December chica`s vol.4!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door dianana, 9 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dianana

dianana VIP lid

18 dec 2010
    10.359
    0
    0
    zaanstad
    hey engel!

2. dianana

dianana VIP lid

18 dec 2010
    10.359
    0
    0
    zaanstad
    ik heb visite
    en ik ga zo de kleine halen en mn deken terug brengen
    spreek jullie later vandaag weer ok
    bye bye

3. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

het gekke verhaal was toch al dat de tandarts zegt dat mn zenuwen er al uit zijn.. ik kan mij niet herinneren dat ik dat ooit heb laten doen bij de tandarts, en mijn moeder ook niet ;)

en nu ik pijn heb met koud drinken en zoet eten, lijkt het me dat er nog zenuwen in zitten... en die tandarts maar volhouden ;)

ja indd! dat gras groeit als kool! en krijg weer mooie bloempjes aan de bomen

4. Engeltje1

Hey Dianana! en doegg :D

5. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw wat een knappe tandarts!!! Magisch wortels verwijderen!! Daar moet ie mee adverteren:p

Wat jij dan hebt zit vast tussen je oren:p hij zegt namelijk dat ze al weg zijn....

Hihihihihi gelukkig zijn tandartsen ook maar menselijk... en zal hij denk ik een klein foutje ergens hebben gemaakt;)

Ik heb een krentenboompje in de tuin.... die was eerst strak in knop en nu zie je apparte knopjes en beginnende blaadjes... Ook de kornoelje en de kers zijn in blad aan het komen..... Helaas de zevenblad ook:)

6. Engeltje1

whahaha hocus pocus pilates pas :p

kornoelje? :) zevenblad? :) wat zijn dat :)

ik heb geen groene vingers, me moeder heeft me opgegeven bij eigen huis en tuin met de tuin verbouwing die gedaan word door die gozer van de praxis...

kom ik straks ineens met me kop op tv :D

7. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kornoelje is een struik zijn best veel soorten van.

Zevenblad is een schermbloemig woekerend kruid dat eventueel gegeten kan worden. Bij de meeste mensen met een tuin is het even welkom als bij ons bloed op een NOD.

Enne tuinieren is niet zo moeilijk..... Je deelt je tuin in 5 vlakken, twee aan de voor en achterkant, dat is je terras, en drie lijnen daartussen trekken voor gazon en tweemaal een planten border.

Dan kijk je op een grote plantenverkoopsite wat je mooi vindt aan planten en hoe groot ze maximaal worden. (beter niet te groot) en dan plaats je ze zo dat hoog en laag wel voor een afwisseling zorgen, maar niet ervoor zorgen dat je nooit zon op 1 van je terassen hebt...

Verder kan je voor tips op de site kijken van de vlinderstichting en de vogelbescherming voor plantentips om meer leven in je tuin te krijgen.

Klaar....

8. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoelaat moet je eigenlijk naar die magische tandarts van je?

9. Engeltje1

pff je schrijft het wel makkelijk op hihi
    ik ben daar echt geen ster in, en man heeft ook 2 linker handen :(

wil je zien hoe het er nu uitziet :p

ow ga om 15.15 weg moet er 15.45 zijn.

10. Engeltje1

#2990 Engeltje1, 5 apr 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 apr 2011
    foto tuin
    zelfs de zijkant is nog niet volledig getegeld ;)

11. Engeltje1

#2991 Engeltje1, 5 apr 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 apr 2011
    andere kant met me poesje boven in de hoek :D

ik weet echt niet wat ik ermee aan moet. ik vind het ook rot al die kleine k*t steentjes. had liever 1 geheel met grote grind tegels.

alleen het kosten een paar duiten en wie moet ze leggen :(

man heeft vorig jaar!!!! een paar tegels gelegd aan de zijkant.. en de helft is niet eens af :p

12. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahahahahaha.. ik zou haast zeggen... kom maar op;) Ik ben heel wat gewend met tuinen zien;)

Wat ik daar opschreef is een hele simpele basis tuin....

Planten die heel makkelijk zijn is de groenblijvende sneeuwbal (bloeit nu zo'n beetje) de forsitia... die kan je echt heel kort afknippen... die zou je eventueel kunnen gebruiken als minihaagje zoals veel mensen de buxus gebruiken. Dan zou je nu al bijna een week (of langer) een strookje knalgeel in je tuin hebben staan.
    Vlinderstruik is ook makkelijk... die moet je alleen wel elk jaar even strak terugsnoeien.
    Bolplanten... altijd makkelijk.... stermagnolia, groeit heel langzaam...net als de krulhazelaar....

Wat ook leuk is zijn vruchtenstruiken... al meot je uitkijken met dingen als braam en japansewijnvrucht...

(duizel je al:p)

13. Engeltje1

pff ja best wel!! haha

14. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grittegels zou ik niet doen.... daar komt me een partij mos tussen!!

verder lijkt de tuin vrij donker....

en is dat cirkeltje in het midden een beetje droef....

15. Engeltje1

we hebben wel allemaal grindtegels aan de voorkant.. ik dacht juist, makkelijk die grote tegels ook met hoge druk erop klaar.

ja dat ziet er helemaal niet uit, dat ding in het midden, zonde van de tuin ook!
    weet niet wat die mensen bezielde ;)

het is gewoon lastig om "ergens" te beginnen.. we zijn er beide geen held in, waar moet ik dan in hemelsnaam beginnen om het een beetje leuk te maken

16. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vindt grittegels echt ondingen.... zeker met kinderen.... (als je daarop valt zijn je knieen en je handen echt helemaal open(ervaring mee.. ik zie de gaten nog op mijn handen en knieen zitten))

Tegelen en grasleggen kan je idd het beste laten doen door iemand die het vaker doet...... een kuiltje is snel gemaakt... en daar wordt het het eerste glad:(:)

Die cirkel kan je nog wel gebruiken .... een hele mooie solitair neerzetten en die tuin van jou ziet er echt heel anders uit...

Denk maar aan pioenroos, hortesia, rhododendron, krulhazelaar, een mooie roos....

Als je die metalen bak vult met aarde kan je er grassen in kwijt, een hangende rozemarijn, of gewoon seizoenspul....

17. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    De schaduwplekken kan je opvullen met verschillende soorten purperklokjes.... die zijn er van diep paars bald (bijna zwart) tot aan limoen geel blad.. veel houden hun blad geloof ik in de winter... maar zeker weten doe ik dat dus weer even niet...

18. Engeltje1

ow wat een inspiratie heb jij!! wat cool zeg :D
    ik denk dat ik binnekort maar eens langs de intratuin ga

19. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    :D Hihihihi.... met een klein beetje fantasie kom je vaak een heel end;)

20. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet je wat heel erg leuk is.... als je dan toch naar de intratuin gaat....

pompoenzaadjes.... van die gewone eetbare oranje pompoenen.....

Zaai er een aantal langs de heg in de voortuin. (niet meer dan vijf!!) en laat de eerste twee die kiemen groeien.....Tot in je achtertuin..... En kijk maar eens hoever die dingen komen....

Als je de pompoenen wil houden moet je er iets van stro onder leggen als ze gaan vormen... anders rotten ze namelijk weg..

In de zomer groeien ze echt heel snel!!

Deel Deze Pagina