah nou idd en de burgers zijn er altijd de dupe van...;)

16. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ elmo: ik blijf erbij dat je het had kunnen weten dat jullie te veel ontvingen :) Al blijft het natuurlijk belachelijk dat het systeem zo slecht in elkaar zit en dat je als burger alles nauwlettend in de gaten moet houden. Wij hebben hetzelfde gehad, eenmaal doorgegeven dat onze jaarinkomen was gewijzigd en gedacht dat ze dat ook zouden doorvoeren voor de toeslagen. Dat bleek niet het geval en dat wisten we omdat we van tevoren hadden uitgerekend hoeveel we zouden moeten ontvangen en het bedrag wat we daadwerkelijk ontvingen hoger lag. We hebben toen direct in het begin van het jaar het verzamelinkomen alsnog veranderd en volgens mij duurde het toen nog een half jaar voordat het eindelijk goed was (waardoor ik dus tussendoor alles op de spaarrekening zette).

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, ik had inderdaad kunnen weten dat je het na indienen in 3-voud alsnog moet dubbelchecken en 10x moet bellen.
    Ik zeg ook nergens dat het 100% hun schuld is, ik vind alleen dat het systeem vaag werkt en dat dat weer verwarrend werkt in je eigen administratie. We houden normaal alles keurig bij, dit is er echt tussengeglipt.
    Maargoed, het streelt mijn ego lichterlijk dat er heeeeeel veeeeeel zijn die zo'n zelfde nota op de mat krijgen :S :D

18. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik kreeg gister en vandaag ook al 2 brieven binnen. Totaal 1000 euro terug betalen.... Moet maandag toch maar eens bellen. Snap er helemaal niks van. Ben namelijk minder uren gaan werken dan vorig jaar. Dus het is niet zo dat we hier nu ineens meer verdienen.

19. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    nou ik snap er ook meestal geen bal van
    weet alleen dat we nu van het kindgebondenbudget al 714 euro terug gekregen hebben en dat we nu ook nog eens 624 zorgtoeslag krijgen! éindelijk hebben we eens geluk!

20. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

Hey,

Ik heb eens een vraagje, Ik heb al eerder mensne gehoord die maandelijks een bedrag krijgen van de belasting maar ik heb dit nog nooit ontvangen alleen kinderbijslag krijg ik.. Moet je dit aanvragen??

Deel Deze Pagina